Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļas maiņa

AutorsZiņojums
drago
11. Jun 2012, 09:58#261

Kopš: 01. Jun 2012

Ziņojumi: 325

Braucu ar: velo a-la shosejnieks. +xj600 .


11 Jun 2012, 09:53:00 deMarco rakstīja:
Nu to tev gan jau Nere nokomentēs. 25 LVL pret motora kapiem, manuprāt, nav liels cipars.
Ja atradīsi, kur pa piečuku taisa sertificētas eļļu analīzes, padod ziņu

pilna elljas mainja neko stipri daargaak pa tiem 25 ls neizmaksaas, man domaat, taa ka te ekonomiski izdeviigaak, un arii dzineejam labaak buus, shaubu gadiijumaa, taa vietaa lai suutiit ellju uz analiizi - ellju nomainiit


-----------------
if there are no stupid questions, then what kind of questions do stupid people ask? Do they get smart just in time to ask questions?
Scott Adams

Offline

MIGs
11. Jun 2012, 10:32#262

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR

:headbang: ... Vai tu iedomājies, ka veči dara tā:
Nobrauc ar eļļu piemēram 4000km un taisa analīzi.
Sagaida analīzi pēc X nedēļām - ja eļļa laba turpian braukt, ja eļļaslikta lej ārā ?!
Jb ielej burkā un ja laba tad lej vēlreiz ?!

Kad maina eļļu tad arī uztaisa analīzi.

-----------------

Offline

drago
11. Jun 2012, 10:36#263

Kopš: 01. Jun 2012

Ziņojumi: 325

Braucu ar: velo a-la shosejnieks. +xj600 .


11 Jun 2012, 10:32:03 MIGs rakstīja:
:headbang: ... Vai tu iedomājies, ka veči dara tā:
Nobrauc ar eļļu piemēram 4000km un taisa analīzi.
Sagaida analīzi pēc X nedēļām - ja eļļa laba turpian braukt, ja eļļaslikta lej ārā ?!
Jb ielej burkā un ja laba tad lej vēlreiz ?!

Kad maina eļļu tad arī uztaisa analīzi.


visai nopietnajai tehnikai, kurai taisa analiizes - taas tieshi taa arii taisa, tb lai ellju mainiitu peec faktiskaa staavoklja, kad taa jau beidz, vai ir tuvu savu iipashiibu zaudeeshanai.
ko tev dos analiize pie regulaaraas elljas mainjas?
nu uzzinaasi tu, ka ellja veel ok, un ar to veel droshi vareeja braukt, vai tieshi otraadi -sen bija laiks mainiit...ko tev tas postfactum dos?

-----------------
if there are no stupid questions, then what kind of questions do stupid people ask? Do they get smart just in time to ask questions?
Scott Adams

Offline

deMarco
11. Jun 2012, 10:41#264

Kopš: 31. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1606

Braucu ar: GSX-R 1000 K5, Transalp XL600V '95

Ja ekspluatācijas apstākļi līdzīgi un tiek lietotas tās pašas eļļas, tad pēc izlietotās eļļas analīzes var secināt vai turpmāk var pagarināt maiņas intervālu/to samazināt vai vispār labāk lietot citu eļļu.
A moš vispār motorā kapi...

-----------------
Ride till you die
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mājas lapu hostings, servera jaudu noma;
Kokmateriāli, Ražošanas teritorijas un telpu noma;
Kartes un ĢIS konsultācijas

Offline

drago
11. Jun 2012, 10:45#265

Kopš: 01. Jun 2012

Ziņojumi: 325

Braucu ar: velo a-la shosejnieks. +xj600 .


11 Jun 2012, 10:41:36 deMarco rakstīja:
Ja ekspluatācijas apstākļi līdzīgi un tiek lietotas tās pašas eļļas, tad pēc izlietotās eļļas analīzes var secināt vai turpmāk var pagarināt maiņas intervālu/to samazināt vai vispār labāk lietot citu eļļu.
A moš vispār motorā kapi...
ja liidziigi - tad jaa. bet arii tad, manupraat, labaak uzreiz uzinaat optimaalo intervaalu, nevis peec 10x neoptimaalaam mainjaam
analiizes jau paarsvaraa tomeer taisa uz tehniku, kur mainaamaas elljas daudzums ir desmitos un simtos litru, un optimaala peec reaalaa staavoklja, mainja, paliidz ietaupiit reaalus naudas zuuksnjus...
nu i veel ar analiizi var uzzinaat, ka laiks likt devaisu ieksh ss tirgoties - piemeeram, ja elljaa ir juutams daudzums no pamatshaaleem raksturiigiem metaaliem


-----------------
if there are no stupid questions, then what kind of questions do stupid people ask? Do they get smart just in time to ask questions?
Scott Adams

Offline

MIGs
11. Jun 2012, 10:52#266

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR

Drago netēlo zuti ! - Nelocies no vienas tēmas uz otru. Te nav Latvijas Dzelzceļa forums un nav arī kosmiskās aironautikas forums. Pa lielam mūs nepis, ka lokmotīvei uztaisīt eļļas analīzi ir izdevīgi arī starp maiņas intervāliem. Mocim tas ir savādak.

Bļin toč Coool brālēns - apvienojieties un nosverieties ar striķi !

Vienā brīdī saka, ka labāk netaisīt moča eļļai analīzi, bet labāk mainīt uzreiz eļļu, otrā brīdī saka, ka labāk taisīt analīzes starp maiņām.

[ Šo ziņu laboja MIGs, 11 Jun 2012, 10:53:38 ]



-----------------

Offline

allexis
16. Jun 2012, 00:06#267

Kopš: 27. Aug 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 156

Braucu ar: Fazer FZS600 un XT600E

Niere, vai šajā saitē minētā eļļa ir ok priekš Yamaha xt 600 (dzinējus ražoja no 1989-2003, pats saproti), lai ziemā var braukt ap -10 un vasarā ap +30 grādos? Sākumā skatījos uz Repsol sintētiku 10W30, bet gan cena augsta, gan arī vecam aparātam laikam jau liela jēga sintētiku liet iekšā nav! Paldies!

http://s396693572.e-shop.info/shop/article_1721...aid%3D1721115%26

Ps. Tagad iekšā arī ir Ester eļļa, ja nu kas!

[ Šo ziņu laboja allexis, 16 Jun 2012, 00:08:56 ]

Offline

Coool
17. Jun 2012, 20:54#268

Kopš: 14. May 2009

Ziņojumi: 2858

Braucu ar: Deltām

Citēju Nieri "Mēdzu teikt tā, ka nav iespējams kontrolēt to, ko nevar nomērīt."

Papildinājums

Mērījumam jābūt atkārtojam. Ķipa, lai dati vairāk kā 20% robežās nepeldētu . Citādi beigās paši nezinam, ko mēram.

[ Šo ziņu laboja Coool, 17 Jun 2012, 20:54:57 ]



-----------------
fotolapa.lv
Moto manuāļi, ceļojumi, padomi utt. Reģistrējies šeit

Offline

Coool
19. Jun 2012, 14:11#269

Kopš: 14. May 2009

Ziņojumi: 2858

Braucu ar: Deltām


19 Jun 2012, 12:52:11 Niere rakstīja:

19 Jun 2012, 12:28:25 Coool rakstīja:
Jebkurā gadījumā esmu gatavs veikt nākamo analīzi, kad tuvosies nākamā (ne šī) eļļas maiņa. Ideāli ja ar to pašu eļļu, ko lietoju. Bet jāpagaida pašreizējie rezultāti, lai zin vai pašreizējā ir OK.


skatīsies, kas tur peldēs
es biju gatavs jau teikt, lai tak ņem un pagāž pusguļus. a šie gatavi plinti krūmos mest

pats taču no sava mo biju ņēmis, ok tam gan 1200ccm, bet nu kāda šķirba.
GSX motora uzbūvi speciāli iepriekš izpētīju, cik tur vietas un kādas šķirbas, lai uz vietas nav pārsteigumi.

reizēm mēdz būt tā, ka sarullējās līkumā un līdz eļļas līmenim nemaz netiek. auto karterī arī tā mēdz būt.


Vēl viena izeja pirms plinti mesta krūmos, saplacināt to trubiņu.

[ Šo ziņu laboja Coool, 19 Jun 2012, 14:12:30 ]



-----------------
fotolapa.lv
Moto manuāļi, ceļojumi, padomi utt. Reģistrējies šeit

Offline

allexis
19. Jun 2012, 17:18#270

Kopš: 27. Aug 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 156

Braucu ar: Fazer FZS600 un XT600E


19 Jun 2012, 11:18:03 Niere rakstīja:

16 Jun 2012, 00:06:20 allexis rakstīja:
Niere, vai šajā saitē minētā eļļa ir ok priekš Yamaha xt 600 (dzinējus ražoja no 1989-2003, pats saproti), lai ziemā var braukt ap -10 un vasarā ap +30 grādos? Sākumā skatījos uz Repsol sintētiku 10W30, bet gan cena augsta, gan arī vecam aparātam laikam jau liela jēga sintētiku liet iekšā nav! Paldies!

http://s396693572.e-shop.info/shop/article_1721...aid%3D1721115%26

Ps. Tagad iekšā arī ir Ester eļļa, ja nu kas!


Nu tā, beidzot ir laiks pievērsties rāmākām lietām.
Vispirms jautājums par eļļas bāzi:

ja gribi rullēt amplitūdā no -10 līdz +30, sintētika jau būtu labāka gan, bet nu var mēģināt arī ar daļēju sintētiku izlīdzēties. bet nu tad baigi jāpēta konkrētā produkta sastingšanas punkts un viskozitātes indekss, kā arī ColdCranking parametrus.

Īsti nezinu, kādēļ esi izvēlējies tieši 10W-30 viskozitāti. Nezinu arī Tava moto nodilumu, taču man loģiskāka izklausās 10W-40 izvēle.

Esteri jau gan Tev ir maximāls "overkill".
Tu taču nebrauc redlainā un stundām no vietas ar pārkarsētu motoru.

Katrā ziņā nav jau jāpērk uzreiz pašu biezāko zīmolu. Atrodu kādu API SH/SJ + JASO MA(2?) PAO sintētiku par pieņemamu cenu un rullē.
Tavam dzelzim nav nekādas mežonīgās prasības.
Bet tomēr svarīgs būtu gana augsts viskozitātes indekss, jo pielietojums plašā temperatūras diapazonā.


MOTUL:
Viscosity grade SAE J 300 10W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.871
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 75.0 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 11.8 mm²/s
Viscosity index ASTM D2270 152
Pour point ASTM D97 -39°C / -38°F
Flash point ASTM D92 226°C / 438°F
TBN ASTM D2896 8.2 mg KOH/g

FUCHS:
COMP 4 ..... 10W-30
Kinematic Viscosity
at 100ºC - 10.7
at 40ºC - 70.7
Viscosity Index (VI) 139
SAE Rating 10W-30
Pour point ºC -36
Specific Gravity at 15ºC 0.885
Flash Point (Closed Cup) ºC 194

Saļīdzinot šīs divas eļļas es saprotu, ka MOTUL ir labāks (Flash Point un Pour point) domājot par startēšanu pie mīnus 10 grādiem! Pareizi?

Offline

allexis
20. Jun 2012, 14:11#271

Kopš: 27. Aug 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 156

Braucu ar: Fazer FZS600 un XT600E


19 Jun 2012, 17:18:54 allexis rakstīja:

19 Jun 2012, 11:18:03 Niere rakstīja:

16 Jun 2012, 00:06:20 allexis rakstīja:
Niere, vai šajā saitē minētā eļļa ir ok priekš Yamaha xt 600 (dzinējus ražoja no 1989-2003, pats saproti), lai ziemā var braukt ap -10 un vasarā ap +30 grādos? Sākumā skatījos uz Repsol sintētiku 10W30, bet gan cena augsta, gan arī vecam aparātam laikam jau liela jēga sintētiku liet iekšā nav! Paldies!

http://s396693572.e-shop.info/shop/article_1721...aid%3D1721115%26

Ps. Tagad iekšā arī ir Ester eļļa, ja nu kas!


Nu tā, beidzot ir laiks pievērsties rāmākām lietām.
Vispirms jautājums par eļļas bāzi:

ja gribi rullēt amplitūdā no -10 līdz +30, sintētika jau būtu labāka gan, bet nu var mēģināt arī ar daļēju sintētiku izlīdzēties. bet nu tad baigi jāpēta konkrētā produkta sastingšanas punkts un viskozitātes indekss, kā arī ColdCranking parametrus.

Īsti nezinu, kādēļ esi izvēlējies tieši 10W-30 viskozitāti. Nezinu arī Tava moto nodilumu, taču man loģiskāka izklausās 10W-40 izvēle.

Esteri jau gan Tev ir maximāls "overkill".
Tu taču nebrauc redlainā un stundām no vietas ar pārkarsētu motoru.

Katrā ziņā nav jau jāpērk uzreiz pašu biezāko zīmolu. Atrodu kādu API SH/SJ + JASO MA(2?) PAO sintētiku par pieņemamu cenu un rullē.
Tavam dzelzim nav nekādas mežonīgās prasības.
Bet tomēr svarīgs būtu gana augsts viskozitātes indekss, jo pielietojums plašā temperatūras diapazonā.


MOTUL:
Viscosity grade SAE J 300 10W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.871
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 75.0 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 11.8 mm²/s
Viscosity index ASTM D2270 152
Pour point ASTM D97 -39°C / -38°F
Flash point ASTM D92 226°C / 438°F
TBN ASTM D2896 8.2 mg KOH/g

FUCHS:
COMP 4 ..... 10W-30
Kinematic Viscosity
at 100ºC - 10.7
at 40ºC - 70.7
Viscosity Index (VI) 139
SAE Rating 10W-30
Pour point ºC -36
Specific Gravity at 15ºC 0.885
Flash Point (Closed Cup) ºC 194

Saļīdzinot šīs divas eļļas es saprotu, ka MOTUL ir labāks (Flash Point un Pour point) domājot par startēšanu pie mīnus 10 grādiem! Pareizi?


NIERE: uzmet acis šim jautējienam, lūdzu!

Offline

maris77
21. Jun 2012, 11:11#272

Kopš: 27. May 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 111

Braucu ar: Kawasaki KX250F


Par analīžu cenu:

Neko nevaru solīt, jo esmu tikai ārštata konsultats Statoil eļļiniekiem, taču uz rudeni ir doma, ja būs interese, runāt priekš mocistiem vismaz 5Ls atlaidi no tiem 25Ls. Varbūt izdotos vēl pāris lati zemāk, jo doma ir uzņemties visu, kas ar tām saistīts uz sevi. Respektīvi daļu administrēšanu un interpretāciju. Un izdiņģēt tīro pašizmaksu.
Tādējādi no Statoil būtu vajadzīgi tikai trauki.
Ja nu pēkšņi radīsies akūta interese jau tagad, varu runāt kaut šodien.
~~~~~~~~~~~~~~~

ja par analīžu procedūru kādi jautājieni, vienmēr laipni.
p.s.
man no tā pilnīgi nekāds profits. viss tīri uz entuziasma.


Interesanti - krosiniekaa lietoto elju jau ari varetu notestet un daudzmaz spriest par rezulatatu? Vienkarshi viens meistars/sportists saka ka jamaina tur jau pec 3 stundam, cits ka pec 6am. Man pasham jau liekas ka ar pilno sintetiku vajadzetu spēt ari 10h nobraukt bez problemam.

Sanak ka idealaa gadijumaa butu jataisa vairakas analizes. Bet nu varetu sakt ar ilgakaa intervala notesteshanu - nobraukt 10h, iedot analizes un redz ko saka - ir laba vai nav vairs

Offline

UDT
21. Jun 2012, 11:28#273

Kopš: 07. Jun 2008

Ziņojumi: 2129

Braucu ar: Yahama


21 Jun 2012, 11:11:23 maris77 rakstīja:

Par analīžu cenu:

Neko nevaru solīt, jo esmu tikai ārštata konsultats Statoil eļļiniekiem, taču uz rudeni ir doma, ja būs interese, runāt priekš mocistiem vismaz 5Ls atlaidi no tiem 25Ls. Varbūt izdotos vēl pāris lati zemāk, jo doma ir uzņemties visu, kas ar tām saistīts uz sevi. Respektīvi daļu administrēšanu un interpretāciju. Un izdiņģēt tīro pašizmaksu.
Tādējādi no Statoil būtu vajadzīgi tikai trauki.
Ja nu pēkšņi radīsies akūta interese jau tagad, varu runāt kaut šodien.
~~~~~~~~~~~~~~~

ja par analīžu procedūru kādi jautājieni, vienmēr laipni.
p.s.
man no tā pilnīgi nekāds profits. viss tīri uz entuziasma.


Interesanti - krosiniekaa lietoto elju jau ari varetu notestet un daudzmaz spriest par rezulatatu? Vienkarshi viens meistars/sportists saka ka jamaina tur jau pec 3 stundam, cits ka pec 6am. Man pasham jau liekas ka ar pilno sintetiku vajadzetu spēt ari 10h nobraukt bez problemam.

Sanak ka idealaa gadijumaa butu jataisa vairakas analizes. Bet nu varetu sakt ar ilgakaa intervala notesteshanu - nobraukt 10h, iedot analizes un redz ko saka - ir laba vai nav vairs


Jeedziens "stundas" arii ir baigi stiepjams jeedziens vismaz cik es esmu runaajies ar visaadiem brauceejiem. Katrs vinjas tur skaita savaadaak

[ Šo ziņu laboja UDT, 21 Jun 2012, 11:29:20 ]



-----------------
Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :)

Offline

Niere
21. Jun 2012, 11:32#274

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


21 Jun 2012, 11:11:23 maris77 rakstīja:

Interesanti - krosiniekaa lietoto elju jau ari varetu notestet un daudzmaz spriest par rezulatatu? Vienkarshi viens meistars/sportists saka ka jamaina tur jau pec 3 stundam, cits ka pec 6am. Man pasham jau liekas ka ar pilno sintetiku vajadzetu spēt ari 10h nobraukt bez problemam.

Sanak ka idealaa gadijumaa butu jataisa vairakas analizes. Bet nu varetu sakt ar ilgakaa intervala notesteshanu - nobraukt 10h, iedot analizes un redz ko saka - ir laba vai nav vairs


pilnīgi noteikti.
nomaiņas intervālu pieregulēt atmaksāsies visai ātri.
tas, kas dots no OEM, parasti nogriezts tā, lai izslēgtu visus iespējamos gadījumus, kādos var sajāt eļļu. bet Tev moš tādi nekad mūžā nebūs.
bet moš otrādi - esi viens no izņēmumiem uz kuriem ražotājs neorientējas.
Moš mauc pa vulkāna pulveri, dedzini Sahārā un tad uzreiz iekrīti Aļaskas sniegos/ūdeņos/kalnos un to visu vēl ar tonnu kravas astē
Ok, Tev krosinieks, cits stāsts, bet domu saproti..

Vienīgi, lai nebūtu izšauts pa tukšo, jābūt drošam, ka ar gaisa filtru viss čikeniekā un braukšanas režīms nomaiņas intervālā bijis gana tipisks vai virs tā.

[ Šo ziņu laboja Niere, 21 Jun 2012, 11:34:13 ]

Offline

krauklis
19. Aug 2012, 23:03#275

Kopš: 28. Jul 2012

No: Liepāja

Ziņojumi: 890

Braucu ar: KTM EXC 530 R

Par ko varētu liecināt tas, ka izlietā vecā eļļa nedaudz smird pēc benzīna?

-----------------
Nunc est bibendum

Offline

quickordead
19. Aug 2012, 23:29#276

Kopš: 03. May 2011

No: Tukums

Ziņojumi: 166

Braucu ar: DR650 , CBR1100xx , XF650


19 Aug 2012, 23:03:43 krauklis rakstīja:
Par ko varētu liecināt tas, ka izlietā vecā eļļa nedaudz smird pēc benzīna?

Iespējams par to,ka esi atradis atbildi kāpēc palielināts degvielas patēriņš u.c. probl.ar karburatoriem- kādā vai kādos no karburatoriem pludiņkameras vārsts neslēdz, degmaisījums par treknu plus vēl degviela nonāk eļļā, tā zaudē savas īpašības un motors labi nejūtas...

Pask. kuram cilindram svece melna,tas karbiķis arī būs pie vainas.

[ Šo ziņu laboja quickordead, 19 Aug 2012, 23:50:35 ]



-----------------
Kickin' It Old School

Offline

krauklis
19. Aug 2012, 23:55#277

Kopš: 28. Jul 2012

No: Liepāja

Ziņojumi: 890

Braucu ar: KTM EXC 530 R

Par to arī biju iedomājies, bet šodien pajaucu karbuļus, pludiņiem vārsti kā jauni-viss strādā. Eļļas konsistence arī normāla. bet varbūt tā jābūt, ka nedaudz smird tā vecā eļļa?

-----------------
Nunc est bibendum

Offline

quickordead
20. Aug 2012, 00:01#278

Kopš: 03. May 2011

No: Tukums

Ziņojumi: 166

Braucu ar: DR650 , CBR1100xx , XF650


19 Aug 2012, 23:55:48 krauklis rakstīja:
Par to arī biju iedomājies, bet šodien pajaucu karbuļus, pludiņiem vārsti kā jauni-viss strādā. Eļļas konsistence arī normāla. bet varbūt tā jābūt, ka nedaudz smird tā vecā eļļa?

Bīstos daudz komentēt lietotāja Niere lauciņā

Bet es domāju ka degvielai eļļā nav jābūt, šķiet pat eļļas analīzēs meklē vai tā tur nav... un ja vari tāpat saost,tad laikam nav kkas labi...
Varbūt slēgt slēdz,bet līmenis nepareizs

[ Šo ziņu laboja quickordead, 20 Aug 2012, 00:03:36 ]



-----------------
Kickin' It Old School

Offline

Niere
20. Aug 2012, 14:01#279

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

"mans lauciņš"?
nu beidz! es tak neesmu privatizējis eļļu tēmas.

par problēmu:
karburatorniekiem, īpaši jau vecākiem, degviela eļļā ir gana bieža parādība. nezinu, protams, vai šis ir tas gadījums, bet par tēmu vērts paskatīt kādu video. Piemērs.

degviela >2% ir bīstams pasākums no dažādiem viedokļiem, bet primāri degviela var būtiski samazināt eļļas viskozitāti.

tikai eļļas smaka vēl nenozīmē, ka tā satur bīstamu daudzumu, jo smaka rodas jau no pavisam niecīga daudzuma.

protams, objektīvu atbildi par situāciju dotu lietotās eļļas analīzes, tomēr nojaušu, ka šis nebūs tas gadījums, kad gana motivācijas tādu izveikt.
kā noteikt, vai eļļā tiešām ir degviela:

Gasoline Engine Oil Test


NEW - The sample is light in color and is absorbed by the test medium very quickly.

GOOD - The oil has become slightly darker than the new oil. It is still well within the normal range for typical engine oil. No action is required other than testing again in about 1,000 miles.

OK, Plan Change - This oil has become darker from the normal degradation of oil used in a gasoline engine. The dark brown, irregular ring that is being formed is a sure sign of degrading engine oil. The oil will still provide some protection, but an oil change should be scheduled as the degradation process will become much faster. Planning on when to change the oil should be based on how long (miles) it took to get to this point in the degradation cycle.

BAD, Change - The darkness of this oil including the irregular oxidation ring, compared to earlier ONEDrop samples, is dramatic. Making sure that your oil never gets to this stage will save many dollars in needless repairs. This oil has gone beyond its useful life and needs to be changed immediately.


vēl cits piegājiens, kas tīri mana ideja:
tā kā degviela samazina eļļas uzliesmošanas punktu un viskozitāti, vari mēģināt šo parādību konstatēt.
ja ir oriģinālā eļļa palikusi kādā iepakojumā, uzpilini vienu pili nelietotas un vienu lietotas eļļas uz kāda konservu kārbas vāciņa. un uzliec virs sveces liesmas tā, lai abas piles karsētos vienādi.
ja lietotā eļļa uzliesmo pirmā, visdrīzāk tā satur degvielu.

tāpat ar viskozitāti:
paņem divas vienādas plastmasas pudeles, nogriez dibenu, izurb korķos vienāda diametra corķus, ielej katrā pudelē vienādu līmeni abas eļļas.
un skaties - ja lietotā eļļa iztek ātrāk, tātad tai ir samazinājusies viskozitāte. attiecīgi iespējams, ka tieši degvielas dēļ.
tiesa gan, šeit jāņem vērā, ka labi lietotai eļļai var būt samazināta viskozitāte augšējās temperatūrās "izjukuša" viskozitātes modifikatora dēļ.
tādēļ objektīvāk tieši degvielas kontamināciju noteikt varētu tad, ja eļļu pirms šī testa ieliek ledusskapī. bet arī - nevajadzētu atdzesēt zem stipri zem 0C.

nu šīs tādas fiksās pārdomas.

Offline

ursus
20. Aug 2012, 14:58#280

Kopš: 22. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1140

Braucu ar: JAWA 634,JAWA 638,NC750XD

ir ir prihvatizējis,bet tas jau drīzāk kompliments

-----------------
JAWA

Offline