Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
VATERLAND
21. Mar 2014, 07:53#2261

Kopš: 01. Jan 2011

Ziņojumi: 3024

Braucu ar: Drūmo klasiku (C)


20 Mar 2014, 23:34:24 Next rakstīja:

All unsere Motorenöle, welche mit ''vollsynthetisch'' gekennzeichnet sind, haben ein Gruppe 4 Öl als Basis.
Unsere Synthese Technology Öle haben als Grundöl Gruppe 3 Öle.

Kaut kā neiet kopā...
Synthese Technologie močiem viņiem Motorbike 4T 10 W-40 Street MSDS C20-50, hydrotreated neutral oil-based - content 10-20%
Vollsynthetisch močiem Motorbike 4T Synth 10 W-50 Race
vienam cena 13.52 Eur/L, otram 15.22 Eur/L


Un te arii ir visa tā Laža - ir vien 3 ražotāji (iekš ASV konkrēti)- Royal Purple,Amsoil,Red-line, kas ražo PAO, jeb Class4 eļļas. Pārējie nodarbojas ar Group3 eļļu miksēšanu savā starpā. Tad nu arī rodas Synthesis prdukti.

-----------------
Mach mit, mach nach, mach besser

https://www.maksla.lv

Offline

mezavecis
21. Mar 2014, 19:42#2262

Kopš: 11. Jan 2009

Ziņojumi: 795

Braucu ar:

Gudri visi runā par sintētiku tikai kad jāver vaļa macinš,tad...

Offline

Auser
21. Mar 2014, 21:15#2263

Kopš: 19. May 2011

No: Baloži

Ziņojumi: 509

Braucu ar: ar dūšīgu dāmu vārdā KeiTija-M


21 Mar 2014, 19:42:11 mezavecis rakstīja:
Gudri visi runā par sintētiku tikai kad jāver vaļa macinš,tad...

Vo, vo . . . viedi vārdi. Es saviem mo leju Amsoil un nedomāju mainīt. Bet nu, lai veicas meklējumos. Un tā cena jau nemaz nav tik "briesmīga".

-----------------
Dzīve dota 1reiz. Vajag nodzīvot to tā, lai tur augšā visi būtu uz pakaļas un teiktu: atkārto vēlreiz.

Offline

UDT
24. Mar 2014, 16:08#2264

Kopš: 07. Jun 2008

Ziņojumi: 2129

Braucu ar: Yahama

Jautājums mūsu eļļu specam.

Te ir divu eļļu specifikācijas. Tā kas ir 5W40 it kā ir jauna uzlabota. Vai reāli tur ir uzlabojumi attieciibaa uz offroad vai tie ir tikai uz papiira?

http://www.motul.com/system/product_description...B.pdf?1290086770

http://www.motul.com/lv/lv/products/oils-lubric...Bviscosity%5D=34

[ Šo ziņu laboja UDT, 24 Mar 2014, 16:13:51 ]



-----------------
Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :)

Offline

UDT
24. Mar 2014, 17:10#2265

Kopš: 07. Jun 2008

Ziņojumi: 2129

Braucu ar: Yahama


24 Mar 2014, 16:55:49 Niere rakstīja:
UDT,
īsti neierubījos tēmā. eļļa ar 5W-40 viskozitāte ir kā uzlabojums no produkta ar 10W-40 viskozitāti?
izskatās, ka nē.
vai arī Tu jautā, kurš no abiem labāks krosačam?


Nu jaa pa lielam interesee kura no siim ir labaaka, ja rekomendeetaa ellja ir ar 10w40 viskozitaati.?

-----------------
Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :)

Offline

Niere
24. Mar 2014, 17:26#2266

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

šis maģiskais vārds 'labāka'
ok, katrai no šīm eļļām ir stiprās un vājās puses.
ja Tev būtu aparāts, kuram uzstādīts katalizators, būtu vajadzība pēc API SL klases, kura atrodama '5W-40' produktam. tāpat arī, ja Tev ir bieža vajadzība startēt temperatūrā ap un zem +0C, minētais produkts būtu piemērotāks.

taču, ja minētās prasības nav aktuālas, es no abiem izvēlētos '10W-40' klases produktu. tam viennozīmīgi ir labāka viskozitātes stabilitāte, ko apstiprina arī minētie 'shear stability' testi. kā arī šim produktam piedevu paka izskatās piemērotāka Tavam pielietojumam.
kā arī nojaušu, ka pēdējais ir lētāks produkts.
tas īsumā.

Offline

UDT
24. Mar 2014, 17:33#2267

Kopš: 07. Jun 2008

Ziņojumi: 2129

Braucu ar: Yahama


24 Mar 2014, 17:26:14 Niere rakstīja:
šis maģiskais vārds 'labāka'
ok, katrai no šīm eļļām ir stiprās un vājās puses.
ja Tev būtu aparāts, kuram uzstādīts katalizators, būtu vajadzība pēc API SL klases, kura atrodama '5W-40' produktam. tāpat arī, ja Tev ir bieža vajadzība startēt temperatūrā ap un zem +0C, minētais produkts būtu piemērotāks.

taču, ja minētās prasības nav aktuālas, es no abiem izvēlētos '10W-40' klases produktu. tam viennozīmīgi ir labāka viskozitātes stabilitāte, ko apstiprina arī minētie 'shear stability' testi. kā arī šim produktam piedevu paka izskatās piemērotāka Tavam pielietojumam.
kā arī nojaušu, ka pēdējais ir lētāks produkts.
tas īsumā.


Jautaajums vienk. Paceelaas sekojosu iemeslu deelj,

Agraak motul 300v bija viena ellja mociem un viss (taa kas tagad ir sii 10w40 ) tagad ir divas tipa road un offroad, bet tam offroad taadas intersantas viskozitaates - sii 5w40 un bija veel kautkaada tipa 10w60.
Vienkaarsi gribeejaas saprast ko vinji uztaisiijusi jaunu ar siim offroad elljam? Kas tajaa elljaa ir vairaak offroad nekaa tajaa otrajaa? Un ja kas leetaaka ir sii "offroad" ellja 5w40

-----------------
Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :)

Offline

Niere
24. Mar 2014, 18:10#2268

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

man grūti komentēt, kāda ir konkrētā ražotāja sortimenta politika, bet izskatās, ka 300V 10W-40 ticis izmantots dzelžos, kuriem prasīts API SL, bet šim produktam nav vispār neviena apstiprinājuma (nav API, nav JASO MA). tas varētu būt tādēļ, ka eļļai ir palielināts ZDDP daudzums, kas izslēdz to no 'ielas' eļļu klasifikācijas. par šo es kādu lapu iepriekš rakstīju.
tad nu, lai piedāvātu to pašu 300V plašākam pielietojumam un dzelžiem ar katalizatoru, izveidojuši otru - 5W-40. kā redzams, šim produktam ir zemāks TBN, kas liecina, ka produkts nesatur tik daudz jau pieminēto ZDDP un tas aizstāts ar kādām organiskām skābēm. vārdu sakot, šis produkts ir, kā lai saka.... civilizētāks?
arī par vienu klasi plašākā viskozitāte par to liecina.
kādēļ piekabinājuši OffRoad? hvz. iespējams tādēļ, tai klienti nesabītos no tā, ka eļļa tikusi piemērota arī 'ielas' vajadzībām.

tas, ka 300V 10W-40 tomēr ir dārgāka, nepārsteidz, jo šī tomēr uzskatāma par tīrasiņu sacīkšu eļļu ar attiecīgu piedevu paku.

Offline

Niere
24. Mar 2014, 18:11#2269

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

bet vispār šo tēmu varēja nokomentēt arī AivarsZ.
moš uzjautā viņam PM.
mani arī interesē atbilde.

Offline

UDT
24. Mar 2014, 18:18#2270

Kopš: 07. Jun 2008

Ziņojumi: 2129

Braucu ar: Yahama

Ok apmeeram skaidrs, es arii izskataas ka pietureesos pie 10w40

-----------------
Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :)

Offline

ROCK-OIL
24. Mar 2014, 20:15#2271

Kopš: 10. Sep 2013

No: Ķegums

Ziņojumi: 10

Braucu ar: Gatavojos


20 Mar 2014, 14:23:45 VATERLAND rakstīja:

20 Mar 2014, 14:18:07 Sliktais rakstīja:
Ja cilvēks palasītu vismaz dažas lapas atpakaļ to topiku, tad par kakustroli ar sajūsma pazustu
Pirms pāris gadiem šo te ar apspriedām

Jā, un vēl, Niere varēja pakomentēt arī par šo


20 Mar 2014, 11:21:37 ROCK-OIL rakstīja:
Ievērtē...
http://www.rockoil.lv/mototehnika/ella2/100-sintetiska-ella
http://www.rockoil.lv/images/pdf1/Synthesis%204%2010W-40.pdf




Tur taču nav jābūt Nierem, lai saprastu, ka runa ir par Group III, nevis Sintētisko eļļu tās vistiešākājā izpratnē.


Sveicināts.
Rock Oil Synthesis 4 10W40 ir no PAO&Ester bāzes molekulām ražota eļļa.

Offline

Archii
25. Mar 2014, 10:20#2272

Kopš: 16. May 2008

No: Salaspils

Ziņojumi: 232

Braucu ar: KTM Adventure 990 un Japāņu Bobiks

Haja! Varbūt kāds ir manījis kādā bodē MOBIL minerālo divtaktnieku eļļu? Baigi vajag, bet ne gluži mocim. Kuras motobodes tirgo Mobilu? Un vēl vajag Motul 800.

Offline

MIGs
25. Mar 2014, 10:22#2273

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR

Motulu ieteiktu skatīties APE Motors !

-----------------

Offline

elf
25. Mar 2014, 10:59#2274

Kopš: 29. May 2008

No: Alūksne

Ziņojumi: 1205

Braucu ar: Honda Transalp XL650V+Pav40,Jawa 634,Iž Planeta Sport ,Dnepr 11,Lada 4x4 .Rīga-7. Buhanka .

Mobil izplata http://www.inflekss.lv/

-----------------
-----------------
Ar motociklu nenoveco....

Offline

Next
25. Mar 2014, 16:13#2275

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:


24 Mar 2014, 17:26:14 Niere rakstīja:
taču, ja minētās prasības nav aktuālas, es no abiem izvēlētos '10W-40' klases produktu. tam viennozīmīgi ir labāka viskozitātes stabilitāte, ko apstiprina arī minētie 'shear stability' testi. kā arī šim produktam piedevu paka izskatās piemērotāka Tavam pielietojumam.
kā arī nojaušu, ka pēdējais ir lētāks produkts.
tas īsumā.

Niere, cik pēc tavas pieredzes tie 'shear stability' testi korelē ar reāla moča dzinēja darbību?
cik sapratu ir divi dažādi testi ASTM D6278 un CEC L-45-A-99.

[ Šo ziņu laboja Next, 25 Mar 2014, 16:15:33 ]

Offline

Niere
25. Mar 2014, 18:35#2276

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

'reāls mocis' ir plašs jēdziens. saprotams, ka dažs ir saudzīgāks pret polimēru, cits nē. un nav runa par vienkārši dalītu vai integrētu motors/kārba/sajūgs sistēmu.

Tas tiešām tā ir, ka tradicionālais ASTM D6278 drīzāk raksturo viskozitātes modifikatora uzvedību motorā. un tad slodze uz polimēra molekulu ir relatīvi zema, salīdzinot ar kārbu. konkrētais D6278 tiek iekļauts lielākajā daļā API, ACEA un arī JASO speceņu klasēs. JASO T903(2011), kas konkrēti attiecas uz močiem, teikts:
Shear stability (Kinematic viscosity (100°C) after the test)
mm2/s
xW-30: 9.0 min.
xW-40: 12.0 min.
xW-50: 15.0 min.
Other grades: stay in grade

Tātad jebkurai eļļai teorētiski jāsaglabā viskozitāti arī pēc pilna nomaiņas intervāla. Taču dabā, diemžēl, tas tā ir ne vienmēr.

Kādēļ JASO vēl arvien T903 standartu nav pārstrādājusi moto kārbu vajadzībām un grasās to darīt vien pēc gadiem trim, to nemāku skaidrot. bet zinu, ka viņiem tāds nodoms ir, jo kārbas prasības visi iespējamie motortesti aptver nepilnīgi.

Tādēļ iepriekšējā lapā minētais ražotājs 10W-40 viskozitātes produktam aprakstā klāt pievieno vēl arī atsauci uz CEC L-45-A-99 testa metodi, kas jau ir tīri transmisiju eļļu testa metode ar lielākām slodzēm un reāliem apstākļiem tuvāku procedūru.

zīmīgi, ka 5W-40 viskozitātes produktam par šo testu nav ne vārda, kas, protams, norāda uz ne pašiem labākajiem rezultātiem viskozitātes stabilitātes ziņā.

visa šī zīlēšana kafijas biezumos par moto eļļu performanci lielā mērā pamatojama ar aprakstīto JASO nepilnību. un vienlaicīgi šis ir lielisks 'caurums' ražotājiem, kā samazināt ražošanas izmaksas, izmantojot zemākas viskozitātes indexa eļļas, ko kompensē ar palielinātu polimēra daudzumu.

vispār jau šī riktīgi apjomīga tēma. jāņem jau arī vērā, ka te mēs runājam par faktu, kad polimērs tiek sarauts gabalos un sākotnējā viskozitāte vienkārši nokrīt par klasi vai divām un tāda arī paliek. tā tas viegli notiek kārbā.
bet vēl jau ir maz apzinātais HTHS@+150C, kas nav viskozitāte gravitācijas ietekmē, bet gan lielu apgriezienu un temperatūras apstākļos. tad garā polimēra molekula tiek izstiepta un sakārtojas viena otrai blakus. attiecīgi, tā kā molekulu savstarpējā frikcija īslaicīgi samazinās, samazinās arī eļļas viskozitāte.
šāda īslaicīga viskozitātes samazināšanās motorā iespējama sākot ar sūkni, beidzot ar sadaleni, šālēm un gredzeniem.
Ja lielākai daļai ielas automašīnu tas ir pieļaujami, tad motocikliem nevēlami kārbas dēļ.

tieši tādēļ es šeit regulāri atkārtoju, ka nenormāli paplašinātās viskozitātes klases, piem. 5W-50 vai 10W-60, ir ļoti neviennozīmīga 'priekšrocība'. jo plašāks intervāls, jo vairāk eļļa satur polimēru. un, jo vairāk polimēra, jo izteiktākas augstāk aprakstītās viskozitātes parādības.

ir divi jēdzieni - 'Newtonian fluid' (NF) un 'Non-Newtonian fluid' (NNF).
NF ir šķidrums, kas bīdes vai citas mehāniskas ietekmes rezultātā (piemēram, maisot ar karoti) nezaudē viskozitāti. un otrādi, NNF bīdes spēku iespaidā samazina viskozitāti.
eļļu kontekstā NF būtu jebkura pamateļļa vai gatavs produkts, kuram nav pievienots polimērs viskozitātes indeksa palielināšanai (SAE klases izstiepšanai). savukārt NNF ir absolūti lielākā daļa gatavo eļļu.
tradicionāli viskozitāti mēra ar kinemātisko (gravitācijas) metodi centistokos (cSt), bet motoreļļas pārsvarā ar dinamisko metodi centipausos (cP). Pirmajā gadījumā mēra, cik ilgā laikā, noteiktā temperatūrā šķidrums iztek caur noteikta diametra kapilāru. bet otrā gadījumā mēra, kāds ir cilindra griešanās pretestība jeb griezes moments šķidrumā.

lai saprastu nafig tas vajadzīgs, piemērs iz dzīves:
krūze ar nesacukurotu medu un krūze ar franču majonēzi istabas temperatūrā.
abas krūzes apgāžam.
ja vien majonēze ir kvalitatīva, tā no krūzes plūdīs lēnāk kā medus. tātad pēc kinemātiskās(gravitācijas) metodes majonēze ir viskozāka par medu.
tagad maisam abus ar karoti un izrādīsies, ka lielāks spēks jāpieliek medus maisīšanai. tātad pēc dinamiskās metodes medus ir viskozāks par majonēzi.
tādēļ arī radītas divas atšķirīgas metodes, lai saprastu, kā polimērus saturošas eļļas (un ne tikai eļļas) uzvedās dažādos apstākļos.

ceru, ka var kaut ko saprast. steigā rakstīju.

Offline

VATERLAND
25. Mar 2014, 18:49#2277

Kopš: 01. Jan 2011

Ziņojumi: 3024

Braucu ar: Drūmo klasiku (C)

Niere, un tagad pakomentē - kādai būtu jābūt 4T Sintētiskajai(PAO) moto motorreļļai, un cik % Class3 piemaisījuma procentam, lai tā tiešām vēl būtu PAO Sintētiskā eļļa?

-----------------
Mach mit, mach nach, mach besser

https://www.maksla.lv

Offline

Sliktais
25. Mar 2014, 18:51#2278

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i


24 Mar 2014, 20:15:48 ROCK-OIL rakstīja:
Sveicināts.
Rock Oil Synthesis 4 10W40 ir no PAO&Ester bāzes molekulām ražota eļļa.

Tā kā motoram ir gaisa-eļļas dzese, vairāk interesēstu:"15W50 4T sintētiska četrtaktu dzinēja eļļa" Kaut gan rudenī nomainīju, nākamā maiņa varētu būt kkas vasarā. Pēc idejas jau varu iekšā gāzt autosu eļļu (sajūgs sausais, kārba atsevišķi eļļojas), vienīgi ar tām autosu eļļām neesmu eksperimentējis.
P.S. Niere - labs apraksts, pa lielām šaibām arī nespeciālistam skaidrs

-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline

TB
25. Mar 2014, 19:32#2279

Kopš: 13. Oct 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 4314

Braucu ar: Nebraucu

10w50 krajumi mums atkal ir papildinati un to var iegut ipashuma gribetaji

Atvainojos par sagadatajam neertibam tiem, kas nedabuja uzreiz. Nebiju planojis tik lielu pieprasijumu. Tas priece

Sikak par cenam un klastu sheit - http://www.motopower.lv/member_gallery.php?gal_id=12248

Offline

Niere
25. Mar 2014, 19:39#2280

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


25 Mar 2014, 18:49:47 VATERLAND rakstīja:
Niere, un tagad pakomentē - kādai būtu jābūt 4T Sintētiskajai(PAO) moto motorreļļai, un cik % Class3 piemaisījuma procentam, lai tā tiešām vēl būtu PAO Sintētiskā eļļa?

tas ir neatbildāms jautājums. tā vai citādi, mēs te varam runāt par pazīmēm, kas liecina par augstvērtīgu materiālu izmantošanu, atču patiekt precīzas proporcijas receptē nav iespējams. tas ir katra uzņēmuma komercnoslēpums.
mani personīgi uzrunā, ja ražotājs konkrēti saka, ka eļļa sastāv no PAO/Ester vai Ester. un ne tur kādas 'synthetic technologies' vai atvasināti brendneimi.
taču, kā jau te regulāri secinām, ka jebkuram ražotājam jāskatās uz pirkstiem. es par tiem, kas plēš maximumu, bet izmaksu ziņā mēģina ielīst pudelē pat ar top produktiem.

Offline