Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
Mikelis | | Kopš: 22. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 120
Braucu ar: R6, WR450SM, MinskM103, e30&Z3c
| Paturpinot jautājumu par Liqui Moly Vollsynthetisch, vakar aplaimoju viņus ar jautājumu, uz kuru šodien jau saņēmu atbildi.
All unsere Motorenöle, welche mit ''vollsynthetisch'' gekennzeichnet sind, haben ein Gruppe 4 Öl als Basis.
Unsere Synthese Technology Öle haben als Grundöl Gruppe 3 Öle.
Sanāk viss, kas viņu sortimentā ir Vollsynthetisch, jābūt balstītam uz Group 4, attiecīgi PAO.
Bet tad kāpēc tam ir tikai LL98 specene?
----------------- Kā vējš skrien, kā vējš aizskrien :) | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Tu re kā! Tad jau pelnīti L-Moly iraid stabils Vācijas tirgus līderis. Citiem ražotājiem es šādu viennozīmīgu 'Vollsynthetisch' likumsakarību nevaru konstatēt.
Palūrēju, kas šiem rakstīts citu 'Vollsynthetisch' PDLapās. Jocīgi, dažās ir minēts 'unconventional base stock', bet citās nav, tostarp arī Tevis noskatītajā Synthol High Tech 5W-40. tomēr priekš šīs viskozitātes klases uzkrītoši zemais sastingšanas punkts (-45C), kā arī frāze "extremely low evaporative losses", liek domāt, ka ražotājs nav samelojis par PAO izmantošanu. Jocīgi, ka viņi šo faktu neizceļ.
Runājot par to, kādēļ konkrētajam produktam ir novecojis apstiprinājums:
Praktiski visi auto motoreļļu apstiprinājumi tiek izstrādāti ielas auto vajadzībām. Kā zināms, ielas auto primārās prasības ir dabas aizsardzība, no kuras izriet arī degvielas ekonomija, palielināti eļļas nomaiņas intervāli, sistēmas sevišķa attīrītspēja, ZDDP aizstāšana ar 'bezpelnu' piedevām utt.
Savukārt pretējā galējība ir tīrasiņu sacīkšu eļļa, kurai primāras ir pilnīgi atšķirīgas prasības - virsmu aizsardzība, viskozitātes stabilitāte (tostarp degvielas kontaminācijas gadījumā un HTHS apstākļos), termālā stabilitāte un dažkārt jaudas palielinājums.
Attiecīgi, iespējams arī variants, ka sacīkšu eļļa neizpilda vispār nevienu no mūsdienu prasībām, ja, piemēram, sevišķi lielā daudzumā eļļai pievienots robustais ZDDP (virs 1200ppm jeb 1.2%). Līdzīgi, starp citu, tas ir arī moto eļļām, jo tām kārbas aizsardzībai nepieciešams palielināts daudzums virsmas aizsardzības piedevu. Un rodas paradokss - OEM iesaka kaut kādu antīku API SH/SJ un neiesaka SM/SN, jo neuzticas katra eļļu ražotāja godaprātam (neskaidrošu sīkāk).
Vārdu sakot, LM Syntol High Tech 5W-40 gadījumā redzams, ka 'Sulphated Ash' ir max, ko pieļauj uzskaitītās specenes. Un šī tiešām beigu beigās varētu būt optimāla eļļa Tavam 98tā gada BMW M3.
Lai tauta neielec pretējā galējībā, nomierināšu ar apgalvojumu, ka liels sulfāta pelnu daudzums (Sulphated Ash) nozīmē ne tikai lielu ZDDP daudzumu, bet arī to, ka šāda eļļa viegli rada uzdegumu svecēm, vārstiem, gredzeniem un visai izplūdes sistēmai. Kas, savukārt, jau atkal var sekundāri novest pie palielināta nodiluma un citām saistītām problēmām. Tātad - koks ar diviem galiem, kādēļ jāskatās, cik konkrētam auto (vai mocim) konkrētos izmantošanas apstākļos nepieciešams kaut kas iz 'racing' gala.
Ja Tu brauc ne tikai satiksmē, bet arī pa trasi, šī eļļa varētu būt labs kompromiss. Bet ņem arī vērā, ka šī nav sacīkšu eļļa, šī ir 'robusta' ielas eļļa.
Jā, vēl:
Tā kā Tavs auto gan jau ir palietojies (M3 tāda gada citādi nemēdz būt), iespējams parādījušās kaut kādas nodiluma pazīmes. Tad, iespējams, ir vērts izskatīt līdzīgu eļļu ar 5(10;15)W-50 viskozitātes klasi.
Bet tas tikai gadījumā, ja ir diluma pazīmes, citādi nē, jo bez pamatojuma paaugstināt viskozitāti ir nevēlami.
Auto gadījumā sevišķi paplašinātas viskozitātes klases būtu nevēlamas galvenokārt sacīkšu auto pielietojumā. | Offline | | |
Mikelis | | Kopš: 22. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 120
Braucu ar: R6, WR450SM, MinskM103, e30&Z3c
| Paldies par info, patīkami, ka tika izzināts vismaz šis ražotājs.
Pats pašlaik domāju pieturēties pie 5w40 klases, eļļas patēriņš auto nav palielināts, kā arī pamatgultņi ir mainīti profilakses nolūkos pirms pāris gadiem.
Kā jau iepriekš minēju, šai eļļai arī cena nav stipri augstāka par citām brendu eļļam un šķiet pieņemama, kas ir 7 - 10eur/l.
----------------- Kā vējš skrien, kā vējš aizskrien :) | Offline | | |
|
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Prieks, ka manis agrāk rakstītajam ir jēga. Proti, redzu, ka esi iedziļinājies tekstos un jautājumi jau ir ar izpratnes fonu. Tad arī iespējams kādu patiesību izmedīt no duļķainajiem eļļu ražotāju ūdeņiem.
p.s. Runājot par ūdeņiem, kaitina tas Pāvilostas peizāžs avatarā…
| Offline | | |
Mikelis | | Kopš: 22. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 120
Braucu ar: R6, WR450SM, MinskM103, e30&Z3c
| Jā, visam jau sen izbūros cauri.
Bija labs pūtiens, labi ka fotogrāfu nenopūta no kājām. Ja nemaldos 2011. gads.
----------------- Kā vējš skrien, kā vējš aizskrien :) | Offline | | |
Leif | | Kopš: 02. Sep 2012
No: Tukums
Ziņojumi: 29
Braucu ar: R1200GS, Model Y
| Tik izglītots neesmu, lai izburtos cauri visiem tiem parametriem ko jūs te apspriežat!Jautājums tāds: manuālī rakstīts ka jālej 10w40 eļļa, bet kāda sintētika vai pussintētika?Otrs kādu ražotāju labāk izvēlēties, savām mašīnām leju castrol, pēc vilšanās ar Mobil? [ Šo ziņu laboja Leif, 20 Mar 2014, 00:31:18 ] | Offline | | |
soulfreak | | Kopš: 29. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4509
Braucu ar: ciskudrilli
| Protams, ka lej sintētiku unkāpēc tad lej Castrol, ja viņš nav toč labāks par Mobil? Vismaz tik daudz paburies cauri | Offline | | |
ROCK-OIL | | Kopš: 10. Sep 2013
No: Ķegums
Ziņojumi: 10
Braucu ar: Gatavojos
|
20 Mar 2014, 00:30:35 Leif rakstīja:
Tik izglītots neesmu, lai izburtos cauri visiem tiem parametriem ko jūs te apspriežat!Jautājums tāds: manuālī rakstīts ka jālej 10w40 eļļa, bet kāda sintētika vai pussintētika?Otrs kādu ražotāju labāk izvēlēties, savām mašīnām leju castrol, pēc vilšanās ar Mobil?
Ievērtē...
http://www.rockoil.lv/mototehnika/ella2/100-sintetiska-ella
http://www.rockoil.lv/images/pdf1/Synthesis%204%2010W-40.pdf
[ Šo ziņu laboja ROCK-OIL, 20 Mar 2014, 11:33:48 ] | Offline | | |
Leif | | Kopš: 02. Sep 2012
No: Tukums
Ziņojumi: 29
Braucu ar: R1200GS, Model Y
|
20 Mar 2014, 08:23:17 soulfreak rakstīja:
Protams, ka lej sintētiku unkāpēc tad lej Castrol, ja viņš nav toč labāks par Mobil? Vismaz tik daudz paburies cauri
Izlasi vēlreiz!Vīlies esmu ar Mobil, nevis Castrol. ;-) | Offline | | |
soulfreak | | Kopš: 29. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4509
Braucu ar: ciskudrilli
| Tad nu jājautā plašāk. Kādu Mobil produktu lietoji un kā viņu lietoji? Kādas ir mopēda rekomendācijas? Kā'du Castrol produktu tagad lieto? Kādas bija sekas? Vai taisīji eļļas analīzi?
Tas tā, lai nebūtu vispārinājumu, bet ar faktu. | Offline | | |
Sliktais | | Kopš: 07. May 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 4685
Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i
| Ja cilvēks palasītu vismaz dažas lapas atpakaļ to topiku, tad par kakustroli ar sajūsma pazustu
Pirms pāris gadiem šo te ar apspriedām
Jā, un vēl, Niere varēja pakomentēt arī par šo
20 Mar 2014, 11:21:37 ROCK-OIL rakstīja:
Ievērtē...
http://www.rockoil.lv/mototehnika/ella2/100-sintetiska-ella
http://www.rockoil.lv/images/pdf1/Synthesis%204%2010W-40.pdf
-----------------
GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart | Offline | | |
VATERLAND | | Kopš: 01. Jan 2011
Ziņojumi: 3024
Braucu ar: Drūmo klasiku (C)
|
20 Mar 2014, 14:18:07 Sliktais rakstīja:
Ja cilvēks palasītu vismaz dažas lapas atpakaļ to topiku, tad par kakustroli ar sajūsma pazustu
Pirms pāris gadiem šo te ar apspriedām
Jā, un vēl, Niere varēja pakomentēt arī par šo
20 Mar 2014, 11:21:37 ROCK-OIL rakstīja:
Ievērtē...
http://www.rockoil.lv/mototehnika/ella2/100-sintetiska-ella
http://www.rockoil.lv/images/pdf1/Synthesis%204%2010W-40.pdf
Tur taču nav jābūt Nierem, lai saprastu, ka runa ir par Group III, nevis Sintētisko eļļu tās vistiešākājā izpratnē.
----------------- Mach mit, mach nach, mach besser
https://www.maksla.lv | Offline | | |
Sliktais | | Kopš: 07. May 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 4685
Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i
|
20 Mar 2014, 14:23:45 VATERLAND rakstīja:
Tur taču nav jābūt Nierem, lai saprastu, ka runa ir par Group III, nevis Sintētisko eļļu tās vistiešākājā izpratnē.
Jā, tikai uz kakstroļa raxtīc "sintētiskā"
Bet, tas jau izrunāts, ka kakstrolis melo, bet ne tikai šamie vien.
-----------------
GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart | Offline | | |
VATERLAND | | Kopš: 01. Jan 2011
Ziņojumi: 3024
Braucu ar: Drūmo klasiku (C)
|
20 Mar 2014, 14:31:15 Sliktais rakstīja:
20 Mar 2014, 14:23:45 VATERLAND rakstīja:
Tur taču nav jābūt Nierem, lai saprastu, ka runa ir par Group III, nevis Sintētisko eļļu tās vistiešākājā izpratnē.
Jā, tikai uz kakstroļa raxtīc "sintētiskā"
Bet, tas jau izrunāts, ka kakstrolis melo, bet ne tikai šamie vien.
Lauri, ja tā būtu tiešām sintētika, tad cena būtu iespaidīga un bizness ar to arī beigtos.
Niere jau savulaik taču samērā detalizēti ir izklāstījis visas tās mahināciju un tiesvedības neanses ar eļļu ražotāju produktiem un žulīšanos.
----------------- Mach mit, mach nach, mach besser
https://www.maksla.lv | Offline | | |
Sliktais | | Kopš: 07. May 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 4685
Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i
| Iepriekšējā lapā tika Liqui molly ķidāts, arī palas;ijos aprakstus. Tīrā sintētika, IV bāze, pa lēto nebija
-----------------
GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart | Offline | | |
soulfreak | | Kopš: 29. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4509
Braucu ar: ciskudrilli
| Interesanti par ROCK OIL produkciju, kādas tur cenas? | Offline | | |
Leif | | Kopš: 02. Sep 2012
No: Tukums
Ziņojumi: 29
Braucu ar: R1200GS, Model Y
|
20 Mar 2014, 13:48:59 soulfreak rakstīja:
Tad nu jājautā plašāk. Kādu Mobil produktu lietoji un kā viņu lietoji? Kādas ir mopēda rekomendācijas? Kā'du Castrol produktu tagad lieto? Kādas bija sekas? Vai taisīji eļļas analīzi?
Tas tā, lai nebūtu vispārinājumu, bet ar faktu.
Lēju Mobil super 3000 5w40, parādijās diezgan nopietns eļļas patēriņš, divas eļļas maiņas nobraucu, biju jau gatavs ravēt vaļā motoru, kad viens čoms ieteica ieliet Castrol un pabraukt kādu laiku un tad redz vai ir izmaiņas, rezultātā eļļas patēriņš pazuda līdz nullei! Tas viss uz auto ne uz moča, moci esmu tikko tikai nopircis un man tas ir kaut kas jauns, tālab arī muļķīgi jautājumi! | Offline | | |
Sliktais | | Kopš: 07. May 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 4685
Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i
|
20 Mar 2014, 18:03:17 Leif rakstīja:
20 Mar 2014, 13:48:59 soulfreak rakstīja:
Tad nu jājautā plašāk. Kādu Mobil produktu lietoji un kā viņu lietoji? Kādas ir mopēda rekomendācijas? Kā'du Castrol produktu tagad lieto? Kādas bija sekas? Vai taisīji eļļas analīzi?
Tas tā, lai nebūtu vispārinājumu, bet ar faktu.
Lēju Mobil super 3000 5w40, parādijās diezgan nopietns eļļas patēriņš, divas eļļas maiņas nobraucu, biju jau gatavs ravēt vaļā motoru, kad viens čoms ieteica ieliet Castrol un pabraukt kādu laiku un tad redz vai ir izmaiņas, rezultātā eļļas patēriņš pazuda līdz nullei! Tas viss uz auto ne uz moča, moci esmu tikko tikai nopircis un man tas ir kaut kas jauns, tālab arī muļķīgi jautājumi!
Moču eļļu gan kakustrolis nav iemācījies uzmiksēt, par auto nezininu, bet šis produkts maniem "zirgiem" par velti nav vajadzīgs
-----------------
GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart | Offline | | |
lomsz | | Kopš: 08. Nov 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 815
Braucu ar: XV 1700 RS Warrior
|
20 Mar 2014, 00:30:35 Leif rakstīja:
Tik izglītots neesmu, lai izburtos cauri visiem tiem parametriem ko jūs te apspriežat!Jautājums tāds: manuālī rakstīts ka jālej 10w40 eļļa, bet kāda sintētika vai pussintētika?Otrs kādu ražotāju labāk izvēlēties, savām mašīnām leju castrol, pēc vilšanās ar Mobil?
Lej puslīdz zināma ražotāja moča pussintētiku ar JASO MA2 uzrakstu un manuālī paredzēto viskozitāti, maini biežāk (par 20% no paredzētās kilometrāžas), kā manuālī rakstīts, kā arī maini pirms ziemas stāvēšanas, un viss būs kārtībā... Starp citu, ar eļļu motoru nesalabosi... | Offline | | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
|
All unsere Motorenöle, welche mit ''vollsynthetisch'' gekennzeichnet sind, haben ein Gruppe 4 Öl als Basis.
Unsere Synthese Technology Öle haben als Grundöl Gruppe 3 Öle.
Kaut kā neiet kopā...
Synthese Technologie močiem viņiem Motorbike 4T 10 W-40 Street MSDS C20-50, hydrotreated neutral oil-based - content 10-20%
Vollsynthetisch močiem Motorbike 4T Synth 10 W-50 Race
vienam cena 13.52 Eur/L, otram 15.22 Eur/L | Offline | | |
|
|