uzjautāšu šeit laikam. pēc manuāļa man ieteikts likt 10w30 iekšā, bet pagaidam 10w40 likts, pussintētika. iespējams jums pēc pieredzes kas labāks iesakāms? konkrēta marka? mocis - 1998 gada fzs600.
es ielejot 7100 noklusināju trokšņus, sajūgs slīdēja, bet vaina bija nodilums. un tas pat neko neizsaka ka slikta vai laba... kāds motors, kā jūt, bet ticu nierei ka zūd klase
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā
06 Mar 2014, 14:34:25 rududu rakstīja:
uzjautāšu šeit laikam. pēc manuāļa man ieteikts likt 10w30 iekšā, bet pagaidam 10w40 likts, pussintētika. iespējams jums pēc pieredzes kas labāks iesakāms? konkrēta marka? mocis - 1998 gada fzs600.
10w40 būs labi. 10w30 - ja gadijumā zaudēs 1 SAE klasi tad tā vairs neiekļausies moča rupnīcas uzdotajas pielaidēs
06 Mar 2014, 14:48:24 mexa rakstīja:
es ielejot 7100 noklusināju trokšņus, sajūgs slīdēja, bet vaina bija nodilums. un tas pat neko neizsaka ka slikta vai laba... kāds motors, kā jūt, bet ticu nierei ka zūd klase
Ja problēma sajūgā, tad neviena eļļa to nelabos
Bet eļļas maiņa, stipri pirms termiņa parādīja, ka vaina toreiz bija eļļā. Vai tas bija kādas partijas brāķis vai kas, nezinu. Netaisos par to ne ar vienu kasīties, bet, kamēr atkal neticēšu motulam, tikmēr liešu ko citu...
Tad domaju ka iespēja vēl lielāka neka OE sajūga komponentiem.
Bet par eļļām... katram sava taisnība!
Labs piemērs: Es kā alus totāls nedzērājs nesaprotu un neredzu starpību starp plēvinieku un piemēram valmiermuižas alu, bet rezultāts ir vienāds piedzerties var no abiem un pohas arī būs no abiem.
Tas pats par eļļām, moto gurmāniem sava līnija, citiem optima līnija.
Aivar,
uzzjautā gan večiem rūpnīcā par 'shear stabilty'.
nav runa par to, ka kaut kādas garantijas prasības kādam varātu piestādīt, jo parādība, kā jau rakstīju, ne tuvu nav retums moto eļļu jomā. un, lai nokautu motoru tikai eļļas īpašību dēļ, ir nu baigi jāpacenšās. lielākā daļa eļļu ražotāju uz to jau arī brauc cauri, ka bez eļļas analīzes lietotājs neko ļaunu nenojauš. nu, nobirst tur kaut kas pēc, pieņemsim, 50 000km. ko domā mocists - normāla parādība, ar dzelžiem tā ir un nekas nav mūžīgs. taču iespējams citā gadījumā konkrētā problēma varēja parādīties pēc 100 000km vai vispār nekad.
esmu jau piesaucis, ka ir bijuši moči ar 100 000km un analīze kā no jauna nolieta.
par MotoGP: tur visai droši, ka neizmanto mazumtirdzniecībā nopērkamo 300V. tā kā viņi kaujās par sekunžu simtdaļām, tur virsmu aizsardzība lielā mērā tiek upurēta par labu rezultātam un dzesēšanai. da i apgriezieni visu laiku tādi, ka ##W-30, nerunājot nemaz par ##W-40 ir pārlieku viskozas klases. šobrīd, piemēram, Yamaha veiksmīgi griež jau ar eļļām HTHS@+150C zem 2.6cP, kas nozīmē, ka arī 0W-20 vairs nav topā.
vārdu sakot, GP nav atskaites punkts.
teiktais gan nenozīmē, ka veikalā nopērkamās 300V viskozitātes klases veiksmīgi neizmanto citās sacīkstēs.
nu, tas tā, kārtības labad.
lai vai kā, uzjautā večiem gan par 7100to, jo produkts tiek pozicionēts kā esterus saturošs, tomēr 7100 10W-40 4T msds redzu, ka starp 50 un 100% komponente eļļā ir Group III minerālenes 'hidrokreks'.
it kā jau būtu normāli, jo reti kura esteru eļļa ir 100%tīga kaut vai tādēļ, lai ar naftas izcelsmes pamateļļu varētu panākt labāku piedevu izšķīšanu un noverstu to izsēšanās iespēju, bet par tādu ciparu jau varēja tomēr PAO ieliet.
taču ir arī cita puse - ir ražotāji, kas piemet tējkaroti esteri kā piedevu blīvslēgu sūces novēršanai, bet uz etiķetes raksta, ka satur esterus. nav melots, bet būtībā uzmetiens.
kādēļ par to runāju. piemēram, Castrol nemaz īpaši neslēpj, ka moto eļļas ir no Group III 'itkāsintētikas' pilnībā. bet tādēļ viņu populāriem eļļu produktiem ir raksturīgs pieminētais bīdes stabilitātes deficīts un slikta slava eļļinieku vidē.
vienkāršota ideja - jo vairāk eļļā Group III hidrokreka minerālenes, jo lielāku daļu polimēra jāpievieno, lai kompensētu Group III salīdzinoši vājo viskozitātes indeksu. kā zini, tas parasti rezultējās viskozitātes kritumā pec neilgas darbošanās sistēmā. par to jau rakstīju.
vot....i es neviļus velku paralēles. ja 7100tajam piemīt šāda kaite (5100tajam būtu ok), vai ražotājs finanšu rezultātam par labu nav bijis spiests iet ceļu, pa kuru Castrol vadībā aizgājusi lielākā daļa pārējo ražotāju?
es zinu, ko runāju, jo arī mans izbijis darba devējs bija spiests tā darīt moto produktu sortimentā, atstājot uz PAO tikai dažus top produktus.
zīmīgi ir tas, ka ierindas tirdzniecības cilvjiem tas netiek stāstīts, lai nemazinātu viņu pārliecību par produktu. tieši tāpat kā ar uzņēmumu pārdošanu - darbiniekiem tas tiek turēts noslēpumā līdz parakstīts līgums.
visbeidzot - zini kā daudzi ražotāji saukā viņu pašu meitas uzņēmumu un dīleru tirdzniecības stafu? par useful idiots. tas nāk no politikas, neatceros kurš no jeņķu pālitiķiem šo folklorizēja. Wiki citāts:
In political jargon, useful idiot is a term for people perceived as propagandists for a cause whose goals they are not fully aware of, and who are used cynically by the leaders of the cause.
viss tas pats notiek starp ražotāju un tirgotāju.
to klāstu tādēļ, lai vienmēr visu uztver kritiski. šis arī nenozīmē, ka 100% šoreiz ir tā, kā saku.
tomēr, kā teica Millers '17 pavasara mirkļos:
06 Mar 2014, 19:44:15 MT77 rakstīja:
Tad domaju ka iespēja vēl lielāka neka OE sajūga komponentiem.
Bet par eļļām... katram sava taisnība!
Labs piemērs: Es kā alus totāls nedzērājs nesaprotu un neredzu starpību starp plēvinieku un piemēram valmiermuižas alu, bet rezultāts ir vienāds piedzerties var no abiem un pohas arī būs no abiem.
Tas pats par eļļām, moto gurmāniem sava līnija, citiem optima līnija.
Tev ir pilnīga taisnība, vienīgi vēl joprojām nav skaidrs, kura eļļa ir optima smukā pudelē, bet kura ir izlejamā valmiermuiža... Nez, kas tiem tirgotājiem uznācis par aģitācijas periodu... Man nav nekas pret to vai citu ražotāju, bet mani stipri kaitina, kad tirgotāji bīda kādu produktu ar tik prastiem paņēmieniem...
vienkāršota ideja - jo vairāk eļļā Group III hidrokreka minerālenes, jo lielāku daļu polimēra jāpievieno, lai kompensētu Group III salīdzinoši vājo viskozitātes indeksu. kā zini, tas parasti rezultējās viskozitātes kritumā pec neilgas darbošanās sistēmā. par to jau rakstīju.
vobsčem sanāk ka hidrokreks slikti sader ar moča dzinēju. bet kādi mīnusi būtu group II eļļam moča dzinejā?
06 Mar 2014, 22:42:21 Next rakstīja:
vobsčem sanāk ka hidrokreks slikti sader ar moča dzinēju. bet kādi mīnusi būtu group II eļļam moča dzinejā?
nepārspīlēsim, nepārspīlēsim. es jau aprakstīju, kādi iespējami riski. tie pārsvarā saistīti ar vairāku nevēlamu apstākļu vienlaicīgu iedarbību.
Group III absolūti lielākajai daļai motobraucēju būs pat vairāk kā vajag.
es tur ietērgāju par to, ka konkrētais produkts tiek pozicionēts kā visu vēlmju vēlme. attiecīgi, būtu godīgi, ja šādā produktā tiktu tiešām izmantots viss labākais.
tā taču ir?
par Group II nav vērts spriest, jo tai netiek piedēvētas sintētiskas eļļas īpašības. tā ir tīrāka minerālene par Group I. Domāju gan, ka daudziem moto pilnīgi pietiek arī ar tādu.
Braucu ar: Suzuki DL1000, Honda CBF600, Jawa 250/559 un Jawa 638
Neņemiet ļaunā, bet vairums no spriedelējumiem ir infantili. Wow pēc 20k eļļa zaudēja savas īpašības un nokritās no 10w40 uz 10w30. A kāds bija sagaidosais rezultāts ka uzlabosies uz 5w50? Ja atskaita sportistus, kuri zin ko liet, tad parastie braucēji lejam to ko ražotājs prasa un galvenais ievērojam maiņas intervālu. Nav naudas lejam addinol silinolu citus. Patīk mast..bēt ne tikai dzīvē bet arī ar moci, izlejam atrobotku un sūtam Nierem, lai izmēra pa cik nokrities eļļas koeficients
Diskusijās „kura eļļa ir labākā?” parasti dominē vispārinājumi, kas izriet no viena piemēra -
„Kopš Janka lej X eļļu, mocis iet labāk”.
Sevišķi pārliecināti diskusijas dalībnieki ir tad, ja šis piemērs ir viņu pašu piedzīvots –
„Leju X eļļu un ar to nekad nav bijušas problēmas, visiem iesaku!”
Vai arī tiek piesaukta kāda viņaprāt respektējama references persona –
„Sportists Janka lej X un zinu, ka viņš eļļai naudu netaupa.”
Angliski šādus pierādījumus sauc par „anecdotal evidence”.
Jāsaprot, ka nedz gadījumā, ja vienam motociklam bijušas problēmas, nedz gadījumā, ja tādu nav bijis nekad, nav iespējams viennozīmīgi secināt par eļļas īpašībām. Tas tādēļ, ka tehnikas bojājuma iemesli visbiežāk meklējami pašas tehnikas problēmās. Un otrādi, tas, ka ar eļļu X nav bijušas problēmas, var būt skaidrojams ar tehnikas robustu konstrukciju, kurai nav nepieciešamas kāda sevišķa veiktspēja.
Spriežot par šādiem viena piemēra gadījumiem, parasti netiek ņemti vērā arī braukšanas apstākļi, vides temperatūra, braucēja paradumi un prasmes, tehnikas nolietojums un citi būtiski apstākļi. Pat vienāda modeļa tehnika ar vienu un to pašu eļļu, var uzrādīt būtiski atšķirīgu rezultātu.
Niere ir bijis kādreiz kāds nopietns 2T mocis?
Ja ir, tad ko tu varētu pakomentēt par eļļām????
Man ir bijis... es varu pakomentēt!
Esmu izmēģinājis daudz brendus līdz nonācu līdz Motul 800 (ar to arī sākās Motul ēra manā dzīvē pirms 14 gadiem) tā skola maksāja ļoti dārgi..
kā reklāmā: kopš lietoju Motul visas lietas kas saistās ar detaļu ilgspēlējamību mani vairāk nesatrauc.
Tāpēc analīzes neanalīzes... stipram neko nepadarīsi.
Tā ir tikai mana pieredze.Man arī nav ko klātesošajiem pierādīt.
Tapēc PEACE!!
Labāk lai Niere uzraksta cik KM ir nobraucis pag. vasarā
@ edmundo
šeit runa neiet par kosmiskiem 20k, bet gan par daudz īsakirm maiņas intervaliem.
groupIII eļļas de jure skaitās sintetiskās, tātad pēc idejas tiem arī ir jatur savu viskozitāti ka tas piemīt sint. eļļām.
reāli sanāk ka groupIII eļļas ir sintetiskās tikai uz papīra. tās zaudē savu viskozitāti, un relatīvi ātri sāk līdzināties mineraleļļām. kas de fakto ta arī ir.
07 Mar 2014, 00:07:11 Next rakstīja:
@ edmundo
šeit runa neiet par kosmiskiem 20k, bet gan par daudz īsakirm maiņas intervaliem.
groupIII eļļas de jure skaitās sintetiskās, tātad pēc idejas tiem arī ir jatur savu viskozitāti ka tas piemīt sint. eļļām.
reāli sanāk ka groupIII eļļas ir sintetiskās tikai uz papīra. tās zaudē savu viskozitāti, un relatīvi ātri sāk līdzināties mineraleļļām. kas de fakto ta arī ir.
ar piebildi, ka tas spēkā, runājot primāri par moto un sporta pielietojumu kopumā.
06 Mar 2014, 23:55:28 MT77 rakstīja:
Niere ir bijis kādreiz kāds nopietns 2T mocis?
ir, ir bijis KX250nieks, bet visai droši neesmu bijis ne tuvu tik advancēts motokrosa disciplīnā kā Tu. rulēju pa mežiem vienatnē.
Ja ir, tad ko tu varētu pakomentēt par eļļām????
Man ir bijis... es varu pakomentēt!
Kā saprotu, "eļļa", tā ir tikai 2-taktene?
Vai zini, ka lielam ražotājam ir vairāk kā tūkstos tažādu produktu? tad par ko īsti runājam?
Esmu izmēģinājis daudz brendus līdz nonācu līdz Motul 800 (ar to arī sākās Motul ēra manā dzīvē pirms 14 gadiem) tā skola maksāja ļoti dārgi..
blin, es Tev iedodu saiti par vispārinājumiem eļļu jomā, bet Tu to pat neizlasi. ja būtu izlasījis, tik nejēdzīgus apgalvojumus nemētātu.
starp citu, runājot par 2-taktenēm, ļoti iespējams Tav taisnība, bet visai droši tas nav vienīgais produkts tādā sniegumā.
un vai Tava pieredze ar 2-taktenēm, kas ir strauji mirstošs tirgus, kaut ko izsaka arī par 4-taktenēm par kurām mēs šeit spriežam?
kā reklāmā: kopš lietoju Motul visas lietas kas saistās ar detaļu ilgspēlējamību mani vairāk nesatrauc.
nu, ļoti labi. un?
Tāpēc analīzes neanalīzes... stipram neko nepadarīsi.
ā, tātad zīmols ir ūber alles, bet laboratorijas mērījumi i tikai priekš visādiem tur...
Tā ir tikai mana pieredze.Man arī nav ko klātesošajiem pierādīt.
vēl viens mēģinājums savu pieredzi vispārināt uz pilnīgi visu viena ražotāja sortimenta. Tu taču nojaut, ka tas ir absurdi jau pašā saknē.
Tapēc PEACE!!
a kurš te i satraucies?
Labāk lai Niere uzraksta cik KM ir nobraucis pag. vasarā
precīzi necik... un visdrīzāk vairs pie moto neatgriezīšos. pērn vēl plānoju, bet kaut kā vairs nesaista lidot ar 300...
citādi drīz vairs nebūs kaulu, ko neesmu saluzis.
pieturos pie principa laiku pa laikam radikāli mainīt nodarbes, jo citādi ātri paliek garlaicīgi. daudzas interesantas nodarbes dzīvē esmu izmēģinājis un vakar spēru vēl vienu soli pretim jauniem horizontiem, ko nekad vēl neesmu mēģinājis. proti, iepirku sporta katamarānu ar kuru maukt Baltijas jūras trakos vējos un vienkārši ātri aizšaut līdz Roņu salai pašaudīt fišu. te uz ātru roku kaut kas līdzīgs, tikai man nav Hobie 16, bet 17nieks:
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
07 Mar 2014, 01:13:11 Niere rakstīja:
pieredze ar 2-taktenēm, kas ir strauji mirstošs tirgus,
pērn vēl plānoju, bet kaut kā vairs nesaista lidot ar 300...
1) 2T tirgus nemaz tik mirstošs nav, drīzāk pat pieaugošs - motorzāģi, trimmeri, krosa moči mazo kubatūru, enduro 125. 250. 300 kubiki iet uz urrā. Domāju, pat tad, kad mēs visi brauksim jau ar akumulātoriem, joprojām varēs nopirkt 2T tehniku, kā lielu ekstru motogardēžiem, nu tas tā.
2) Tev nevajag lidot pa šoseju uz 300, tam toč jēgas nav, bet pa meži uz 100, i kauli būs veseli, i adrenalīns sasmelts
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
07 Mar 2014, 01:38:12 Niere rakstīja:
Archy, biju jau kaut kad šo te licis iekš MP:
tas ir izgriezums no eļļinieku profesionālā žurnāla Infineum.
par atgriešanos pie mo:
par to es pastukošu vēl pēc pāris gadiem, kad apniks katamarāns.
moš būs pat beidzot pienācis vecums, kad mīkstu klavieri prasās.
tā nodomāju, ka atgriešanās pie jau darītā, īpaši jau pasliktinoties veselībai, vienmēr saistīta ar dziļu vilšanos. tas tāpat kā ar vindsērfingu, kas vienmēr bijis asinī. izšļūcot pa gludo, vienmēr nāk atmiņā nostaļģiskas domas, kā tas bija lēkāt pa viļņiem Pāvilostā, kad pūš 20+m/s un vilnis masta augstumā.
paliek tāda lūzeriska sajūta.
Tajā grafikā viss beidzās ar 2007 gadu, pameklē ko svaigāku, es domāju, pēdējos gadus, jo neskatoties uz 4T dominanci ielas tehnikas jomā, sporta sektorā 2T kaut kā šķiet savairojušies un daudziem ražotājiem.
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
07 Mar 2014, 01:57:18 Niere rakstīja:
kaut kādā līmenī jau, protams, divtakteri saglabāsies un tas būs sports/mežizstrāde, tur Tev taisnība. iespējams, ka nu ir sasniegts kaut kāds plato, bet tas vairs nevar būtiski augt. tad arī būs tā, kā saki, ka ekskluzīva prece.
bet, runājot par 2-taktu eļļu tirgu, tas gan nu jau ir tāds, ka neviens no lielajiem ražotājiem to sevišķi neņem pierē (ja neskaita motorzāģu ražotāju eļļu piegādātāju).
tad nu tas i segments, kurā var izpausties nišas produktu ražotāji.
bet, ok, šis ir lauciņš, kuram tiešām sen vairs nesekoju iepriekš minēto iemeslu dēļ.
Iesaku sākt sekot, jo man padomā janāks un dusmīgāks 2T zvērs, eļļu vajadzēs daudz un labu