Online
Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
kawaracer | | Kopš: 21. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 1193
Braucu ar: HD FXFBS
|
16 Oct 2013, 09:26:30 Rizza rakstīja:
13 Oct 2013, 14:24:14 kawaracer rakstīja:
Aizmirsu uzrakstīt - rudens akcijas cenas ENEOS motociklu eļļām:
ENEOS JX Nippon Oil - Nr.1 eļļa Japānā!
Ņihrena sebe cik lēta eļļa, pilnīgi neticās.
pagaidām lētākais bij repsols.
Tā Eneos ir izlejamā vai kanniņās ?
Eļļa ir 1litra iepakojumos un šī ir viņas pašizmaksa - akcijas cena.
Pilnas cenas šeit
Bet 11,58 EUR par litru 15w50 arī ir laba cena!
----------------- Rezerves daļas un serviss. | Offline | | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
| par eļļas filtriem...
bilde
no eļļas sūkņa eļļa izejot caur Relief valve un Oil cooler, nonāk eļļas filtrā, no kurā tālāk ieeļļo dzinēja sastavdaļas.
dati no service manual manam mocim:
Oil pressure (hot) = 0.45 kg/cm2 at 1100 r/min
Relief valve opening pressure = 4.9-5.7 kg/cm2
Oil filter bypass valve opening pressure = 1.8-2.2 kg/cm2
sanāk ka spiedienam sasniedzot 1.8 kg/cm2 (tas varētu būt kaut-kur pie 4000 - 5000 apgriezieniem) atverās Oil filter bypass valve un sanāk ka ar to filtrēšana izbeidzās!?
tālāk video
tā kā filtriem bypass valve var būt izvietots gan pirms filtrējoša elementa gan pēc tā, var sanākt ka braucot ar 5000 apgriezieniem filtrs ne tikai nefiltrē, bet arī var izlaist ārā visu to ko ir safiltrējis iepriekš!?
vai tiešām tā tas ir?[ Šo ziņu laboja Next, 19 Oct 2013, 18:53:39 ] | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| tas arī ir viens no iemesliem, kādēļ jāizvēlas cik vien zemu viskozitāti tehnika pieļauj braukšanas apstākļiem un kādēļ ne tikai autosiem, bet arī močiem nākotnē tendence ir uz zemākas viskozitātes eļļām. močiem gan to ierobežo kārbas aizsardzības prasības.
mūsu platuma grādos daudziem tieksme ieliet SAE ##W-50, kur prasīts ##W-40. dažkārt pat iemaukt #W-60 tā sakot "drošības pēc, lai nav kā ūdentiņš".
palielinātas viskozitātes eļļas ir daudz grūtāk filtrēt un var notikt viss, ko aprakstīji.
to labi var redzēt auto eļļām, kur 5W-40 nekad neizpilda 5W-30 viskozitātēm piemītošās kvalitātes klases, testus un apstiprinājumus. | Offline | | |
|
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| daudzi nošauj šķērsām arī ar filtra izvēli. nospriež, ka labāk uzlikšu filtru ar smalkāku filtrāciju (augstāku Beta), kā to prasa OEM.
rezultātā sistēmā pirms filtra palielinās spiediens un Tevis aprakstītā parādība var notikt pie zemākiem apgriezieniem.
pats neesmu lasījis šo, bet te noteikti būtība aprakstīta.
http://www.machinerylubrication.com/Read/1289/o...ilter-efficiency | Offline | | |
tuchka | | Kopš: 08. May 2011
No: Liepāja
Ziņojumi: 926
Braucu ar: visu kas rūc un nerūc
| Speciāli spečukam
http://www.liepajniekiem.lv/zinas/sabiedriba/sl...as-nieres-102793
-----------------
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
20 Oct 2013, 00:53:56 Bagars rakstīja:
Liekas, ka neesi skolā gājis, jo neko neesi dzirdējis par fiziku. Spiediens šķidrumos un gāzēs izplatās visos virzienos vienādi. T.i, ja sūknis taisa eļļas spiedienu sistēmā, tad šis spiediens ir vienāds līdz kloķenei jeb līdz pirmajam spiediena patērētājam (parasti kloķenes pamatgultņi). Arī pirms un pēc eļļas filtra. Oil filter bypass valve atveras tikai tad, ja spiediena atšķirība pirms un pēc filtra ir ~2kg/cm2. Tas var būt tikai brīdī, kad iedarbina aukstu dzinēju un pēc filtra nav vēl eļļas spiediena, vai tad, kad aizsērējis pats filtrs, kas neļauj eļļai plūst caur to.
Tas tā - īsumā
nu čalis jau lielos vilcienos neko nepareizi neuzrakstīja.
Tu pieņem, ka eļļas filtra materiāls nerada nekādu pretestību. Bet tā taču nav.
Protams, jauna eļļa/filtrs un visdrīzāk neviens bypass nenošancē. Taču tas ideālā dzīvē. No lasītā zinu, ka redlainā tieša plūsma ne tuvu nav retums. Var tur spriest par spiedienu cipariem katrā atsevišķā gadījumā, taču princips jau nemainās.
Bet vispār... šī tāda matu skaldīšana salīdzinājumā ar gadījumu, ja bypass vārsts iestrēgst. | Offline | | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
|
20 Oct 2013, 02:55:08 Bagars rakstīja:
Čalis visu ir uzrakstījis nepareizi.
nu tad lūdzu uzraksti kā ir pareizi.. cipari ir doti. apraksti visu processu no dzinēja iedarbināšanas - 1100 r/min, līdz teiksim 10000 r/min | Offline | | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
|
20 Oct 2013, 03:07:59 Bagars rakstīja:
20 Oct 2013, 03:03:41 Next rakstīja:
20 Oct 2013, 02:55:08 Bagars rakstīja:
Čalis visu ir uzrakstījis nepareizi.
nu tad lūdzu uzraksti kā ir pareizi.. cipari ir doti. apraksti visu processu no dzinēja iedarbināšanas - 1100 r/min, līdz teiksim 10000 r/min
Drīkst skriešus, profesor?
drīkst arī guļus, jā tev tā labāk sanāk. tik lai rezultāts būtu | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
20 Oct 2013, 02:55:08 Bagars rakstīja:
...izņemot kādas specifiskas konstrukcijas vai ilgstošu max apgriezienu gadījumā.
domāju, ka ilgstoši augsti apgriezieni tieši nebūs vainojami bypass nošancēšanā, jo spiediens abpus filtram paspēj izlīdzināties.
problēmas tieši rodas, iedodot mizā no krusta. tad eļļas spiediens bieži vien rauj vaļā bypass. īpaši, ja vēl visi iesaistītie lielumi nav tuvu ideālam.
ok, es negribu uzmesties par dzelžu specu, bet nu ko tādu esmu ne reizi vien lasījis. jācer, ka gana kvalitatīvu. nav iekšā tagad naktī references meklēt. | Offline | | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
|
20 Oct 2013, 03:07:59 Bagars rakstīja:
20 Oct 2013, 03:03:41 Next rakstīja:
20 Oct 2013, 02:55:08 Bagars rakstīja:
Čalis visu ir uzrakstījis nepareizi.
nu tad lūdzu uzraksti kā ir pareizi.. cipari ir doti. apraksti visu processu no dzinēja iedarbināšanas - 1100 r/min, līdz teiksim 10000 r/min
Drīkst skriešus, profesor?
ok, škiet ka esmu ticis skaidrībā. bypass valve atversies tikai tad kad spiediens pirms filtra būs par 1.8-2.2 kg/cm2 lielāks neka spiediens pēc filtra. tā teikt, nostrādā uz spiediena starpības nevis tā ka to biju iedomajies iepriekš.
interesanti būtu uzzināt kā izmainās filtra pretestība atkarībā no eļļas viskozitātes. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
20 Oct 2013, 12:12:16 Next rakstīja:
ok, škiet ka esmu ticis skaidrībā. bypass valve atversies tikai tad kad spiediens pirms filtra būs par 1.8-2.2 kg/cm2 lielāks neka spiediens pēc filtra. tā teikt, nostrādā uz spiediena starpības nevis tā ka to biju iedomajies iepriekš.
interesanti būtu uzzināt kā izmainās filtra pretestība atkarībā no eļļas viskozitātes.
tieši tā.
Bagars vadās no teorētiska apsvēruma, ka šādai starpībai darba temperatūrā un ar tīru/pareizu filtru nerodas. Taču reālos apstākļos no sirds grieztos motoros tā var notikt.
Viskozitātes kontekstā - griezt neuzsilušu motoru ir kaitīgi arī no šāda aspekta.
Uz ātru roku pameklēju kādu atsauci.
Reiz lasīju, ko šis cilvis raksta par moto eļļām un izklausījās visnotaļ kompentents. Te tas, ko viņš saka par filtriem un bypass. Citāts:
The Bypass Value
First you need to understand why the bypass valve is there. Under *ideal* conditions, the bypass valve will *never* open. Because, when it opens, the oil *by passes* the filter and goes on through to the motor, obviously unfiltered. It is a safety valve. However, in *real* operation, it opens often.
One example is when you start the motor when cold. The oil is thick and does not pass easily through the filtration medium, thus building up to a high pressure drop. So, the bypass valve opens to prevent oil-starvation of the motor. How long it stays open is dependent on how cold the oil is and how long it takes to get near operating temperature. When the pressure drop across the filtration medium drops below the bypass valve setting, then the bypass closes. Blipping the throttle while warming up is a good way to get the valve to open and send unfiltered oil to the motor. A steady warm-up rpm is probably a lot better.
Another example can occur when the motor is fully warmed. At idle, the oil pressure is about 15 to 20 psi, and the pressure drop across the filter is about 1 or 2 psi. You take off towards the redline, and quickly build oil pressure to the 70 to 80 psi range. During that full-throttle acceleration the pressure drop across the filter will exceed the bypass setting, and send unfiltered oil to the motor, until the pressure across the filter has time to equalize. During a drag race, shifting through the gears, the bypass will open several times.
A third example, which you should never experience with frequent oil and filter changes, is when a filter becomes clogged. A spin-on filter can commonly hold 10 to 20 grams of trash before it becomes fully clogged. The bypass valve opening is the only way to keep the motor from becoming oil-starved if the filter becomes clogged.
According to Purolator, the Honda OEM filter bypass setting is 12 to 14 psi, and that is how they build their motorcycle oil filter. WIX (NAPA Gold) builds their motorcycle and automobile oil filters with a bypass setting of 8 to 11 psi, while AC Delco builds theirs to a setting of 11 to 17 psi. How much do these differences matter? I don't think anyone knows, even the engineers, and each has its own set of advantages and disadvantages.
If you do lots of racing, you're probably better off with a higher bypass setting.
If you do lots of *cold* starting, especially in the winter, or seldom change your filter, I think you're better off with a lower bypass setting. However, with few exceptions, bypass pressures for spin-on filters run in the 8 to 17 psi range, and any of them should work acceptably.
to pašu redzu rakstītu Subaru griezēju forumā.
droši ko līdzīgu varēs atrast arī citur. | Offline | | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
|
20 Oct 2013, 03:32:55 Niere rakstīja:
iedodot mizā no krusta. tad eļļas spiediens bieži vien rauj vaļā bypass.
noskaidrot vai bypass tika vai netika norauts var kaut kā? | Offline | | |
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| uz galda testēt dažādus ražotājus un skatīties bija nebija tā atvēršanās citādi jau neieraudzīsi, nu jha tikai ar precīziem devējiem pirms un pēc un skatot raksturlīknes, gudrāka galva ieraudzītu gan jau kur bija tas kritums kur pārslēdzās, piem zinot filtra caurplūstamību un bypass to pašu vērtību varētu mēģināt...bet nu te būtu ko pisties
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
20 Oct 2013, 12:32:50 Next rakstīja:
noskaidrot vai bypass tika vai netika norauts var kaut kā?
drīzāk apraksti pamatproblēmu, kādu tagad risini, ja vien šī nav teorētiska diskusija.
citādi bieži sanāk, ka diskurss ir par tēmu, kas nemaz nav saistīta ar pamatproblēmu. man tā regulāri bijis, ka cilvēks uzdod jautājumu, kur noprotu, ka viņš kaut kādu tēzi pieņēmis par pašsaprotamu un, izrietot no tās, arī uzdod jautājumus. | Offline | | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
|
20 Oct 2013, 13:50:12 Niere rakstīja:
20 Oct 2013, 12:32:50 Next rakstīja:
noskaidrot vai bypass tika vai netika norauts var kaut kā?
drīzāk apraksti pamatproblēmu, kādu tagad risini, ja vien šī nav teorētiska diskusija.
citādi bieži sanāk, ka diskurss ir par tēmu, kas nemaz nav saistīta ar pamatproblēmu. man tā regulāri bijis, ka cilvēks uzdod jautājumu, kur noprotu, ka viņš kaut kādu tēzi pieņēmis par pašsaprotamu un, izrietot no tās, arī uzdod jautājumus.
gribu noskaidrot vai jebkursh vislētākais filtrs derēs, jeb ir jāmeklē kaut ko īpašu. Pagaidam cik esmu sapratis ka vispareizakajam filtram bypass valve būtu jāstrādā tuvu dzinēja ražotāja noteiktiem 1.8-2.2 kg/cm2. pareizi? | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| lētākajiem filtriem var būt visdažādākās problēmas.
nedomāju, ka bypass vārsts būtu primārais par ko iespringt.
drīzāk tad ieraksti iekš tēmas "Tehniski jautājumi spečokiem" jautājumu, vai konkrēta modeļa eļļas filtrs būs ok tādam un tādam mo.
vai izveido jaunu tēmu "Eļļas filtri", jo tāda tēma, šķiet, vēl nav manīta (ir tikai gaisa un degvielas filtri). | Offline | | |
UDT | | Kopš: 07. Jun 2008
Ziņojumi: 2129
Braucu ar: Yahama
| Par cik te ir viens ellu zinaataajs gribeeju pajautaat taadu lietu kaa ir ar dīzeļu eļļām cik atceros agraak vienmeer kad samainiiju taa praktiski uzreiz palika melna tagad skatos nepaliek, ellja ir laikam cita un masiina arii,
Kaa ir? Jaapaliek uzreiz melnai jeb arii nee vai arii tas atkariigs no eļļas?
----------------- Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :) | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| jā, Bagars būtību jau izklāstīja.
tas ir mīts, ka "laba" eļļa pēc lietošanas ir tīra. viens no eļļas uzdevumiem, īpaši jau dīzelī, ir izšķīdināt un neļaut nosēsties uz virsmām sadegšanas produktiem. to pilda dispersantu/deterģentu piedevu paka, kas dīzeļeļļām ir palielinātā daudzumā.
taču vizuāli novērtēt ir ļoti grūti. to vēl var mēģināt salīdzinājumā, uzpilinot eļļu uz blīva filtrpapīra.
taču objektīvu atbildi Tu jau zini, kas var dot - laboratorija. | Offline | | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
| @Niere
vai tas normāli ka 'x' razotaja eļļa ar teiksim 15w-40 pure point ir ap -40c, bet razotajam 'y' eļļa 5w-40 ir ap -30c. kapeec pirmajā gadijumā razotajs neraksta ka eļļa patiesiiba pārsniedz rakstītio SAE un istenībā ir 5w-40 jeb 0w-40?[ Šo ziņu laboja Next, 08 Nov 2013, 18:19:38 ] | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| ou, šis i viens stipri komplekss pasākums.
pour point (PP ) pats par sevi vēl neizsaka SAE klasi.
es drīzāk skatītos viskozitāti @-25/-30/-35C, ja vien ir norādīta. moto eļļām gan tāda vajadzība parasti nav.
PP ir tāds mānīgs parametrs, jo to var nospiest uz leju ar "pour point depresant" piedevu. sanāk, ka viskozitātes līknei vienkārši pavelk garāku zemo temperatūru "asti", bet tas nemaina eļļas līknes (Viscosity Index) novietojumu diagrammā.
bet var gadīties, ka attiecīgajai eļļai izmantota augstvērtīgāka pamateļļa un tai pašai par sevi jau ir zems PP.
vārdu sakot, to vieglāk komentēt konkrētu produktu kontextā. citādi tad "jāizplūst uz palagiem". | Offline | | |
|
|