Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļas maiņa
Autors | Ziņojums |
Sliktais | | Kopš: 07. May 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 4685
Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i
|
24 Feb 2011, 21:28:57 dad123 rakstīja:
Labdien,te sho to palasiiju.bet tome gribu vel jautat kad ellju prasit veikala savam Kawasaki z1000? kadu Repsol 10w 40 sintetiku vai ko citu,un vai jasaka ka vajadziga ausktapgriezien motoram,vai moto ellas visa aukstapgriezin nak?
Šeku pilna informācija, tikai daudz jālasa
-----------------
GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart | Offline | | |
Fastarow | | Kopš: 30. Nov 2009
Ziņojumi: 1835
Braucu ar:
| es mocim eļļu mainu ik pēc 3 000 vai reizi 2 mēnešos. Kā arī savam subaru mainīju eļļu motorā, kārbā un reduktorā ik pēc 5 000 km... tehnikai patīka jauna eļļiņa it sevišķi ja smaga kāja (roka)
----------------- Ja tu visu kontrolē - tu brauc stipri pa lēnu...
| Offline | | |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
24 Feb 2011, 21:53:40 Fastarow rakstīja:
es mocim eļļu mainu ik pēc 3 000 vai reizi 2 mēnešos. Kā arī savam subaru mainīju eļļu motorā, kārbā un reduktorā ik pēc 5 000 km... tehnikai patīka jauna eļļiņa it sevišķi ja smaga kāja (roka)
Reduktorā eļļu pilnīgi nav jēgas tik bieži mainīt, jo piemēram hondai eļļas maiņas intervāls šim mezglam ir 60000km, turklāt reduktora darbības rezultātā nerodās tik daudz dažādu blakusproduktu, kā motorā. Vienīgais, jāuzmanās ar hipoidālajiem pārvadiem, jo to darbības princips drusku atšķiras no koniskajiem tur nepieciešamas tieši šāda tipa pārvadiem domātās eļļas, un pats galvenais - jāuzpasē gultņi, jo kolīdz parādās brīvkustība kādā no tiem, tā arī pašu zobratu dienas ir skaitītas [ Šo ziņu laboja Archy96, 24 Feb 2011, 21:59:22 ]
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
|
Sliktais | | Kopš: 07. May 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 4685
Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i
|
24 Feb 2011, 21:53:40 Fastarow rakstīja:
es mocim eļļu mainu ik pēc 3 000 vai reizi 2 mēnešos. Kā arī savam subaru mainīju eļļu motorā, kārbā un reduktorā ik pēc 5 000 km... tehnikai patīka jauna eļļiņa it sevišķi ja smaga kāja (roka)
HVZ kas ar netu, bet saviem zubāriem biežāk kā pēc manuāļos rakstītā mainījis neesmu , viss griežas. Eļļa gan jālej no "dārgā" gala
-----------------
GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart | Offline | | |
garfs | | Kopš: 13. Sep 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 925
Braucu ar: VFR800
| neizprotu jēgu šādam pasākumam ja inženieri nosaka konkrētus servisa intervālus un konkrētu eļļas specifiku cik bieži jāmaina utt tad kāda velna pēc , mainīt to biežāk tip gandarījums par labi paveiktu darbu??
saprotu ekstrēmi apstākļi, visu laiku augsta slodze..bet te ikdienā..
tas tāpat kā izmest pienu pirms termiņa ,lai gan tas ir dzerams un nav saskābis
----------------- Iznomāju piekabi | Offline | | |
Fastarow | | Kopš: 30. Nov 2009
Ziņojumi: 1835
Braucu ar:
| manai tehnikai ikdienā ir extrēmi apstākļi
----------------- Ja tu visu kontrolē - tu brauc stipri pa lēnu...
| Offline | | |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
24 Feb 2011, 21:59:34 garfs rakstīja:
neizprotu jēgu šādam pasākumam ja inženieri nosaka konkrētus servisa intervālus un konkrētu eļļas specifiku cik bieži jāmaina utt tad kāda velna pēc , mainīt to biežāk tip gandarījums par labi paveiktu darbu??
saprotu ekstrēmi apstākļi, visu laiku augsta slodze..bet te ikdienā..
tas tāpat kā izmest pienu pirms termiņa ,lai gan tas ir dzerams un nav saskābis
Bet redzi, dažs labs arī ikdienā mauc tā, it kā pēdējo dienu dzīvotu, un šādi darba apstākļi jau ir pielīdzināmi sportam, galu galā tie 6000km, piemēram, ko ražotājs uzskata par eļļas maiņas intervālu, ir rēķināts uz vidusmēra pussēņojošu braucēju.
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
dad123 | | Kopš: 24. Jan 2010
Ziņojumi: 108
Braucu ar:
| Isos vardos var kads pateikt ko ieliet,10w40 sintetiku vai ko? | Offline | | |
dad123 | | Kopš: 24. Jan 2010
Ziņojumi: 108
Braucu ar:
| Jautaju lai veikala neiesmeretu suudu kaadu..... | Offline | | |
Fastarow | | Kopš: 30. Nov 2009
Ziņojumi: 1835
Braucu ar:
| es protams no tehnikas neko nesaprotu, bet tev ieteiktu - ja brauc ikdienā un kāikdienas lietotājs, tad paskaties manuālī un lej tādu eļļu kā ražotājs noteicis. Es braucu ar sintētiku 10w60 nelasot ko tie inženieri ir rakstījuši.
----------------- Ja tu visu kontrolē - tu brauc stipri pa lēnu...
| Offline | | |
garfs | | Kopš: 13. Sep 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 925
Braucu ar: VFR800
| tas kurš , pa lielam, mauc uz ielas un trasē to eļļu arī mainīs pēc vajadzības nevis tāpēc, ka tip klusāks palika un labāk iet..bet cik tādu ir..?
lab, es pats dažreiz arī esmu mainījis pie 8k dīzelim, bet tikai tāpēc ka darbā eļļas kannās ir bijis ievērojams atlikums
----------------- Iznomāju piekabi | Offline | | |
MIGs | | Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
| No visa izlasītā es saprotu, ka ja mainu mocim eļļu biežāk nekā tas norādīts manuālī, tad man jākaunās būtu tik pat ļoti, kā tad, ja būtu guvis homeseksuālu pieredzi pie Brīvības pieminekļa gaišā dienā.
-----------------
| Offline | | |
garfs | | Kopš: 13. Sep 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 925
Braucu ar: VFR800
| to jau Tu pats izdomāji...
žēl, ka šeit nav neviens speciālits pa eļļu īpašībām, un varētu paskaidrot kā īsti ir
----------------- Iznomāju piekabi | Offline | | |
MIGs | | Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
| Nu ko tur daudz gribi zināt ?!
Minerāleļļa izstrādājas palēnām +- vienmērīgi.
Sintētika savas īpašības tur ka'du laiku un tad tās strauji zaudē.
Nu metāla daļiņas, sajūga daļiņas utt. eļļā ar uzkrājas palēnām. Jo ilgāk brauc jo sliktāk.
Katrs brauc dažādi un eļļu vajadzētu mainīt tad kad tā ir izstrādājusies.
Piemēram es kad mainu eļļu mīlu paskatīties kāda viņa ir, ir abrezīva vai nav, cik melna utt.
Tā arī var +- priceņitsa vai bija īstais laiks mainīt eļļu vai vajadzēju to darīt ātrāk vai vēlāk.
Ja gribam īpaši precīzi tad izlietā eļļa jāsūta uz analīzēm utt. Tur noteiks cik tur kādi svešķermeņi un cik ļoti eļļa ir zaudējusi savas īpašības.
-----------------
| Offline | | |
rukitis | | Kopš: 30. Jul 2009
No: Olaine
Ziņojumi: 436
Braucu ar: neMotoPower'izētu divu riteņu spēkratu
|
24 Feb 2011, 23:34:11 MIGs rakstīja:
Nu ko tur daudz gribi zināt ?!
Minerāleļļa izstrādājas palēnām +- vienmērīgi.
Sintētika savas īpašības tur ka'du laiku un tad tās strauji zaudē.
Nu metāla daļiņas, sajūga daļiņas utt. eļļā ar uzkrājas palēnām. Jo ilgāk brauc jo sliktāk.
Katrs brauc dažādi un eļļu vajadzētu mainīt tad kad tā ir izstrādājusies.
Piemēram es kad mainu eļļu mīlu paskatīties kāda viņa ir, ir abrezīva vai nav, cik melna utt.
Tā arī var +- priceņitsa vai bija īstais laiks mainīt eļļu vai vajadzēju to darīt ātrāk vai vēlāk.
Ja gribam īpaši precīzi tad izlietā eļļa jāsūta uz analīzēm utt. Tur noteiks cik tur kādi svešķermeņi un cik ļoti eļļa ir zaudējusi savas īpašības.
paplunčājies arī savā eļļā ?
minerāleļļa ( vismaz auto) ir pielīdzināma dīzelim un kad to ielej, tad tā sāk zaudēt savas īpašības jau kad lej iekšā. Sintētikai tā saglabā ilgāk, un zaudē īpašības lēnām, nevis ātri.[ Šo ziņu laboja rukitis, 24 Feb 2011, 23:39:16 ] | Offline | | |
Modrs | | Kopš: 28. Apr 2008
No: Talsi
Ziņojumi: 2600
Braucu ar: Husqvarna TE/SM 610 IE 07'
| kad mācījos RTU, tad atrabotkas kvalitāti noteicām uzpilinot uz balta papīra. tā iesūcās un tad varēja izdarīt secinājumus pēc kvēpu daudzuma, kas palikuši uz virsmass.
un pareizi MIGs saka - jāskatās, kāda eļļa ir. tik pat labi var sanākt daudz paslidināt sajūgu, pakarsēt matoru un eļļa paliks melna krietni vien ātrāk. | Offline | | |
Modrs | | Kopš: 28. Apr 2008
No: Talsi
Ziņojumi: 2600
Braucu ar: Husqvarna TE/SM 610 IE 07'
|
24 Feb 2011, 23:38:33 rukitis rakstīja:
paplunčājies arī savā eļļā ?
minerāleļļa ( vismaz auto) ir pielīdzināma dīzelim un kad to ielej, tad tā sāk zaudēt savas īpašības jau kad lej iekšā. Sintētikai tā saglabā ilgāk, un zaudē īpašības lēnām, nevis ātri.
minerālā eļļa lēnāk un vienmērīgāk zaudē savas īpašības. sintētika tur un pēc tam strauji zaudē. Tā, kā MIGs raksta. un vecos izjādelētos matoros neko labāku par pussintētiku vai minerālo nemaz nevajag gāzt.
ja jautāsi, kāpēc tad visur neizmanto minerālo...?
tāpēc, ka minerālajai molekulas ir krietni lielākas un mūsdienu motoros, kur ir mazas pielaides un sēžas, tās vnk neiespiedīsies starp berzes virsmām un neeļļos. | Offline | | |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
24 Feb 2011, 23:44:07 Modrs rakstīja:
24 Feb 2011, 23:38:33 rukitis rakstīja:
paplunčājies arī savā eļļā ?
minerāleļļa ( vismaz auto) ir pielīdzināma dīzelim un kad to ielej, tad tā sāk zaudēt savas īpašības jau kad lej iekšā. Sintētikai tā saglabā ilgāk, un zaudē īpašības lēnām, nevis ātri.
minerālā eļļa lēnāk un vienmērīgāk zaudē savas īpašības. sintētika tur un pēc tam strauji zaudē. Tā, kā MIGs raksta. un vecos izjādelētos matoros neko labāku par pussintētiku vai minerālo nemaz nevajag gāzt.
ja jautāsi, kāpēc tad visur neizmanto minerālo...?
tāpēc, ka minerālajai molekulas ir krietni lielākas un mūsdienu motoros, kur ir mazas pielaides un sēžas, tās vnk neiespiedīsies starp berzes virsmām un neeļļos.
Tā tas ir, un izjātos motoros, kur starp darba virsmām zazori jau kļuvuši krietni lielāki, nakā oriģināli tiem jābūt, sintētiku nemaz liet nedrīkst, jo tā būs pa šķidru, un eļļas slānis nenodrošinās pietiekami biezu plēvi starp darba virsmām.
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
Modrs | | Kopš: 28. Apr 2008
No: Talsi
Ziņojumi: 2600
Braucu ar: Husqvarna TE/SM 610 IE 07'
|
| Offline | | |
rukitis | | Kopš: 30. Jul 2009
No: Olaine
Ziņojumi: 436
Braucu ar: neMotoPower'izētu divu riteņu spēkratu
|
24 Feb 2011, 23:47:32 Archy96 rakstīja:
24 Feb 2011, 23:44:07 Modrs rakstīja:
24 Feb 2011, 23:38:33 rukitis rakstīja:
paplunčājies arī savā eļļā ?
minerāleļļa ( vismaz auto) ir pielīdzināma dīzelim un kad to ielej, tad tā sāk zaudēt savas īpašības jau kad lej iekšā. Sintētikai tā saglabā ilgāk, un zaudē īpašības lēnām, nevis ātri.
minerālā eļļa lēnāk un vienmērīgāk zaudē savas īpašības. sintētika tur un pēc tam strauji zaudē. Tā, kā MIGs raksta. un vecos izjādelētos matoros neko labāku par pussintētiku vai minerālo nemaz nevajag gāzt.
ja jautāsi, kāpēc tad visur neizmanto minerālo...?
tāpēc, ka minerālajai molekulas ir krietni lielākas un mūsdienu motoros, kur ir mazas pielaides un sēžas, tās vnk neiespiedīsies starp berzes virsmām un neeļļos.
Tā tas ir, un izjātos motoros, kur starp darba virsmām zazori jau kļuvuši krietni lielāki, nakā oriģināli tiem jābūt, sintētiku nemaz liet nedrīkst, jo tā būs pa šķidru, un eļļas slānis nenodrošinās pietiekami biezu plēvi starp darba virsmām.
liet var vecos motoros, ja esi gatavs samierināties ar sekām. 86. gada audī tika lieta sintētika, motors skaļāks, drusku ēda eļļu, uzgrabēja kompensatroi, tā vairāk mazāk viss normāli. Kā arī te vienā vel vecā hlamā tika lieta pussintētika (kur pēc defota var tikai liet sintētiku), absolūti nekādu problēmu. | Offline | | |
|
|