zinu, zinu, ir tur viens censonis.
tikai par īsti objektīvu to nosaukt grūti. ko tas parāda? tikai to, ka ar nekā neaprakstītu testa metodi (ASTM, ISO; CEC hvz) karsējis eļļu nezināmā temperatūrā un ieguvis šādu rezultātu. turklāt - nav objektīvi salīdzināt dažāda pielietojuma, kalušu un viskozitāšu produktus.
eļļas testēšana ir ļoti sarežģīts pasākums, kurā ietilpst daudzpadsmit ķīmiski un fiziski testi. ACEA 2012 piemēram, kur oksidācijas testi ir daži no daudziem, turklāt atšķirīgos apstākļos.
mani tur vairāk interesē pašā sākumā publicētās eļļas analīžu atskaites, kur var novērtēt tās uzbūvi. taču ar lietotas eļļas testiem skatīt nelietotu eļļu ir visai virspusējs piegājiens.
vārdu sakot - cilvēks, kas nav saistīts ar jomu, no redzamā secinās bez nosacījumiem - "labs/slikts"
Jā, nu paldies K-K par linku, ilgi būs ko pētīt.
Žel ka nav populārais repsols, motorex.
Niere, pakomentē ko nozīmē Polimerizācija un sabiezējums,nosēdumi un ko tie sliktu dara, teorētiski zinu ko šie vārdi nozīmē, bet ko tie dara ar eļļu ?
26 Sep 2013, 14:36:32 Rizza rakstīja:
Niere, pakomentē ko nozīmē Polimerizācija un sabiezējums,nosēdumi un ko tie sliktu dara, teorētiski zinu ko šie vārdi nozīmē, bet ko tie dara ar eļļu ?
īsumā - polimerizācija ir process, kurā monomēri veido molekulu ķēdes, ko sauc par polimēru.
lietotā eļļā tas nozīmē, ka garās ķēdēs savienojas sabrukušas molekulas, kas, savukārt, palielina eļļas viskozitāti.
piezīmei - viskozitātes modifikators, ko satur lielākā daļa eļļu, arī ir polimērs. tādēļ nejaukt.
Ok, apmēram skaidrāks tika. Jo tajā K-K linkā ir eļļas kuras nav polimerizējušās, bet kurām ir nosēdumi un sabiezējumi, sanāk, ka ilgāk pacepinot šo pašu eļļu, agri vai vēlu tā tomēr polimerizēsies.
aizsutījuu PM
gribeeju apskatīt kādu eļļu statoil rekomendē līdzīgam mocim, tas rekomendēja LAZERWAY. tad apskatījos svam un arī LAZERWAY, bet agrāk bija racingway. gļuks kaut kāds. ka var rekomendēt autiņu eļļu močiem?!
opā, gļuks pavisam reāls.
šie nomainījuši speceņu operētāju no OATS Ltd. uz hvz ko. tā spriežu, jo būtiski mainījies arī dizains. redzu, ka tur šādas tādas priekšrocības parādījušās pret veco, bet tas nav tā vērts, ja šitāda kuiņa.
būs jāaizraksta kļauza.
te tas, ko saka tas pats OATS Ltd., tikai Castroļa izpildījumā (citiem ražotājiem arī ir katalogs):
YAMAHA
MODEL FZS1000 (5LV1) (Motorcycles)
ENGINE 4 str.
YEAR 2001
(šī nav Castrol reklāma, līdzvērtīgi produkti katrā motoveikalā).
a. Alternative recommendations, Engine (4 str): -10°C to 35°C, 10W-30; -10°C to 45°C, 10W-40; 5°C to 45°C, 20W-40; 5°C to 50°C, 20W-50
katalogi ir laba lieta, tomēr gala vārds teikts instrukciju rokasgrāmatā. ok, nešaubos, ka tur API jebkāds, viskozitāte 10W-40, JASO MA vai MA2.
iesaku izvēlēties sintētisku eļļu, bet citādi tai prasības nav nekādas būtiskās.
heh, nupat lasīju šo to un nodomāju, ka MPistiem jāuzdod viltīgs jautājiens -
kura eļļu ražotāja produkti visbiežāk atrodami sacīkšu auto/mototehnikā?
ar sacīkšu tehniku domāts F1, WRC, MotoGP utml. līmenī.
Es paralēli savam ikdienas darbam - esmu ENEOS pārstāvis LV un mēs japāņiem uzdevām jautājumu - kāda eļļa ir Rossi un Lorenzo Yamahās (uz kurām ir Eneos reklāma)?
Nu ja ne brendu, tad vismaz viskozitāti - lai pasaka! Konkrētais pārstāvis nebija informēts, bet apsolīja noskaidrot - tiešām apsolīja - šie parasti par saviem vārdiem atbild!
Viens gan ir skaidrs - Yamalube ir Eneos!
[ Šo ziņu laboja kawaracer, 12 Oct 2013, 23:51:20 ]
zinu, ka Yamaha komandas inženieri eksperimentē ar arvien zemākām viskozitātēm. 0(5)W-20 viskozitāte tur šobrīd varētu būt standarta produkts. lasīju, ka HTHS = 2,6 cP @150C, kas pēc SAE J300 arī atbilst minētajai klasei.
bet jārēķinās, ka tas nav produkts ielas pielietojumam un tāda līmeņa sacīkšu motori tiek pārlasīti gandrīz pēc katras gonkas.
runājot par Eneo.
visdrīzāk Yamaha arī izmanto šo ražotāju, jo tas ir Japānas lielākais naftas produktu ražotājs. un tas ir saprotami, jo jaunos produktus izstrādā R&D departamenti gan OEM, gan eļļas ražotāja pusē. un ērti ir, ja abu pušu zinātnieki fiziski atrodas tuvu un runā vienā valodā.
13 Oct 2013, 00:02:43 Niere rakstīja:
zinu, ka Yamaha komandas inženieri eksperimentē ar arvien zemākām viskozitātēm. 0(5)W-20 viskozitāte tur šobrīd varētu būt standarta produkts. lasīju, ka HTHS = 2,6 cP @150C, kas pēc SAE J300 arī atbilst minētajai klasei.
bet jārēķinās, ka tas nav produkts ielas pielietojumam un tāda līmeņa sacīkšu motori tiek pārlasīti gandrīz pēc katras gonkas.
runājot par Eneo.
visdrīzāk Yamaha arī izmanto šo ražotāju, jo tas ir Japānas lielākais naftas produktu ražotājs. un tas ir saprotami, jo jaunos produktus izstrādā R&D departamenti gan OEM, gan eļļas ražotāja pusē. un ērti ir, ja abu pušu zinātnieki fiziski atrodas tuvu un runā vienā valodā.
Protams, tas nav ielas produkts, bet ir viena nianse - šobrīd izmantojami motoru limits sezonā ir ierobežots un gluži "ūdeni" liet nevar - mazliet jādomā ir arī par resursu.
12 Oct 2013, 14:47:39 Niere rakstīja:
heh, nupat lasīju šo to un nodomāju, ka MPistiem jāuzdod viltīgs jautājiens -
kura eļļu ražotāja produkti un kāds zīmols visbiežāk atrodams sacīkšu auto/mototehnikā?
ar sacīkšu tehniku domāts F1, WRC, MotoGP utml. līmenī.
ok, patiesībā jau uzdevu ļoti sarežģītu jautājumu. tēmēju uz attapību, taču nav jau mūsdienas laika mīklas minēt.
pareizā atbilde ir -
biežāk izmantotais eļļas zīmols auto/motosporta tehnikā ir Öhlins.
protams, Öhlins pats eļļas neražo. ražotājs šiem, tāpat kā iepriekš par Yamahu runājām, turpat pie durvīm.