25 Sep 2013, 12:54:51 andrejins rakstīja:
ieej blogs.lv vai tamlīdzīgā blogošanas vietnē. Un tur rakstiem par eļļu ar visām bildēm un tabulām atliektiem galiem pietiks
tak vēlreiz saku - ne jau tekstu izvietošanas problēma. vispirms jātapina vietne ar pavisam citu mērķi. teksti tur būs tikai kā piedeva.
kur izvietot tekstus man tāpat jau ir. kaut vai tajā statoil eļļu vietnē, kur daļa rakstu jau iemesti.
bet nafig man kādu jābaro ar saturu par velti.
par tiem rakstiem man nemaksā. tā ir labdarība.
Klasika 1100cc 1980. gada dzinējs, 4 gadus nekustināts. Jaukt visu ārā uz galda un meklēt blīvju komplektu jeb ir kāds flusheris, kas nesajās ballīti?!
ebenmāters!
ar flasheriem var sanākt visādi.
protams, ka ideālā gadījumā būtu jāpajauc, taču noprotu, ka šis nav motors zelta vērtē un var atļauties nedaudz riska.
es par skalotāju izmantotu ACEA E7 klases minerālu smago autosu dīzeleni. tāda satur stipri vairāk dispersantu/deterģentu piedevu, kā tas ir jebkurā moto vai vieglo auto eļļā. un nemaksā dārgi. katrā smago auto servisā var nopirkt izlejamo par pāris Ls/L.
kad ieliesi, lēnām, bez sajūga slidināšanas, štepselēšanās un slodzes jāpavizinās. ņem vērā, ka tā eļļa satur berzes modifikatoru, kas sajūgam nepatīk, bet tik daudz, cik skalošanai, būs ok.
pavizinies, atstāj, lai uz nakti pastāv, tad vēlreiz izripinies līdz motors kārtīgi uzsilis.
lej nost.
ideālā gadījumā šo procedūru būtu jāatkārto vēlreiz ar garāku vizināšanos, bet nu tā droši vien būtu mazliet izvirtība.
ja runa par skalotājiem, tad vienkāršāk iebraukt Latvijas Ķīmija veikalā un nopirkt kanneli ar izopropanolu (isopropanol), kas lielai daļai visu to "ūberpiedevu" sastāvā kā aktīvā viela. noderēs vēlāk visādu eļļas traipu/virsmu tīrīšanai.
to var nedaudz piešaut pie skalojamās eļļas, bet nekādu slodzi motoram nedrīkst dot un ar daudzumu nepārcenties.
Principā dzinējs ir pielaižams, bet braucams, tas motocikls nav. Cik būs iespējams, eļļas uztvērēju, eļļas sūkni mehāniski iztīrīšu. Tad provēšu pielaist un izsildīt. Kaut 2x flushot, tad atkal pajaukt un čekot, kas ar milkyway notiek
tas milkyway iraid ūdens emulsija ar labi oksidējušos eļļu. tas nozīmē, ka motors kārtīgi jāuzsilda un pietiekami ilgi jādarbina, lai tas puņķis izgaro.
lai pārliecinātos, ka tā ir emulsija, paņem drusku karotē un uzkarsē virs sveces. ja baltais pazūd, tad tas ir ūdens.
bet nu, tas par 90% tāpat jau skaidrs.
26 Sep 2013, 11:09:09 Cognition rakstīja:
klau, Niere, a ko Tu vispār saki par skalojamām eļļām pirms eļļas maiņas, ja viss ok, vajag / nevajag ?
te mans viedoklis par tēmu.
tur gan vēl visu ko var piemest, bet nu...īsā versija.
re, k-k ir patiess gadījums, kad kaut kas jādara lietas labā. bet 99% gadījumu jau ir tikai iedoma.
cilvēki skalojot saņem miera sajūtu, ka ir darījuši visu iespējamo, bet patiesībā pat nezina, vai motorā vispār kas skalojams atrodas.
zinu, zinu, ir tur viens censonis.
tikai par īsti objektīvu to nosaukt grūti. ko tas parāda? tikai to, ka ar nekā neaprakstītu testa metodi (ASTM, ISO; CEC hvz) karsējis eļļu nezināmā temperatūrā un ieguvis šādu rezultātu. turklāt - nav objektīvi salīdzināt dažāda pielietojuma, kalušu un viskozitāšu produktus.
eļļas testēšana ir ļoti sarežģīts pasākums, kurā ietilpst daudzpadsmit ķīmiski un fiziski testi. ACEA 2012 piemēram, kur oksidācijas testi ir daži no daudziem, turklāt atšķirīgos apstākļos.
mani tur vairāk interesē pašā sākumā publicētās eļļas analīžu atskaites, kur var novērtēt tās uzbūvi. taču ar lietotas eļļas testiem skatīt nelietotu eļļu ir visai virspusējs piegājiens.
vārdu sakot - cilvēks, kas nav saistīts ar jomu, no redzamā secinās bez nosacījumiem - "labs/slikts"
Jā, nu paldies K-K par linku, ilgi būs ko pētīt.
Žel ka nav populārais repsols, motorex.
Niere, pakomentē ko nozīmē Polimerizācija un sabiezējums,nosēdumi un ko tie sliktu dara, teorētiski zinu ko šie vārdi nozīmē, bet ko tie dara ar eļļu ?
26 Sep 2013, 14:36:32 Rizza rakstīja:
Niere, pakomentē ko nozīmē Polimerizācija un sabiezējums,nosēdumi un ko tie sliktu dara, teorētiski zinu ko šie vārdi nozīmē, bet ko tie dara ar eļļu ?
īsumā - polimerizācija ir process, kurā monomēri veido molekulu ķēdes, ko sauc par polimēru.
lietotā eļļā tas nozīmē, ka garās ķēdēs savienojas sabrukušas molekulas, kas, savukārt, palielina eļļas viskozitāti.
piezīmei - viskozitātes modifikators, ko satur lielākā daļa eļļu, arī ir polimērs. tādēļ nejaukt.
Ok, apmēram skaidrāks tika. Jo tajā K-K linkā ir eļļas kuras nav polimerizējušās, bet kurām ir nosēdumi un sabiezējumi, sanāk, ka ilgāk pacepinot šo pašu eļļu, agri vai vēlu tā tomēr polimerizēsies.