Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
Niere
26. Aug 2013, 23:43#1881

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:

ar kompresoriem jāuzmanās. nepareiza eļļa un nodeg ne tikai kompresors, bet vēl arī visa garāža vai pat ražotne.
tā kā netā nav atrodama plašāka informācija par konkrēto Pansam kompresoru eļļu, nevaru arī ieteikt nekādas alternatīvas. visdrīzāk tā būs kāda 68tās viskozitātes kompresoru eļļa uz PAO sintētikas bāzes, bet droši to apgalvot nevaru.
tā kā apjoms tur nav liels, es tomēr izmantotu oriģinālo produktu. tā kā tā PAO nebūs pa lēto un ar vismaz 6Ls/L jārēķinās. bet tas 10L un lielākos iepakojumos. mazos iepakojumos cena vienmēr būs kosmoss.

Offline

Next
28. Aug 2013, 21:55#1882

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:

@Niere
Cik esmu i-netā lasījis tad eļļas degradācijas līmeni nosaka sārms un skābe. Eļļai oksidejoties skābes līmenis eļļā pieaug un sārms samazinās.
Jautājums vai ir iespējams mājas āpstakļos tos abus divus izmērīt jaunai eļļai lai pec tam salidzinātu ar dzinējā ielieto un novertētu eļļas stāvokli? (Atceros ka skolas laikā bija 'magiskie' papīrīši ar kuru palīdzību varēja noteikt šķidumam vidi)

Offline

Niere
28. Aug 2013, 22:55#1883

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:

ar "garāžas metodēm" pietiekami precīzi TBN/TAN noteikt nevar. TBN (Total Base Number) dažkārt atrodams produkta datu lapā, bet pārsvarā gan tikai smago dīzeļmotoru un gāzes motoru eļļām.

ir īpašas express analīzes gan TBN, gan TAN, taču tās maksā pusi no pilnām analīzēm. vienīgā priekšrocība, ka rezultātu var iegūt neatejot no kases. tādas attīstītās valstīs dažkārt izmanto lielu ražotņu eļļošanas sistēmu analīzei vai tādās, kur TAN/TBN izmaiņas var notikt ļoti strauji. primāri piemērotas sistēmām, kurās eļļa ātri nolietojas. piemēram, ar biogāzi darbināmos koģenerācijas motoros vai ar augsta sēra satura degvielu darbināmos kuģu motoros.

ja runājam par moto motoreļļām, tad eļļas normālā novecošanās nav aktuāla problēma, īpaši jau sintētiskām eļļām. moto eļļu primārā problēma ir kontaminācija jeb piesārņojums, kā arī viskozitātes (ne)stabilitāte.

kādēļ vispār jautājums par TBN/TAN šķiet aktuāls?

Offline

Next
29. Aug 2013, 09:23#1884

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:

kādēļ vispār jautājums par TBN/TAN šķiet aktuāls?

priekšā ziemošanas laiks ir jādomā ko darīt ar ne tik sen ielietu eļļu

[ Šo ziņu laboja Next, 29 Aug 2013, 09:36:34 ]

Offline

Niere
29. Aug 2013, 12:49#1885

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:


29 Aug 2013, 09:23:28 Next rakstīja:
kādēļ vispār jautājums par TBN/TAN šķiet aktuāls?

priekšā ziemošanas laiks ir jādomā ko darīt ar ne tik sen ielietu eļļu

gari nestāstīšu kādēļ, bet bez TBN/TAN vēl ir gana citi būtiski parametri, kas pirms eļļas atstāšanas motorā būtu jāņem vērā.
izklausās, ka ļoti rūpīgi attiecies pret savu dzelzi. tad jau labāk nepažēlo 20Ls izmantotās eļļas analīzei un uzzināsi stipri vairāk gan par motora stāvokli un tehnisko kārtību, gan par izmantoto eļļu.

ok, ja esi 100% drošs, ka ar degvielas sistēmu, gaisa filtru utt. viss kārtībā un izmantota sintētiska eļļa, i nobraukts mazāk par 1/3 no nomaiņas intervāla, visdrīzāk eļļu varētu atstāt.
bet to viennozīmīgi nevari zināt nedz Tu, nedz kāds cits.

Offline

ghost_az
29. Aug 2013, 13:02#1886

Kopš: 10. Aug 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 426

Braucu ar: vienu "R"

Bet ja jauna eļļa un filtrs maksā mazāk par tiem 20 Ls?
Labāk taču nomainīt un nelauzīt galvu?

Offline

Niere
29. Aug 2013, 13:14#1887

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:

ja interesē tikai un vienīgi eļļas stāvoklis, tad noteikti nav vērts. taču analīzei ir daudz plašāka funkcija.
te izklāstīta būtība.
no attiecīgās diskusijas ir saite uz skaidrojumu, kādēļ tāds pasākums nepieciešams.

Offline

Next
29. Aug 2013, 15:47#1888

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:


29 Aug 2013, 12:49:38 Niere rakstīja:

29 Aug 2013, 09:23:28 Next rakstīja:
kādēļ vispār jautājums par TBN/TAN šķiet aktuāls?

priekšā ziemošanas laiks ir jādomā ko darīt ar ne tik sen ielietu eļļu

gari nestāstīšu kādēļ, bet bez TBN/TAN vēl ir gana citi būtiski parametri, kas pirms eļļas atstāšanas motorā būtu jāņem vērā.
izklausās, ka ļoti rūpīgi attiecies pret savu dzelzi. tad jau labāk nepažēlo 20Ls izmantotās eļļas analīzei un uzzināsi stipri vairāk gan par motora stāvokli un tehnisko kārtību, gan par izmantoto eļļu.

ok, ja esi 100% drošs, ka ar degvielas sistēmu, gaisa filtru utt. viss kārtībā un izmantota sintētiska eļļa, i nobraukts mazāk par 1/3 no nomaiņas intervāla, visdrīzāk eļļu varētu atstāt.
bet to viennozīmīgi nevari zināt nedz Tu, nedz kāds cits.

uz analīzi man naudas nav žēl un kaut kād vēlāk to noteikti izmantošu, tik pagaidām man nav ko nodot, jo nomaiņas intervals ir 10000km/12m un nobraukts ir 2500km/1m. ielieta ir "sintetiskā" eļļa uz estēru "bāzes" ar kuru es pagaidām neesmu apmierināts

[ Šo ziņu laboja Next, 29 Aug 2013, 16:49:11 ]

Offline

Niere
29. Aug 2013, 17:13#1889

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:


29 Aug 2013, 15:47:53 Next rakstīja:
uz analīzi man naudas nav žēl un kaut kād vēlāk to noteikti izmantošu, tik pagaidām man nav ko nodot, jo nomaiņas intervals ir 10000km/12m un nobraukts ir 2500km/1m. ielieta ir "sintetiskā" eļļa uz estēru "bāzes" ar kuru es pagaidām neesmu apmierināts

analīzi iespējams noņemt arī bez eļļas maiņas, proti, ar speciālu rokas vakuumsūkni. mēdz būt gan dažkārt grūti piekļūt mocikiem, īpaši baikiem, līdz karterim, bet parasti jau var.
ja nolemsi, varam to izveikt, ja vien neesi kur tālu no Rīgas.

p.s.
nekāda ziņā nemēģinu pierunāt - man no tā interese tikai profesionāla. iegūt pēc iespējas vairāk datus par moto eļļām.

Offline

Next
29. Aug 2013, 18:26#1890

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:


29 Aug 2013, 17:13:56 Niere rakstīja:
analīzi iespējams noņemt arī bez eļļas maiņas, proti, ar speciālu rokas vakuumsūkni. mēdz būt gan dažkārt grūti piekļūt mocikiem, īpaši baikiem, līdz karterim, bet parasti jau var.
ja nolemsi, varam to izveikt, ja vien neesi kur tālu no Rīgas.

p.s.
nekāda ziņā nemēģinu pierunāt - man no tā interese tikai profesionāla. iegūt pēc iespējas vairāk datus par moto eļļām.

izņemt tā nav problēma. es no tāda viedokļa ka tai eļļai ir jāpastrāda kaut vismaz 1/2 no maiņas intervāla lai bīlde ko izdos analīzes būtu plašāka. no tā ka to eļļu uzreiz pec ziemošanas nodošu analīzēm, cik nojaušu arī labi nebūs.

Offline

Auser
29. Aug 2013, 20:01#1891

Kopš: 19. May 2011

No: Baloži

Ziņojumi: 509

Braucu ar: ar dūšīgu dāmu vārdā KeiTija-M

Manam mocikam tika iebarota Amsoil MCF 10W-40. Nobraukti apm. 1000km. Šķiet, ka motors strādā klusāk un robi arī slēdzas klusāk. Temperatūra diemžēl rādās strīpiņās, tāpēc par neko nevaru pateikt vai tur kkas mainījies.

-----------------
Dzīve dota 1reiz. Vajag nodzīvot to tā, lai tur augšā visi būtu uz pakaļas un teiktu: atkārto vēlreiz.

Offline

deMarco
29. Aug 2013, 22:25#1892

Kopš: 31. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1606

Braucu ar: GSX-R 1000 K5, Transalp XL600V '95

Kur tu ņēmi to Amsoil?

-----------------
Ride till you die
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mājas lapu hostings, servera jaudu noma;
Kokmateriāli, Ražošanas teritorijas un telpu noma;
Kartes un ĢIS konsultācijas

Offline

Auser
30. Aug 2013, 00:04#1893

Kopš: 19. May 2011

No: Baloži

Ziņojumi: 509

Braucu ar: ar dūšīgu dāmu vārdā KeiTija-M

Man garāžā smuki stāv kastītē.

-----------------
Dzīve dota 1reiz. Vajag nodzīvot to tā, lai tur augšā visi būtu uz pakaļas un teiktu: atkārto vēlreiz.

Offline

deMarco
30. Aug 2013, 08:50#1894

Kopš: 31. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1606

Braucu ar: GSX-R 1000 K5, Transalp XL600V '95

No turienes arī citi var dabūt eļļu?

-----------------
Ride till you die
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mājas lapu hostings, servera jaudu noma;
Kokmateriāli, Ražošanas teritorijas un telpu noma;
Kartes un ĢIS konsultācijas

Offline

Niere
30. Aug 2013, 08:56#1895

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:


29 Aug 2013, 18:26:42 Next rakstīja:
izņemt tā nav problēma. es no tāda viedokļa ka tai eļļai ir jāpastrāda kaut vismaz 1/2 no maiņas intervāla lai bīlde ko izdos analīzes būtu plašāka. no tā ka to eļļu uzreiz pec ziemošanas nodošu analīzēm, cik nojaušu arī labi nebūs.

pareizi jau saki. ideālā gadījumā tiek analizēta eļļa pēc tipiska nomaiņas intervāla. taču gadījumā, ja gribi vienlaikus tikt skaidrībā, vai šī eļļa vēl atstājama ziemai, var analizēt ātrāk.
arī no 1/4 intervāla tendenci jau var redzēt un parādījušos elementu daudzumu ekstrapolēt uz pilnu ciklu.
bet nu skaties, ja jūti, ka ar dzelzi viss čikeniekā un eļļa nav piesārņota, atstāj līdz pavasarim. tikai pavasarī ar to gan pilnu nomaiņas intervālu bez analīzēm gan neiesaku vilkt.

ok, opcijas zini, skaties.

starp citu.
ir viena garāžas metode, kā noteikt novecojošu eļļu. uzpilina pilienu uz ūdens virsmas un vēro, kā eļļa "turās" kopā. to labāk darīt salīdzinājumā ar tās pašas markas svaigu produktu.
svaija eļļa veido smuku viendabīgu plēvi, kuru maisot grūti "pārplēst". nolietojusies būs pamanāmi atšķirīga.
bet tas drīzāk jau liecinās par visai galēju nolietojumu.
cita polimerizācijas pazīme ir viskozitātes palielinājums.
bet ne.... tās grūti nosaukt par objektīvām metodēm.

Offline

Niere
30. Aug 2013, 09:15#1896

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:


30 Aug 2013, 08:50:56 deMarco rakstīja:
No turienes arī citi var dabūt eļļu?

esot atvedis savām vajadzībām 10W-40 un SAE 60 pa vienai kaštelei. teicās, ka lieko būtu gatavs nopārdot. jārēķinās, protams, ka pašizmaksa nav gluži tāda pati kā ASV.

Offline

agrais
30. Aug 2013, 09:45#1897

Kopš: 03. Oct 2012

No: Liepāja

Ziņojumi: 960

Braucu ar: PAN-EUROPIAN ST 1100,

Labrīt! Ko varētu pateikt par Putoline eļļām-konkrēti par SUPER DX4 10W-40. Mo kuriem tiktu lieta ir Hondiņas-CB 750F2 un ST1100.Dzīti netiek, tiek darbināti tādā mierīgā režīmā Vienkārši te bodē parādījusies šī eļļa pa labu ciparu....Paldies.....

Offline

Niere
30. Aug 2013, 10:53#1898

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:

daļēja sintētika ir daļēja sintētika. tas nekad nebūs top produkts. taču konkrētajiem dzelžiem absolūti ok, īpaši, ja cena patīkama.

Offline

agrais
30. Aug 2013, 11:18#1899

Kopš: 03. Oct 2012

No: Liepāja

Ziņojumi: 960

Braucu ar: PAN-EUROPIAN ST 1100,


30 Aug 2013, 10:53:04 Niere rakstīja:
daļēja sintētika ir daļēja sintētika. tas nekad nebūs top produkts. taču konkrētajiem dzelžiem absolūti ok, īpaši, ja cena patīkama.
Nu es jau nebiju domājis ka būs Top produkts...Paldies!

Offline

Next
30. Aug 2013, 13:28#1900

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:


30 Aug 2013, 10:53:04 Niere rakstīja:
daļēja sintētika ir daļēja sintētika. tas nekad nebūs top produkts. taču konkrētajiem dzelžiem absolūti ok, īpaši, ja cena patīkama.

mineral-based non-chlorinated oil ar 1-2,5% polimeru. pabrīnījos par pure point -36 izrādijās ka specifikācijas dati veidnē nestbilst tam kas rakstīts SDSā

Offline