Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
mezavecis | | Kopš: 11. Jan 2009
Ziņojumi: 795
Braucu ar:
|
29 Mar 2013, 20:17:47 Vietejais rakstīja:
Sveiki visiem!
Man te tāda problēma ka nezinu kādu eļļu liet savai apriliai rs 125
Rakstīts ka jalej SAE 30.
AR kādu eļļu labāk butu aizstāt SAE 30?
piedavaju sho redline 80w[ Šo ziņu laboja mezavecis, 29 Mar 2013, 23:42:36 ] | Offline | | |
maniac | | Kopš: 23. Jul 2009
No: Salaspils
Ziņojumi: 5173
Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar
|
29 Mar 2013, 18:23:55 Niere rakstīja:
29 Mar 2013, 17:58:32 mexa rakstīja:
es tam visam pievienotu filtra pagriešanu atpakaļ un kādu grādu, nocitēt kapēc nevaru, bet sen jau tā mācīja mani, un to arī pats daru-aizgriežu līdz galam un biku atpakaļ, tas palielina piespiedi
nu paņēmieni iraid vairāki. Tavs noteikti vērā ņemams.
tomēr, ja pēc manuāļa, tad filtru pievelk ar dinamometrisko atslēgu. to gan nekad neesmu manījis kādu izmantojam.
ok, papildināju priekšrakstus ar Tavu teikumu:
" Viens no paņēmieniem - pievelc filtru līdz galam gana cieši un tad pāris grādus atpakaļ."
tā der?
Atmiņā (miglaini ) rekomendācija uz kāda filtra iepakojuma - ar pirkstiem skrūvē līdz atduras gumijas gredzens, tad vēl 90(?) grādi. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
30 Mar 2013, 12:14:02 maniac rakstīja:
Atmiņā (miglaini ) rekomendācija uz kāda filtra iepakojuma - ar pirkstiem skrūvē līdz atduras gumijas gredzens, tad vēl 90(?) grādi.
Paldies katram, kas piedalās satura uzlabošanā. Piemetīšu klāt katru vērtīgu domu.
Tātad, papildinājumi pie filtra skrūvēšanas:
"Pareiza eļļas nomaiņa"
Ieskrūvē filtru vietā un viegli pievelc ar roku. Arī šajā gadījumā precīzai pievilkšanai vēlams izmantot dinamometrisko atslēgu. Krīzes opcijas, ja atslēgas nav:
* Ar filtra atslēgu pievelc pēc izjūtas, bet noteikti nepārcenties, jo pārvilkti filtri ir bieža parādība un pamatīga problēma nākošā eļļas maiņā.
* Pievelc filtru līdz galam gana cieši un tad pāris grādus atpakaļ.
* Pārliecinies, ka rokas un filtrs nav eļļaini un pievelc filtru ar rokām, cik cieši spēj. Paņēmiens der drīzāk cilvēkiem ar iepriekšēju eļļas maiņas pieredzi un neder, ja apgrūtināta piekļūšana filtram.
* Ieskrūvē filtru līdz blīvslēga saskarei un tad vēl 1/2 līdz 3/4 apgriezienu (180°-270°). Lai nekļūdītos leņķī, ieteicams izmantot marķieri.
Šo metodi vislabāk izmantot pēc tam, kad ar dinamometrisko atslēgu esi noskaidrojis objektīvu pievilkšanas leņķi. Dažādiem tehnikas modeļiem pievilkšanas griezes moments un leņķis var atšķirties.
par 1/4 pievilkšanu:
cik ir lasīts, tad pārsvarā figurē 1/2 līdz 3/4 apgrieziena. ir manīti arī 1/4, bet retāk.
bet šo rakstu ne no savas pieredzes, bet no tīmekļa visumos sagrābstītā. attiecīgi, tas nav uzticams resurss.
tādēļ viedokļi, papildinājumi, iebildumi laipni lūgti. | Offline | | |
|
MIGs | | Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
|
* Pārliecinies, ka rokas un filtrs nav eļļaini un pievelc filtru ar rokām, cik cieši spēj. Paņēmiens der drīzāk cilvēkiem ar iepriekšēju eļļas maiņas pieredzi un neder, ja apgrūtināta piekļūšana filtram.
Nez kāpeč man ir pārliecība, ka šādi velkot nākamreiz vaļā dabūšu tikai ar roratslēgu ?!
It sevišķi, ja filtram normāli tiek klāt.[ Šo ziņu laboja MIGs, 30 Mar 2013, 19:15:49 ]
-----------------
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| to MIGs
no problēmos. tēma ir atklāta, un es noteikti neesmu tas, kurš var mācīt tautu, kā skrūvēt dzelžus.
tādēļ arī jautāju, vai tur viss pareizi.
piedāvā savu versiju. vai arī saki, ka punkts jādzēš laukā. | Offline | | |
MIGs | | Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
| Nu problēma ir tajā, ka mērtvienības uz izjūtām ir BAIGI neprecīzas un katram cilvēkam ir sava izpratne par to cik ir "Čuķ Čuķ" un cik ir "Dahera".
Jāvelk ar izjūtām, stingri, bet ne no visa spēka ( distrofiķi drīkst vilkt divatā). Ar laiku piešauj roku cik ļoti jāvelk. Principā tās izjūtas dod filtra gumijas gredzens kas tiek saspiests.
Pareizi būtu sasmērēt šo filtra gumiju ar eļļu. Un pat ja nevajag, pa sliktu nenāks ja pieliesi filtru ar jauno eļļu jau uzreiz.
Protams Dino atslēga ir dievišķš izgudrojums, bet nu filtriem kautkā to nekad nav sanačis izmantot.
-----------------
| Offline | | |
Ernis | | Kopš: 27. Aug 2012
No: Jelgava
Ziņojumi: 65
Braucu ar: Aprilia Pegaso 650
| Kur var dabuut eļļas filtru prieksh 1998.gada Aprilia Pegaso650? | Offline | | |
Morteins | | Kopš: 17. Jan 2013
No: Liepāja
Ziņojumi: 114
Braucu ar: Aprilia SL 1000 Falco
|
30 Mar 2013, 22:19:55 Niere rakstīja:
ok, visam piekrītu, mani arī besī mērvienība "ar izjūtu" utt.
problēma tāda, ka lielākā daļa, tostarp iesācēji, tieši tā arī darbojas. un nav jēga tur spiest uz manuāļa instrukcijām.
piedāvā savu versiju tēmai.
p.s.
ja ir vēlme, varu visus labojumu ierosinātājus salikt kā līdzautorus.
Es nezinu kā tas ir MO(esmu tāds kā iesācējs),bet visām tehnikām uz kurām esmu strādājis, eļļas filtrs ir jāpievelk tikai ar rokām. Nekad nav bijušas problēmas. Galvenais neaizmirst blīvgredzenu apsmērēt ar eļļu.Tikai nenorejiet, bet pamāciet Priecīgas visiem Lieldienas.[ Šo ziņu laboja Morteins, 31 Mar 2013, 10:43:01 ]
----------------- fur alle Insekten | Offline | | |
Spridzinatajs | | Kopš: 27. Jun 2009
No: Ogre
Ziņojumi: 143
Braucu ar: zx9r
| Cik brežu eļļa aizietu priekš zx9r, priekšā tiks mainītas šļaukas un pie reizes doma nomainīt pakaļai tikai bremžu eļļu. Manuālī norādīts ieteicamās markas un ka jālej DOT4,bet cik daudz vajag gan nav norādīts | Offline | | |
Naits | | Kopš: 24. Oct 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 5224
Braucu ar: TW125,gsxr1100,xjr1300
| Ar pus litru pietiks
AAAA , Tu par eļļas daudzumu
Ar mazo pudelīti pietiks
----------------- Moto serviss T. 29885941
MOTOLAND
www.motoland.lv
| Offline | | |
soulfreak | | Kopš: 29. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4509
Braucu ar: ciskudrilli
| Jautājums Nierem ne gluži pa eļļu tēmu, bet par degvielu. Re ku Statoil piedāvā jaunu Miles benzīnu. Kas tas pa zvēru ir? Parasts Mažēiķu izstrādājums ar kaut kādām piedevām vai vnk mārketinga triks?
Tas tik tā intereses pēc, Statoil nav pa ceļam. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| o, palaidu garām Tavu jautājienu. bet nu, jā reiz Tev "nav pa ceļam", nav arī liela šaize.
patiesībā, tā kā neesmu speciāli interesējies, reālo bildi nemaz nezinu. attiecīgi, varu izteikt tikai savus pieņēmumus:
ar tehnisko informāciju šāda mēroga uzņēmumi blefo reti (bet ir redzēts gan). konkurents momentā par tādu gājienu "uzvilks" pie kāķa.
protams, jārēķinās, ka attiecīgie ekonomijas uzlabojuma cipari vienmēr tiek piedāvāti tādi, kas vislabāk "der". tātad autoss, kas rullējis gadiem ar šķidrumu no grāvja vai vlaģika garāžas kooperatīva, uzrādīs skaistākos ciparus.
tomēr tas nenozīmē, ka autosam, kurš kopts un svaigs, tas viss nav aktuāli. noteikti ir, bet cik lielā mērā, to pat grūti nomērīt.
te ir šo piedevu nepilnība - neviens nevar nomērīt dažu procentu degvielas ekonomiju, ja vien neliek motoru uz stenda.
visi tie "sajutu milzīgu atšķirību" pastāsti, kā zināms, ir kaķim zem astes.
kā cilvēks, kurš sen kā no degvielas lietām nost, tomēr zina drēbi, varu teikt vienu - tikai galējas nepieciešamības gadījumā esmu izmantojis degvielu bez extra piedevām.
ja jautā, vai tā Miles darbojas labāk kā iepriekšējās, atbilde tāda pati - visdrīzāk jā. laiki tomēr iet uz preikšu un, ja piedāvā klientam ko labāku, to attiecīgi jāmārketē.
tomēr nojaušu, ka šāda pārtapšana var būt saistīta arī ar to, ka Statoil DUS tīkls vairs nemaz nav Statoil, bet gan Alimentation Couche-Tard
tēzes tālāki paskaidrojumi būs garlaicīgi.
bet par kanādiešu jaunajiem īpašniekiem:
gan jau pēc gadiem arī LV šo neizrunājamo nosaukumu ieraudzīs tauta "piles" vietā.
tāda ir globālā tendence - degvielas mazumtirdzniecīga (nerunāju par naftas ieguvi) ir nerentabla (lai gan tam netic 99% tautas). tā lēnām saaugs ar cīsiņšopiem un lielveikaliem, kur degviela būs vienkārši ērta piedeva pie "karstā suņa".
es nejokoju, tā tas daudzviet jau notiek. arī Statoil jau vairāk kā 10 gadus atpakaļ bija jauni tirdzniecības koncepti un pat reāli mēģinājumi apvienot degvielas mazumtirdzniecību ar lielveikalu un ātrās apkalpošanas restorānu tīkliem.
DUS kā atsevišķa vienība ir dzīvotnespējīgs.
Domāju, ka Nestes koncepcija vispār ar laiku izmirs, jo vienīgais ar ko viņi spēj kauties, ir zemāka cena. attiecīgi, ja Statoil mazumtirdzniecībai nekad nav gājis spoži, tad Neste ir vēl dziļākā trubā.
par garu un nobraucu no tēmas....
Vārdu sakot, tiklīdz uzzināšu par Miles ko precīzāk, izklāstīšu. | Offline | | |
Niks | | Kopš: 14. Jun 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 110
Braucu ar: Virago un Octavia
| Sveiciens, biedri!
Kādu eļļu jūs ieteiktu 84.gada virago 750? Rokoties pa internetu uzgāju 20w40, tā varētu būt?
Paldies jau iepriekš | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
16 Apr 2013, 14:37:46 Niks rakstīja:
Kādu eļļu jūs ieteiktu 84.gada virago 750? Rokoties pa internetu uzgāju 20w40, tā varētu būt?
Tavam:
-10°C to 35°C, 10W-30;
-10°C to 45°C, 10(15)W-40;
5°C to 45°C, 20W-40;
5°C to 50°C, 20(25)W-50
ja motors dilis, var jau uzreiz 20W-50 pļaut iekšā.
10W-40 nebūs labākā izvēle šajā gadījumā. | Offline | | |
Niks | | Kopš: 14. Jun 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 110
Braucu ar: Virago un Octavia
|
16 Apr 2013, 14:51:23 Niere rakstīja:
16 Apr 2013, 14:37:46 Niks rakstīja:
Kādu eļļu jūs ieteiktu 84.gada virago 750? Rokoties pa internetu uzgāju 20w40, tā varētu būt?
Tavam:
-10°C to 35°C, 10W-30;
-10°C to 45°C, 10(15)W-40;
5°C to 45°C, 20W-40;
5°C to 50°C, 20(25)W-50
ja motors dilis, var jau uzreiz 20W-50 pļaut iekšā.
10W-40 nebūs labākā izvēle šajā gadījumā.
Paldies! | Offline | | |
Hohoho | | Kopš: 17. May 2012
No: Rīga
Ziņojumi: 9
Braucu ar: Suzuki GSX 750
| Sveiks niere! Saskāros ar interesentu situāciju. Bija doma nopirkt rumakam Castrol 10w40 power 1 racing 4t. Bet viens kadrs mani atrunāja sakot, ka tagad Castrol esot Polijā ražots un nekas labs tas nav. Nevarot zināt ko šie tur lej un labāk nepirkt. Ko tu par to saki? | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
24 Apr 2013, 14:03:45 Hohoho rakstīja:
Sveiks niere! Saskāros ar interesentu situāciju. Bija doma nopirkt rumakam Castrol 10w40 power 1 racing 4t. Bet viens kadrs mani atrunāja sakot, ka tagad Castrol esot Polijā ražots un nekas labs tas nav. Nevarot zināt ko šie tur lej un labāk nepirkt. Ko tu par to saki?
tas, ka Polijā ražots, nav nekādā mērā rādītājs. piemēram, tas pats Fuchs Silkolene visdrīzāk arī tiek ražots turpat.
izcelsme sen vairs nav parametrs.
cita lieta par konkrēto produktu. jā, manā rīcībā ir divas šīs eļļas analīzes, kuras liecina - eļļa netur viskozitātes stabilitātes slodzi.
un tas ir moto eļļas parametrs nr.1. | Offline | | |
jancels | | Kopš: 23. Feb 2011
Ziņojumi: 82
Braucu ar:
| Nav par tēmu, bet ko Niere var teikt par jaunajām Statoil Mile degvielām?
Manuprāt akcija ir izdevusies noklausoties vienu raidījumu, bet, aizdomājoties, tāda reklāma vien ir.
Labprāt dzirdētu kādu komentāru | Offline | | |
Greidzha | | Kopš: 27. Mar 2013
Ziņojumi: 176
Braucu ar: SMR 510
|
24 Apr 2013, 21:16:00 jancels rakstīja:
Nav par tēmu, bet ko Niere var teikt par jaunajām Statoil Mile degvielām?
Manuprāt akcija ir izdevusies noklausoties vienu raidījumu, bet, aizdomājoties, tāda reklāma vien ir.
Labprāt dzirdētu kādu komentāru
Paskaties dažus postus augstāk to palagu.... | Offline | | |
jancels | | Kopš: 23. Feb 2011
Ziņojumi: 82
Braucu ar:
|
24 Apr 2013, 21:22:54 Greidzha rakstīja:
24 Apr 2013, 21:16:00 jancels rakstīja:
Nav par tēmu, bet ko Niere var teikt par jaunajām Statoil Mile degvielām?
Manuprāt akcija ir izdevusies noklausoties vienu raidījumu, bet, aizdomājoties, tāda reklāma vien ir.
Labprāt dzirdētu kādu komentāru
Paskaties dažus postus augstāk to palagu....
Vainīgs | Offline | | |
|
|