Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
marcis | | Kopš: 23. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 2652
Braucu ar: S1000XR, RS50
| Par to eļļu viņš (N.S.) zināja teikt, ka tādas viskozitātes eļļu agrāk lēja Power Cup, kur piedalījās BMW K1200R. Bija tāds monokauss, kas aizpildīja braucienus starp MotoGP sacensībām.
Tā, kā vairs neplānoju mocīt bembīti pa trasi, tad nomainīšu uz 'dzimtās' viskozitātes eļļu.
----------------- būvuzraudzība, ēku tehniskā apsekošana u.c.
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Amen! | Offline | | |
Dzinss | | Kopš: 05. Sep 2012
No: Rīga
Ziņojumi: 39
Braucu ar: BMW R1200RT
| Jautajums Nierei:
Manuali rakstīts kad kārbā jalej un kardanam
Final drive lubricant:75W-90 GL-5
bet piemeram louis.de piedavā
CASTROL MTX TRANSMISSION OIL, 75W-140 FULLY SYN
vai es savam mocitim varu liet 75W-140 un ar ko tas atsšķirās no 75W-90
----------------- Ir pieejams: GS-911 | Offline | | |
|
soulfreak | | Kopš: 29. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4509
Braucu ar: ciskudrilli
| Niere, Suprai W58 kārbā jālej GL4, bet reduktorā GL5, kas būs ja es sagāzīšu GL5 abos?
Un vai 2JZ-GE nav nekas pret 5W-40? | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| ja runa tieši par Castrol, tad viņi rekomendē šādi:
BMW R1150R Rockster (Motorcycles)4 str.
2003 -
Engine(4 str.) Power 1 Racing 4T 10W-50 (a) 3.8L
Act>evo 4T 20W-50
Gearbox Syntrax Long Life 75W-90 (b)
Axle EPX 80W-90
Final Drive Syntrax Long Life 75W-90 (c)
Axle EPX 80W-90
Fork -
Coolant Air
Brake Fluid Motorcycle Brake Fluid
Brake Fluid DOT 4
Grease Points Multipurpose Grease
a. Alternative recommendations: 20W-40; 20W-50; <20°C, 15W-40; <10°C, 10W-50; <5°C, 10W-40; <0°C 10W-30
b. Alternative recommendations: >5°C, 90; <5°C, 80W
c. Alternative recommendations: >5°C, 90; <5°C, 80W
Domāju, ka moto pribambasu vairumtirgotājs nav gana autoritatīvs informācijas avots.
atšķirība starp 90 un 140 ir viskozitātē gan "aukstajā", gan "karstajā" galā.
lielāka viskozitāte bez vērā ņemama argumenta nav vēlama kaut vai samazinātas dzesēšanas spējas dēļ. galvenajam pārvadam tas ir svarīgi.
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
27 Mar 2013, 15:15:52 soulfreak rakstīja:
Niere, Suprai W58 kārbā jālej GL4, bet reduktorā GL5, kas būs ja es sagāzīšu GL5 abos?
Un vai 2JZ-GE nav nekas pret 5W-40?
ja iemauksi GL-5 kārbā, kur paredzēts GL-4, ir varbūtība, ka sajāsi sinhronizatorus. tas, protams, atkarīgs no konkrētās piedevas, ir vai nav sērs "buferēts" utt. Bet to točna zināt nevar.
ir eļļas, kuras it kā atbilst abām klasēm vienlaikus, taču es Tavā vietā tādu labāk neizmantotu.
un neaizmirsti, ko rakstīju iepriekš - GL ir ļoti vienkāršots un novecojis transmisiju eļļu dalījums. vēlams skatīties arī pēc šīs specenēm uz burkas:
par motoreļļu uz sitienu neatbildēšu. kāds ir jautājuma konteksts? | Offline | | |
soulfreak | | Kopš: 29. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4509
Braucu ar: ciskudrilli
| Paldies! Tātad nevaru nopikrt vienu burku un saliet visur. Pieturēšos pie rūpnīcas rekomendācijām. Par motora eļļu, nu sanāca uz akciju dikti lēti nopirkt Comma X-Flow 5W-40. Bet noprotu, ka uz vasaru nekas traģisks tur nevar būt. Rūpnīca rekomendē 5W-30.
eļļa ir šī (laikam, nav burka pie rokas) Links[ Šo ziņu laboja soulfreak, 27 Mar 2013, 15:28:16 ] | Offline | | |
Sliktais | | Kopš: 07. May 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 4685
Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i
| Tīri intereses pēc
Niere varēja uztaisīt kopsavilkumu par ražotājiem:
1) ražo visāda veida eļļu - moto, auto, kravas auto, industriālā tehnika, utt;
2) neražo paši neko, tikai uz kannām, mucām līmē savus nosaukumus, uzlīmes;
3) ražo eļļu bāzi, ko pārdod citiem ražotājiem, kas uzražo savu brendu (riebjas vārds zīmols);
4) iepērk labu bāzi un ražo specializētas eļļas, piemēram autosportam, motosportam;
5) daļēji blēži, kas ražo visiem, bet nepievērš uzmanību kvalitātei;
6) ražotāji - pofigisti, kuriem ir skanīgs nosaukums, bet kvalitātei uzmanība netiek pievērsta.
Šis tas ir lasīts pa internātu, arī šajā topikā, bet, kā neprofesionālim šajā jomā nav ne precīza viedokļa, ne argumentu, kas ir lietojams, kas ir sū*s. Varbūt sākt ar to, kas ir labu eļļas bāžu ražotāji, tad arī par visiem pārējiem, kas kaut ko piejauc, uzmiksē, uzlabo, utt. Vispārinājumam, lai tauta zina un saprot, kp pirkt.
Paldies.
Labojums: Amsoil testus arī lasīju, bet par objektivitāti neņemos spriest.[ Šo ziņu laboja Sliktais, 27 Mar 2013, 19:50:18 ]
-----------------
GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| to: Sliktais
jautājums ir pārāk komplicēts, lai to tā sabāztu tādos rāmjos. varu saprast vēlmi pēc "skaidras atbildes", taču tādu nespēs dot neviens.
parasti izmantoju šādu piemēru:
- ko domā par Ford kā auto ražotāju?
.....mēsls!
- ok, bet ko domā par Ford GT40?
.....?????
un te var sākties bezgalīgas viedokļu kaujas.
līdzīgi ir ar eļļām. katrs ražotājs var piedāvāt no-līdz. tādēļ runa var būt tikai par konkrētiem produktiem. lūk arī iemesls, kādēļ neņemos viennozīmīgi vērtēt kādu ražotāju. ok, man ir savs viedoklis, bet tiklīdz izteikšu publiski, mani ātri iebāzīs maisā ar argumentiem.
ir bijusi doma uzcept datu bāzi par moto eļļām. taču publiski sastopamie parametri, diemžēl, neraksturo eļļas pilnībā.
attiecīgi, kaudze ar cipariem tautai nebūs līdzeklis, drīzāk "galvas jājējs". turklāt šie cipari mēdz būtiski mainīties, saskaņā ar tirgus un dzelžu ražotāju prasībām.
ir pat tā, ka eļļu ražotāji daudzus parametrus nenorāda datu lapā tikai tādēļ, lai ne(pus)profesionāļi neiztulkotu greizi. | Offline | | |
Sliktais | | Kopš: 07. May 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 4685
Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i
| Nu re, tātad gatavas receptes laikam nav
Katrs izvēlas eļļu pēc savām iespējām un atsauksmēm no citiem lietotājiem, lai vai cik precīzi un objektīvi tie būtu.
Vēl jau ir ne mazsvarīgs faktors - "šo te eļļu es varu dabūt par labu cenu (atlaides)"
-----------------
GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| un tas tiešām IR vērā ņemams faktors. | Offline | | |
soulfreak | | Kopš: 29. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4509
Braucu ar: ciskudrilli
| Nu redz, atlaides, atlaidītes, es iekritu un nopirku [ Šo ziņu laboja soulfreak, 27 Mar 2013, 20:17:48 ] | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| kādēļ domā, ka iekriti?
ja jau baidījies, nevajadzēja pirkt.
citā reizē var sanākt, ka atlaidītes izmaksā 10 eļļas maiņu vērtībā.
(ar šo neko nenorādu uz konkrētu produktu vai ražotāju) | Offline | | |
soulfreak | | Kopš: 29. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4509
Braucu ar: ciskudrilli
| Es nedomāju, ka iekritu, bet domāju, ka labāk tomēr ir pieturēties pie rekomendācijām. Kaut gan daudz kur esmu manījis, ka lietot arī 5W-40 nevis tikai 5W-30. Tātad, nolēmu ietaupīt 50% | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
27 Mar 2013, 20:26:19 soulfreak rakstīja:
Es nedomāju, ka iekritu, bet domāju, ka labāk tomēr ir pieturēties pie rekomendācijām. Kaut gan daudz kur esmu manījis, ka lietot arī 5W-40 nevis tikai 5W-30. Tātad, nolēmu ietaupīt 50%
nav Tavai Supra-i nepieciešams obligātais jeņķu ##W-30:
TOYOTA Supra 3.0i Turbo
EnginePT
Year1993-
Engine (PT) 10W-40 (b) 5.0L
Manual Transmission Refer to Owners Manual 1.8L
Automatic Transmission Dx III 1.9L (a)
Differential 80W-90 1.7L
Coolant (50%) Anti Freeze 9.5
Brake Fluid Brake Fluid DOT 5.1
2nd choice Brake Fluid DOT 5.1
Wheel Bearings Wheel Bearing Grease
a. Drain/refill capacity
b. Alternative recommendations, Engine (Petrol), >2000: <-29°C to 10°C, 5W-30; -18°C to >38°C, 10W-30; -12°C to >38°C, 15W-40; -7°C to >38°C, 20W-50
General Notes
Oil Change Intervals
Engine
Km Max 7500[ Šo ziņu laboja Niere, 27 Mar 2013, 20:44:56 ] | Offline | | |
soulfreak | | Kopš: 29. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4509
Braucu ar: ciskudrilli
| Vispār motors nav (vēl) turbo - 2JZ-GE, gads gan 1995. Bet nu anyway, tur viss vienāds, gandrīz.
P.S. Ko liet sajūgam, kādu DOT, vai 5.1?[ Šo ziņu laboja soulfreak, 27 Mar 2013, 21:19:22 ] | Offline | | |
deMarco | | Kopš: 31. Aug 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 1606
Braucu ar: GSX-R 1000 K5, Transalp XL600V '95
|
27 Mar 2013, 21:18:22 soulfreak rakstīja:
Vispār motors nav (vēl) turbo - 2JZ-GE, gads gan 1995. Bet nu anyway, tur viss vienāds, gandrīz.
P.S. Ko liet sajūgam, kādu DOT, vai 5.1?
5.1 arī ir DOT
Runa varbūt par DOT 5.1 un DOT(?)5 - tur ir atšķirība.
Bet vispār tarp DOT3, DOT4 un DOT 5.1 atšķirība pa lielam ir viršanas punktā (jo lielāks cipars, jo tas augstāks) un ūdens piesaistē - jo lielāks cipar, jo ātrāk piesaista ūdeni.
ajūgiem, manuprāt labāk jau DOT4
----------------- Ride till you die
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mājas lapu hostings, servera jaudu noma;
Kokmateriāli, Ražošanas teritorijas un telpu noma;
Kartes un ĢIS konsultācijas | Offline | | |
soulfreak | | Kopš: 29. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4509
Braucu ar: ciskudrilli
| Nu tik daudz es atšķiru, kas ir DOT un kas 5.1. Bet vai man liela jēga liet 4 vietā 5.1? Pa trasi īsti nebraukšu ar šo auto, tāpēc arī bremžu sistēmā, lai iet 4. Vai tam 5.1 ir vēl kādas būtiskas priekšrocības? | Offline | | |
deMarco | | Kopš: 31. Aug 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 1606
Braucu ar: GSX-R 1000 K5, Transalp XL600V '95
| Domāju nav. 5.1. ātrāk absorbēs ūdeni un saies ķīselī. tas arī viss.
----------------- Ride till you die
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mājas lapu hostings, servera jaudu noma;
Kokmateriāli, Ražošanas teritorijas un telpu noma;
Kartes un ĢIS konsultācijas | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
27 Mar 2013, 21:18:22 soulfreak rakstīja:
Vispār motors nav (vēl) turbo - 2JZ-GE, gads gan 1995. Bet nu anyway, tur viss vienāds, gandrīz.
P.S. Ko liet sajūgam, kādu DOT, vai 5.1?
par motoru: līdz 2000šo gadu sākumam ar benzīnniekiem viss ir gaužām vienkārši - der gandrīz vai jebkura 4taktu eļļa, jo visām ir API SL un/vai ACEA A3. pat smago dīzeļu eļļas atbilst šīm prasībām, tādēļ neiespringsti.
par DOT:
Boiling points for common braking fluids ,
Dry boiling point Wet boiling point
DOT 2 190 °C (374 °F) 140 °C (284 °F)
DOT 3 205 °C (401 °F) 140 °C (284 °F)
DOT 4 230 °C (446 °F) 155 °C (311 °F)
DOT 5 260 °C (500 °F) 180 °C (356 °F)
DOT 5.1 270 °C (518 °F) 190 °C (374 °F)
Wet boiling point defined as 3.7% water by volume.
par DOT 5 aizmirsti, pat neskaidrošu.
izvēle starp DOT4 un 5.1 - kā maks un sirds vēlas, izrietot no augstāk redzamiem cipariem. | Offline | | |
|
|