Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
maniac
21. Mar 2013, 07:52#1541

Kopš: 23. Jul 2009

No: Salaspils

Ziņojumi: 5145

Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar

Re kādai fīčai uzdūros:
http://www.lubricheck.com/
Te krieviski:
http://www.motonews.ru/news.moto?id=9374&ti...2686219278722554
Jautājums spečukam (Niere): kā izskatās? ko tas vispār var noteikt? vai kārtējā podjobka?

[ Šo ziņu laboja maniac, 21 Mar 2013, 07:53:54 ]

Offline

Niere
21. Mar 2013, 09:22#1542

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


21 Mar 2013, 07:52:01 maniac rakstīja:
kā izskatās? ko tas vispār var noteikt? vai kārtējā podjobka?

podjobka visdrīzāk nav, tādi pribambasi ir dažādā izpildījumā un jau ļoti sen. principā ir pāris parametri, kurus ar to varētu mēģināt čekot (ne nomērīt). taču paredzu, ka cilvēks bez priekšzināšanām būs ātri vien grāvī. problēma tā, ka eļļai mēra ne tikai kontamināciju jeb piesārņojumu. attiecīgi - cilvēks pēc laika iedomāsies, ka tā ir vesela laboratorija daudzu simtu tūkstošu vērtībā, kas nu būs kritērijs eļļas nomaiņas intervāla noteikšanai.
un otrādi - šāds pribambass nevainīgu kondensātu motoreļļā uzrādīs kā "katastrofu". bet kondensāts motoreļļā var būt tikai īslaicīga parādība. ierīce pat nenosaka, kas ir iemesls dielektrisko mērījumu izmaiņām.
vienīgais, manā skatījumā, kam šis līdz, ir dramatiskas kontaminācijas noteikšanai.

močiem šis vispār neder, jo nekā nespēj konstatēt viskozitātes izmaiņas, kas nav saistītas ar eļļas piesārņojumu vai oksidāciju. bet moto eļļas viens no pamatparametriem ir tieši viskozitātes stabilitāte "karstajā" galā.

un vēl - savulaik mēģināju atrast, ko nopietnāku par šiem rīkiem. diemžēl nekāda salīdzinājuma ar objektīviem laboratorijas datiem nekur nav. tas arī par kaut ko liecina.

esmu pētījis dažādus portatīvo laboratoriju variantus. "lētākais" un arī ne tuvu pilnīgs variants no kura ir kāda jēga, izskatās šādi:


elementu spektrometrs + viskometrs.
bet maksā tādi kā pilna ķerra ar "lubricheck".

vārdu sakot - šis savā ziņā atgādina temperatūras mērīšanu ar roku. var noteikt, kad točna ir sūdi, bet neko nenorāda uz temperatūras cēloni. turklāt, kad ir sūdi, ir arī citas pazīmes, kas par to liecina.

Offline

maniac
24. Mar 2013, 11:11#1543

Kopš: 23. Jul 2009

No: Salaspils

Ziņojumi: 5145

Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar

Un atkal jautājums.
Kā ir ar hipoidālo pārnesumu eļļām? T.i. tām, kas lejās kardānpārvados. Vai tās arī ir tik "slimīgi novecojošas" kā motoreļļas?
Tikai nesen uzzināju, ka FJR-am manuālī teikts, ka gan motorā, gan kardānā jāmaina ik pēc 10000km. Līdz tam mainīju pēc 6000km motorā un pēc 20000km kardānā
Tagad riņķī gads, nobraukti 5500km. Motorā nomainīju. Stukoju, vai mainīt kardānā vai nē...

Offline

Naits
24. Mar 2013, 11:18#1544

Kopš: 24. Oct 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 5224

Braucu ar: TW125,gsxr1100,xjr1300

Citur ir rakstīts ka jāmaina pēc 10 000 km vai reizi gadā Reduktorā tak kādi 200 ml tik iet, nav jau liela bēda.

-----------------
Moto serviss T. 29885941
MOTOLAND
www.motoland.lv

Offline

Niere
24. Mar 2013, 11:49#1545

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

šādas rekomendācijas stāv rakstītas jaunajiem modeļiem:

Engine
Months Max 12
Km Max 10000
Coolant
Months Max 36
Brake Fluid
Months Max 24
Clutch Fluid
Months Max 24

pie reizes pievērs uzmanību, ka ik pa 2-3 gadi jāmaina arī pārējie šķidrumi. dzesēšanas šķidrumu pat autorizētā auto servisā dažs uzskata, ka jāmaina "kad krāsa zūd" (nesaukšu kurā)

Naits jau būtību pateica, Tev tiešām tur tikai 0,2L, attiecīgi nav iemesla matus skaldīt.

Bet precīza atbilde uz Tavu jautājumu būtu tāda:
vienlīdz ar nemainītu galvenā pārvada eļļu var braukt "bezgalīgi" un vienlīdz stingri pēc ražotāja ieteikuma.
jo..
eļļu bendē ne tikai dabiski oksidācijas procesi. tā tehniski var būt ideālā stāvoklī, bet kontaminēta ar nodiluma materiālu, ūdeni, vides netīrumiem. kas no uzskaitītā piesārņojuma var būt eļļā konkrētam modelim, to nezini ne Tu, ne es. pats zini, ka objektīvi uz Tavu jautājumu varētu atbildēt eļļas analīze, taču tā atmaksātos tikai tad, ja eļļas maiņa būtu dārgāka un/vai regulāri birtu zobi.

Vārdu sakot, nakts laikā kaut kur uz Latgales bezceļiem nobiris kardāns ir gana nepatīkams pārsteigums, salīdzinot ar lieku 200ml lētas eļļas maiņas izmaksu.

Offline

maniac
25. Mar 2013, 19:17#1546

Kopš: 23. Jul 2009

No: Salaspils

Ziņojumi: 5145

Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar

Man jautājums vairāk bija par "novecošanu". Pa 200ml nepārdod. Cik ilgi var stāvēt aizsāktais litrs?

Offline

Niere
25. Mar 2013, 19:35#1547

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

kā kurš produkts.
bet principā pat minerālenēm, ja tās uzglabātas piemērotos apstākļos un neatvērtas, derīgums ir līdz pat 10 gadiem. ok, dažādi avoti dažāda informācija, bet derīgums ir pietiekams.

cita lieta, ja iepakojums atvērts un daļēji noliets. tad eļļai ir palielināts laukums saskarei ar skābekli, kas oksidē un varbūtēji arī h2o, kas procesu tikai paātrina.
tādēļ, piemēram, sevišķi higroskopiskas eļļas, piemēram, poliglikola bāzes bremžu šķidrumus, ieteicams izlietot vienā ņēmienā. tādēļ DOT3&4 nevar nopirkt lielākā traukā par 4-5L.... parasti.

ja jautā par konkrēto pārvada eļļu, tā var stāvēt gana ilgi, tikai atlikumu iesaku pārliet sterilā traukā vai vairākos ar atbilstoši mazāku tilpumu.
uzglabāt ieteicams tumšā vietā vai arī traukam jābūt necaurspīdīgam.

bet Tu jau vari "sastiķēt" ar motorradistiem. Tavu procedūru taču daudzi izveic pirms sezonas. iepērciet litru piecatā .

jā, vēl - es tur pamanīju, ka Tev var būt rekomendēta 80W-90, kas vienmēr ir minerālene. iesaku tomēr izmantot sintētiku, kas visdrīzāk būs 75W-90.

Offline

Rockstar
25. Mar 2013, 20:53#1548

Kopš: 18. Jul 2010

No: Ogre

Ziņojumi: 334

Braucu ar: EXC525

Man arī ir jautājums par eļļām.
Jautājums līdzīgs, kā iepriekšējā lapā enduristam.
Tūlīt jāpērk priekŠ EXC525 eļļa. Iepriekšējā reizē ņēmu IPONE 10W50. Šī sanāk par apmēram 5Ls dārgāka (rēķinot par 2 litriem) nekā tajos linkos norādītie Thumper Lube un Repsoli.
Tagad gribētos noskaidrot vai pērkot IPONE es lieki pārmaksāju vai viss ir ok (Sacensībās nebraucu)

Offline

Niere
25. Mar 2013, 21:35#1549

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

ja domāts šis produkts, tad arī šis vismaz kaut kādā attiecībā satur esterus. attiecīgi, cena tam var būt augstāka.
taču man personīgi atkal nesimpatizē eļļas plašais viskozitātes intervāls. es personīgi, ja vien netiek gāzts zem 0C, izmantotu 15W-50 vai vasarā pat 20W-50.
bet nu, ja mocis netiek dzīts ar 100%, tad arī nodilis ##W-50 uz 40 nebūs problēma. tāpat arī - esteri primāri vēlami tieši sportam.

Offline

mexa
26. Mar 2013, 11:00#1550

Kopš: 07. Sep 2012

Ziņojumi: 6888

Braucu ar: VT

motula 7100 sintētiskā 10w40 būs priekš hondu V veidniekiem un street triple motora normāla? cena man pa 4L 32 lati, doma paņemt, vai paņemt vecākam motoram(87 gada v veidnieks) biezāku eļļu?

-----------------
Auto moto elektronikas serviss Krāslavā

Offline

mezavecis
26. Mar 2013, 11:17#1551

Kopš: 11. Jan 2009

Ziņojumi: 795

Braucu ar:


26 Mar 2013, 11:00:49 mexa rakstīja:
motula 7100 sintētiskā 10w40 būs priekš hondu V veidniekiem un street triple motora normāla? cena man pa 4L 32 lati, doma paņemt, vai paņemt vecākam motoram(87 gada v veidnieks) biezāku eļļu?
Varu piedāvāt redline 10W40 ..tiesa cipars būs 44ls/par galonu(3,865 litri)

Offline

Sliktais
26. Mar 2013, 11:27#1552

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i


25 Mar 2013, 19:17:20 maniac rakstīja:
Man jautājums vairāk bija par "novecošanu". Pa 200ml nepārdod. Cik ilgi var stāvēt aizsāktais litrs?

Man garažā kā reiz ir kārbas/reduktora eļļas pārpalikums 200+ ml, vēl vajag

-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline

maniac
26. Mar 2013, 16:40#1553

Kopš: 23. Jul 2009

No: Salaspils

Ziņojumi: 5145

Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar


26 Mar 2013, 11:27:24 Sliktais rakstīja:

25 Mar 2013, 19:17:20 maniac rakstīja:
Man jautājums vairāk bija par "novecošanu". Pa 200ml nepārdod. Cik ilgi var stāvēt aizsāktais litrs?

Man garažā kā reiz ir kārbas/reduktora eļļas pārpalikums 200+ ml, vēl vajag

Paldies! Bet tad jau lietošu aizsākto.
Izrādās, ka man autoeļļu tirgonis ir iedevis Nieres ieteikto sintētiku 75-90. Spečuks!

Offline

mezavecis
26. Mar 2013, 16:53#1554

Kopš: 11. Jan 2009

Ziņojumi: 795

Braucu ar:

cūcene..uzminēja

[ Šo ziņu laboja mezavecis, 26 Mar 2013, 16:54:46 ]

Offline

Niere
26. Mar 2013, 17:31#1555

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


26 Mar 2013, 16:40:53 maniac rakstīja:
Paldies! Bet tad jau lietošu aizsākto.
Izrādās, ka man autoeļļu tirgonis ir iedevis Nieres ieteikto sintētiku 75-90. Spečuks!

pārliecinies arī, ka tā atbilst API GL-5, nevis GL-4 klasei!

Offline

mezavecis
26. Mar 2013, 17:33#1556

Kopš: 11. Jan 2009

Ziņojumi: 795

Braucu ar:

spamoshu talāk ..ja kādam kārojas transmisijas eļļas ar slodzes indeksu GL-6 varu līdzēt!

Offline

maniac
26. Mar 2013, 17:38#1557

Kopš: 23. Jul 2009

No: Salaspils

Ziņojumi: 5145

Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar


26 Mar 2013, 17:31:24 Niere rakstīja:

26 Mar 2013, 16:40:53 maniac rakstīja:
Paldies! Bet tad jau lietošu aizsākto.
Izrādās, ka man autoeļļu tirgonis ir iedevis Nieres ieteikto sintētiku 75-90. Spečuks!

pārliecinies arī, ka tā atbilst API GL-5, nevis GL-4 klasei!

Nebaidi! Braukšu skatīties, kas uz bunduļa rakstīts...

Offline

Niere
26. Mar 2013, 17:45#1558

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

....un tā kā eļļas burka aizsākta + stāvējusi pagrabā, pārbaudi, vai tā nav "piesūkusi" ūdeni.

Monitor Water-In-Oil with the Visual Crackle Test

Offline

Niere
26. Mar 2013, 17:55#1559

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


26 Mar 2013, 17:33:46 mezavecis rakstīja:
spamoshu talāk ..ja kādam kārojas transmisijas eļļas ar slodzes indeksu GL-6 varu līdzēt!

čau, veci.
"kārojās" droši vien nebūs labākais motīvs izvēlei.
GL-6 + viskozitāti SAE ##W-250 prasti izmanto darba tehnikai, kur GL-5 + ##W-140 netiek galā.
Ja mocikam rekomendēts GL-5 un ##W-90 un viss darbojas kā paredzēts, nav jēgas taisīt eksperimentus.

Ar eļļām ir tāds likums - VAIRĀK NE TUVU NENOZĪMĒ LABĀK.

citiem vārdiem sakot, lielākoties nevar palielināt vienu parametru, nezaudējot kādu citu.
kā klasisks piemērs tā pati eļļas viskozitāte, kutu katrs otrais uzskate par nepieciešamu palielināt vismaz par vienu klasi.

Offline

Niere
26. Mar 2013, 18:46#1560

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

mežavecis pm jautāja, vai RedLine 75W90 GL-5 Gear Oil ir īstais produkts bavāriešiem un citiem kardānniekiem, kur presīts API GL-5 + SAE ##W-90.

jā, šis produkts izskatās patiešām pārliecinošs.
pamateļļa poliolesters, kas termāli stabilāks par visiem citiem esteriem. kardānniekiem būtisks arguments.

principā atbilst GL-5, bet izpildot arī GL-6.
ok, ja tas nav panākts ar papildus piedevu pievienošanu, tad apsveicami.

Offline