Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
Niere
22. Feb 2013, 20:50#1441

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

to: Lomsz

Ievērtēju Tava dzelža manuāli. Par eļļu tā arī ir, kā saki:



šis atkal ir tieši par to, ko nesen spriedām. proti, par viskozitātes stabilitāti, atkarībā no viskozitāte klases "garumu".
tādēļ arī Yamaha iesaka tik "īsu" klasi - 20W-40, jo tā visdrīzāk nezaudēs savu viskozitāti.

Tā kā ražotājs "karstajam" galam paredzējis SAE##-40, pie tā arī būtu jāpieturas, jo nedzīvojam Miami, kur ##W-50 būtu piemērotāks.
vienīgais izņēmums būtu tad, ja Tavs motors pārkarst. tavam dzelzim ir eļļas t datčiks, kā saprotu. tas ir kruta! attiecīgi visai objektīvi vari spriest, kas ar eļļu notiek.
cits izņēmums - motors netur spiedienu, ēd eļļu.
bet abos izņēmuma gadījumos palielināta viskozitāte būs tikai lāpīšanās.
noprotu, ka šie nav Tavi gadījumi.

ko izvēlēties konkrētā situācijā:
tā kā ieteiktā viskozitāte ir visai eksotiska, nākošā tuvākā būtu 15W-40. Domāju, ka tādu jau var atrast.
taču arī ja arī to nevari atrast, var domāt par 10W-40, taču tad ļoti rūpīgi jāizvēlas produkts. un tas nav nemaz tik vienkārši.

vārdu sakot, šo motoru ražotājs projektējis vidējai viskozitātei, bet ar nosacījumu, ka tā ir noturīga.

var, protams, niekoties un ieliet kādu nenoturīgu 10(20)W-50 un domāt, ka tā nodilst uz ##W-40, taču tas nav īsti pareizais piegājiens.

nu kaut kā tā apmēram.

papildināts:
ak jā, jautāji par gaisa dzesi - kurš viskozitātes gals būtisks.
Tavā konkrētā gadījumā būtiskāks noteikti "karstais" gals.

[ Šo ziņu laboja Niere, 22 Feb 2013, 20:58:42 ]

Offline

lomsz
22. Feb 2013, 21:24#1442

Kopš: 08. Nov 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 815

Braucu ar: XV 1700 RS Warrior

Danke... Vnk mulsina Yamaha rekomendācija aizvietot ar 20w50... Leju 10w40 API SJ pussintētiku ar MA 2 ik pēc 5000km (manuālī 6000 rekomendē)... Eļļu neēd... Vai ir vērts karstajā vasaras laikā liet 20w50? Un vēl- virzuļi citi- kompresija no 8,4 celta uz 10,5... Tas ko maina eļļošanai? Motoru jālutina...

Offline

Niere
23. Feb 2013, 00:56#1443

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

eh, galīgi aizmirsu piebilst, ka 2008tajā Yamaha mainīja eļļu sortimentu un izsvītroja no listes ne tikai 20W-40, bet 10W-40 atstāja tikai minerāleni.
Yamalube katalogs 2012
nekomentēšu dziļāk viņu taktiku, vien pievēršu uzmanību, ka sintētiskajiem produktiem ir viskozitātes 15W-30 un 15W-50. un tie nav 5W-30 un 10W-50. tātad nav pārbāzuši eļļas ar viskozitātes modifikatoru, kar 15W-30 visdrīzāk vispār to nesatur (sacīkšu pielietojums).



kā redzams, ražotājs tiešām iesaka 20W-40 vietā 20W-50 daļēju sintētiku vai 15W-50 sintētiku. taču domāju tas tādēļ, ka viņiem 10W-40 ir tikai minerālene, kas gaisa dzeses motoriem ne vienmēr būs gana ok.

taču, ja pats ražotājs apliecina, ka ##W-50 ir ok, tātad ir ok.
tomēr no savas puses iepriekš rakstīto par viskozitātes izvēli atstāju spēkā - es pieturētos pie ##W-40 ar stabilu viskozitāti.

Tu esi izvēlējies 10W-40 daļēju sintētiku. tomēr, ja tas nav naudas jautājums, es izvēlētos sintētiku, kurai visādas priekšrocības, tostarp arī jāpievieno mazāk viskozitātes modifikatoru, lai panāktu vienādu SAE klasi ar daļēju sintētiku vai minarāleni. proti, sintētikai pat bez piedevām ir augstāks viskozitātes indekss.
protams, te tālāk var diskutēt, ka sintētika no sintētikas arī var būtiski atšķirties, bet tas jau cits jautājums.

visbeidzot:
tā kā esi veicis motora modifikācijas un vēlies noskaidrot objektīvu patiesību (manis teiktais ir teorija+pieredze), bez jau zināmās eļļas analīzes neviens nespēs aizstāt mērījumus.
neba man baigi vajag, bet tiešām iesaku izveikt tādu joku ar eļļu, kuru izvēlēsies arī nākamiem gadiem. tad varēsi arī nomaiņas intervālu piekoriģēt. tie 20Ls ilgtermiņā atmaksāsies tā kā tā. bieži vien ar pamatīgu uzviju.

Offline

mainars
23. Feb 2013, 12:44#1444

Kopš: 28. Jul 2009

No: Preiļi

Ziņojumi: 71

Braucu ar: 800NK


22 Feb 2013, 12:05:02 Niere rakstīja:

22 Feb 2013, 09:29:25 mainars rakstīja:
Tuvojas pavasaris... mociic staav garāžā... jautājums par eļļu to labak uzreiz mainīt pēc ziemas vai var pabraukt vel kadu brīdi?Kā ir ar nogulsnēm nekas tur pa ziemu neveidojās? Eļļa mainīta vasaras vidū.


acīmredzot esi lasījis manus skricelējumus.
ja nelēji ziemai kādu galīgu lētuci kā "konservācijas" eļļu, bet tādu, ko izmanto gasēšanai, tad visai droši vari ar to rullēt.
par to saitē var atrast.

tā kā Tev nomaiņas intervāls visdrīzāk grozās ap 3-5k km, nekādas problēmas rullēt visu intervālu.

ja gribi pārbaudīt, vai šāda taktika darbojas, pēc tiem pašiem 3-5k km vari uztaisīt lietotās eļļas analīzi.
nu, tā jau zināma lieta.

Pēc eļļas maiņas nobraucu aptuveni tukstoši 2 un uz ziemu! pa sezonu tiešam sanak kadi 5... eļļa castrol power 1 racing.

Offline

Niere
23. Feb 2013, 17:08#1445

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


23 Feb 2013, 12:44:57 mainars rakstīja:
Pēc eļļas maiņas nobraucu aptuveni tukstoši 2 un uz ziemu! pa sezonu tiešam sanak kadi 5... eļļa castrol power 1 racing.

ā, nu te situācija nedaudz citāda, kā sākotnēji domāju.
Tavā gadījumā bez tām pašām analīzēm ir grūti teikt, vai ar eļļu vēl var rullēt. iespējams, ka jā, bet iespējams, ka nē. to ietekmē pārāk daudz nezināmie. ja Tu būtu drošs par to, ka eļļā nav tikusi degviela vai notikuši citi procesi, vēl var rullēt. taču to nezini un analīzi šajā gadījumā taisīt neatmaksājas.

attiecīgi, ieteikums būtu tomēr mainīt eļļu.
tā kā tā, ja reiz sezonā norullē 5k km, tieši viena eļļas maiņa sanāk. pretējā gadījumā Tev sezonas beigās atkal būs motorā 3k km braukta eļļa un pirms ziemas jāmaina.

Offline

mainars
23. Feb 2013, 23:22#1446

Kopš: 28. Jul 2009

No: Preiļi

Ziņojumi: 71

Braucu ar: 800NK


23 Feb 2013, 17:08:35 Niere rakstīja:

23 Feb 2013, 12:44:57 mainars rakstīja:
Pēc eļļas maiņas nobraucu aptuveni tukstoši 2 un uz ziemu! pa sezonu tiešam sanak kadi 5... eļļa castrol power 1 racing.

ā, nu te situācija nedaudz citāda, kā sākotnēji domāju.
Tavā gadījumā bez tām pašām analīzēm ir grūti teikt, vai ar eļļu vēl var rullēt. iespējams, ka jā, bet iespējams, ka nē. to ietekmē pārāk daudz nezināmie. ja Tu būtu drošs par to, ka eļļā nav tikusi degviela vai notikuši citi procesi, vēl var rullēt. taču to nezini un analīzi šajā gadījumā taisīt neatmaksājas.

attiecīgi, ieteikums būtu tomēr mainīt eļļu.
tā kā tā, ja reiz sezonā norullē 5k km, tieši viena eļļas maiņa sanāk. pretējā gadījumā Tev sezonas beigās atkal būs motorā 3k km braukta eļļa un pirms ziemas jāmaina.

Paldies par skaidrojumu!

Offline

Niere
03. Mar 2013, 13:03#1447

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

interesanti:

nākotnē varētu parādīties interesantas viskozitāte klases. nezinu, vai ir apstiprināts, taču tiek meklēti varianti, kā pēc SAE klasificēt eļļas vēl zem SAE0W-## un SAE##W-20. tas nozīmē, ka ikdienas autosiem lietošanā nebūs nekas eksotisks ne tikai esošais SAE 0(5)W-20, bet arī SAE ##W-5;10;15.

lai saprastu manu kalambūru, te esošais SAE J300 standarts ar iespējamām nākotnes klasēm:



interesanti, cik tālu ies HTHS samazināšanā.

zīmīgi, ka tas attiecas arī uz sacīkšu un moto eļļām

[ Šo ziņu laboja Niere, 03 Mar 2013, 13:22:39 ]

Offline

ralfonsino
03. Mar 2013, 16:35#1448

Kopš: 25. Jan 2009

Ziņojumi: 494

Braucu ar: GSX Inazuma

Dīvaini, bet Kawītim pēc manuāla rādās, ka eļļas maiņas intervāls ir 12t km Visiem močiem esmu mainījis ik pēc 5-6t km...

Offline

Niere
03. Mar 2013, 18:17#1449

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

likumsakarība vienkārša:
ja visas motora sistēmas strādā normāli, pilda funkciju, mo lietošanas režīms nav galējs apgriezienu, temperatūras, slodzes utt. ziņā, lietotā eļļa parasti tiek "izlieta" visai labā stāvoklī.
bet to nevar paredzēt, ievācot subjektīvu informāciju. attiecīgi, ražotāji dod katrs savu "drošības rezervi".

Offline

Niere
06. Mar 2013, 14:37#1450

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


06 Mar 2013, 11:39:59 M3R rakstīja:
Ar šādu eļļu ir kāds saskāries? Links
izplatītājs jau baigi slavē, bet man bail liet


par KONKRĒTO produktu:

bāzes eļļa slēpta, kas liek domāt par sintētiku "apakšējo plauktu" (Group III)

viskozitātes indekss augsts (labi), sastingšanas temp. pat neparasti augsta (slikti), viskozitāte SAE ##-40 ietvaros augsta (labi).
jādomā, ka viskozitātes stabilitātes ziņā "labi kompensēts" produkts, taču Group III produktiem raksturīga nespēja noturēt "karstā" gala viskozitāti visā darbības laikā.

sulfāta pelni maz, attiecīgi sarežģīts jautājums par virsmu aizsardzību. protams, eļļa paredzēta motoriem ar katalizatoru.

JASO MA.....lielākoties ir gana, bet ir arī produkti ar MA2.

visdrīzāk šis nav produkta ražotājs, bet gan "mārketeris" (ražo cits uzņēmums)

tomēr:
produkta datu lapa, produkta drošības datu lapa un citi minētie fakti nav pilnīgs informācijas avots, lai viennozīmīgi spriestu par eļļas īpašībām.
tādēļ mani spriedumi ir tikai virspusēji redzamais. tā kā visi ražotāji slēpj formulējumus un padziļinātus tehniskos datus, nevaru neko vairāk par eļļu teikt.

MSDS PDS
uzņēmuma lokācija visdrīzāk ir noliktava.

Offline

SArtis
06. Mar 2013, 18:57#1451

Kopš: 21. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 39

Braucu ar: Ducati Monster 1200 un CRF450


23 Feb 2013, 17:08:35 Niere rakstīja:

23 Feb 2013, 12:44:57 mainars rakstīja:
Pēc eļļas maiņas nobraucu aptuveni tukstoši 2 un uz ziemu! pa sezonu tiešam sanak kadi 5... eļļa castrol power 1 racing.

ā, nu te situācija nedaudz citāda, kā sākotnēji domāju.


Tavā gadījumā bez tām pašām analīzēm ir grūti teikt, vai ar eļļu vēl var rullēt. iespējams, ka jā, bet iespējams, ka nē. to ietekmē pārāk daudz nezināmie. ja Tu būtu drošs par to, ka eļļā nav tikusi degviela vai notikuši citi procesi, vēl var rullēt. taču to nezini un analīzi šajā gadījumā taisīt neatmaksājas.

attiecīgi, ieteikums būtu tomēr mainīt eļļu.
tā kā tā, ja reiz sezonā norullē 5k km, tieši viena eļļas maiņa sanāk. pretējā gadījumā Tev sezonas beigās atkal būs motorā 3k km braukta eļļa un pirms ziemas jāmaina.


Niere,
Nu bet tak nekas nenotiks, ja es ar savu moto pavasari, ar veco, nenomainito ellu, aizbrauksu lidz servisam, lai nomainit svaigu?:-)

[ Šo ziņu laboja SArtis, 06 Mar 2013, 18:57:51 ]

Offline

Niere
06. Mar 2013, 21:28#1452

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


06 Mar 2013, 18:57:07 SArtis rakstīja:
Niere,
Nu bet tak nekas nenotiks, ja es ar savu moto pavasari, ar veco, nenomainito ellu, aizbrauksu lidz servisam, lai nomainit svaigu?:-)

nenotiks, nenotiks. vienkārši nepadodies kārdinājumam atvērt līdz galam
vecā eļļa tā kā tā jāuzsilda pirms lej nost.

Offline

Spridzinatajs
06. Mar 2013, 21:31#1453

Kopš: 27. Jun 2009

No: Ogre

Ziņojumi: 143

Braucu ar: zx9r

Kādu eļļu ieteiksiet priekš zx9r 1999 ? Un filtru labāk likt tos kurus tirgo kawas dīlris vai arī parastais der?

Offline

MIGs
06. Mar 2013, 22:18#1454

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR

Kas ir parastais filtrs ? Sievas vecās zeķubikses ?!

Jā, parasti aŗi lētākas alternatīvas ir tīri labas.

Tulīt nāks Niere un tieks, ka bez testiem neko tādu apgalvot vai iztirzāt nevar.

-----------------

Offline

Spridzinatajs
06. Mar 2013, 22:23#1455

Kopš: 27. Jun 2009

No: Ogre

Ziņojumi: 143

Braucu ar: zx9r


06 Mar 2013, 22:18:21 MIGs rakstīja:
Kas ir parastais filtrs ? Sievas vecās zeķubikses ?!

Jā, parasti aŗi lētākas alternatīvas ir tīri labas.

Tulīt nāks Niere un tieks, ka bez testiem neko tādu apgalvot vai iztirzāt nevar.


Netā laikam izteicos. Kad tiku pie mopēda tad virsū stāvēja filtrs no auto, kad eļļu mainīju tad uzliku ko pirku pie dīlera, vnk interesē atsķirība, vai var likt virsū filtru kas domāts autosiem vai lābāk ņemt filtru pie dīlera?

P.S eļļu zinu kādu jālej, vnk interese,varbūt kāda frimas eļļa ir labāka šim motoram?

[ Šo ziņu laboja Spridzinatajs, 06 Mar 2013, 22:25:27 ]

Offline

zazzaa
06. Mar 2013, 22:25#1456

Kopš: 31. Oct 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 3331

Braucu ar: Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen


06 Mar 2013, 22:18:21 MIGs rakstīja:
Kas ir parastais filtrs ? Sievas vecās zeķubikses ?!

Jā, parasti aŗi lētākas alternatīvas ir tīri labas.

Tulīt nāks Niere un tieks, ka bez testiem neko tādu apgalvot vai iztirzāt nevar.

būs vien jānes eļļa analīzēm....

-----------------
Vai tas ir droši? -Protams, ka nav. Dažreiz, lai apmierinātu sirdi, jāparkāpj noteikumi. H. Simpsons

Offline

Niere
06. Mar 2013, 22:44#1457

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

99tā gada Ninzai nav nekādas īpašas prasības.
galvenai, lai tā būtu moto eļļa.
viskozitāte SAE ##W-40 (ja neēd eļļu).

-> MIG
Tev taisnība. līdzīgi kā daudzās citās produktu kategorijās, eļļas augsta cena, populārs zīmols, spēcīgs mārketings nav "labāko" īpašību ekvivalents. protams, lētajā galā lielāka iespēja nezinātām iekāpt īstā kakā.
nu.... šī jau zināma tēze.

Offline

MIGs
06. Mar 2013, 22:47#1458

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR

Niere- sorry, bet runa bija par eļļa sfiltriem.

Man liekas, ka puse latvijas brauc ar Hiflo filtriem.
Ir veikti testi uz šiem ?!

-----------------

Offline

Spridzinatajs
06. Mar 2013, 22:52#1459

Kopš: 27. Jun 2009

No: Ogre

Ziņojumi: 143

Braucu ar: zx9r


06 Mar 2013, 22:47:19 MIGs rakstīja:
Niere- sorry, bet runa bija par eļļa sfiltriem.

Man liekas, ka puse latvijas brauc ar Hiflo filtriem.
Ir veikti testi uz šiem ?!


Runa bīja par filtriem un eļļu arī

Offline

Niere
06. Mar 2013, 22:52#1460

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

mmm... pavirši lasu.
eļļas filtri, salīdzinājumā ar eļļām, ir galēji nenovērtēts posms eļļošanas sistēmā. tam parasti pievērš uzmanību tikai tad, kad bijusi problēma.
daļēji tāpēc, ka minimāli atrodama objektīva informācija par tiem.

testi.....ar tiem, kā parasti, visai švaki.

Offline