Online
Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
Coool | | Kopš: 14. May 2009
Ziņojumi: 2858
Braucu ar: Deltām
| Rizza, nebaidi tautu, lai maina un skatās.
----------------- fotolapa.lv
Moto manuāļi, ceļojumi, padomi utt. Reģistrējies šeit | Offline | | |
Rizza | | Kopš: 05. Nov 2011
No: Zilupe
Ziņojumi: 2101
Braucu ar: zrx1200s
| lai viņš palasa kādas 3 lapas atpakaļ.. tur ir komentāri par Repsol, tad toč vairāk nelies
Kādi 3 džeki teica ka pēc Repsol sākās šovs
| Offline | | |
Coool | | Kopš: 14. May 2009
Ziņojumi: 2858
Braucu ar: Deltām
| Da varbūt viņiem jau sajūga frikcijas diski čau! Kāds pirms tam bija mainījis kaut ko sajūgam? Varbūt nepareizi saregulēts utt. Da visādi māsteri [ Šo ziņu laboja Coool, 17 Aug 2012, 16:50:02 ]
----------------- fotolapa.lv
Moto manuāļi, ceļojumi, padomi utt. Reģistrējies šeit | Offline | | |
|
hazaa | | Kopš: 22. Jul 2012
No: Rīga
Ziņojumi: 83
Braucu ar: kawasaki er6-n
|
17 Aug 2012, 15:49:20 Niere rakstīja:
17 Aug 2012, 15:34:14 Gliemiezis rakstīja:
17 Aug 2012, 14:51:27 hazaa rakstīja:
jautajums ellas specukiem:
driz jamaina ella mocitim un domaju kad labak to darit, pirms ziemas un tad atstat moci uz visu ziemu, vai ari labak pirms sezonas sakuma?
Nafigam tev ta eļļa jamaina pirms ziemas
...................lai tak veca eļļiņā pilda savas funkcija kamer mo staves.
šī ir viena ļoti rupja kļūda, ko dara mūsu motobraucēji. proti - atstāj veco eļļu motorā.
vēl nebūtu liela šaize, ja eļļa salīdzinoši labā stāvoklī. bet to jau parasti neviens nezina. vienkārši nomet arklu aukstā/mitrā gražā un basta.
labi lietota eļļa sevī satur skābes un oksidācijas produktus, kas veicina metāla koroziju. tā nav obligāti tāda korozija, kādu to pieraduši skatīt brūnā krāsā jeb FeO2 izskatā.
korozijai var būt dažādas izpausmes, bet par to nerakstīšu.
vārdus akot, atstājot eļļu karterī, riskējat, ka tā aiz sevis atstās nosēdumus un radīs koroziju.
turklāt, ja eļļā vēl klāt ir kāds nepatīkams kontaminants - degviela vai Na/K/Si no dzesēšanas šķidruma, korozijas risks būtiski pieaug. Tāpat arī metāla nodiluma materiāls ir katalizators oksidācijas procesam...īpaši jau ūdens klātbūtnē.
normāli ir motorā ieliet da jebkādu, kaut vai vislētāko motoeļļu, kādu varat dabūt un pavasarī mainīt nost.
kā jau rakstīju - šo konservācijas eļļu var izmantot vairākus gadus pēc kārtas. tai normālos apstākļos nekas nenotiks.
kad esat ielējuši šo konservācijas eļļu, noteikti padarbiniet nedaudz motoru, lai vecā eļļa tiktu novākta no visām virsmām.
skaidrite, paldies par ieteikumu, tad labak ieliet pirms ziemas kaut vai letako sintetiku?? | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
17 Aug 2012, 21:34:19 hazaa rakstīja:
............ tad labak ieliet pirms ziemas kaut vai letako sintetiku??
kaut vai lētāko minerāleni... | Offline | | |
cabriooo | | Kopš: 04. Oct 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 310
Braucu ar: R1250 gs adv
| Bet ja ielej, piemēram, lētāko minerāleni, tad pavasarī lejot iekšā sintētiku, taču tā minerālene šā vai tā paliek kkas iekšā dzinējā un sajaucoties ar sintētiku, nekas nevar slikts notikt?
Otrs jautājums- Kad ielej iekšā minerāleni, tad taču vajag tāpat mazliet padarbināt, lai eļļa iziet pa visiem eļļas kanāliņiem un tad atstāt uz ziemu?
Trešais jautājums,kad pavasarī lej ārā, tad to minerāleni izliet vnk no auksta motora(jo pa ziemu, viss eļļas daudzums būs iespējams satecējis karterī), vai darbināt lidz darba temperatūrai un tad izliet?
[ Šo ziņu laboja cabriooo, 18 Aug 2012, 09:58:43 ] | Offline | | |
Rizza | | Kopš: 05. Nov 2011
No: Zilupe
Ziņojumi: 2101
Braucu ar: zrx1200s
| Pavasarī kad mainīsi eļļu, biš uzsildi mopēdu un tad lej nost.. es vēl pie noliešanas cenšos mopēdu sagāzt uz sānu, lai max izlietu veco žļurgu | Offline | | |
ursus | | Kopš: 22. Aug 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 1140
Braucu ar: JAWA 634,JAWA 638,NC750XD
| Man jau skaidrs par NULON,vnk uzrakstīju pieredzi,bez piepušķojumiem.
Motociklā eļļu svaigu ieleju pēc sezonas beigām,jau normālu eļļu(sintētiku).
Par eļļas maiņu,eļļa jāmaina pēc nobraukuma,vai 1X gadā(ja nobraukums mazāks),izņēmums ir sintētika(nav spēkā ka jāmaina 1xgadā,ja nobraukums mazāks).
KUNGI ??? kas jaunai,svaigai eļļai var notikt??? MAX !!! 4 mēnešu laikā??? NEKAS,vnk NEKAS.
P.S. Man NULONIZĒTO eļļu no stūres pastiprinātāja liet laukā? vai kā? jau 8 gadi viņa tur kuļas(eļļa arī tika mainīta nopērkot).
----------------- JAWA | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
18 Aug 2012, 09:57:35 cabriooo rakstīja:
Bet ja ielej, piemēram, lētāko minerāleni, tad pavasarī lejot iekšā sintētiku, taču tā minerālene šā vai tā paliek kkas iekšā dzinējā un sajaucoties ar sintētiku, nekas nevar slikts notikt?
jebkuru motoreļļu sajaukšana nav problēma, īpaši jau nelietotu eļļu sajaukšana.
un pat minerālenes un sintētikas vai atšķirīgu klašu un viskozitāšu sajaukšana problēmas neradīs.
pat esteru sintētiskām eļļām aprakstos parasti minēts, ka jaukt drīkst ar jebkuru citu motociklu motoreļļu.
tas netiek ieteikts, bet nav neviens arī neaizliedz.
un jāņem vērā, ka šis attiecas tieši uz motoreļļām. citu sistēmu šķidrumiem mēdz būt dažādi.
konkrētajā gadījumā motorā paliks neliels daudzums minerālenes, bet proporcionāli ielietajai sintētikai, tas būs niecīgs daudzums, kas būtiski neietekmēs maisījuma kvalitatīvās īpašības.
Otrs jautājums- Kad ielej iekšā minerāleni, tad taču vajag tāpat mazliet padarbināt, lai eļļa iziet pa visiem eļļas kanāliņiem un tad atstāt uz ziemu?
jā, noteikti būtu motors jāpadarbina ar "ziemošanas" eļļu. tā nomazgās veco(lietoto) eļļu no visām virsmām. primāri tieši šādam nolūkam arī nepieciešams liet to eļļu sistēmā. ja nedarbina, tad vienīgais ieguvums būtu kartera nosēdumu aizvākšana. ja tādi nosēdumi ir, protams.
Trešais jautājums,kad pavasarī lej ārā, tad to minerāleni izliet vnk no auksta motora(jo pa ziemu, viss eļļas daudzums būs iespējams satecējis karterī), vai darbināt lidz darba temperatūrai un tad izliet
te varētu būt variācijas par tēmu. tomēr es personīgi domāju, ka labāk ar to pašu minerāleni piešķilt un uzsildīt to līdz darba temperatūrai.
tas tādēļ, ka tad eļļa būs ievērojami zemākas viskozitātes un vieglāk būs to noliet no kartera.
bet šeit nekā neuzstāju uz absolūtu patiesību.
vēl iedomājos: ja ar šo "ziemošanas" eļļu motors tiek pa laikam uzšķilts vai arī vienkārši startēts pavasarī, no visām nopērkamām viskozitātēm labāka būs tā, kurai mazākais skaitlis pirms W.
Piemēram: SAE 10W-## noteikti būs piemērotāka par SAE 15W-##. 10W mazāks par 15W, attiecīgi vieglāk motoru uzšķilt, kad eļļa auksta. Tas, cik ātri motors piešķiļas, īpaši svarīgi pēc ilgstošas stāvēšanas. īdeālā gadījumā, protams, 5W-## vai 0W-## būtu vēl vieglāk šķiļamas, taču tādas viskozitātes visdrīzāk jau būs sintētikas. Attiecīgi, no naudas viedokļa, maz piemērotas kā "ziemošanas" eļļas.
vienā vārdā - ziemošanai piemērotākā būs viszemākās viskozitātes eļļa, kādu vien varat dabūt/atļauties. tas tādēļ, ka ar šo eļļu motoru darbināsiet tikai brīvgaitā un relatīvi zemā gaisa temperatūrā.
Vēl:
ja kādam ekonomiskais apsvērums spiedīgs un nevar atļauties arī minerāleni ziemošanai, var liet motorā to eļļu, kura paredzēta nākošai sezonai.
tas nav ideālais variants, tomēr būtiski labāk, kā atstāt veco eļļu līdz pavasarim.
visai droši, ka eļļa līdz pavasarim nezaudēs savas īpašības. to apgalvoju tādēļ, ka analīzēs katastrofāli "nodilušu" TBN(bāziskums jeb sārmainība) moču eļļām neesmu redzējis.
un visbeidzot:
močiem, kuriem ir dalītā eļļošana (ar motoreļļu netiek eļļots sajūgs), ziemosānas nolūkā var izmantot pat vienkārši kādu auto motoreļļu. un šādā gadījumā nav nepieciešama nekāda augsta klase, piemēram API SM vai ACEA C#. drīzāk derēs API SG; SH; SJ klases eļļas, kurām nav fosfora(sēra/cinka) daudzuma ierobežojumu. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
18 Aug 2012, 10:01:28 Rizza rakstīja:
Pavasarī kad mainīsi eļļu, biš uzsildi mopēdu un tad lej nost.. es vēl pie noliešanas cenšos mopēdu sagāzt uz sānu, lai max izlietu veco žļurgu
jep....saprātīgi. ir vēl cilvēki, kas veic vēl vienu pigoru:
kad vecā eļļa notecināta, uzlej šļuku svaigas eļļas, lai tā nedaudz noskalo virsmas, kur nu šādi tiek klāt.
bet nu tas drīzāk ieteikums auto motora gadījumā.
vēl kāda nianse, mainot eļļu:
veco eļļu jātecina tik ilgi, cik vien tā vēl tek laukā. tas var aizņemt arī pusstundu.
bet parasti cilvēki ir nepacietīgi un mauc virsū filtru un lej jauno eļļu, neko nenogaidot.
un..
eļļas maiņas reizē ir vērts lietoto eļļu patestēt ar "sētas" metodi, kuru esmu jau aprakstījis šajā diskusijā kādas lappuses iepriekš.
un vēl nav slikti vecajā eļļā iemest magnētu i veikt primitīvu ferogrāfiju ar palielināmo stiklu. | Offline | | |
nk | | Kopš: 11. Sep 2012
No: Liepāja
Ziņojumi: 473
Braucu ar: Āfriku
| Motociklam pēc manuāļa nepieciešama eļļa ar apzīmējumu SAE 10w40, jautājums zinošiem cilvēkiem- vai Motul 5100 Ester 10w40 atbilst šīm prasībām | Offline | | |
lomsz | | Kopš: 08. Nov 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 815
Braucu ar: XV 1700 RS Warrior
| viskozitāte atbilst (10w40), bet tev manuālī jāpaskatās API SJ, SG , SH vai kāds tur prasīts... | Offline | | |
UDT | | Kopš: 07. Jun 2008
Ziņojumi: 2129
Braucu ar: Yahama
|
18 Aug 2012, 10:47:37 Niere rakstīja:
18 Aug 2012, 10:01:28 Rizza rakstīja:
Pavasarī kad mainīsi eļļu, biš uzsildi mopēdu un tad lej nost.. es vēl pie noliešanas cenšos mopēdu sagāzt uz sānu, lai max izlietu veco žļurgu
vēl kāda nianse, mainot eļļu:
veco eļļu jātecina tik ilgi, cik vien tā vēl tek laukā. tas var aizņemt arī pusstundu.
bet parasti cilvēki ir nepacietīgi un mauc virsū filtru un lej jauno eļļu, neko nenogaidot.
Veel jau rekomendee pakurbuleet turot nospiestu stop pogu (krosiniekiem) tur veel sis tas iztek aaraa no suuknja un trubaam drosi vien
----------------- Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :) | Offline | | |
UDT | | Kopš: 07. Jun 2008
Ziņojumi: 2129
Braucu ar: Yahama
|
12 Sep 2012, 18:22:03 Niere rakstīja:
12 Sep 2012, 10:09:12 UDT rakstīja:
Veel jau rekomendee pakurbuleet turot nospiestu stop pogu (krosiniekiem) tur veel sis tas iztek aaraa no suuknja un trubaam drosi vien
o! paldies.
visnotaļ saprātīga doma, kuru savulaik krosiniekam nepiekopu.
šo būs jāiekļauj savos rakstos.
man gan stop poga bija amputēta
Tas jau viss ir moca manuaalii rakstiits..
----------------- Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :) | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
12 Sep 2012, 19:05:09 UDT rakstīja:
Tas jau viss ir moca manuaalii rakstiits..
Nu jau sen tas laiks...iepirku lietotu un bez manuāļa. Un tā kā ātri vien ienācās baiks, piemājas mežu plosīšana atkrita.
a tagad sanāk vien baiku manuāļus palasīt.
caurumaina ir mana zināšana.
būs kādu krosinieka manuāli jāpapēta. | Offline | | |
nk | | Kopš: 11. Sep 2012
No: Liepāja
Ziņojumi: 473
Braucu ar: Āfriku
|
12 Sep 2012, 08:43:14 lomsz rakstīja:
viskozitāte atbilst (10w40), bet tev manuālī jāpaskatās API SJ, SG , SH vai kāds tur prasīts...
Pēc manuāļa API SE vai SF ar viskozitāti SAE 10w40.
Motul 5100 10w40 atbilst šīm prasībām? | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
13 Sep 2012, 10:00:05 nk rakstīja:
12 Sep 2012, 08:43:14 lomsz rakstīja:
viskozitāte atbilst (10w40), bet tev manuālī jāpaskatās API SJ, SG , SH vai kāds tur prasīts...
Pēc manuāļa API SE vai SF ar viskozitāti SAE 10w40.
Motul 5100 10w40 atbilst šīm prasībām?
API SG, kas motulim, ir vienu klasi virs SF. Tātad atbilst. Taču jāsaka, ka SE/SF klases eļļu mūsdienās vairs iegādāt varēs, ja nu vienīgi kaut kur Āzijā.
nemēģinu noniecināt, bet Tavam mocim eļļu prasības ir visai minimālas.
attiecīgi tam derēs praktiski jebkura moču eļļa ar atbilstošu viskozitāti. Galvenais, lai tā atbilstu JASO MA vai MA2. | Offline | | |
nk | | Kopš: 11. Sep 2012
No: Liepāja
Ziņojumi: 473
Braucu ar: Āfriku
|
13 Sep 2012, 12:21:38 Niere rakstīja:
13 Sep 2012, 10:00:05 nk rakstīja:
12 Sep 2012, 08:43:14 lomsz rakstīja:
viskozitāte atbilst (10w40), bet tev manuālī jāpaskatās API SJ, SG , SH vai kāds tur prasīts...
Pēc manuāļa API SE vai SF ar viskozitāti SAE 10w40.
Motul 5100 10w40 atbilst šīm prasībām?
API SG, kas motulim, ir vienu klasi virs SF. Tātad atbilst. Taču jāsaka, ka SE/SF klases eļļu mūsdienās vairs iegādāt varēs, ja nu vienīgi kaut kur Āzijā.
nemēģinu noniecināt, bet Tavam mocim eļļu prasības ir visai minimālas.
attiecīgi tam derēs praktiski jebkura moču eļļa ar atbilstošu viskozitāti. Galvenais, lai tā atbilstu JASO MA vai MA2.
Ok, skaidrs! Vienkārši moci (Suzuki GS500E) nesen iegādājos un vecais īpašnieks bija tikko nomainījis eļļu uz Motul 5100 un man pamazām sāk slīdēt sajūgs, kad strauji iedod ručkā. Tad domāju vai pie tā varētu būt vainīga eļļa, vai nevajadzētu liet citu. Varbūt vienkārši sajūgs nokalpojis Bet pēc Tava skaidrojuma vairāk sliecos, ka eļļa šeit nebūs pie vainas. | Offline | | |
Rizza | | Kopš: 05. Nov 2011
No: Zilupe
Ziņojumi: 2101
Braucu ar: zrx1200s
| Te jau vienreiz panesās tēma par eļļas ietekmi uz sajūgu, secinājums beigās ir tāds, ka eļļa nevar sapist to kas jau ir sapists, ja nu vienīgi, mazliet,mazliet,paātrināt to procesu, svaiga eļļa jau kā zināms eļļo labāk.. | Offline | | |
nk | | Kopš: 11. Sep 2012
No: Liepāja
Ziņojumi: 473
Braucu ar: Āfriku
|
13 Sep 2012, 14:49:37 Rizza rakstīja:
Te jau vienreiz panesās tēma par eļļas ietekmi uz sajūgu, secinājums beigās ir tāds, ka eļļa nevar sapist to kas jau ir sapists, ja nu vienīgi, mazliet,mazliet,paātrināt to procesu, svaiga eļļa jau kā zināms eļļo labāk..
Piedošanu par glupību, bet eļļo labāk tādā ziņā, ka sajūgam ir tendence izslīdēt vai gluži pretēji?
Jebkurā gadījumā paldies par viedokli, sajūga diski ir jau atnākuši, kad brīvāks brīdis, būs jāsamaina | Offline | | |
|
|