12 Aug 2012, 19:38:04 MIGs rakstīja:
Neiznu, ar auto vasarā braucu dikti maz, kad nākamreiz braukšu pievērsīšu tam uzmanību.
Patreiz man liekas, ka īpaši nekas nemainās, ne aukstam, ne siltam.
nu hvz,
ja Tev tiešām nav žēl to kārbu un esi gatavs uz eksperimentiem, kuriem var būt letāls iznākums, pamēģini iemaukt eļļu ar baigo viskozitāti un lielāku EP piedevu daudzumu.
Piemēram - SAE 75(80)W-140 un API GL5
Koyotam gan paredzēts API GL4, kuram 2x mazāk EP(augsta kontakspiediena piedeva) daudzums. Savukārt API GL5 palielinātais sēra piedevu daudzums varētu veicināt dzelteno metālu koroziju (sinhronizatori).
Tomēr augstāka viskozitāte darba temperatūrā varētu nedaudz uzlabot pārslēgšanu.
priekšā gan ziema, tādēļ SAE 80-140 labāk nevajadzētu. Tātad SAE 75W-140 būtu ok.
Vēl:
ja eļļa tiešām nav mainīta kopš dzimšanas, iespējams, ka tā pati oriģinālā 75W-90 API GL4 kaut ko palīdzēs.
katram ražotājam būs atrodamas konkrētās viskozitātes ar atbilstošo API GL klasi.
12 Aug 2012, 20:12:32 MIGs rakstīja:
Nu ziemas leilajā aukstumā jau tāpat liekas, ka kārbā ir Nigrols.
acīmredzot kārbā stāv kāda 80W-90 minerālene.
bet 75W-140 pilnīgi noteikti būs sintētika.
kā redzi, zemo temperatūru īpašības šai sintētikai visdrīzāk ir labākas par attiecīgo minerāleni.
respektīvi, tā ir eļļa ar augstu viskozitātes indeksu.
bet nu skaties pats. kā jau teicu - defektu novērst eļļa nevar. tikai piemaskēt.
zini kāda ir labākā "piedeva", ja tilts žvankst?
pāris saujas koka skaidu problēmu uz pāris tūkstošiem km novērsīs momentā.
riktīgi "īstā" piedeva pirms Rumbulas .
Pakomentējiet, lūdzu šo: pažēloju naudiņu, nopirku Mannol 4T 10W40. Esmu pabraucis 3 dienas, liekas, ka straujāk ar rāvienu uzsākot braukt, mazliet nospolē sajūgs (tāda tizla skaņa). Tas varētu būt eļļas dēļ? Gāzt ārā to draņķi? Esmu mazliet satraucies. Pirms eļļas maiņas nekas tāds nebija novērots. Ļoti gaidu sakarīgas atbildes.
17 Aug 2012, 12:47:11 krauklis rakstīja:
Pakomentējiet, lūdzu šo: pažēloju naudiņu, nopirku Mannol 4T 10W40. Esmu pabraucis 3 dienas, liekas, ka straujāk ar rāvienu uzsākot braukt, mazliet nospolē sajūgs (tāda tizla skaņa). Tas varētu būt eļļas dēļ? Gāzt ārā to draņķi? Esmu mazliet satraucies. Pirms eļļas maiņas nekas tāds nebija novērots. Ļoti gaidu sakarīgas atbildes.
Izleja ārā tīrā traukā esošo un ielej kaut ko citu un skaties.
Palasot ārzemju forumos par eļļām, pēc itkā kuru lietošanas sāk slīdēt sajūgs, sapratu vienu lietu, ka eļļa nevar sap#$t to kas jau iet uz beigām, var to procesu mazliet paātrināt.
17 Aug 2012, 12:47:11 krauklis rakstīja:
Pakomentējiet, lūdzu šo: pažēloju naudiņu, nopirku Mannol 4T 10W40. Esmu pabraucis 3 dienas, liekas, ka straujāk ar rāvienu uzsākot braukt, mazliet nospolē sajūgs (tāda tizla skaņa). Tas varētu būt eļļas dēļ? Gāzt ārā to draņķi? Esmu mazliet satraucies. Pirms eļļas maiņas nekas tāds nebija novērots. Ļoti gaidu sakarīgas atbildes.
Izleja ārā tīrā traukā esošo un ielej kaut ko citu un skaties.
droši vien Coool ieteikums būs vienīgais, kas dos daudzmaz vērā ņemamu rezultātu.
izklausās jau gan, ka esi lējis to eļļu trīcošu roku. respektīvi, no zemcenas produkta sagaidīji problēmas. ar šādu noskaņu parasti izdodas visu ko saklausīt/sajust, neskatoties uz to, ka problēma jau iespējams bijusi iepriekš.
tas tikai pieņēmums, jo patiešām nezinu patieso situāciju.
tiesa gan, savulaik papētīju Mannol moču eļļas datu lapu un likās nepārliecinošs viņu apgalvojums, ka eļļa vienlaikus var atbilst gan API MA, gan MB, kas ir principiāli atšķirīgas (pretējas) klases.
ja no šāda viedokļa, tad nebūtu brīnums, ka ir problēmas tieši ar sajūga slīdēšanu.
mans ieteikums būtu:
ielej citu eļļu. ja tā šķitīs atbilstoša, nobrauc to līdz sezonas beigām. savukārt šo Mannol izmanto kā ziemas konservācijas eļļu.
savukārt pavasarī šo lej nost un bliez iekšā atkal svaigu eļļu, kas šķiet derīga.
nebūsi neko zaudējis.
turklāt attiecīgo Mannol nākamgad neutilizē, bet atstāj vēl vienai ziemas sezonai kā konservācijas eļļu. praktiski nelietotai tai vajadzētu veiksmīgi pildīt savu funkciju divas ziemas no vietas. vienīgi uzglabā to stingri noslēdzamā traukā ar pēc iespējas mazu saskari ar gaisu(skābekli).
pēdējais ieteikums spēkā, ja neesi ar šo eļļu paspējis jau norullēt kādu štuku.
un vērtējums - sajūgi, kas ir tuvu finālam, jūtīgāki uz eļļu, varētu būt patiess.
17 Aug 2012, 14:37:42 Niere rakstīja:
un vērtējums - sajūgi, kas ir tuvu finālam, jūtīgāki uz eļļu, varētu būt patiess.
Es arī saklausījos, ka citiem pēc Repsoļa lietošanas ir sācies "Sajūgšovs" .. protms, mazliet samīzos, jo kāreiz tikko atkal nomainīju Repsol eļļu..pastudēju dziļāk, kārtīgi izpētiju Ražotāja ieteikto un papētīju kas uz Repsol bundžas darās un sapratu, ka Pamatam nav uztraukums
Visdrīzāk tā ir sakritība, jo eļļai ir visi MA2 utt, respektīvi, paredzēta lietošanai ar slapjo sajūgu. Citi nobrauc 100k bez bēdas, citi knapi 30k.
17 Aug 2012, 14:51:27 hazaa rakstīja:
jautajums ellas specukiem:
driz jamaina ella mocitim un domaju kad labak to darit, pirms ziemas un tad atstat moci uz visu ziemu, vai ari labak pirms sezonas sakuma?
Nafigam tev ta eļļa jamaina pirms ziemas Naksa pavasaris un tad ari maini ,kas tad notiks ja tagad nomainis lai tak veca eļļiņā pilda savas funkcija kamer mo staves.
Lietoju Repsol un nav nekadu pretenzju.
[ Šo ziņu laboja Gliemiezis, 17 Aug 2012, 15:34:32 ]
17 Aug 2012, 14:51:27 hazaa rakstīja:
jautajums ellas specukiem:
driz jamaina ella mocitim un domaju kad labak to darit, pirms ziemas un tad atstat moci uz visu ziemu, vai ari labak pirms sezonas sakuma?
Nafigam tev ta eļļa jamaina pirms ziemas
...................lai tak veca eļļiņā pilda savas funkcija kamer mo staves.
šī ir viena ļoti rupja kļūda, ko dara mūsu motobraucēji. proti - atstāj veco eļļu motorā.
vēl nebūtu liela šaize, ja eļļa salīdzinoši labā stāvoklī. bet to jau parasti neviens nezina. vienkārši nomet arklu aukstā/mitrā gražā un basta.
labi lietota eļļa sevī satur skābes un oksidācijas produktus, kas veicina metāla koroziju. tā nav obligāti tāda korozija, kādu to pieraduši skatīt brūnā krāsā jeb FeO2 izskatā.
korozijai var būt dažādas izpausmes, bet par to nerakstīšu.
vārdus akot, atstājot eļļu karterī, riskējat, ka tā aiz sevis atstās nosēdumus un radīs koroziju.
turklāt, ja eļļā vēl klāt ir kāds nepatīkams kontaminants - degviela vai Na/K/Si no dzesēšanas šķidruma, korozijas risks būtiski pieaug. Tāpat arī metāla nodiluma materiāls ir katalizators oksidācijas procesam...īpaši jau ūdens klātbūtnē.
normāli ir motorā ieliet da jebkādu, kaut vai vislētāko motoeļļu, kādu varat dabūt un pavasarī mainīt nost.
kā jau rakstīju - šo konservācijas eļļu var izmantot vairākus gadus pēc kārtas. tai normālos apstākļos nekas nenotiks.
kad esat ielējuši šo konservācijas eļļu, noteikti padarbiniet nedaudz motoru, lai vecā eļļa tiktu novākta no visām virsmām.
17 Aug 2012, 14:51:27 hazaa rakstīja:
jautajums ellas specukiem:
driz jamaina ella mocitim un domaju kad labak to darit, pirms ziemas un tad atstat moci uz visu ziemu, vai ari labak pirms sezonas sakuma?
Nafigam tev ta eļļa jamaina pirms ziemas
...................lai tak veca eļļiņā pilda savas funkcija kamer mo staves.
šī ir viena ļoti rupja kļūda, ko dara mūsu motobraucēji. proti - atstāj veco eļļu motorā.
vēl nebūtu liela šaize, ja eļļa salīdzinoši labā stāvoklī. bet to jau parasti neviens nezina. vienkārši nomet arklu aukstā/mitrā gražā un basta.
labi lietota eļļa sevī satur skābes un oksidācijas produktus, kas veicina metāla koroziju. tā nav obligāti tāda korozija, kādu to pieraduši skatīt brūnā krāsā jeb FeO2 izskatā.
korozijai var būt dažādas izpausmes, bet par to nerakstīšu.
vārdus akot, atstājot eļļu karterī, riskējat, ka tā aiz sevis atstās nosēdumus un radīs koroziju.
turklāt, ja eļļā vēl klāt ir kāds nepatīkams kontaminants - degviela vai Na/K/Si no dzesēšanas šķidruma, korozijas risks būtiski pieaug. Tāpat arī metāla nodiluma materiāls ir katalizators oksidācijas procesam...īpaši jau ūdens klātbūtnē.
normāli ir motorā ieliet da jebkādu, kaut vai vislētāko motoeļļu, kādu varat dabūt un pavasarī mainīt nost.
kā jau rakstīju - šo konservācijas eļļu var izmantot vairākus gadus pēc kārtas. tai normālos apstākļos nekas nenotiks.
kad esat ielējuši šo konservācijas eļļu, noteikti padarbiniet nedaudz motoru, lai vecā eļļa tiktu novākta no visām virsmām.
Precīzi pateikts, tas ir uzrakstīts!
[ Šo ziņu laboja virsnieks, 17 Aug 2012, 15:57:46 ]
NAv jau teikts, ka no repsol paliks labāk.. Citiem no Repsol tieši palika sliktāk... ko lai lej iekšā. Labāk lēnā garā apsver domu, pa ziemu atjaukt sajūgu vaļā, citādāk var sanākt, ka nākamvasar sezonas spraigumā dabūsi vēl negaidīti remontēties.