Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
Niksons
15. Jul 2012, 19:12#1121

Kopš: 10. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4597

Braucu ar: VOLVO

Nu protams, ka nav tik viennozīmīgi
Variants A
stunteru nomocīts baiks, kuram motors vairāk atrodas vertikāli nekā horizontāli, attiecīgi eļļas ieplūdes ir tukšas utt
Noskrējiens nekāds, jo nav jau nekur braukts, bet jau tuvu nāvei
variants B
jaudīgs hārļa tūrists. Kurš arī jauns būdams nav bijis īpaši precīzs, tahometrā aiz 4000 rpm atzīmes pilnīgi netraucēti dzīvo zirnekļi
noskrējis 100.000, joprojām - "kā jauns"

es ar to gribu teikt, ka ekspluatācijas apstākļi ir daudz un dažādi.

Un lai mani Niere pielabo, bet IMHO kamēr motors naturāli neklab, tikmēr [no eļļas pretestības viedokļa] tas nav izdilis

-----------------
When you turn your ride on, does your ride turn you on ?

Offline

Sliktais
15. Jul 2012, 19:13#1122

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i

Jautājums Nierem, kā spečukam: man garažā plauktā dzīvo pirms 4-5 gadiem pirkta transmisijas ełła, dałēji izlietota (kādreiz zubāram mainīju ełłu reduktoros). Vai pa šiem gadiem ir mainījušās ełłas kīmiskās un fizikālās īpašības, raspektīvi - atlikumu var vēl lietot, vai uz miskasti? Netā meklēju, neko sakarīgu neatradu, derīguma termińš uz kannińas ar nav norādīts
Paldies.

-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline

drago
15. Jul 2012, 19:16#1123

Kopš: 01. Jun 2012

Ziņojumi: 325

Braucu ar: velo a-la shosejnieks. +xj600 .

230 tkm prieksh V6 ( cologne) cugunnieka nav raadiitaajs. taapat kaa, kopumaa njemot, prieksh jebkura daudzmaz sakariiga muusdienu dzineeja. bet - dziive ir dziive. straadaajot motors dilst, un tur neko nepadariisi - pagaidaam veel nav radiiti materiaali, kuriem nebuutu berzes, un kurus vareetu izmantot motobuuves specifikaa. taa ka dilstot zazori palielinaas, un elljas spiediens kriitaas - aatraak vai veelaak, mazaak vai vairaak. taa ka 500 - 600 tkm nogaajusham dzineejam visdriizaak par vienu pakaapi viskozaaka elljua par ljaunu nenaaks, man domaat
PS kaa ta tur a tiem spiediendeveejiem mochiem ir? tikai yamaha nelieto, kaa Cool saka, vai kaa?
kaads iesleegshanaas slieksnis lietojamajiem parasti ir? deveeji primitiivie, tb tikai uz 1 minimaalo spiedienu, jeb kaa vw, kur kontroleejas arii minimaalais prieksh 3000 rpm un so on?

-----------------
if there are no stupid questions, then what kind of questions do stupid people ask? Do they get smart just in time to ask questions?
Scott Adams

Offline

drago
15. Jul 2012, 19:18#1124

Kopš: 01. Jun 2012

Ziņojumi: 325

Braucu ar: velo a-la shosejnieks. +xj600 .



Un lai mani Niere pielabo, bet IMHO kamēr motors naturāli neklab, tikmēr [no eļļas pretestības viedokļa] tas nav izdilis


kas ar klabonju tiek domaats? kad klab pamatshaales klokjenei, ar elljaam konebuut dariit jau ir pa veelu

-----------------
if there are no stupid questions, then what kind of questions do stupid people ask? Do they get smart just in time to ask questions?
Scott Adams

Offline

Coool
15. Jul 2012, 19:36#1125

Kopš: 14. May 2009

Ziņojumi: 2858

Braucu ar: Deltām

drago, jauno sporta moču vārstu graboņa mazliet piebesī. Vecie moči klusāk murrā

P.S.
Yamahā pannā mērītājs. Labi, jo lampa uzreiz iedejas pirms paspējis iedarbināt to moci. Bet ar spiedieniekiem jau paspējies mazliet padarbināt bez eļļa un tad tik saproti, ka nav eļļas

P.S.S.
Tā kā labāk savus locekļus pakustinam un uzmetam aci eļļas līmenim

[ Šo ziņu laboja Coool, 15 Jul 2012, 19:39:42 ]



-----------------
fotolapa.lv
Moto manuāļi, ceļojumi, padomi utt. Reģistrējies šeit

Offline

Niere
15. Jul 2012, 19:50#1126

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


15 Jul 2012, 19:12:36 Niksons rakstīja:
Nu protams, ka nav tik viennozīmīgi
Variants A
stunteru nomocīts baiks, kuram motors vairāk atrodas vertikāli nekā horizontāli, attiecīgi eļļas ieplūdes ir tukšas utt
Noskrējiens nekāds, jo nav jau nekur braukts, bet jau tuvu nāvei
variants B
jaudīgs hārļa tūrists. Kurš arī jauns būdams nav bijis īpaši precīzs, tahometrā aiz 4000 rpm atzīmes pilnīgi netraucēti dzīvo zirnekļi
noskrējis 100.000, joprojām - "kā jauns"

es ar to gribu teikt, ka ekspluatācijas apstākļi ir daudz un dažādi.

Un lai mani Niere pielabo, bet IMHO kamēr motors naturāli neklab, tikmēr [no eļļas pretestības viedokļa] tas nav izdilis


daudziem mežiniekiem, smagie autosi dalās divās daļās - vieni tie, kuri velk kokus laukā no cirsmas līdz asfaltam, otri, tie, kuri ved tālāk uz ostu. saprotams, ka pirmie rullē pa grunteni(putekļiem), bieži pa citādi ārkārtīgi grūti braucamu (ne)ceļu. loģiski, ka šiem autosiem, nodilums pilnīgi noteikti ir lielāks. un tas neatkarīgi no nobraukuma, pat ja nobraukums izteikts motorstundās.
bet, ja izsaka kilometros, tad atšķirība ir dramatiska. kaut vai nomaiņas intervāls par to liecina: pa mežu kustošiem smagajiem tikai 5-15 000. tas, protams, kā kurš īpašnieks piekopj nomaiņu, bet analīzes liecina, ka parasti eļļa ir kirdik tādos apstākļos ātri vien.

a par klaboņu...?
te negribu uzmesties gudrāks kā esmu. to droši vien labāk varēs pateikt džeki, kas moču motorus pārjaukuši krustām/šķērsām.
bet ko točna zinu - eļļas spiedienu nodrošina daudz dažādi tehniski kāzusi, kuri var nebūt saistīti ar vispārēju motoru nolietojumu.
domāju, ka klabēšana, tā gan tāda ļoti subjektīva parādība, jau ir visai galēja pazīme. bet eļļas spiediena zudums, pakāpeniska nodiluma gadījumā, tomēr neiestājas vienā acumirklī.
Nelaime tā, ka eļļas spiediena datčiks ļoti bieži iedegās stipri zem kritiskā spiediena. Attiecīgi on/off režīms ir stipri par maz, lai spriestu par eļļas spiedienu plašāk.
katrā ziņā esmu gana katastrofiskas analīzes redzējis, kur nekādas ārējas indikācijas nav bijušas. bet tad ar laiku parādās jau arī "dzenis". tas liek domāt, ka eļļas spiediens jau ir krities pirms vēl jūtamām pazīmēm.

Offline

Niere
15. Jul 2012, 20:16#1127

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


15 Jul 2012, 19:13:00 Sliktais rakstīja:
Jautājums Nierem, kā spečukam: man garažā plauktā dzīvo pirms 4-5 gadiem pirkta transmisijas ełła, dałēji izlietota (kādreiz zubāram mainīju ełłu reduktoros). Vai pa šiem gadiem ir mainījušās ełłas kīmiskās un fizikālās īpašības, raspektīvi - atlikumu var vēl lietot, vai uz miskasti? Netā meklēju, neko sakarīgu neatradu, derīguma termińš uz kannińas ar nav norādīts
Paldies.


neatvērtas un citādi normālos apstākļos eļļas var stāvēt līdz pat 10 gadiem. bet šajā gadījumā visu nosaka, vai ticis klāt ūdens.
Uzpilini uz aptuveni +160C virsmas eļļas pilienu un skaties, ko tas izpilda.
Ja vienkārši sāk kūpēt, tad viss čikeniekā.
Ja parādās kaut nelieli burbulīši, Tavam rīkam neieteikšu tādu liet.

The Visual Crackle Test for Water In Oil
Monitor Water-In-Oil with the Visual Crackle Test
pēdējā saitē parādīts ar zīmējumiem, kā aptuveni izskatās kādi procenti ūdens eļļā.

ūdens eļļu visai strauji oksidē, tādēļ arī tādi apsvērumi.
ja tā būtu bremžu eļļa, uzreiz teiktu, ka jāutilizē. Ne velti šo produktu nevar iegādāt lielajos iepakojumos (mucās).

Offline

Sliktais
15. Jul 2012, 20:24#1128

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i


15 Jul 2012, 20:16:48 Niere rakstīja:

15 Jul 2012, 19:13:00 Sliktais rakstīja:
Jautājums Nierem, kā spečukam: man garažā plauktā dzīvo pirms 4-5 gadiem pirkta transmisijas ełła, dałēji izlietota (kādreiz zubāram mainīju ełłu reduktoros). Vai pa šiem gadiem ir mainījušās ełłas kīmiskās un fizikālās īpašības, raspektīvi - atlikumu var vēl lietot, vai uz miskasti? Netā meklēju, neko sakarīgu neatradu, derīguma termińš uz kannińas ar nav norādīts
Paldies.


neatvērtas un citādi normālos apstākļos eļļas var stāvēt līdz pat 10 gadiem. bet šajā gadījumā visu nosaka, vai ticis klāt ūdens.
Uzpilini uz aptuveni +160C virsmas eļļas pilienu un skaties, ko tas izpilda.
Ja vienkārši sāk kūpēt, tad viss čikeniekā.
Ja parādās kaut nelieli burbulīši, Tavam rīkam neieteikšu tādu liet.

The Visual Crackle Test for Water In Oil
Monitor Water-In-Oil with the Visual Crackle Test
pēdējā saitē parādīts ar zīmējumiem, kā aptuveni izskatās kādi procenti ūdens eļļā.

ūdens eļļu visai strauji oksidē, tādēļ arī tādi apsvērumi.
ja tā būtu bremžu eļļa, uzreiz teiktu, ka jāutilizē. Ne velti šo produktu nevar iegādāt lielajos iepakojumos (mucās).

Ok, skaidrs. ełła glabājās aisvērtā kannińā, tā kā gaisa mitrums tur klāt tikt nevarēja. Vizuālais arī pa šo laiku nav maińījies. Kaut kad kad atlikumu mēgināšu izlietot pēc nepieciešamības. Senkjū.

-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline

Niere
15. Jul 2012, 20:28#1129

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


15 Jul 2012, 19:16:44 drago rakstīja:
230 tkm prieksh V6 ( cologne) cugunnieka nav raadiitaajs. taapat kaa, kopumaa njemot, prieksh jebkura daudzmaz sakariiga muusdienu dzineeja. bet - dziive ir dziive. straadaajot motors dilst, un tur neko nepadariisi - pagaidaam veel nav radiiti materiaali, kuriem nebuutu berzes, un kurus vareetu izmantot motobuuves specifikaa. taa ka dilstot zazori palielinaas, un elljas spiediens kriitaas - aatraak vai veelaak, mazaak vai vairaak. taa ka 500 - 600 tkm nogaajusham dzineejam visdriizaak par vienu pakaapi viskozaaka elljua par ljaunu nenaaks, man domaat


zīmīgi tas, ka motors, ja tas ir tehniskā kārtībā un izmantota atbilstoša eļļa (tostarp viskozitāte), MOTORS PRAKTISKI NEDILST!
absolūti un absolūti lielākā daļa diluma rodas startēšanas brīdī.
tā kā paaugstināta viskozitāte tikai apgrūtina startēšanu, spried pats. bet tā nav vienīgā paaugstinātas viskozitātes nelabvēlīgā ietekme.

btw, mans V6 ir iepriekšējās paaudzes Mondeo. Tātad nemaz tik ļoti vecs modelis.

bet, ja runā par 500-600 000km nobraukumiem un vieglajām automašīnām - jā tās parasti ir nojātas. bet tas tikai tādēļ, ka cilvēki savas nezināšanas/vienaldzības dēļ tās piebeidz.
ja vadāmies no pieņēmuma, ka "visi" cilvēki ir nezinoši/vienaldzīgi, Tavs apgalvojums "tādam nobraukumam pienākas augstāka viskozitāte" ir pareizs.

Offline

Niere
15. Jul 2012, 20:48#1130

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


15 Jul 2012, 20:24:51 Sliktais rakstīja:

Ok, skaidrs. ełła glabājās aisvērtā kannińā, tā kā gaisa mitrums tur klāt tikt nevarēja. Vizuālais arī pa šo laiku nav maińījies. Kaut kad kad atlikumu mēgināšu izlietot pēc nepieciešamības. Senkjū.


es neprecīzi izteicos. nav runa par vienkārši aizvērtu (aizskrūvētu) iepakojumu. vēl ir runa, cik stingri tas bijis aizvērts. un pat ja konstatēsi, ka šobrīd ir stingri, vai vari būt drošs, ka tā bija visus šos gadus?

iespējams Tev var šķist nebūtiska lieta, bet ir tāda parādība kā "iepakojuma elpošana". Proti, ja gar korķi garām tiek gaiss un vides temperatūra mainās, eļļa izplešās vai saraujās. Attiecīgi iekšā esošais gaiss tiek spiests uz āru, pēc tam atkal vilkts atpakaļ.
šāda parādība ir bieža kļūda večiem, kas ar mucām darbojas un tur tās zem klajas debess. tā viņi eļļā savelk ne tikai gaisu, bet arī nokrišņu ūdeni, kas sakrājas uz mucām. tad pat tikko svaigs produkts var izrādīties tīrs, bet pašā apakšā izsēdies ūdens. neaizmirsti, ka ūdens eļļā var būt dažādā formā - saistītais, emulsētais un separētais.
Tad nu lūk - večiem mucā šķiet, ka visai ok eļļa, kaut arī apakšā separēts. bet patiesībā tā saistījusi ūdeni pāri atļautajiem limitiem. vizuāli to var arī neieraudzīt, ja nav pārāk liels procents.

es burtiski pirms mēneša taisīju šādu testu eļļai, kas aizsākta stāvējusi savukārt manā pagrabā. un varētu pat būt vēl mazāk gadus. un ko domā? tajā uz aci bija 1000-2000ppm ūdens. bet limits ir ne vairāk par 200ppm.
ja tā būtu motoreļļa, tad šis ūdens vēl nav pats trakākais, jo tas iztvaiko un vienīgās problēmas var rasties ar piedevu paketes "izsīkumu", jo, palielinoties ūdenim, rodas skābes, attiecīgi bāziskums (TBN) iet lejā.
bet transmisiju eļļām ūdens ir dubultā kaitīgs, jo tas var radīt arī visāda veida koroziju, tostarp arī saucamo "dīzeļa efektu", kad gultņos šie mikroburbulīši strauji tiek izplesti un tad atkal saspiesti, kas rada sprādzienu burbulī. ja burbulis atrodas uz metāla virsmas, blieziens ir tik spēcīgs, ka var izsist metāla daļas no virsmas.

bet skaties pats.....brīdināts esi

paņem vienkārši tējkaroti, sveci un tests minūtes laikā gatavs. gluži vai narkomānu metode.

Offline

drago
15. Jul 2012, 20:56#1131

Kopš: 01. Jun 2012

Ziņojumi: 325

Braucu ar: velo a-la shosejnieks. +xj600 .

nu, ne visi, bet kaadi 90% gan.bet nu taa jau ir saruna uz citu teemu....
par viskozitaati runaajot - pielaizhot ellja parasti ir auksta, as so "karstaa gala" viskozitaarte, cik izprotu, tur neko neietekmee.
nu un par "motori vispaar nedilst, tikai pie pielaisshanas" - tas ir interesants domu gaajiens, bez shaubaam. esmu paarliecinaats, ka kaugju un lokomotiivju diizelji, kuri bez izsleegshanas meedz straadaat meeneshiem, un bolee togo -tiek starteeti uzsildiiti liidz vismaz +40 graadiem un ar elljas spiedienu elljoshanas sisteemaa, kuru rada atseviskjs speciaals elektrosuuknis - arii vinji tomeer dilst un tiek remonteeti. noskreejieni gan vinjiem stipri lielaaki, bet litraaza un cilindru tilpums ar pavisam cits, taapat kaa apgriezieni ( pie tuksgaita 300 rpm un max jauda pie 950 rpm skan interesanti )

-----------------
if there are no stupid questions, then what kind of questions do stupid people ask? Do they get smart just in time to ask questions?
Scott Adams

Offline

drago
15. Jul 2012, 21:03#1132

Kopš: 01. Jun 2012

Ziņojumi: 325

Braucu ar: velo a-la shosejnieks. +xj600 .


15 Jul 2012, 20:48:56 Niere rakstīja:

bet transmisiju eļļām ūdens ir dubultā kaitīgs, jo tas var radīt arī visāda veida koroziju, tostarp arī saucamo "dīzeļa efektu", kad gultņos šie mikroburbulīši strauji tiek izplesti un tad atkal saspiesti, kas rada sprādzienu burbulī. ja burbulis atrodas uz metāla virsmas, blieziens ir tik spēcīgs, ka var izsist metāla daļas no virsmas.

bet skaties pats.....brīdināts esi

paņem vienkārši tējkaroti, sveci un tests minūtes laikā gatavs. gluži vai narkomānu metode.


diizelja? :-O neredzu nekaada sakara. cik atceros shaadi efekti tika saukti par kavitaaciju. diizelii nekaadi burbulji neizpleshas un nesaraujas, imho.
a par to uudeni elljaas - agregaataa ( tiltaa ) atrodoties taa ellja anyway daudz vairaak uudens var sasuukt imho - tur ir gan ventilaacijas atvere ( sapuns), gan biezaakas un straujaakas temperatuuras mainjas, kas saistiitas ar agregaata uzsilshanu darba laikaa, utt.

O, btw, kaa ellju specs mosh vareesi atmineet vienu miiklu, kas mani daudzus gadus interesee -kaadreiz man bija granada ar v6 2.8 dzineeju, un bija pazinja, kas par shoperi pie mentiem straadaaja. taa nu jams vienreiz uzdaavinaaja 4 1.5l pudeles ar motorellju no savas autobaazes - esot ok ellja, mentu roveros lejot. pie kaarteejaas elljas mainjas ieleeju to, nedaudz pabraukaaju, un noliku rudenii garaazaa. uz ziemas beigaam atnaacu -skatos - uz tausta ellja stipri virs normas - un emulsija! peec nomainjas kas taads vairs netika maniits. dzeses skidrums bij normaa, uttp - koroch, nevaru saprast, kaa taa ellja tik daudz ( peec liimenja spriezhot - paaris litrus? ) bij savilkuse....:-O

-----------------
if there are no stupid questions, then what kind of questions do stupid people ask? Do they get smart just in time to ask questions?
Scott Adams

Offline

Sliktais
15. Jul 2012, 21:28#1133

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i


15 Jul 2012, 20:48:56 Niere rakstīja:

15 Jul 2012, 20:24:51 Sliktais rakstīja:

Ok, skaidrs. ełła glabājās aisvērtā kannińā, tā kā gaisa mitrums tur klāt tikt nevarēja. Vizuālais arī pa šo laiku nav maińījies. Kaut kad kad atlikumu mēgināšu izlietot pēc nepieciešamības. Senkjū.

transmisiju eļļām ūdens ir dubultā kaitīgs, jo tas var radīt arī visāda veida koroziju...

bet skaties pats.....brīdināts esi

paņem vienkārši tējkaroti, sveci un tests minūtes laikā gatavs. gluži vai narkomānu metode.

Ok, rīt notestēšu, bet daudzums nav liels, ap 300 ml, ja nav labs, var arī izmest


-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline

Coool
15. Jul 2012, 21:28#1134

Kopš: 14. May 2009

Ziņojumi: 2858

Braucu ar: Deltām

"eļļā var būt dažādā formā - saistītais, emulsētais un separētais." Sveši termini! International Latvian - English tulkojums!

No ķīmijas zināms - Šķidums.

[ Šo ziņu laboja Coool, 15 Jul 2012, 21:29:11 ]



-----------------
fotolapa.lv
Moto manuāļi, ceļojumi, padomi utt. Reģistrējies šeit

Offline

Sliktais
15. Jul 2012, 21:34#1135

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i


15 Jul 2012, 21:30:23 Coool rakstīja:

Ok, rīt notestēšu, bet daudzums nav liels, ap 300 ml, ja nav labs, var arī izmest



Es nemaz neiedziļinātos uz tādu daudzumu un utilizētu


Bet "žīds" tak dvēselē vēl dzīvs
Ełła izskatās kā jauna un "smaržo" tāpat.

-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline

Archy96
15. Jul 2012, 21:55#1136

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120

Paklau, eļļas spečoki - drusku savādākas dabas jautājums, ja autosam zūd eļļa, aptuveni litrs uz 1500km, kā jūs domājat, vai varētu izlīdzēties ar vārstu blīvslēgu nomaiņu (16 vārtsi), jeb šāds patēriņš liecina, ka gredzeniem kaput. Vērstu blīvslēgi oriģinālie, nav mainīti, 230000 nobraukums

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

MIGs
15. Jul 2012, 22:04#1137

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR

Moš pamērīt kompresiju ?!
Ja gredzeni slikti tad nebūs kompresijas.
Beigtas vārstu gumijas jau nelaidīs nost spiedienu kompresijas taktī kad vārsti stāv ciet.

-----------------

Offline

drago
15. Jul 2012, 22:21#1138

Kopš: 01. Jun 2012

Ziņojumi: 325

Braucu ar: velo a-la shosejnieks. +xj600 .


15 Jul 2012, 21:55:37 Archy96 rakstīja:
Paklau, eļļas spečoki - drusku savādākas dabas jautājums, ja autosam zūd eļļa, aptuveni litrs uz 1500km, kā jūs domājat, vai varētu izlīdzēties ar vārstu blīvslēgu nomaiņu (16 vārtsi), jeb šāds patēriņš liecina, ka gredzeniem kaput. Vērstu blīvslēgi oriģinālie, nav mainīti, 230000 nobraukums


vaarstu bliivsleegu paziime ir duumoshana uzreiz peec pielaisshanas, kas iesilstot praktiski pazuud. litrs uz pusiotraam stukaam gan kman skiet stipri pa traku vaarstu bliivsleegiem...kartera ventilaacija ir ok, un gar paareejiem salnikiem aaraa nespiezh?

-----------------
if there are no stupid questions, then what kind of questions do stupid people ask? Do they get smart just in time to ask questions?
Scott Adams

Offline

drago
15. Jul 2012, 22:22#1139

Kopš: 01. Jun 2012

Ziņojumi: 325

Braucu ar: velo a-la shosejnieks. +xj600 .


15 Jul 2012, 22:04:03 MIGs rakstīja:
Moš pamērīt kompresiju ?!
Ja gredzeni slikti tad nebūs kompresijas.
Beigtas vārstu gumijas jau nelaidīs nost spiedienu kompresijas taktī kad vārsti stāv ciet.

izdilis elljas nonjemamais gredzens kompresiju paaugstina, taa ka diezvai ar kompresijas meeriishanu tu kaadus deriigus datus elljas pateerinja mekleeshanai, dabuusi...

-----------------
if there are no stupid questions, then what kind of questions do stupid people ask? Do they get smart just in time to ask questions?
Scott Adams

Offline

Niere
15. Jul 2012, 22:26#1140

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


15 Jul 2012, 20:56:28 drago rakstīja:
nu, ne visi, bet kaadi 90% gan.bet nu taa jau ir saruna uz citu teemu....
par viskozitaati runaajot - pielaizhot ellja parasti ir auksta, as so "karstaa gala" viskozitaarte, cik izprotu, tur neko neietekmee.
nu un par "motori vispaar nedilst, tikai pie pielaisshanas" - tas ir interesants domu gaajiens, bez shaubaam. esmu paarliecinaats, ka kaugju un lokomotiivju diizelji, kuri bez izsleegshanas meedz straadaat meeneshiem, un bolee togo -tiek starteeti uzsildiiti liidz vismaz +40 graadiem un ar elljas spiedienu elljoshanas sisteemaa, kuru rada atseviskjs speciaals elektrosuuknis - arii vinji tomeer dilst un tiek remonteeti. noskreejieni gan vinjiem stipri lielaaki, bet litraaza un cilindru tilpums ar pavisam cits, taapat kaa apgriezieni ( pie tuksgaita 300 rpm un max jauda pie 950 rpm skan interesanti )


tā kā nav iekšā gari rakstīt, te saite, kur atradīsi zemāk redzamo rindkopu:

The SAE says 90 percent of engine wear and damage occurs during start up, not while driving

(reprinted from The Arizona Classic Roadrunner, August, 2004)

The Society of Automotive Engineers (SAE) says about 90 percent of engine wear and damage occurs during startup. Another organization says that every engine start is equal to a 500 mile trip.
For cars that have been in long term storage the case is even worse.

par "dīzeļa efektu" Tev pilnīga taisnība, to sauc arī par kavitāciju. bet tad būtu vēl viens termins, kuru jāskaidro. tas principā nācis no hidraulikas sūkņu jomas, kur šī problēma īpaši aktuāla.
ideja jau tieši tāda pati kā dīzeļmotoram - saspiežot degmaisījumu, rodas sprādziens. ūdens šajā gadījumā vakuumā pārvēršas par tvaiku, kurš sajaucas ar eļļas molekulām. sprādziena rezultātā rodas kavitācijas erozija un ātra eļļas oksidācija.

[ Šo ziņu laboja Niere, 15 Jul 2012, 22:29:28 ]

Offline