Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
Sadi
09. Jul 2012, 15:19#1101

Kopš: 20. May 2012

No: Salaspils

Ziņojumi: 6

Braucu ar:


09 Jul 2012, 14:56:29 Niere rakstīja:
SAE 20W-40 vietā var lietot 15W-40 vai 10W-40.
Augšējo galu bez īpašām indikācijām nav vajadzības palielināt.
Tas, ka iekšā jau bija 20W-50, norāda tikai to, ka šādu kļūdu pieļauj daudzi.

Protams, ja motors ir baisi izdilis, var domāt par viskozitātes paaugstināšanu, bet jautājums ir, vai eļļu ēd tiešām izdiluma dēļ.

Katrā ziņā risināt šo problēmu ar viskozitāti ir līdzvērtīgi kā ārstēt sirdi un sabeigt kuņģi.
Man vienkārši slinkums gari rakstīt, kādēļ bez vajadzības palielināt viskozitāti ir kaitīgi.

Vārdu sakot - jānovērš tehniskas problēmas un jālieto to, ko ražotājs paredzējis.

p.s.
nu re, deMarco jau pareizu mājienu devis, kamēr rakstu.


Vel ir tāda problēma kā pie lieliem apgriezieniem dažreiz iedegas eļļas lampiņa, ja nomet ātrumu pēc dažam sekundēm nodziest. Tas ari lika aizdomāties par eļļas maiņu.

Offline

deMarco
09. Jul 2012, 15:32#1102

Kopš: 31. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1606

Braucu ar: GSX-R 1000 K5, Transalp XL600V '95

Un kā tu domā, ko tev šajā gadījumā eļļas lampiņa mēģina pateikt un kā to atrisinās jauna eļļa?

Cik zinu, vēl nevienam mocim nav eļļas kvalitātes indikators.

Lampiņa mēra eļļas līmeni, līdz ar to tas vienkārši ir pa zemu vai arī dačiks/vadi gļuko

-----------------
Ride till you die
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mājas lapu hostings, servera jaudu noma;
Kokmateriāli, Ražošanas teritorijas un telpu noma;
Kartes un ĢIS konsultācijas

Offline

Sadi
09. Jul 2012, 15:39#1103

Kopš: 20. May 2012

No: Salaspils

Ziņojumi: 6

Braucu ar:


09 Jul 2012, 15:32:39 deMarco rakstīja:
Un kā tu domā, ko tev šajā gadījumā eļļas lampiņa mēģina pateikt un kā to atrisinās jauna eļļa?

Cik zinu, vēl nevienam mocim nav eļļas kvalitātes indikators.

Lampiņa mēra eļļas līmeni, līdz ar to tas vienkārši ir pa zemu vai arī dačiks/vadi gļuko


Eļļas līmeni zem vidēja nekad neesmu nolaidis. Kad brauc prātīgi viss ir OK.

Offline

Niere
09. Jul 2012, 16:57#1104

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


09 Jul 2012, 15:39:45 Sadi rakstīja:

09 Jul 2012, 15:32:39 deMarco rakstīja:
Un kā tu domā, ko tev šajā gadījumā eļļas lampiņa mēģina pateikt un kā to atrisinās jauna eļļa?

Cik zinu, vēl nevienam mocim nav eļļas kvalitātes indikators.

Lampiņa mēra eļļas līmeni, līdz ar to tas vienkārši ir pa zemu vai arī dačiks/vadi gļuko


Eļļas līmeni zem vidēja nekad neesmu nolaidis. Kad brauc prātīgi viss ir OK.


Tas tiešām ir tikai un vienīgi eļļas līmeņa indikators un ar eļļas spiedienu tam nav saistības. Tādēļ panikai nav iemesla.

Zinu, ka R6 ar maksimālu paātrinājumu, apgriezieniem vai uzraujot ratā, var iedegties šis datčiks
Komplektā ar to, ka augstākminētos apstākļos no pannas var nosūkt vairāk eļļas, bet atpakaļ tā atgriežas lēnāk, eļļas līmenis varētu uz mirkli nokristies.

Risinājums vienkāršs:
pacel eļļas līmeni līdz 3/4 no atļautā un iespējams šo problēmu nepiedzīvosi vairs nekad.

Un, protams, sačiņī motoru i atgriezies pie rekomendētās SAE ##W-40 viskozitātes.
Nav izslēgts, ka paaugstināta viskozitāte provocē augstākminēto problēmu. Man ir nojauta kā, bet tomēr negribu izteikt apgalvojumu, jo neesmu viennozīmīgi pārliecināts.

Offline

Sadi
11. Jul 2012, 13:56#1105

Kopš: 20. May 2012

No: Salaspils

Ziņojumi: 6

Braucu ar:


09 Jul 2012, 16:57:23 Niere rakstīja:

09 Jul 2012, 15:39:45 Sadi rakstīja:

09 Jul 2012, 15:32:39 deMarco rakstīja:
Un kā tu domā, ko tev šajā gadījumā eļļas lampiņa mēģina pateikt un kā to atrisinās jauna eļļa?

Cik zinu, vēl nevienam mocim nav eļļas kvalitātes indikators.

Lampiņa mēra eļļas līmeni, līdz ar to tas vienkārši ir pa zemu vai arī dačiks/vadi gļuko


Eļļas līmeni zem vidēja nekad neesmu nolaidis. Kad brauc prātīgi viss ir OK.


Tas tiešām ir tikai un vienīgi eļļas līmeņa indikators un ar eļļas spiedienu tam nav saistības. Tādēļ panikai nav iemesla.

Zinu, ka R6 ar maksimālu paātrinājumu, apgriezieniem vai uzraujot ratā, var iedegties šis datčiks
Komplektā ar to, ka augstākminētos apstākļos no pannas var nosūkt vairāk eļļas, bet atpakaļ tā atgriežas lēnāk, eļļas līmenis varētu uz mirkli nokristies.

Risinājums vienkāršs:
pacel eļļas līmeni līdz 3/4 no atļautā un iespējams šo problēmu nepiedzīvosi vairs nekad.

Un, protams, sačiņī motoru i atgriezies pie rekomendētās SAE ##W-40 viskozitātes.
Nav izslēgts, ka paaugstināta viskozitāte provocē augstākminēto problēmu. Man ir nojauta kā, bet tomēr negribu izteikt apgalvojumu, jo neesmu viennozīmīgi pārliecināts.


Paklausoties Jūsu rekomendācijas un aprunājoties vel ar dažiem cilvēkiem beigas nopirku eļļu Motul 7100 4T 10W 40. Vakardien nomainīju un tad nedaudz izbraucu, apmēram 1,5 km, likās ka iet daudz labāk. Varbūt tā likās tikai tāpēc kā braucu bez ķiveres un neko lāga saskatīt nevarēju. Šodien, ja sanāks laiks, izbraukšu kur tālāk un tad jau redzes.

Visiem paldies par atsaucību.

p.s. Runājot par to viskozitāte atcerējos gadījumu no personīgas pieredzes. Biju sava auto iegāzis kādu dārgu sporta eļļu 10W 60. Viss bija labi kamēr nebiju ar viņu nobraucis kādus 7000 km. Tad tukšgaita, kad tīko noliecies kaut kur miera, motors saka klabēt tā it kā gals ir klāt. Vel neta izlasīju rakstu ka to eļļu vācieši sava tirgu nemaz nepārdod. Nomainīju eļļu pret parasto un ar to auto braucu vel tagad. Bet degvielas patēriņš ar to eļļu bija 0,5l mazāks.

Offline

Tihomir
13. Jul 2012, 12:58#1106

Kopš: 10. Jul 2012

No: Gulbene

Ziņojumi: 27

Braucu ar: gsx600f 05'

sveiki.beidzot es ar esmu iegadaajies sev braucamo.lieta taada ,ka man ar teica lai uzreiz samainot ellu.sakaraa ar to ka mocis ir pirmais,daudz neko nesaprotu tajaa lietaa.palasot te un graamatinjaa sapratu ka japerk 10w-40.
braucamais man ir mazinjsh suzuki gsx600f.cik sapratu f te nevienam nepatiik.

Offline

Niere
13. Jul 2012, 13:38#1107

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


13 Jul 2012, 12:58:49 Tihomir rakstīja:
sveiki.beidzot es ar esmu iegadaajies sev braucamo.lieta taada ,ka man ar teica lai uzreiz samainot ellu.sakaraa ar to ka mocis ir pirmais,daudz neko nesaprotu tajaa lietaa.palasot te un graamatinjaa sapratu ka japerk 10w-40.
braucamais man ir mazinjsh suzuki gsx600f.cik sapratu f te nevienam nepatiik.


Jā, servisa manuālī tā arī rakstīts:
API SF/SG ar SAE10W-40 viskozitāti.
API klasi vari sevišķi nerespektēt, bet viskozitāte - jā, 10W-40 ir optimāls variants.
Tādu eļļu varēsi atrast jebkuram eļļu ražotājam.
Vari arī nepārspīlēt, pērkot pašu dārgāko produktu. Tev vēl nav tās meistarības un arī mo nav tik prasīgs, lai būtu nepieciešams kas ūber.

Offline

mezavecis
13. Jul 2012, 18:25#1108

Kopš: 11. Jan 2009

Ziņojumi: 795

Braucu ar:


11 Jul 2012, 13:56:20 Sadi rakstīja:

09 Jul 2012, 16:57:23 Niere rakstīja:

09 Jul 2012, 15:39:45 Sadi rakstīja:



p.s. Runājot par to viskozitāte atcerējos gadījumu no personīgas pieredzes. Biju sava auto iegāzis kādu dārgu sporta eļļu 10W 60. Viss bija labi kamēr nebiju ar viņu nobraucis kādus 7000 km. Tad tukšgaita, kad tīko noliecies kaut kur miera, motors saka klabēt tā it kā gals ir klāt. Vel neta izlasīju rakstu ka to eļļu vācieši sava tirgu nemaz nepārdod. Nomainīju eļļu pret parasto un ar to auto braucu vel tagad. Bet degvielas patēriņš ar to eļļu bija 0,5l mazāks.


Kas par sviestu vaczeme pati popularaka ella preksh bavarieshiem ir 10w 60.... par vardu "sporta" gan varetu padiskutet

Offline

Tihomir
13. Jul 2012, 23:34#1109

Kopš: 10. Jul 2012

No: Gulbene

Ziņojumi: 27

Braucu ar: gsx600f 05'


Jā, servisa manuālī tā arī rakstīts:
API SF/SG ar SAE10W-40 viskozitāti.
API klasi vari sevišķi nerespektēt, bet viskozitāte - jā, 10W-40 ir optimāls variants.
Tādu eļļu varēsi atrast jebkuram eļļu ražotājam.
Vari arī nepārspīlēt, pērkot pašu dārgāko produktu. Tev vēl nav tās meistarības un arī mo nav tik prasīgs, lai būtu nepieciešams kas ūber.


paldies par atbildi.

Offline

Niere
14. Jul 2012, 10:15#1110

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


13 Jul 2012, 18:25:57 mezavecis rakstīja:

Kas par sviestu vaczeme pati popularaka ella preksh bavarieshiem ir 10w 60.... par vardu "sporta" gan varetu padiskutet


Man nav precīzas statistikas, bet šaubos vai Vācijā bemberiem PATI populārākā būs 10W-60. Tā varētu šķist tikai tādēļ, ka M klases autosiem daudziem rekomendācijā tiešām ir šāda viskozitāte. Un tad nu ir citu modeļu īpašnieki, kuri šo ierauga un nodomā, ka arī viņiem noteikti vajag "papildus aizsardzību". bet patiesībā, kas notiek ar motoru, kurš projektēts uz 5W-30 viskozitāti un pēkšņi iemauc 10W-60, to jau nenojauš. tas, protams, līdz brīdim, kad izspiež kādu blīvslēgu vai parādās vēl citi efekti-defekti.

mums jau arī šis mīts ir gana dzīvs, ka obligāti jāpaceļ eļļai "karstais" gals vismaz par vienu klasi.

Offline

mezavecis
14. Jul 2012, 11:20#1111

Kopš: 11. Jan 2009

Ziņojumi: 795

Braucu ar:

Labi labi ..vnk pierasts ka apkart apgrozas tauta kas nem zapti savam emkam,evelem un stieniem..attiecigi par tautas klasi piemirstas kas lej ieksha 5w30 utml

Offline

Niere
14. Jul 2012, 12:20#1112

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

tautas klase?
STI starp citu primārā rekomendācija ir 5W-30 un tikai tad 5W-40. Par 10W-60 lietošanu nav nekādas runas. Gan jau pats būsi dzirdējis stāstus par ielas gonščiku neražām, lietojot magaviskozitātes.

visiem daudzmaz svaigiem Poršiniekiem, piemēram, standarts vienmēr bijis SAE5W-40. Savulaik man bija tas gods pastrādāt ar Motors Latvija SIA (VW), kura pārziņā bija arī Porsche salons.
Visām garantijas mašīnām lēja tikai 5W-40 un, lai ko tur īdēja īpašnieki, nekad ar to nebija problēmas. Respektīvi, nekāda īpaši paaugstināta viskozitāte nav nepieciešama pat pašiem niknākajiem sporta modeļiem. Protams, ja vien nav runa par tiešām sporta pielietojumu un sevišķām indikācijām.

Tieši tas pats, piemēram, Ferrari, kuram visiem modeļiem rekomendēts tikai 5W-40.

Vēl varam paņemt kaut kādu resnu/vecu govi no BMW, kur visi ļoti naski lej neatbilstošu viskozitāti, jo psiholoģiski šķiet, ka tāda izmēra autosam/motoram, "obligāti" pienākas vismaz 5W-50.
Piemēram: 750iL (E3 - 1999 - 2002
šim modelim vispār primārā rekomendācija 0W-30 un tikai īpašiem gadījumiem 5W-40.
un esmu pārliecināts, ka tiem dažiem izņēmumiem no M klases to 10W-60 izvēlējušies vienkārši tādēļ, ka inženieriem nav izdevies atrisināt pasākumu ar zemākas viskozitātes klasi.

tas par 4riteņiem, bet analoģiska situācija jau ir ar močiem. populārākais produkts 20W-50 pat ja manuālī tāda opcija vispār netiek apskatīta.

Offline

Niksons
15. Jul 2012, 14:19#1113

Kopš: 10. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4597

Braucu ar: VOLVO

Tāds čaiņiku līmeņa raksts, bet daudziem derētu izlasīt
>TE<

-----------------
When you turn your ride on, does your ride turn you on ?

Offline

drago
15. Jul 2012, 17:25#1114

Kopš: 01. Jun 2012

Ziņojumi: 325

Braucu ar: velo a-la shosejnieks. +xj600 .



Tieši tas pats, piemēram, Ferrari, kuram visiem modeļiem rekomendēts tikai 5W-40.


par pusliidz svaigiem motoriem runaajot - protams, tam visam jeega neredzaas. izdilums minimaals, atstarpes mazas, as so elljas spiediens ar labu rezervi ir normas robezaas. a motoriem kuri nogaajushi 300 - 400 tkm un vairaak, un kurus veel miil pagriezt, paaugstinaata viskozitaate par ljaunu nenaaks, imho. kaut gan pa labam pienjemt leemumus par optimaalu viskozitaates klassi katram konkreetam palietotam motoram taki vajadzeetu njemot veeraa jamaa konstrukcijas iipatniibas un faktisko elljas spiedienu dazaados reziimos ar razotaaja rekomendeeto ellju. ja tukshgaitaa elljas lampa pa briidim iemirgojas uzkarsusham ( lampa parasti bij 0.3 - 0.5 liekas?) tad, ja remontam nav gataviibas, citu variantu kaa palielinaat viskozitaati, iisti neredzaas.
btw, kaa tur mochiem vispaar ir? cik noprotu, gandriiz nevienam nav elljas spiediena kontroles, tikai liimenja?
aiz kam taa? :-O

-----------------
if there are no stupid questions, then what kind of questions do stupid people ask? Do they get smart just in time to ask questions?
Scott Adams

Offline

Coool
15. Jul 2012, 18:06#1115

Kopš: 14. May 2009

Ziņojumi: 2858

Braucu ar: Deltām

drago, kā tu domā, ko tur močiem mēra? Nerunāsim par Yamahām.

[ Šo ziņu laboja Coool, 15 Jul 2012, 18:07:20 ]



-----------------
fotolapa.lv
Moto manuāļi, ceļojumi, padomi utt. Reģistrējies šeit

Offline

Niere
15. Jul 2012, 18:36#1116

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

-> drago

fragments no manis jau sarakstīta darba:

"Te lieti saprast, ka eļļas spiedienu mūsdienu motoros, kuros visas atstarpes jau no rūpnīcas ir ārkārtīgi precīzas, nodrošina tieši pretestība, nevis sūknis. Ja motors ir izdilis, protams, kā pagaidu risinājums var būt palielināta viskozitāte, bet nekādā gadījumā tas nav nepieciešamas motoram labā stāvoklī, jo tieši pretēji – eļļa vairs neplūst cauri smalkajiem eļļas kanāliem un blīvajām atstarpēm, kā rezultātā iegūstam pretēju efektu un dažkārt pat nodilumu.

Cik labi būtu, ja motocikliem, jau no rūpnīcas būtu virsū eļļas spiediena manometrs un eļļas termometrs. Nu kaut kas apmēram, kā šajā video. Tad pat nerakstītu visu šo pārējo, vienkārši ieteiktu eksperimentu:

Izbrauciet tādā stilā, kādā domājat turpmāk braukt, un atcerieties maksimālos apgriezienus, kuros turējāties. Sacīkšu braucējiem droši vien tas nav nepieciešams, jo visu laiku tiek turēts maksimāli pieļaujami rpm. Attiecīgi tad arī ieteikums (vismaz autiņiem tāds spēkā) izmantot viskozitāti, kura nodrošina ~10PSI uz katriem uzgrieztajiem 1000rpm. Un šī ir universāla recepte, neatkarīgi no motora vecuma. Jo nav svarīgs izlaiduma gads, svarīgs ir izdilums un spiediens, ko tas spēj nodrošināt.

Sekojot šādai elementārai formulai, vienmēr varēs arī pamanīt, kad pienācis laiks pāriet uz augstāku viskozitāti. Turklāt šādi var pārliecināties, vai izvēlētā viskozitāte nerada pārlieku augstu spiedienu. Iespējams, ka zemākās temperatūrās braucošie, arī atradīs savu optimālo (zemāku) viskozitāti, kas ne vienmēr ir ražotāja standarta rekomendācija.

Nevajag baidīties no „pārāk šķidras eļļas”. Galu galā Ferrari mēdz liet pat SAE 0W-20 un šāda viskozitāte tam spēj nodrošināt prasītos 75PSI @6000rpm. Jo nav svarīgi, kāda ir viskozitāte, svarīgi, ka tā nodrošina precīzi nepieciešamo eļļas spiedienu konkrētos apgriezienos.

Protams, visu saprāta robežās, jo močiem sistēmā ir kārba, kura ir jūtīga uz pārmērīgi zemu viskozitāti.
Bet nu, motocikliem reti kurš šādu ekstru uzmontē, pārsvarā čoperisti. Močiem arī būtu jāpapēta literatūra, lai piekalibrētu šo rekomendāciju augstiem apgriezieniem."




Šajā attēlā redzams, ka jau aprakstīto eļļas spiediena formulu var salīdzināt arī ar servisa manuālī (piemērā Suzuki GSXR-1000 K5) rekomendētajiem cipariem. Ja izvelkam vidējo spiedienu starp 14 un 57psi, iegūstam 35,5psi, kas ir aptuveni tie paši ~10psi uz katriem 1000 apgriezieniem.
Motocikla gadījumā iespējamas formulas korekcijas, ņemot vērā, ka tā apgriezieni var sasniegt 15 000rpm. Bet noprotams, ka caurmērā vidējos apgriezienos turētiem motocikliem minētā formula visdrīzāk būs spēkā."


rezumējot:
maza ir motora vecuma/nobraukuma nozīme. svarīgi, vai tas tur ražotāja paredzēto spiedienu.

Offline

Coool
15. Jul 2012, 18:45#1117

Kopš: 14. May 2009

Ziņojumi: 2858

Braucu ar: Deltām

Niere, vairumam jau tā problēma ar SI sistēmu, kur nu vēl tehniskajām mērvienībām. Vienkārši ~ 10^5 Pa (100 kPa) - 1 atmosfēra. 10 psi ~ 0.68 atmosfēras

[ Šo ziņu laboja Coool, 15 Jul 2012, 18:48:58 ]



-----------------
fotolapa.lv
Moto manuāļi, ceļojumi, padomi utt. Reģistrējies šeit

Offline

drago
15. Jul 2012, 18:50#1118

Kopš: 01. Jun 2012

Ziņojumi: 325

Braucu ar: velo a-la shosejnieks. +xj600 .


15 Jul 2012, 18:36:06 Niere rakstīja:
-> drago

rezumējot:
maza ir motora vecuma/nobraukuma nozīme. svarīgi, vai tas tur ražotāja paredzēto spiedienu.



labs, lietderiigs fragments. spiedienus gan labaak kg/cm vai atm dot, jo nezdiivojam tak imperrijaa ar sq/ft, psi, mph un citaam ne-SI meervieniibaam
par "maza ir motora nobraukuma noziime" gan esmu preteejaas domaas. tieshi no nobraukuma lielaa meeraa ir atkariigs dzineeja izdilums, izdilums savukaart rada palielinaatas atstarpes detaljaas, kas savukaart noved pie lielaaka elljas caurpluudes caur taam, un attieciigi - zemaaku spiedienu magistraalee.
respektiivi, nobraukums un nodilums pie vienaadiem nosaciijumiem tieshi ietekmee elljas spiedienu. protams, gadaas reti iznjeemumi, kad braukaats saudziigi, ellja lietota vislabvaakaa pieejamaa un mainiita ik peec 5 tkm un so on, bet nu....

-----------------
if there are no stupid questions, then what kind of questions do stupid people ask? Do they get smart just in time to ask questions?
Scott Adams

Offline

Niere
15. Jul 2012, 18:54#1119

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


15 Jul 2012, 18:45:36 Coool rakstīja:
Niere, vairumam jau tā problēma ar SI sistēmu, kur nu vēl tehniskajām mērvienībām. Vienkārši ~ 10^5 Pa (100 kPa) - 1 atmosfēra. 10 psi ~ 0.68 atmosfēras


un kā tad viņi veļļukam riepas kačā, ja nemāk atrast kur nokonvertēt?
te pirmais konverteris, kas pa rokai.
10psi uz 1000rpm ir viegli atcerēties.

a tiem, kam ir smartfoni, ielādēt visdažādākos konverterus nav nekāda problēma. konvertēs sākot no bekereliem un tugrikiem, beidzot ar kurpju izmēriem.


par eļļas spiediena datčiku:
šaubu nav, Tavam mo mēra spiedienu. engine pressure indicator minēts arī augstāk redzamajā attēlā.

Offline

Niere
15. Jul 2012, 19:05#1120

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


15 Jul 2012, 18:50:00 drago rakstīja:

15 Jul 2012, 18:36:06 Niere rakstīja:
-> drago

rezumējot:
maza ir motora vecuma/nobraukuma nozīme. svarīgi, vai tas tur ražotāja paredzēto spiedienu.



labs, lietderiigs fragments. spiedienus gan labaak kg/cm vai atm dot, jo nezdiivojam tak imperrijaa ar sq/ft, psi, mph un citaam ne-SI meervieniibaam
par "maza ir motora nobraukuma noziime" gan esmu preteejaas domaas. tieshi no nobraukuma lielaa meeraa ir atkariigs dzineeja izdilums, izdilums savukaart rada palielinaatas atstarpes detaljaas, kas savukaart noved pie lielaaka elljas caurpluudes caur taam, un attieciigi - zemaaku spiedienu magistraalee.
respektiivi, nobraukums un nodilums pie vienaadiem nosaciijumiem tieshi ietekmee elljas spiedienu. protams, gadaas reti iznjeemumi, kad braukaats saudziigi, ellja lietota vislabvaakaa pieejamaa un mainiita ik peec 5 tkm un so on, bet nu....


zems eļļas spiediens ne vienmēr nozīmē izdilušu motoru. tāpat kā par to ne vienmēr liecina liels nobraukums.
man ir V6 Forda motors, kuram gandrīz 230 000km, bet tikko veiktā analīze arvien liecina, ka tas ir ideālā stāvoklī.
tas par spīti visiem eksperimentiem, ko ar to esmu veicis un pat to, ka ar to ziemas laikā vairākkārtīgi no kupenām/dubļiem vilku laukā savu 3T smago kemperi.
vēl nevienu santīmu tajā motorā neesmu ielicis (atšķirībā no hadenes) un domāju, ka līdz 300 000km tam tā arī nekādas problēmas neparādīsies visai noteikti.
vienkārši es zinu, ko ar to motoru daru un kontrolēju tā "asinsriti". viss noslēpums.

Offline