Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tehnika, remonts

Tēma: Resno Putnu Supermoto CRF450R (FlowPro)

AutorsZiņojums
kba-pro
03. Jul 2016, 21:09#101

Kopš: 24. May 2012

Ziņojumi: 951

Braucu ar:


03 Jul 2016, 21:01:21 Geduss rakstīja:
Kā tam metāla CNC to detaļu nopozicionēji? Viens ir ielikt kluci un no nulles, bet veselu detaļu notrāpīt koordinātēs, pavisam kas cits.


Arī klucis tika nopozicionēts atbilstoši galvas ģeometrijai. Te paldies jāsaka skenerim, kurš darbu pabeidzot, koordinātu sistēmu novietojis ļoti piemērotā vietā, kurai ērti piesaistīties ar CNC.

Offline

SemteX
03. Jul 2016, 21:30#102

Kopš: 24. Sep 2012

No: Stende

Ziņojumi: 200

Braucu ar: Audi A4 / SUZUKI RMZ -450 / CUBE AIM

Tad sanāk ka beigās motoram vajadzetu būt ap 73hp? vai es kļūdos?

-----------------
Drifts ir tad, kad Tu skaties uz priekšu,bet tikai pa sāna logu:D

Offline

kba-pro
03. Jul 2016, 23:12#103

Kopš: 24. May 2012

Ziņojumi: 951

Braucu ar:


03 Jul 2016, 21:07:38 Archy96 rakstīja:

03 Jul 2016, 21:01:21 Geduss rakstīja:
Kā tam metāla CNC to detaļu nopozicionēji? Viens ir ielikt kluci un no nulles, bet veselu detaļu notrāpīt koordinātēs, pavisam kas cits.


Nezinu kā šeit, bet gudrajiem aparātiem ir savi mērtausti, ar kuriem nostaigā pa detaļas virsmu un piefiksē gabarītus un novietojumu - kaut ka tā


Pats svarīgakais moments - CIK ZIRGUS IEGUVĀM??????


Zirgus vēl neieguvām, ir tikai komponente uz kuras bāzes mēģināt tos sadzīt stallī cik daudz iespējams.

Offline

Archy96
03. Jul 2016, 23:14#104

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


03 Jul 2016, 23:12:12 kba-pro rakstīja:

03 Jul 2016, 21:07:38 Archy96 rakstīja:

03 Jul 2016, 21:01:21 Geduss rakstīja:
Kā tam metāla CNC to detaļu nopozicionēji? Viens ir ielikt kluci un no nulles, bet veselu detaļu notrāpīt koordinātēs, pavisam kas cits.


Nezinu kā šeit, bet gudrajiem aparātiem ir savi mērtausti, ar kuriem nostaigā pa detaļas virsmu un piefiksē gabarītus un novietojumu - kaut ka tā


Pats svarīgakais moments - CIK ZIRGUS IEGUVĀM??????


Zirgus vēl neieguvām, ir tikai komponente uz kuras bāzes mēģināt tos sadzīt stallī cik daudz iespējams.


Interesanti, interesanti - kas vēl tiks vīlēts?

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

kba-pro
04. Jul 2016, 14:03#105

Kopš: 24. May 2012

Ziņojumi: 951

Braucu ar:

No dārgumu lādes paņemam Xceldyne produktus un vedam meistaram sēžu un vadīklu instalācijai.



Šāds tiek saņemts atpakaļ.











Vadīklu gali tiek apstrādāti manuāli.

[ Šo ziņu laboja kba-pro, 04 Jul 2016, 14:04:30 ]

Offline

maris77
04. Jul 2016, 15:31#106

Kopš: 27. May 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 111

Braucu ar: Kawasaki KX250F

Vārstu sēžas plāno pieslīpēt un pēc tam pārbaudīt ar vakumu? Neijas vecākā demonstrācija mani pārliecināja ka tas ir labākais veids kā pārbaudīt vai viss smuki pieguļ (vārstiem).

Un ja nebija noņemti "references zirgi", tad diemžēl nebūs viegli saprast zirgu ieguvumu. Bet varbit bija un es palaidu garām.

Offline

shkapars
04. Jul 2016, 17:19#107

Kopš: 29. May 2008

Ziņojumi: 1224

Braucu ar: GSXR 1000 K5, CRF 250, Bauer 5000, Superior XP909

zirgi uz stenda patiesībā ir tikai viena daļa no motora raksturojošiem parametriem. Piemērs ir 2015 un 2016.gada 250 krosenieku motori. Dažādos USA lielo žurnālu testos ir likti uz stenda visi motori, KTM (un Husqvarna) ir stabīli jaudīgākais, tad pa vidu ir pārējie un Honda vismazāk. Bet pēc testiem visi braucēji, gan pro, gan vidēja līmeņa - visi viennozīmīgi pasaka, ka jaudīgākais un labākais motors ir Yamahai, kas pēc jaudas līknes ir ne ar lielāko griezi, ne ar lielāko jaudu, ar tādu pašu jaudas līkni kā citi.
Kā man viens paziņa no Lietuvas, kas arī būvē motorus, teica - zirgspēki palīdz pārdot močus, ne vinnēt sacensības

Offline

kba-pro
04. Jul 2016, 18:05#108

Kopš: 24. May 2012

Ziņojumi: 951

Braucu ar:


04 Jul 2016, 15:31:31 maris77 rakstīja:
Vārstu sēžas plāno pieslīpēt un pēc tam pārbaudīt ar vakumu? Neijas vecākā demonstrācija mani pārliecināja ka tas ir labākais veids kā pārbaudīt vai viss smuki pieguļ (vārstiem).

Un ja nebija noņemti "references zirgi", tad diemžēl nebūs viegli saprast zirgu ieguvumu. Bet varbit bija un es palaidu garām.


Vakuuma tests nav pats labākais variants, ir metode daudzkārt precīzāka.

Offline

mezamaris
05. Jul 2016, 01:58#109

Kopš: 20. Jun 2011

Ziņojumi: 5287

Braucu ar:

Bronas sēžas protams ir kruti,mazs atsitiens,bet nepieciešama lielāka saskares virsma,jo matereāls sēžas,biežāk jāregulē vārsti...Nu tas tā no atmiņām par 80to gadu autosportu.

Offline

vlkpc
05. Jul 2016, 02:06#110

Kopš: 11. Mar 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 832

Braucu ar: FH16, GAZ 53, Passat 3, 398cc


Kā man viens paziņa no Lietuvas, kas arī būvē motorus, teica - zirgspēki palīdz pārdot močus, ne vinnēt sacensības

Internetā klejo sakāmais - zirgi patērē degvielu, bet griezes moments uzvar sacīkstēs.

-----------------
Neviena lidmašīna vēl nav gaisā palikusi...

Offline

kba-pro
05. Jul 2016, 09:16#111

Kopš: 24. May 2012

Ziņojumi: 951

Braucu ar:


05 Jul 2016, 02:06:13 vlkpc rakstīja:

Kā man viens paziņa no Lietuvas, kas arī būvē motorus, teica - zirgspēki palīdz pārdot močus, ne vinnēt sacensības

Internetā klejo sakāmais - zirgi patērē degvielu, bet griezes moments uzvar sacīkstēs.


Ļoti žēl, ka šī sakāmā oriģinatori paši nav spējuši izzināt atšķirību starp abām mērvienībām

Offline

kba-pro
05. Jul 2016, 10:07#112

Kopš: 24. May 2012

Ziņojumi: 951

Braucu ar:


05 Jul 2016, 01:58:19 mezamaris rakstīja:
Bronas sēžas protams ir kruti,mazs atsitiens,bet nepieciešama lielāka saskares virsma,jo matereāls sēžas,biežāk jāregulē vārsti...Nu tas tā no atmiņām par 80to gadu autosportu.


Tās nav bronzas sēžas. Tās ir vara-berilija sakausējuma sēžas. Tam piemīt divas jaukas īpašības:
- tās lieliski vada siltumu
- ir draudzīgs pret titānu

Par platākas slēgvirsmas nepieciešamību pilnībā piekrītu, jo labāka siltuma pārvades spēja un mazāks īpatnējais spiediens uz slēgvirsmas laukuma mērvienību kas rezultējas ilgākā kalpošanas laikā.

08 gada crf450'am ar šādu set-up'u nomainījām vārstus pie aptuveni 200 mh jo palika neomulīgi. Vārstu atstarpes ne reizi netika koriģētas, jo tās vienkārši nemainījās.

[ Šo ziņu laboja kba-pro, 05 Jul 2016, 15:12:33 ]

Offline

maris77
05. Jul 2016, 13:16#113

Kopš: 27. May 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 111

Braucu ar: Kawasaki KX250F


04 Jul 2016, 18:05:32 kba-pro rakstīja:

Vakuuma tests nav pats labākais variants, ir metode daudzkārt precīzāka.


Pie izjauktas galvas un varsts bez atsperes? Vel esu dzirdejis ka lej benzinu/dizeli virsuu un skatas vai netek garaam, bet man jau liekas tas ir neprecizak. Kas tad vel paliek? Smeret virsuu kaut kadu krasvielu uz sēžas un skatīties kā pieguļ?

Offline

kba-pro
05. Jul 2016, 20:04#114

Kopš: 24. May 2012

Ziņojumi: 951

Braucu ar:


05 Jul 2016, 09:16:24 kba-pro rakstīja:

05 Jul 2016, 02:06:13 vlkpc rakstīja:

Kā man viens paziņa no Lietuvas, kas arī būvē motorus, teica - zirgspēki palīdz pārdot močus, ne vinnēt sacensības

Internetā klejo sakāmais - zirgi patērē degvielu, bet griezes moments uzvar sacīkstēs.


Ļoti žēl, ka šī sakāmā oriģinatori paši nav spējuši izzināt atšķirību starp abām mērvienībām


Praktiskā fizika = griezes moments un jauda.

Griezes moments raksturo spēku, ar kādu tiecas griezties rotējošs objekts. Šaja gadījumā kloķvārpsta. To mēra spēka vienībās, kas balstās uz noteikta garuma pleca. Klasiski metriskajā sistēmā – Ņūton-metros. Skat. Ilustrāciju zemāk.



Force – spēks [N]
Torque – griezes moments [N*m]
1 meter – metru garš spēka plecs

Bet tā kā griezes moments raksturo tikai spēku, kas pēc nozīmīguma pakāpes līdzvērtīgs svaram (arī svars ir spēks), tad ar to nepietiek, lai raksturotu dzinēju. Nākamā lieta, ko var izteikt no spēka ir darbs. Darbs raksturo…darbu, kas tiek izdarīts ar noteiktu daudzumu spēka. To metriskajā sistēmā izsaka džoulos [J], ko raksturo spēka un ceļa reizinājums. Piemēram, dzinējs, kurš ar noteiktu griezes momentu ir apgriezies 1000 reizes, ir izdarījis noteiktu daudzumu darba. Bet šeit diemžēl nav teikts, cik ilgā laikā dzinējs to ir paveicis – minūtē vai gadā, darba daudzums no tā nemainās. Tāpēc pilnīgam veiktspējas raksturojumam nepieciešams termins, ko dēvē par jaudu. Jauda raksturo darba daudzumu, ko objekts (dzinējs) izdara noteiktā laika vienībā. Metriskajā sistēmā to mēra vatos [W], bet mums visiem pazīstami ir arī zirgspēki [hp].

Tātad, lai pilnībā novērtētu dzinēja veiktspēju ir nepieciešami trīs parametri

- Griezes moments (spēks)
- Apgriezienu daudzums (ceļš)
- Laiks

Apgriezienu daudzumu un laiku iespējams apvienot, iegūstot ātrumu, jeb rotācijas frekvenci. Metriskajā sistēmā to izsaka radiānos sekundē, tomēr auto un moto industrijā lieto apgriezienus minūtē, jeb RPM (revolutions per minute).

Apvienojot griezes momentu un rotācijas frekvenci iegūstam dzinēja jaudas formulu:

Metriskajā sistēmā: Jauda [hp] = Grieze [Nm] * Apgriezieni [RPM] / 7121
Imperiālajā sistēmā: Jauda [hp] = Grieze [ft-lb] * Apgriezieni [RPM] / 5252

- Koeficienti 7121 un 5252 nekad nemainās, līdz ar to jebkuras jaudas un griezes momenta līknes, ģenerētas uz vienas vertikālās ass, krustosies punktos 7121 RPM (metriskajā sistēmā) un 5252 RPM (imperiālajā sistēmā).

Secinājums – jauda ir parametrs, kurš raksturo dzinēja veiktspēju, griezes moments ir tikai instruments, ar kura palīdzību veiktspēju iegūst, jo pats par sevi neko neraksturo.

PS:
Izņemiet jebkuru no vienādojumā esošajām mainīgajām vērtībām un jaudas nav.

[ Šo ziņu laboja kba-pro, 05 Jul 2016, 21:01:21 ]

Offline

Archy96
05. Jul 2016, 20:51#115

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120

Tā kā būtu bez maz vai vakar fizikas lekcijā sēdējis

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

Rockstar
05. Jul 2016, 21:53#116

Kopš: 18. Jul 2010

No: Ogre

Ziņojumi: 334

Braucu ar: EXC525

Kā var pilota masa ietekmēt mopēda jaudu?

Offline

Archy96
05. Jul 2016, 22:10#117

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


05 Jul 2016, 21:46:59 Coooool rakstīja:
paša pilota masa


Vo Zābaks

Pats vispār saproti, kādu stulbību pateici?

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

kba-pro
05. Jul 2016, 22:10#118

Kopš: 24. May 2012

Ziņojumi: 951

Braucu ar:


05 Jul 2016, 21:46:59 Coooool rakstīja:
Ir nozīmes, kur to jaudu mēra, uz kloķenes jeb pakaļējā rata. Līdz ar to daudz, ko izsaka ķēde (eļļo, neeļļo), zobrati un paša pilota masa. Tik vienkārši viss nebūs. kba-pro, labāk pastāsti vēsturi tiem koeficientiem? Jo raksturlīknes var intepretēt visādos variantos.


Koeficientiem nav nekādas vēstures. Tie vienkārši pārveido mērvienības.


05 Jul 2016, 21:55:31 Coooool rakstīja:
Sīkāk šeit. Jo daudzi aizmirst (tiem kam eksistē tikai zirgi), ka lai kaut ko izdarītu jāpatērē enerģija. Līdz ar to ir atšķirība, vai tu pārvieto 50 jeb 100 kg.


Par tematu "hamiltonian mechanics", jaudai ar masu nebūs nu nekādas sakarības. Paātrinājumam gan.

[ Šo ziņu laboja kba-pro, 05 Jul 2016, 22:12:03 ]

Offline

VATERLAND
05. Jul 2016, 22:32#119

Kopš: 01. Jan 2011

Ziņojumi: 3024

Braucu ar: Drūmo klasiku (C)


05 Jul 2016, 22:10:18 Archy96 rakstīja:

05 Jul 2016, 21:46:59 Coooool rakstīja:
paša pilota masa


Vo Zābaks

Pats vispār saproti, kādu stulbību pateici?


Kūūūļam tak talants

-----------------
Mach mit, mach nach, mach besser

https://www.maksla.lv

Offline

mezamaris
05. Jul 2016, 22:42#120

Kopš: 20. Jun 2011

Ziņojumi: 5287

Braucu ar:


05 Jul 2016, 10:07:54 kba-pro rakstīja:

05 Jul 2016, 01:58:19 mezamaris rakstīja:
Bronas sēžas protams ir kruti,mazs atsitiens,bet nepieciešama lielāka saskares virsma,jo matereāls sēžas,biežāk jāregulē vārsti...Nu tas tā no atmiņām par 80to gadu autosportu.


Tās nav bronzas sēžas. Tās ir vara-berilija sakausējuma sēžas. Tam piemīt divas jaukas īpašības:
- tās lieliski vada siltumu
- ir draudzīgs pret titānu

Par platākas slēgvirsmas nepieciešamību pilnībā piekrītu, jo labāka siltuma pārvades spēja un mazāks īpatnējais spiediens uz slēgvirsmas laukuma mērvienību kas rezultējas ilgākā kalpošanas laikā.

08 gada crf450'am ar šādu set-up'u nomainījām vārstus pie aptuveni 200 mh jo palika neomulīgi. Vārstu atstarpes ne reizi netika koriģētas, jo tās vienkārši nemainījās.
Vara un berīlija sakausējums tik un tā ir bronza.

Offline