Online
Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Resno Putnu Supermoto CRF450R (FlowPro)
Autors | Ziņojums |
kba-pro | | Kopš: 24. May 2012
Ziņojumi: 951
Braucu ar:
|
03 Jul 2016, 21:01:21 Geduss rakstīja:
Kā tam metāla CNC to detaļu nopozicionēji? Viens ir ielikt kluci un no nulles, bet veselu detaļu notrāpīt koordinātēs, pavisam kas cits.
Arī klucis tika nopozicionēts atbilstoši galvas ģeometrijai. Te paldies jāsaka skenerim, kurš darbu pabeidzot, koordinātu sistēmu novietojis ļoti piemērotā vietā, kurai ērti piesaistīties ar CNC. | Offline | | |
SemteX | | Kopš: 24. Sep 2012
No: Stende
Ziņojumi: 200
Braucu ar: Audi A4 / SUZUKI RMZ -450 / CUBE AIM
| Tad sanāk ka beigās motoram vajadzetu būt ap 73hp? vai es kļūdos?
----------------- Drifts ir tad, kad Tu skaties uz priekšu,bet tikai pa sāna logu:D | Offline | | |
kba-pro | | Kopš: 24. May 2012
Ziņojumi: 951
Braucu ar:
|
03 Jul 2016, 21:07:38 Archy96 rakstīja:
03 Jul 2016, 21:01:21 Geduss rakstīja:
Kā tam metāla CNC to detaļu nopozicionēji? Viens ir ielikt kluci un no nulles, bet veselu detaļu notrāpīt koordinātēs, pavisam kas cits.
Nezinu kā šeit, bet gudrajiem aparātiem ir savi mērtausti, ar kuriem nostaigā pa detaļas virsmu un piefiksē gabarītus un novietojumu - kaut ka tā
Pats svarīgakais moments - CIK ZIRGUS IEGUVĀM??????
Zirgus vēl neieguvām, ir tikai komponente uz kuras bāzes mēģināt tos sadzīt stallī cik daudz iespējams. | Offline | | |
|
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
03 Jul 2016, 23:12:12 kba-pro rakstīja:
03 Jul 2016, 21:07:38 Archy96 rakstīja:
03 Jul 2016, 21:01:21 Geduss rakstīja:
Kā tam metāla CNC to detaļu nopozicionēji? Viens ir ielikt kluci un no nulles, bet veselu detaļu notrāpīt koordinātēs, pavisam kas cits.
Nezinu kā šeit, bet gudrajiem aparātiem ir savi mērtausti, ar kuriem nostaigā pa detaļas virsmu un piefiksē gabarītus un novietojumu - kaut ka tā
Pats svarīgakais moments - CIK ZIRGUS IEGUVĀM??????
Zirgus vēl neieguvām, ir tikai komponente uz kuras bāzes mēģināt tos sadzīt stallī cik daudz iespējams.
Interesanti, interesanti - kas vēl tiks vīlēts?
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
kba-pro | | Kopš: 24. May 2012
Ziņojumi: 951
Braucu ar:
| No dārgumu lādes paņemam Xceldyne produktus un vedam meistaram sēžu un vadīklu instalācijai.
Šāds tiek saņemts atpakaļ.
Vadīklu gali tiek apstrādāti manuāli.[ Šo ziņu laboja kba-pro, 04 Jul 2016, 14:04:30 ] | Offline | | |
maris77 | | Kopš: 27. May 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 111
Braucu ar: Kawasaki KX250F
| Vārstu sēžas plāno pieslīpēt un pēc tam pārbaudīt ar vakumu? Neijas vecākā demonstrācija mani pārliecināja ka tas ir labākais veids kā pārbaudīt vai viss smuki pieguļ (vārstiem).
Un ja nebija noņemti "references zirgi", tad diemžēl nebūs viegli saprast zirgu ieguvumu. Bet varbit bija un es palaidu garām. | Offline | | |
shkapars | | Kopš: 29. May 2008
Ziņojumi: 1224
Braucu ar: GSXR 1000 K5, CRF 250, Bauer 5000, Superior XP909
| zirgi uz stenda patiesībā ir tikai viena daļa no motora raksturojošiem parametriem. Piemērs ir 2015 un 2016.gada 250 krosenieku motori. Dažādos USA lielo žurnālu testos ir likti uz stenda visi motori, KTM (un Husqvarna) ir stabīli jaudīgākais, tad pa vidu ir pārējie un Honda vismazāk. Bet pēc testiem visi braucēji, gan pro, gan vidēja līmeņa - visi viennozīmīgi pasaka, ka jaudīgākais un labākais motors ir Yamahai, kas pēc jaudas līknes ir ne ar lielāko griezi, ne ar lielāko jaudu, ar tādu pašu jaudas līkni kā citi.
Kā man viens paziņa no Lietuvas, kas arī būvē motorus, teica - zirgspēki palīdz pārdot močus, ne vinnēt sacensības | Offline | | |
kba-pro | | Kopš: 24. May 2012
Ziņojumi: 951
Braucu ar:
|
04 Jul 2016, 15:31:31 maris77 rakstīja:
Vārstu sēžas plāno pieslīpēt un pēc tam pārbaudīt ar vakumu? Neijas vecākā demonstrācija mani pārliecināja ka tas ir labākais veids kā pārbaudīt vai viss smuki pieguļ (vārstiem).
Un ja nebija noņemti "references zirgi", tad diemžēl nebūs viegli saprast zirgu ieguvumu. Bet varbit bija un es palaidu garām.
Vakuuma tests nav pats labākais variants, ir metode daudzkārt precīzāka.
| Offline | | |
mezamaris | | Kopš: 20. Jun 2011
Ziņojumi: 5287
Braucu ar:
| Bronas sēžas protams ir kruti,mazs atsitiens,bet nepieciešama lielāka saskares virsma,jo matereāls sēžas,biežāk jāregulē vārsti...Nu tas tā no atmiņām par 80to gadu autosportu. | Offline | | |
vlkpc | | Kopš: 11. Mar 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 832
Braucu ar: FH16, GAZ 53, Passat 3, 398cc
|
Kā man viens paziņa no Lietuvas, kas arī būvē motorus, teica - zirgspēki palīdz pārdot močus, ne vinnēt sacensības
Internetā klejo sakāmais - zirgi patērē degvielu, bet griezes moments uzvar sacīkstēs.
----------------- Neviena lidmašīna vēl nav gaisā palikusi... | Offline | | |
kba-pro | | Kopš: 24. May 2012
Ziņojumi: 951
Braucu ar:
|
05 Jul 2016, 02:06:13 vlkpc rakstīja:
Kā man viens paziņa no Lietuvas, kas arī būvē motorus, teica - zirgspēki palīdz pārdot močus, ne vinnēt sacensības
Internetā klejo sakāmais - zirgi patērē degvielu, bet griezes moments uzvar sacīkstēs.
Ļoti žēl, ka šī sakāmā oriģinatori paši nav spējuši izzināt atšķirību starp abām mērvienībām | Offline | | |
kba-pro | | Kopš: 24. May 2012
Ziņojumi: 951
Braucu ar:
|
05 Jul 2016, 01:58:19 mezamaris rakstīja:
Bronas sēžas protams ir kruti,mazs atsitiens,bet nepieciešama lielāka saskares virsma,jo matereāls sēžas,biežāk jāregulē vārsti...Nu tas tā no atmiņām par 80to gadu autosportu.
Tās nav bronzas sēžas. Tās ir vara-berilija sakausējuma sēžas. Tam piemīt divas jaukas īpašības:
- tās lieliski vada siltumu
- ir draudzīgs pret titānu
Par platākas slēgvirsmas nepieciešamību pilnībā piekrītu, jo labāka siltuma pārvades spēja un mazāks īpatnējais spiediens uz slēgvirsmas laukuma mērvienību kas rezultējas ilgākā kalpošanas laikā.
08 gada crf450'am ar šādu set-up'u nomainījām vārstus pie aptuveni 200 mh jo palika neomulīgi. Vārstu atstarpes ne reizi netika koriģētas, jo tās vienkārši nemainījās. [ Šo ziņu laboja kba-pro, 05 Jul 2016, 15:12:33 ] | Offline | | |
maris77 | | Kopš: 27. May 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 111
Braucu ar: Kawasaki KX250F
|
04 Jul 2016, 18:05:32 kba-pro rakstīja:
Vakuuma tests nav pats labākais variants, ir metode daudzkārt precīzāka.
Pie izjauktas galvas un varsts bez atsperes? Vel esu dzirdejis ka lej benzinu/dizeli virsuu un skatas vai netek garaam, bet man jau liekas tas ir neprecizak. Kas tad vel paliek? Smeret virsuu kaut kadu krasvielu uz sēžas un skatīties kā pieguļ? | Offline | | |
kba-pro | | Kopš: 24. May 2012
Ziņojumi: 951
Braucu ar:
|
05 Jul 2016, 09:16:24 kba-pro rakstīja:
05 Jul 2016, 02:06:13 vlkpc rakstīja:
Kā man viens paziņa no Lietuvas, kas arī būvē motorus, teica - zirgspēki palīdz pārdot močus, ne vinnēt sacensības
Internetā klejo sakāmais - zirgi patērē degvielu, bet griezes moments uzvar sacīkstēs.
Ļoti žēl, ka šī sakāmā oriģinatori paši nav spējuši izzināt atšķirību starp abām mērvienībām
Praktiskā fizika = griezes moments un jauda.
Griezes moments raksturo spēku, ar kādu tiecas griezties rotējošs objekts. Šaja gadījumā kloķvārpsta. To mēra spēka vienībās, kas balstās uz noteikta garuma pleca. Klasiski metriskajā sistēmā – Ņūton-metros. Skat. Ilustrāciju zemāk.
Force – spēks [N]
Torque – griezes moments [N*m]
1 meter – metru garš spēka plecs
Bet tā kā griezes moments raksturo tikai spēku, kas pēc nozīmīguma pakāpes līdzvērtīgs svaram (arī svars ir spēks), tad ar to nepietiek, lai raksturotu dzinēju. Nākamā lieta, ko var izteikt no spēka ir darbs. Darbs raksturo…darbu, kas tiek izdarīts ar noteiktu daudzumu spēka. To metriskajā sistēmā izsaka džoulos [J], ko raksturo spēka un ceļa reizinājums. Piemēram, dzinējs, kurš ar noteiktu griezes momentu ir apgriezies 1000 reizes, ir izdarījis noteiktu daudzumu darba. Bet šeit diemžēl nav teikts, cik ilgā laikā dzinējs to ir paveicis – minūtē vai gadā, darba daudzums no tā nemainās. Tāpēc pilnīgam veiktspējas raksturojumam nepieciešams termins, ko dēvē par jaudu. Jauda raksturo darba daudzumu, ko objekts (dzinējs) izdara noteiktā laika vienībā. Metriskajā sistēmā to mēra vatos [W], bet mums visiem pazīstami ir arī zirgspēki [hp].
Tātad, lai pilnībā novērtētu dzinēja veiktspēju ir nepieciešami trīs parametri
- Griezes moments (spēks)
- Apgriezienu daudzums (ceļš)
- Laiks
Apgriezienu daudzumu un laiku iespējams apvienot, iegūstot ātrumu, jeb rotācijas frekvenci. Metriskajā sistēmā to izsaka radiānos sekundē, tomēr auto un moto industrijā lieto apgriezienus minūtē, jeb RPM (revolutions per minute).
Apvienojot griezes momentu un rotācijas frekvenci iegūstam dzinēja jaudas formulu:
Metriskajā sistēmā: Jauda [hp] = Grieze [Nm] * Apgriezieni [RPM] / 7121
Imperiālajā sistēmā: Jauda [hp] = Grieze [ft-lb] * Apgriezieni [RPM] / 5252
- Koeficienti 7121 un 5252 nekad nemainās, līdz ar to jebkuras jaudas un griezes momenta līknes, ģenerētas uz vienas vertikālās ass, krustosies punktos 7121 RPM (metriskajā sistēmā) un 5252 RPM (imperiālajā sistēmā).
Secinājums – jauda ir parametrs, kurš raksturo dzinēja veiktspēju, griezes moments ir tikai instruments, ar kura palīdzību veiktspēju iegūst, jo pats par sevi neko neraksturo.
PS:
Izņemiet jebkuru no vienādojumā esošajām mainīgajām vērtībām un jaudas nav.[ Šo ziņu laboja kba-pro, 05 Jul 2016, 21:01:21 ] | Offline | | |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
| Tā kā būtu bez maz vai vakar fizikas lekcijā sēdējis
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
Rockstar | | Kopš: 18. Jul 2010
No: Ogre
Ziņojumi: 334
Braucu ar: EXC525
| Kā var pilota masa ietekmēt mopēda jaudu? | Offline | | |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
05 Jul 2016, 21:46:59 Coooool rakstīja:
paša pilota masa
Vo Zābaks
Pats vispār saproti, kādu stulbību pateici?
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
kba-pro | | Kopš: 24. May 2012
Ziņojumi: 951
Braucu ar:
|
05 Jul 2016, 21:46:59 Coooool rakstīja:
Ir nozīmes, kur to jaudu mēra, uz kloķenes jeb pakaļējā rata. Līdz ar to daudz, ko izsaka ķēde (eļļo, neeļļo), zobrati un paša pilota masa. Tik vienkārši viss nebūs. kba-pro, labāk pastāsti vēsturi tiem koeficientiem? Jo raksturlīknes var intepretēt visādos variantos.
Koeficientiem nav nekādas vēstures. Tie vienkārši pārveido mērvienības.
05 Jul 2016, 21:55:31 Coooool rakstīja:
Sīkāk šeit. Jo daudzi aizmirst (tiem kam eksistē tikai zirgi), ka lai kaut ko izdarītu jāpatērē enerģija. Līdz ar to ir atšķirība, vai tu pārvieto 50 jeb 100 kg.
Par tematu "hamiltonian mechanics", jaudai ar masu nebūs nu nekādas sakarības. Paātrinājumam gan.[ Šo ziņu laboja kba-pro, 05 Jul 2016, 22:12:03 ] | Offline | | |
VATERLAND | | Kopš: 01. Jan 2011
Ziņojumi: 3024
Braucu ar: Drūmo klasiku (C)
|
05 Jul 2016, 22:10:18 Archy96 rakstīja:
05 Jul 2016, 21:46:59 Coooool rakstīja:
paša pilota masa
Vo Zābaks
Pats vispār saproti, kādu stulbību pateici?
Kūūūļam tak talants
----------------- Mach mit, mach nach, mach besser
https://www.maksla.lv | Offline | | |
mezamaris | | Kopš: 20. Jun 2011
Ziņojumi: 5287
Braucu ar:
|
05 Jul 2016, 10:07:54 kba-pro rakstīja:
05 Jul 2016, 01:58:19 mezamaris rakstīja:
Bronas sēžas protams ir kruti,mazs atsitiens,bet nepieciešama lielāka saskares virsma,jo matereāls sēžas,biežāk jāregulē vārsti...Nu tas tā no atmiņām par 80to gadu autosportu.
Tās nav bronzas sēžas. Tās ir vara-berilija sakausējuma sēžas. Tam piemīt divas jaukas īpašības:
- tās lieliski vada siltumu
- ir draudzīgs pret titānu
Par platākas slēgvirsmas nepieciešamību pilnībā piekrītu, jo labāka siltuma pārvades spēja un mazāks īpatnējais spiediens uz slēgvirsmas laukuma mērvienību kas rezultējas ilgākā kalpošanas laikā.
08 gada crf450'am ar šādu set-up'u nomainījām vārstus pie aptuveni 200 mh jo palika neomulīgi. Vārstu atstarpes ne reizi netika koriģētas, jo tās vienkārši nemainījās.
Vara un berīlija sakausējums tik un tā ir bronza. | Offline | | |
|
|