Kurzemē ducina jaudīgie LATVIJAS GADA MOTOCIKLS 2015 pretendenti
|
|
||
Piektdien un sestdien Kurzemē notika konkursa LATVIJAS GADA MOTOCIKLS 2015 kopējie testi, kuru laikā žūrijas dalībnieki lietū, saulē un bezceļos, ja nepieciešams, praksē izmēģināja konkursam pieteiktos braucamrīkus.
Pasākuma dalībnieki no Rīgas izbrauca ar 11 no pavisam 12 konkursam pieteiktajiem motocikliem ("MV Agusta Stradale 800 " pagaidām nebija pieejama) un sešiem dīleru piedāvātiem papildu motocikliem, kuri konkursā nepiedalās. Tādā veidā jau pa ceļam uz testu vietu Jūrkalnes pusē, savstarpēji mainoties, žūrijas locekļi varēja sākt izmēģināt jaunos ducinātājus.
Pēc intensīviem testiem līdz dienas beigām Jūrkalnē, sestdien izmēģinājumi turpinājās maršrutā Ventspils, Kolka, Rīga. Pērn, kad konkurss Latvijā un visā Baltijā notika pirmo reizi, kopējie testi notika vienā dienā – sporta kompleksā "333" un apkārtnes ceļos, turklāt testējamo motociklu skaits bija divas reizes lielāks.
Es domāju, ka divu dienu variants ir labāks, jo cilvēki pēc tam apspriež un viedoklis veidojas savādāks. Pagājušo gadu bija vienas dienas pasākums un tāda īsta apspriešana izpalika. Varbūt tagad vērtējums būs vēl objektīvāks un vēl pilnīgāks," stāsta konkursa padomes priekšsēdētājs – sertificēts satiksmes negadījumu tieslietu eksperts Oskars Irbītis.
Foto: Oskars Irbītis
Viņš norāda, ka brauciens uz un no testa vietas deva iespēju izmēģināt braucamrīkus garākos gabalos un reālos apstākļos, atzinīgi vērtējot arī nokrišņus, kas žūriju mērcēja uzreiz pēc izbraukšanas no Rīgas. "Tas, ka bija lietus, no motociklu vērtēšanas viedokļa ir pozitīvi," uzskata Irbītis, paskaidrojot, ka slapjā laikā var atklāties nianses, kas nekad nebūs novērojamas uz sausa ceļa.
Aptuveni 20 cilvēku žūrija braucamrīkus vērtē pēc virknes kritēriju kas ietver gan tehniskos risinājumus (tehniskās novitātes), gan motocikla lietošanas īpatnības (manevrētspēja, stabilitāte, transmisijas darbība, dinamika, dizains, ergonomika, piemērotība Latvijas apstākļiem).
Foto: Valdis Melderis
Radio balss Valdis Melderis domā, ka vērtēšanas anketas ir tik ļoti niansētas (katram kritērijam ir Osguda skala ar iedaļām no -5 līdz +5), ka izprast visas atšķirības motociklu gaitā un vadāmībā ir pa spēkam tikai tehniskiem speciālistiem un motosportistiem. "Vienkāršāk būtu nosaukt savu Top-3 vai Top-5 un sakārtot pēc piemērotības Latvijas apstākļiem, tad būtu tas Latvijas Gada motocikls," stāsta Melderis.
Foto: Arnis Blodons (uz motocikla)
Bažas kliedē konkursa organizators Arnis Blodons. No žūrijas 24 locekļiem puse ir žurnālisti ar motobraucēja pieredzi un otra puse tehniskie speciālisti un motosportisti (pilns saraksts šeit), viņš norāda. Tas ļauj izvairīties no subjektivitātes un panākt līdzsvaru, viņš skaidro. "Saprotami cilvēkam un nezaudē kvalitāti," uzsver Blodons, atzīmējot, ka uz to norāda arī 2014. gada konkursa rezultāti, kas sakrituši ar pasaules motociklu reitingiem.
Visi 12 vietējo izplatītāju pieteiktie jaunie motociklu modeļi cīnās par galveno balvu - titulu "Latvijas Gada motocikls 2015" un ceļojošo sudraba kausu. Papildu visi braucamrīki tiek vērtēti apakškategorijās: "Piedzīvojumu motocikls", "Paaugstināta komforta motocikls" un "Ielas motocikls". Uzvarētāji tiks paziņoti augusta sākumā.
Konkursam pieteiktos motociklus var redzēt šeit.
Raksts: Ansis Īvāns, DELFI žurnālists
Foto: Ansis Īvāns, DELFI žurnālists