Andrejs Grīnbergs uzstāda jaunu Biķernieku motoapļa rekordu
|
|
||
Andrejs Grīnbergs uzstāda jaunu Biķernieku motoapļa rekordu, latvieši uz pjedestāla blakusvāģu klasē un applūdusi trase – tāds paliks atmiņā Latvijas čempionāta 3. posms, kas aizvadītajā svētdienā notika Biķerniekos.
Neticami, bet tas ir noticis! ‘’Motoaplis’’ kluba braucējs Superbike klasē Andrejs Grīnbergs, svētdienas sacīkšu braucienā pārspēj Agra Neijas 2006 gadā uzstādīto trases apļa rekordu. Šobrīd tas ir 1:38:480! Turklāt interesanti, ka gan tālajā 2006 gadā Neijam un šogad Grīnbergam asistēja un sekoja trasē, viens un tas pats braucējs – igaunis Hanno Velts. Likumsakarīga Grīnberga uzvara Superbike braucienā, kur otro un trešo vietu ieņēma pieminētais Velts un vēl viens igaunis Martins Partelpoegs. Abi kaimiņvalsts pārstāvji cīnās par uzvaru arī savā nacionālajā čempionātā, kura ieskaitē iet arī Rīgas sacīkste. Šajā pašā braucienā piedalījās arī B 1200 klases braucēji, kur visu goda pjedestālu okupēja latviešu motošosejnieki – Ainārs Štrobergs no ‘’Motoaplis’’ un Eglis Racing braucēji Māris Dankerts un Juris Brikmanis. Solī aiz godalgotajām vietām, ceturtais palika Guntars Borovskis (Motokurzeme). Emīls Janaitis finišu sasniedza septītais, Kalvis Margevics (Eglic Racing) desmitais, bet Gatis Caune(Motokurzeme) piedzīvoja kritienu.
Apvienotais Superstock 600 un B 600 klašu brauciens tikai apstiprināja lietuvieša Šarunas Pladas teicamo Biķernieku trases pārzināšanu – tīra uzvara. Ļoti taktiski pareizi Superstock 600 sacīksti aizvadīja ātrākais latvietis šajā klasē – Jānis Eglītis, visu brauciena laiku sekodams lietuvietim un neļaudams tam atslābināties. Visdrīzāk, izšķirošā cīņa un šoreiz jau par Baltijas čempiona titulu starp šiem braucējiem notiks sezonas pēdējā sacīkstē, kas paredzēta septembra sākumā Pērnavā.Kopvērtējumā varam cerēt uz pozitīvu iznākumu, jo Eglic Racing līderis pirms Rīgas sacīkstes aizvadīja rezultatīvus izbraukumus Polijas un Skandināvijas čempionātu posmos. Savukārt B600 neapturams bija kluba ‘’Motoaplis’’ līderis Dainis Liņķis, kas pēc pāris gadu pauzes atgriezies aktīvā sacensību apritē un guva pelnītu uzvaru māju posmā. Bruno Racing team braucējs Andris Homenko palika otrais, bet trešais Normunds Lojāns (‘’Motoaplis’’). Vienā aplī ar līderiem, sestais mērķi sasniedz Rolands Legzdiņš (‘’Motoaplis’’) un septītais finišē Kaspars Dziļums (Bruno Racing team).Kluba ‘’Motoaplis’’ braucēji Kalvis Logins un Ainārs Skruls tiek klasificēti devītajā un desmitajā vietā.
Trases nelīdzenais un pārlieku abrazīvais segums bija par iemeslu blakusvāģu klases distances samazināšanai. Tas gan ne mirkli neradīja šaubas par uzvarētāju, ekipāžu no Igaunijas – Eero Parm/Mairon Meius, kuri šogad startējuši pat atsevišķos pasaules čempionāta posmos. Par pārējām vietām gan notika sīvas cīņas un maza sensācija – sacīkšu brauciena izskaņā uz trešo vietu paceļas zviedra Tomas Axelson pilotētais saidkārs, kur blakusvāģi ir latvietis Artis Neilands! Tiešs apstiprinājums faktam, latvieši ir īstena blakusvāģu nācija! Otrie paliek blakusvāģu kustības veterāni no Igaunijas, Markku Artiola/Kim Friman.
Mazāk par sekundi šķir C klases pirmos divus braucējus – līderi Māri Gržibovski (‘’Motoaplis’’) un otrās vietas ieguvēju Jāni Nesauli. Trešais paliek Ivars Kazāks (‘’Motoaplis’’). Kluba’’ Motoaplis’’ kausa izcīņā, kur startē aktīvākie iknedēļas treniņu apmeklētāji pirmajā trijniekā ir Aleksejs Mironovs, Aigars Šusters un Armands Elksnis.
Sacīkšu izskaņā krāšņa apbalvošanas ceremonija ar meitenēm un šampanieša saltīm uz pjedestāla. No sacensību dalībniekiem saņemtas gan pozitīvas atsauksmes par sacensību organizāciju, gan kritika par trases infrastruktūru un segumu, it īpaši brīdī, kad applūdusī trase lika atcerēties atcelto spīdveja sacensību faktu. Nākošais un pēdējais Latvijas čempionāta ieskaites posms 5-6. septembrī Pērnavā.
Tāls Meļķis
LaMSF Motošosejas komisijas vadītājs.
foto: Vadims Morozovs