N.A.Č. Madonas posma apskats
|
|
||
Ir pienācis 24. maijs. Piektdienas pēcpusdienā sapakojam mantas nākošajai naktij un dienai Madonas ārēs. Pārbaudu vai viss ir salikts un varu doties ceļā. Aizbraucu pēc dažiem līdzbraucējiem un garais ceļš uz Madonu var sākties. No Rīgas izbraucu ap 20.30. Patīkamā saulītē 160 km ceļa posms paskrēja pietiekami ātri un patīkami. Ierodoties Madonā, saulīte jau norietējusi un pakalnus sāk pārklāt krēsla. Pēdējais līkums un ieraugu Madonas kartinga trasi. Ir mazs pārsteigums, jo bija gaidīta mazāka un necilāka trase. Asfalts plats, līkumains un svaigs. Smukas apmales, pacēlumi un kritumi. No dažiem, kas jau piektdienas rītā bija atbraukuši trenēties, dzirdu, ka trase ir interesanta, bet tajā pašā laikā, slidena un smilšaina. Sacensības solās būt pietiekami bīstamas un visiem iekšā sēž mazs uztraukums par rītdienas sacensību norisi. Ātri uzceļam telti, pasēžam pie grila ar alus pudeli un laicīgi dodamies gulēt.
No rīta 07.00 pamostoties ir liels pārsteigums, jo laikapstākļi ir palikuši ļoti nedraudzīgi. No gaisa krīt smalks, smalks lietus, viss ir slapjš un pretīgs. Saprotu, ka kravājot mantas, neesmu pat pieļāvis domu, ka varētu būt lietus. Ir skaidrs, ka sauļošanās krēmu varu atstāt mašīnā un jāsāk meklēt iespējas palikt sausam.
Lēnā garā sāk sabraukt sportisti un to atbalstītāji. Grants laukums pildās ar busiem un parādās kompresoru skaņas. Pirmais, kas tiek izdarīts ir uzliktas lietus riepas. Izbraucot trasi ar riteni, redzu, ka ūdens dažās vietās sāk to pārpludināt un pārējā teritorija paliek jau kā putra. Zeme kā švamme uzsūc ūdeni un lielākajās peļķēs pīles atrod sev piemērotu vietu. Apstaigājot braucējus, no dažiem dzirdu, ka tiek izlemts posmu izlaist. Bailes par kritiena varbūtību ir lielākas par vēlmi piedalīties sacensībās. Lēmums saprotams un pieņemams.
Pēdējie sagatavošanās darbi paveikti, izdzeram Statoil kafiju un dodamies trasē. Pienācis noliktais laiks tautas klases treniņiem un kvalifikācijai. Pirmajiem močiem iebraucot trasē, uzmanīgi vēroju aizmugures riteni. Gribu saprast, slīd vai neslīd. Braucēji diezgan lēni un uzmanīgi izbrauc pirmos apļus un tad, kad ir apostījuši trasi, sāk kāpināt ātrumu. Ūdens šļakstās, bet moči turas un ātrums arī pieaug. Treniņā pirmais Madonas asfaltu un pieguļošos dubļus izbauda Raivo Johansons (33). Par laimi, kritiens pietiekami viegls un Raivo pieceļ moci un turpina ceļu. Vēlāk arī Ingus Ezernieks (69) pamanās pašļūkt, bet tas viņam neliedz uzrādīt labāko kvalifikācijas laiku un nostāties uz starta pirmajam. Meistaru kvalifikācijā lielisku rezultātu parāda Jānis Eglītis (141). Neizprotams ir Jāņa ātrums un spēja ātri pielāgoties visiem apstākļiem. Kā jau sapratāt, izgrieza pogas visiem un uz starta ir pirmais.
Pirmajā tautas braucienā, ūdens pavēlnieks sakoncentrēja visus savus spēkus un lēja cik vien varēja. Trasi pārklāja ūdens kārta un domājams, ka braucējiem nepalika neviena sausa vietiņa. Cik dzirdēju pēc sacensībām, tika atrasti netradicionāli veidi, kā žāvēt kombinezonus. Kopumā brauciens noritēja mierīgi un nekādi lieli ekscesi nebija. Ingus Ezernieks izvirzījās līderos un visu braucienu noturēja savu pozīciju. Par otro un trešo vietu bija cīņa abu braucienu garumā. Mikus Gredzens (929) lielāko brauciena daļu turēja aiz sevis Mārtiņu Gauri (74), bet apdzenot lēnākos braucējus pa apli, Mikum pietrūka pieredzes un tādējādi zaudēja savu vietu Mārtiņam. Abos braucienos scenārijs bija ļoti līdzīgs. Tāds arī palika kopvērtējums - pirmais Ingus Ezernieks (69), otrais Mārtiņš Gauris (74) un trešais Mikus Gredzens (929).
Meistaru braucienos jau bija vairāk ko redzēt. Pirmajā braucienā kritienu piedzīvoja Jānis Rozītis. Lai arī izskatījās, ka nokrita viegli, braucienu neturpināja. Kritienu piedzīvoja arī Inguss Stradiņš (21). Ingusa veiksmes atslēga bija tajā, ka Inguss izgūlās līkumā vidū un nenācās saēsties dubļu un ūdens putru, kā to darīja pārējie kritušie kolēģi. Otrajā braucienā, iepriekš pieminētajā līkumā, krita Māris Dankerts (22). Lai arī kritiens nebija smags un traumējošs, bet atgriezties cīņā par vietu pirmajā trijniekā vairs nevarēja. Mocis ilgu laiku neizrādīja dzīvības pazīmes un Māris zaudēja daudzas pozīcijas. Kritienu piedzīvoja arī Artis Ozols (7). Lai arī ātri piecēlās kājās, bija redzams, ka trieciens ir bijis pietiekoši smags un Artis ir zaudējis stabilitātes kontroli. Pēc pāris minūtēm Artis jau bija uz moča un turpināja braucienu. Lai arī no sākuma mierīgi un ļoti uzmanīgi, bet brauciena beigās jau bija atguvis labu ātrumu un veiksmīgi finišēja. Lielākais cirks bija skatāms pēdējā apļa pēdējā līkumā. Cīņā par vietu bija iesaistījušies Uldis Eglītis (71) un Gatis Caune (112). Pēdējos apļos Uldis bija guvis pārsvaru un ticis priekšā Gatim, taču pēdējā līkumā Gatis vēlējās atgūt savu pozīciju, bet radās misēklis un aizķēra Ulda mocim aizmugures daļu. Triecienā Uldis izbrauca no trases un iemēģināja kalnā braukšanas māku. Gatis tikmēr izbaudīja trases dubļus otrā pusē. Diemžēl Uldis nespēja savaldīt savu motociklu un pirms pašas izbraukšanas uz trases, krita. Emocijas bija tik ļoti sakāpušas, ka nervi neizturēja un Uldis devās atriebības gājienā. Izķēra no dubļiem izkārpījušos Gati un notrieca viņu no moča. Gatis gan ātri tika atpakaļ un finišēja. Kopvērtējumā pirmais bija Jānis Eglītis (141), otrais Kalvis Margevičs un trešais Māris Dankerts(22).
Pēc tam jau turpinājās sarunas, balvas, šampanietis un uzrunas. Visi sapakoja savas mantas un devās mājās. Katram bija savādākas sajūtas, bet domāju, ka kopumā visi, kas bija atbraukuši, izbaudīja Madonas trases dotos pārdzīvojumus un emocijas. Pašam gan nācās palikt ilgāk un mājās atgriezos izmircis līdz pēdējai vīlei, tikai ap 22.00, jo pēc N.A.Č. posma finiša, starts tika dots supermoto Latvijas čempionāta posmam, kurā bija ne mazāk emociju un interesantu, elpu aizraujošu momentu, bet nu tas jau ir cits stāsts.
Paldies visiem, kas nenobijās no slapjajiem laikapstākļiem un atbrauca uz Madonu. Paldies, skatītāju pūļiem un sportistu atbalstītāju komandām. Un protams, visiem sportistiem, kuri nebaidījās stāties uz starta un cīnīties par kopvērtējuma punktiem. Gaidīsim visus nākošajā posmā, kurš būs kārtējais jaunums šajā sezonā. Dosimies iekarot kaimiņu zemes trasi! 15. jūnijā visus gaidīsim Lietuvas pilsētā Šauļos. Apskatīsimies, kā dzīvo mūsu kaimiņi un pārbaudīsim vai Lietuvas motosportisti spēj konkurēt ar mūsu braucējiem. Paldies par uzmanību!