Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties


Atskats uz N.A.Č. pirmo posmu

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (2)
  • Drukāt
  • Durka Racing, Viktors Ilgažs,
    09-05-2013

    Pirmajā maijā pamodos ar pacilātu garastāvokli. Pirmais, kas tika izdarīts, skatiens pa logu, jā, laika apstākļi laukā bija lieliski, saulīte, bezvējš un sajūta, ka ir silti. Šī bija diena, kura tika ilgi gaidīta, beidzot tā ir pienākusi, Durka Racing rīkotais N.A.Č 1. posms „Trijniekos”.

    Rīta duša, kafija un diena var sākties. Izejot ārā atklājās, ka gaisa temperatūra ir patiešām patīkama. Neatceros gadu, kad 1. maijs ir bijis tik silts. Sēžos auto un dodos uz trasi. Iekšā sēž mazs nemiers, jo pirmo reizi būs jāpilda pienākumi, kurus nekad neesmu darījis, jādarbojas startā. Nepaiet ne 30 minūtes, kā esmu klāt. Ierodoties redzu, ka daļa sportistu jau ir atbraukuši un gatavo savu tehniku pirmajām sezonas sacensībām. Kā jau saprotams, daudzi nav redzēti kopš pēdējām sacensībām pagājušajā gadā. Tad nu tagad ir satikšanās prieks, var aplūkot jauno un uzfrišinātu veco tehniku, izrunāt ziemas notikumus un jaunās sezonas lielos plānus. Sajūta tāda, kā atgriezties no tāla ceļojuma un ienākt mājā, kur tevi sagaida liela ģimene.

    Ļoti strauji pienācis laiks, kad jāiet uz savu posteni, kurā būs jāpavada visa diena. Pēdējie norādijumi tiesnešu komandai, ieņemam savas vietas trasē un varu celt zaļo karogu. Dzirdu, boksos ierūcas moču motori un jā, trasē izbrauc pirmie sportisti. Sezona ir sākusies!

    Šogad dalībnieku skaits nav tik liels, kā gribētos un kā ir pierasts. Tautas klasē uz starta izbrauca 10 dalībnieki, bet meistaru klasē 12 sportisti. Neatceros, kad „meistaros” būtu bijuši vairāk dalībnieku, kā tautas klasē. Noslēdzot treniņu un kvalifikācijas braucienus, boksos notiek dalībnieku sapulce. Lielās Durkas galvas, Artis Ozols un Roberts Circenis, sveic dalībniekus ar sezonas sākšanos un izstāsta galvenos noteikumus, kas dalībniekiem jāievēro trasē un servisa parkā. Pēc sapulces visi ir gatavi oficiālajam sākumam.

    Kā neatņemama tradīcija, sacensības iesāk antīko motociklu pavēlnieki. Trasē parādas zilu dūmu mākonis un izteiktā Jawas motoru skaņa. Vīri cēli un ar lepnumu izbrauc noteikto apļu skaitu atgriežas servisa parkā, lai atnākušie skatītāji var novērtēt ilgo un skaisto restaurācijas darbu.

    Tagad ir pienācis laiks pirmajam sacensību braucienam un manam lielākajam dienas uztraukumam. Trasē izbrauc tautas klases braucēji un nostājas pirms starta, lai sagaidītu manas norādes. Katram sportistam jānorāda viņa kvalifikācijā izcīnītā starta vieta. Izrādās, ka tas nav nemaz tik grūti un viss norit ātri un mierīgi. Virs galvas paceļu zaļos karogus, noskaitam sekundes, motociklu motori ierēcas, dodu startu un brauciens ir sācies. Sportisti aizjoņo pirmajā līkumā un trases vidus daļā jau ir izkārtojušies vienā līnijā. Cīņa spraiga un interesanta. Līderis, Kristaps Straupe (79), pārliecinoši izvirzās un visus 12 apļus notur savu pozīciju. Otrais finišē Ingus Ezernieks (69) un trešais ir Mikus gredzens (929).

    Nākošie uz starta stājas meistaru klases braucēji. Kā pirmais uz starta stājas Jānis Eglītis (141), otrais Kalvis Margevičs (55) un trešais ir Artis Ozols (7). Brauciens norit ātri un tīri, bez liekiem saspīlējumiem un uztraukumiem. Finišā gan Kalvis ir apsteidzis Jāni, kurš paliek otrajā vietā. Trešais finišā iebrauc Artis Markots (99), apsteidzot Arti Ozolu. Artim šis ir pārsteidzoši labs rezultāts, jo ziemā ir sagatavojis jaunu Honda motociklu, kurš atbilst visiem motošosejas kritērijiem. Iepriekš Artis brauca ar streetfighter tipa motociklu, ar kuru ir savādāka braukšana. Uz jaunā moča Artim bija jāmācas daudzas lietas no jauna, bet kā redzam, tas ir izdevies lieliski un rezultāts ir vērā ņemams.

    Otrā brauciena pašās beigās, tautas klases braucēji pamanījās nesadalīt trasi un no cīņas izstājās divi braucēji. Mārcis Jaunzems (96) un Didzis Trubs (35). Tas arī bija vienīgais negadījums un saķeršanās šajās sacensībās. Kā pirmais finišēja Kristaps Straupe (79) un arī braucienu kopvērtējumā dzelžaini nostiprināja savu pozīciju. Otrais Ingus Ezernieks (69) un trešais Mārtiņš Gauris (74). Mikus Gredzens (929) palika ceturtajā pozīcijā, bet braucienu kopvērtējums ļāva viņam kāpt uz goda pjedestāla trešā pakāpiena. Kopvērtējumā otrai stabili ierindojās Ingus Ezernieks (69)

    Meistaru klases otrajā braucienā viss noritēja ātri, spraigi un bez ekscesiem. Jānis Eglītis (141) ierādija vietu Kalvim (55) un finišēja kā pirmais. Lieliskais kvalifikācijas labākā apļa laiks deva Jānim iespēju kāpt uz augstākā pjedestāla pakāpiena un būt ātrākajam braucējam 2013. gada sezonas pirmajās sacensībās. Kā jau sapratāt, Kalvis palika otrais. Trešais Artis Markots (99). Šādā izkārtojumā sportisti arī kāpa uz pjedestāla, lai saņemtu kausus un laistītos ar šampanieti.

    Starp sportistu pirmo un otro braucienu notika čoperu gonka un Streetfighters.lv brauciens. Čoperu braucienā nebija nekādi pārsteigumi. Kā izkārtojās uz starta pēc kvalifikācijas laikiem, tā arī finišēja sacensībās. Pirmais Jānis Ozoliņš (17), otrais Modris (3) un trešais Gunārs Granbergs (88). Streetfighter.lv brauciens bija ļoti labi pārstāvēts, uz starta stājās 24 braucēji, kuru rindās bija arī dalībnieks ar rolleri, Agris Mārtinsons (23), un finišēja pat ļoti labā pozīcijā, devītais. Brauciena neparastums bija tajā, ka varēja piedalīties visi, kas gribēja un starts bija ar mazu uzdevumu sākumā. Braucējiem bija jānovelk cimdi un jāpaliek zem motocikla. Mocis startā stāv uz pekas, aizdedzes atslēgas braucēja rokās un visi atkāpjas trīsdesmit soļus no motocikla. Kad devu startu, visi skrēja pie sava braucamā, uzvilka cimdus, iedarbināja moci un aiztraucās trasē. No malas izskatījās ļoti interesanti un aizraujoši. Bija arī daži misēkļi. Dažs izbrauca zālē un zaudēja divas vietas, tādi bija noteikumi, līderis pēdējā apļa pēdējā līkumā krita un zaudēja visas iespējas kāpt uz pjedestāla. Kā pirmais finišēja Dainis Bērziņš (13), bet vizināšanās pa zāli, atmeta Daini uz trešo pozīciju. Otrais finišā bija Roberts Circenis (5) un trešais Andris (1). Pateicoties Daiņa kļūdai, pjedestāla pirmo pakāpienu ieņēma Roberts un otro Andris.

    Jāsaka paldies visiem, kas šajā lieliskajā dienā izlēma atbraukt uz „trīniekiem” un atbalstīt Durka Racing ar savu klātbūtni. Sen nebiju redzējis tik lielu skatītāju un atbalstītāju skaitu. Dienas noslēgumā jutu ļoti patīkamu nogurumu un gandarījumu, ka esmu ticis galā ar saviem jaunajiem pienākumiem, ka viss ir noticis vairāk vai mazāk mierīgi un ka pirmo saulaino un silto dienu esmu pavadījis šādā pasākumā. Gaidīsim visus nākošajā posmā, kurš notiks Madonā, 25.05.2013. Iepazīsim Madonas kartinga trasi un lieliski atpūtīsimies motosporta gaisotnē.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties