Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties


Lasītājs: Pārvietošanās ar motociklu lietus laikā

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (39)
  • Drukāt
  • Jānis Baiks,
    07-08-2008

    Pieļauju, ka liela daļa moto braucēju nav izbaudījuši kā tas ir braukt ar motociklu lietus laikā, tāpēc arī padalos ar personīgajiem iespaidiem.

    Pirmā atziņa – Nekad, neko tādu nedariet... ja iespējams, tad griezieties atpakaļ pie pirmajām lietus pazīmēm vai meklējiet kādu vietu, kur atsēdēt lietus laiku zem jumta
    (degvielas uzpildes staciju vai ko līdzīgu).

    Braucu pilnā ādas kombinzonā, zābakos, cimdos un ķiverē, kombinzons sāka laist cauri ūdeni jau apmēram pēc 100 km. Ūdens spiedās iekšā gar rāvējslēdzēju, nedaudz gar apkakli un arī zābakos, kā arī padusēs, kur ādas vietā ir kevlara audums.

    Nobraucot 400 km, es biju izmircis pilnībā!

    Pārvietoties iesaku pa joslas vidu, tur ir augstāks un līdz ar to nav ūdens peļķes, un riepām ir puslīdz laba saķere ar asfaltu (braucu ar grieztajiem slikiem).
    Braucot pievērs uzmanību asfalta stāvoklim- tur, kur tas ir vecāks un raupjāks var braukt drošāk, bet tur, kur jauns ir jāuzmanās vairāk, jo saķere krasi pasliktinās, palielinoties izslīdēšanas iespējai.

    Braucot ar atļauto ātrumu ārpus apdzīvotas vietas ( 90 +/- 10 km/h ), redzamība ir vāja, jo uz ķiveres stikliņa sakrājas ūdens. (ar atvērtu stikliņu braukt ir nepatīkami, jo ūdens pilieni sāpīgi sit pa seju). Veikalos varot nopirkt speciālu šķidrumu ar kuru, pārklājot ķiveres stikliņu, uz tā neuzkrājas ūdens. Izmēģinājis neesmu, bet paziņa teica, ka pārklājot automašīnas stiklu, mērenā lietū varot braukt un nelietot logu tīrāmās slotiņas.

    Uzmanies - braucot šādā laikā tevi praktiski nevar redzēt, jo tev nav miglas luktura un tu ap sevi radi miglas mākoni, kuram priekšā ir maza lampiņa un kā jau zināms, tad lietus laikā mašīnas sānu stikls nogriežoties ir vāji caurredzams un vēl jo vairāk, šādā laikā tevi negaida un tavs bremzēšanas ceļš ir stipri garāks par ierasto.

    Par bremzēšanu - nobremzēt var, bet bremzēšanas spēku vajag pielietot krietni mazāku. Lai pārbaudītu, kā riepas turas pie asfalta var mēģināt uzspolēt riepu un sajust cik mazāk jaudas ir vajadzīgs lai riepa apgrieztos. ( salīdzinot ar sausu asfaltu )

    Citi transporta līdzekļi aiz sevis rada miglu, kurā redzamības praktiski nav, bet pirms braukt garām pārliecinies konkrēti vai neviens nebrauc pretī un vai aizmugurē arī viss ir droši. Lieto pagrieziena signāla rādītājus, jo ja nebūsi pamanījis kādu strauji tuvojamies transporta līdzekli, tad vismaz iespējams, ka tas pamanīs tevi.

    Iegaumē to, ka automašīnas braucot laika gaitā asfaltā izveido rievas, kurās sakrājas ūdens vietām tas ir mazāk, vietām vairāk, un lai tiktu garām automašīnai tev vairumā gadījumu būs jāšķērso šīs ūdens peļķes. Dari to ar īsu, asu kustību lai maksimāli palielinātu šķērsošanas leņķi un samazinātu šķērsošanas laiku. Atceries arī to, ka automašīna, kurai tu brauc garām, visu laiku ar riepām no šīm rievām izspiež ūdeni ( vietām tas ir vairāk vietām mazāk, tas būs nepatīkams pārsteigums, kad apdzīšanas manevra beigās vēl dabūsi ar kārtīgu ūdens šalti. Turklāt šad un tad apstākļi sakrīt tā, ka ar ūdens šalti nepaskopojas arī pretīm braucoša automašīna.

    Tas īsumā arī viss, nekā patīkama tur nav un iestājoties krēslai redzamība pasliktinās vēl vairāk un pārvietošanās kļūst neomulīga.


    Ja arī Jūs vēlaties paust ko publicēšanas vērtu, sūtiet savu rakstu uz e-pasta adresi info@motopower.lv


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties