Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties


Triumph Tiger Explorer

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (11)
  • Drukāt
  • Motografs.lv,
    09-11-2011

    Angļu marka beidzot gatava dot pilnvērtīgu prettriecienu slavenajiem konkurentiem. Varat nepiekrist, taču Triumph līdz šim lielākais universālais motocikls – Tiger 1050 – nebija īpaši veiksmīgs piedāvājums. Iestrēdzis starp rodsteru un ceļojumu motociklu, tas pilnvērtīgi nepiedāvāja ne vienu, ne otru, ļaujot populārajā nišā netraucēti saimniekot “valdniekam” BMW GS.

    Tomēr ar nākamo sezonu situācija varētu mainīties, jo markas jaunākais modelis – Tiger Explorer – daudz vairāk atbilst pircēju gaidītajam un reizē mazāk atšķiras no konkurentiem.

    Jaunā modeļa “smaguma centrs” viennozīmīgi ir jaunais 1215 cm3 trīscilindru motors, kas radīts no jauna, un dažādas elektroniskās ietaises. Jaunais dzinējs attīsta 137 ZS un 121 Nm, un Triumph sola, kas tas prezentēs tradicionālās Hinklijas vērtības – labu griezi pie vidējiem apgriezieniem un lielu jaudu apgriezienu augšējā diapazonā. Salīdzinājumam: BMW R 1200 GS šie rādītāji ir 110 ZS un 120 Nm, Yamaha XT 1200 Z – 110 ZS un 114 Nm.

    Par elektroniku un aktīvo drošību: Explorer pilotu rīcībā būs droseļu elektroniskā vadība (ride–by–wrire), saķeres kontrole, pastāvīga ātruma uzturēšanas sistēma (latviski – kruīzkontrole) un atslēdzama ABS. Visas šīs ietaises būs standarta aprīkojums.

    Tāpat kā 800. modeļiem, arī Explorer šasijas pamats ir tērauda cauruļu rāmis, taču atšķirībā no “mazajiem” lielajam Tiger pakaļējā riteņa piedziņai izmantota vārpsta ar kardānu, kas integrēta piekares svirā, tā pilotu atbrīvojot no vajadzības bieži kontrolēt pārvada stāvokli. Kā ierasts šajā klasē, riteņu disku diametrs būs attiecīgi 19 un 17 collu un tie ir izgatavoti no alumīnija.

    Diemžēl Triumph inženieri nav pārāk centušies, lai saprātīgās robežās noturētu Explorer svaru – gatavs braukšanai tas sver 259 kg, kas ir tieši 30 kg vairāk nekā BMW 1200 GS.

    Gargabalu braucamrīku pircēji no močiem sagaida kvalitatīvu ergonomiku, un, šķiet, ka Tiger Explorer tādu spēs piedāvāt. Standarta sēdekli var noregulēt 840 vai 860 mm augstumā, kā papildaprīkojums būs pieejami arī pazemināts un paaugstināts sēdeklis. Neminot konkrētus mērus, Triumph apgalvo, ka plašā diapazonā varēs regulēt arī stūri un vējstiklu. Ir domāts arī par pasažiera ērtībām, uzstādot platu sēdekli un stabilus rokturus. Degvielas bākas tilpums ir 20 litru, kas ļauj pieņemt, ka Explorer starp uzpildēm nobrauks 300–350 km.

    Bez visa nosauktā modelim ir izveidots arī jauns instrumentu panelis ar borta datoru, ko varēs vadīt ar uz stūres uzstādītiem slēdžiem. Cita starpā tas rādīs gaisa temperatūru, brīdinājumu par apledojumu, degvielas patēriņu, vidējo ātrumu. u.c. Tas arī būs gatavs rādīt informāciju no riepu spiediena sensoriem, kas pieejami kā papildaprīkojums. 950w ģenerators, kā apgalvo Triumph, ir labākais klasē un nodrošina vienlaicīgu vairāku elektroierīču lietošanu. Standarta aprīkojumā ietilpst 12V ligzda pie instrumentu paneļa.

    Sākotnējā aksesuāru sarakstā būs atrodami sānu koferi ar kopējo 60 l ietilpību, 35 l bagāžas kaste, apsildāmi pilota un pasažiera sēdekļi, apsildāmi rokturi, jaudīgi miglas lukturi, bagāžas kaste ar integrētu 12V ligzdu.

    Ziņas publicēšanas brīdī nebija zināms, cik Explorer maksās, taču, spriežot pēc līdzšinējās prakses, cenai jābūt konkurētspējīgai.

    Tehniskie (ražotāja) dati:




    Foto: Triumph











    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties