Nākamās paaudzes BMW GS: jaunas detaļas
|
|
||
Pēc 18 mēnešiem gaidāmais motocikls iemiesos daudz vairāk nekā kārtējo modernizāciju.
To, ka BMW strādā pie jaunas paaudzes BMW GS, bija zināms jau ilgāku laiku, taču līdz šim vāciešiem veiksmīgi izdevās slēpt tehniskās detaļas, baumu dzirnavās ļaujot griezties gan loģiskām, gan pavisam absurdām idejām.
Tomēr fotospiegiem pavisam nesen ir paveicies, un iegūtie foto (publicēti Motorrad un citos izdevumos) daudzus minējumus ļauj aizstāt ar faktiem. Lūk, ko pašlaik izdevies uzzināt!
Motors
Jaunais motors būs kompaktāks, īsāks, ar integrētu pārnesumkārbu, slapjo sajūgu un ūdens dzesēšanu. Samazinātie izmēri ļaus pagarināt aizmugures piekares sviru, kam vienlaikus jāuzlabo gan gaitas īpašības, gan stabilitāte. Runājot par motora darba tilpumu, ticama versija ir 1250 cm3, bet jauda – 125 līdz 130 ZS. Atšķirībā no aktuālās paaudzes motocikla jaunajam degmaisījuma padeve cilindros notiks no augšas, bet izplūde novietota apakšā. Gaisa filtra kaste būs novietota pie rāmja galvas, radiators ar ventilatoriem – priekšā, aiz dakšas.
Kardāna pārvads
Tāpat kā K sērijas motocikliem, arī jaunajam GS piekares svira ar iebūvēto vārpstu un kardānu būs novietota kreisajā pusē.
Izplūdes sistēmas slāpētājs
Līdzšinējo apaļo skursteni aizstās šaurs, plakans slāpētājs ar vārstiem (līdzīgs tam, kas redzams uz Husqvarna Nuda 900), ko uzstādīs motocikla labajā pusē. Jaunā forma ļaus palielināt labās puses kofera ietilpību.
Aizmugures balstrāmis
Pirmajā acu uzmetienā līdzīgais aizmugures balstrāmis jaunajam motociklam būs pieskrūvējams/noskrūvējams. Tas nozīmē mazākus remonta izdevumus avārijas gadījumā, ka arī iespēju vienkārši uzstādīt savādāku, modificētu rāmi.
Mērinstrumenti
Nākamās paaudzes GS uzstādīs tādu pašu vai līdzīgu instrumentu paneli kā jaunajam BMW K 1600 GT/GTL. Tas nozīmē apaļu spidometru un tahometru, bet starp tiem – krāsainu displeju dažādu funkciju atainošanai un vadīšanai.
Bremzes
Ja aizmugures bremzes visdrīzāk lielas pārmaiņas neskars (no foto to nav iespējams noteikt), tad priekšā gaidāmi uzlabojumi – nofotografētajam prototipam ir uzstādītas radiālās skavas ar četriem virzuļiem. ABS būs standarta aprīkojums.
Dizains
GS īpatnējais dizains ir pārāk liela vērtība, lai tam ķertos klāt ar radikāliem metodēm, tāpēc būtiskas pārmaiņas var negaidīt. Tomēr, spriežot pēc foto, kaut kādas pārmaiņas BMW visurbraucēja siluetā ir notikušas – tas izskatās nedaudz dinamiskāks, sportiskāks.