Ducati sāk testēt nākamās paaudzes superbaiku
|
|
||
Sēžot uz krēsla birojā Stabu ielā, ir grūti pārbaudīt, vai tā tiešām ir, bet šajās dienās – vakar un šodien – testēšanas apļus Mudžello trasē, Itālijā, vajadzētu skriet ne tikai 2012. gada MotoGP motociklam, bet arī nākamās paaudzes superbaikam.
Ja apstiprināsies iepriekš izskanējusī informācija par tehniskiem risinājumiem, šo diez vai var uzskatīt par rutīnas pasākumu. Spriežot pēc pērn iesniegta patenta pieteikuma, Ducati varētu būt izšķīrušies par radikālām pārmaiņām motocikla konstrukcijā.
Pirmā no tām ir motors, kas joprojām būs V2 konfigurācijas, taču ar ekstrēmi īsiem virzuļu gājieniem (112,0 x 60,6 mm pret 106,0 x 67,9 mm aktuālajā modelī), turklāt būvēts pilnīgi no jauna. Savādāk arī nevar, jo citādi tas nespētu nodrošināt otru novitāti – šasiju bez rāmja.
Pie motora, tāpat kā MotoGP motociklā, stiprina visu pārējo – alumīnija sekciju priekšā, kas tur piekari, aizmugurējo dakšu un sekciju, kas pilda balstrāmja funkciju. Rossi, Haidena & Co motocikliem šīs daļas ir izgatavotas no oglekļa šķiedras, superbaikam tās, iespējams, taps no alumīnija.
Varētu rasties jautājums, kādēļ vispār aizstāt līdz šim ierasto telpisko cauruļu rāmi, kas gadu gaitā ir kļuvis par markas imidža neatņemamu daļu..? Visdrīzāk te veiksmīgi sastapušās gan tehniskās modernizācijas, gan zīmola atpazīstamības vajadzības. Bez tam maz ticams, ka produktu plānotāji un inženieri izšķirtos par tik lielām pārmaiņām, ja neticētu, ka tās dos pienācīgu efektu.
Skatoties piektdienas pusdienlaika kafijas biezumos, Motogrāfs saka, ka jaunais motors varētu attīstīt 190 ZS (+20 ZS), bet sausais svars būs tuvāk 160, ne 170 kg. Vēl kafijas biezumos labi pazīlēt varētu šāda motocikla cenu, kurai droši vien ir mazas izredzes palikt pašreizējā līmenī. Velns, labi, ka Motogrāfam nav jāzvēr pie haizivs vēdera…