Akarapovič pievēršas čoperiem
|
|
||
Slovēņu ražotājs cer atvērt vēl vienu zelta dzīslu, radot izplūdes sistēmas populārākajiem Harley–Davidson modeļiem.
Šāds fakts ar potenciālu izmainīt vēsturi tiešām ir noticis – slovēņu slavenais izplūdes sistēmu ražotājs ir radījis jaunu, Harley–Davidson motocikliem domātu produktu līniju, turklāt tās popularizēšanai turpat Slovēnijā uzbūvēts visai interesants custom mocis.
Lai gan Akrapovič vislabāk pazīstams ar motosporta aktivitātēm un ielas motociklu produktiem, brīnīties par biznesā veiksmīgā Igora Akrapoviča lēmumu pievērsties čoperu segmentam laikam nevajadzētu. 1990. gadā dibinātās firmas meklējumi ārpus ierastajiem tirgiem sākās jau pagājušās dekādes pirmajā pusē, kad 2004. gadā inženieri uzbūvēja izplūdes sistēmu vienai no F1 komandām, bet kopš 2008. gada Akrapovič ir Porsche partneris un slavenajam vācu ražotājam piegādā gan sacīkšu, gan ielas satiksmei domātas “trubas”.
Bet atpakaļ pie Harley–Davidson: Sportster, Touring, Softail and Dyna modeļiem izstrādāti divu veidu risinājumi – atvērta sistēma un slāpētāji ar katalizatoriem. Abos gadījumos izmantots nerūsējošais tērauds, konstrukcija uzlabo jaudas un griezes parametrus, turklāt motocikla dziesmā parādās Akrapovič raksturīgais dobjais skanējums.
Neskatoties uz ekstrēmo izskatu, atvērtajā sistēmā patiesībā ir iebūvēts skaņas slāpētājs, turklāt īpašnieks skaņu var padarīt diskrētāku, izmantojot papildu svilpi. Izvēloties slāpētājus, kuri ir homoloģēti un aprīkoti ar (izņemamiem) katalizatoriem, pircējam tiek piedāvātas dažādas papildu iespējas – piemēram, var mainīt slāpētāju uzgaļus, papildus uzstādīt skaņas slāpējošus ieliktņus un piedāvājumā ir pat vārsts, ar kuru var regulēt skaļumu, tā teikt, nesmērējot rokas.
Protams, jauno produktu potenciālos pircējus vajadzēs pārliecināt, un nez vai konservatīvajā publikā tas būs viegls izdarāms. Taču šeit palīgā nāks Dreamachine Motocycles būvētais The Morsus, kas kļūs par ceļojošu uzskates līdzekli. Slovēņu custom motociklu speciālists Tomažs Capuders ir centies The Morsus dizainā ietvert pēc iespējas lielāku līdzību Akrapovič logo varonim skorpionam, savukārt izplūdes sistēmu lietpratēji centušies demonstrēt jomas, kurās viņi ir īpaši spēcīgi – titāns, nerūsējošs tērauds, hroms un un oglekļa šķiedra.
The Morsus (turku valodā – skorpiona dzelonis) ir uzstādīts 1852 cm3 S&S motors ar 114 ZS, sešpakāpju pārnesumkārba, Showa teleskopiskā dakša, 26 collu riteņi no oglekļa šķiedras un alumīnija un, protams, Akrapovič izplūdes sistēma no titāna. Maz ticams, ka ar šo motociklu kāds brauks, tomēr nevar nepamanīt, ka izplūdes konfigurācija pieļauj motocikla sasvēršanu čoperiem neraksturīgā leņķī.