Tūrisma hotrods – iedarbināts!
|
|
||
Unikālais amerikāņu Motus ar Corvette pusmotoru sācis izmēģinājuma braucienus, lai vēl šā gada beigās kļūtu par sērijveida motociklu.
Motogrāfs jau rakstīja, ka divu motobraukšanas fanu, Braiena Keisa un Lī Kana, radītais uzņēmums pērn prezentēja ambiciozu, bet interesantu ideju – radīt īsti amerikānisku sporta tūrisma motociklu.
Motus laiku tik tiešām lieki nav tērējuši, un pagājušajā nedēļā plašākai publikai tika atrādīts gatavs motocikls. Gatavs tādā ziņā, ka ir noslēdzies konstruēšanas posms, bez lielas aizķeršanās ir uzbūvēti vairāki prototipi, un tagad ar diviem pirmssērijas motocikliem Motus dibinātāji dosies viesturnejā pa ASV, lai ar motociklu iepazīstinātu potenciālos pircējus, dīlerus, kā arī lai noskaidrotu, kā tad MST darbojas ikdienas braukšanas apstākļos.
Ar ko Motus MST ir unikāls? Tā motoru – KMV4 – izstrādājusi un piegādās amerikāņu kompānija Katech Engineering, kas apkalpo General Motors sporta programmas. Lietas nedaudz vienkāršojot, Katech dzinēju uzbūvējusi, uz pusēm pārzāģējot Corvette V8 spēkstaciju. Tas nozīmē, ka, no vienas puses, motoram ir arhaisks gāzu sadales mehānisma pievads, kas (pozitīvi vai negatīvi – kā jums labāk patīk) pastiprina tā amerikānismu, no otras, dzinējs apgādāts ar degvielas tiešo iesmidzināšanu, kas ir droša 21. gadsimta tehnikas zīme.
Agregāta darba tilpums ir 1645 cm3, prototipa maksimālā jauda ir 163 ZS pie 7800 apgriezieniem, grieze – 165 Nm pie 4500 apgriezieniem. Šos, jāsaka, iespaidīgos parametrus gan nav vērts uzskatīt par galīgajiem – visdrīzāk, tuvojoties ražošanai, tie vēl tiks mainīti.
Šasiju palīdzējis konstruēt un būvējis vēl viens Amerikas motoru sporta aprindās labi pazīstams uzņēmums Pratt & Miller Engineering. Telpisks hroma molibdena cauruļu rāmis motoru ietver kā nesošas konstrukcijas daļu. Piekare ir tradicionāla ar 43 mm teleskopisko dakšu priekšā un centrālo amortizatoru aizmugurē.
Veidojot MST, tā autori uzsvaru likuši uz iespējami harmonisku komforta un sportisko īpašību līdzsvaru, tālab motocikls sver tik, cik nu šādi modeļi parasti sver – 227 kg bez degvielas, bet tā bākas tilpums ir nepilni 23 litri.
Starp citu, Motus cilvēki, redzot, ka līdzīgās rāmja un motora savstarpējās konfigurācijas dēļ MST neizbēgami salīdzinās ar Moto Guzzi, arī paši velk paralēles, norādot, ka MST noteikti var samērot ar modeli Norge. Niansēs gan atšķirības vienalga ir atrodamas, tāpēc vadāmība visdrīzāk izrādīsies citāda.
Runājot par motocikla dizainu, ir acīmredzams, ka nekāda revolūcija nav notikusi, un, ņemot vērā, ka mocis taisīts Amerikā, varbūt tā arī ir labāk. Unikāls vai īpaši skaists tas katrā ziņā nav, tomēr nevar noliegt, ka ne visai eleganti nostrādātā motora un gludās virsbūves mijiedarbībā ir kaut kas interesants. Vēl nevar nepamanīt, ka Motus ir atteikušies no sākotnējās ieceres MST apgādāt ar motocikla garenvirzienā bīdāmu bagāžas koferu sistēmu, tās vietā priekšroku dodot pavisam parastām plastmasas kastēm.
Diemžēl Motus nedod pat miglainus mājienus, cik mocis maksās. Ražošanas apjoms plānots daži simti gadā, turklāt parastajam MST piebiedrosies “sporta” MST–R ar Ohlins piekari, Brembo bremzēm un oglekļa šķiedras aptecētāju. Lai izdodas, vai ne!
VIDEO Nr.1- http://www.youtube.com/watch?v=SQcW_C5FT_o&feature=player_embedded
VIDEO Nr.2- http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lFDHBlAWEA8