Motobraukšana Nr. 5
|
|
||
10. Pakāpiens asfaltā. Nedēļas nogalē jūs nolemjat doties izbraukumā kopā ar pāris draugiem. Tikšanās vieta ir norunāta un jūs braucat uz to pa labi zināmu ceļu. Šeit nav bīstamu krustojumu, vienīgi asfalta kvalitāti varētu vēlēties labāku. Jūs piedodiet gāzi un azartiski brauciet pa zināmajiem līkumiem.
Par pārsteigumu jums, pirms viena no līkumiem uz ceļa ir sabērtas smiltis un drīz pēc tam ir pamanāma zīme par ceļa remontu. Ceļa dienesti ir nolēmuši remontēt kādu no asfalta posmiem.
Pamanot posmu, kur ir nofrēzēts vecais asfalts, jūs pat nenometat ātrumu, jo plānojiet droši to šķērsot nedaudz pieceļoties kājās uz kāpšļiem. Tomēr tuvojoties, izrādās, ka asfalts ir nofrēzēts nevis perpendikulāri ceļam, bet slīpi attiecībā pret to. Un šis pakāpiens veido asu ~ 15 cm augstu maliņu. Jūs nebijāt gaidījis šādu šķērsli sev priekšā. Jūs bremzējat cik vien spējat, lai maksimāli samazinātu ātrumu, un tuvojoties pakāpienam, jūsu ātrums ir vairs kādi 25kmh. Tomēr tas ir pietiekami, lai mēģinot uzbraukt uz slīpā pakāpiena, stūri izsistu no rokām un motocikls izrādītu tendenci strauji mainīt virzienu. Tik strauji, ka jūs nespējat saglabāt līdzsvaru un nokrītat turpat kopā ar motociklu.
Ātrums bija nenozīmīgs, bet, diemžēl skrambas un bojājumi ir pamanāmi.
Zīme ceļa remonts var slēpt visdažādākos pārsteigumus. Bedres, ceļa seguma bojājumus, ceļa seguma maiņu, kā arī šādu pārsteigumus kā aprakstīts. Pamanot ceļa segumu dažādos līmeņos, kas visbiežāk ir tieši nofrēzēts asfalts, ir rūpīgi jāskatās, kurā brīdi vajadzēs šķērsot šīs līmeņa maiņas.
11. Motocikls kā buferis.
Svētdienas vakarā atgriežoties mājās pēc brīvdienu izbraukuma, pie iebraukšanas pilsētā jums nākas braukt intensīvas satiksmes apstākļos. Apkārti ir daudz automašīnas, kuras visas atgriežas pilsētā. Satiksmes ātrums ir diezgan liels un jūs uzmanīgi, turot pirkstus uz bremzes, braucat pa savu joslu. Jūs cenšaties saglabāt drošu distanci, tomēr daudzi autovadītāji, to izmanto lai pārkārtotos tieši jums priekšā. Kad tas ir galīgi apnicis, ka kāds nemitīgi „ielien” jums priekšā, jūs samaziniet distanci līdz priekšā braucošajam. Tad paskatieties motocikla pulkstenī, lai redzētu pēc cik ilga laika varētu atgriezties mājās. Paceļot galvu no mērinstrumentu paneļa, jūs redzat, ka priekšējā automašīna jau ir ieslēgusi bremžu uguņus, un strauji stājas. Jūs mēģiniet nobremzēt, bet ar kaucošiem riteņiem slīdat un saduraties ar priekšā braucošo auto. Nākamajā mirklī cits automobilis jūs taranē no aizmugures.
Tā jūs tur stāvat un gaidiet apdrošinātājus. Jau redzams, ka motociklam ir bojātas abas dakšas, kas ir visai nepatīkami, kā arī paspēt mājās jūs varēsiet labi, ja pēc dažām stundām. Patīkami ir tas, ka jūs necietāt šajā avārijā.
Brauciena beigās nedrīkst atslābināties. Uzmanība ir jāsaglabā līdz pat brauciena beigām. Nav vērts skatīt pulksteni un novērst skatienu no ceļa, pa kuru notiek intensīva satiksme. Jūs pareizi darījāt turot pirkstus uz bremzes, tomēr kļūdījāties uz mirkli nenovērtējot situāciju sev priekšā. Vērtējot satiksmes plūsmu ir jāskatās vairākus mašīnas uz priekšu, lai saprastu kāda būs kustības intensitāte nākošajā mirklī. Kā arī, ja situācija to ļauj, veikli nospiežot bremzi ieteicams vispirms tikai ieslēgt bremžu uguņus, vēl nesākot intensīvu bremzēšanu. Tas paredzēts aizmugurē braucošajiem, lai tie savlaicīgāk spētu ievērot jūsu bremzēšanas manevru.
Sasha- MOTOpower lasītājs