“Norton” uzsācis “Commando 961 SE” ražošanu
|
|
||
Aptuveni pirms gada angļu uzņēmējs Stjuarts Gārners izpirka tirdzniecības tiesības uz savulaik tik populāro “Norton” marku un jau šajā laika periodā ir tapis pirmais motocikla modelis “Commando 961SE”, kuram beidzot uzsākta sērijveida ražošana, kas tirdzniecībā solās būt pieejams jau septembrī.
Sākotnēji jaunais “Norton Commando 961 SE” motocikls tiks izlaists ‘Limited Edition’ versijā tikai 200 eksemplāros, savukārt pēc tam tiks uzsākta tā standarta versijas ražošana. Pamazām ir plānots ražošanu palielināt līdz 1 500 vienībām gadā, kas, protams, lielā mērā būs atkarīgs no tā, cik lielu atsaucību pirmie modeļi iegūs pie pircējiem un kādas būs pirmo lietotāju atsauksmes.
“Commando 961 SE” cena, atkarībā no komplektācijas būs no 12 000 līdz 13 000 eiro. Turklāt, ja atjauninātās “Norton” markas pirmā motocikla laišana tirdzniecībā izrādīsies visādā ziņā veiksmīga, tad ražotāji iecerējuši izlaist vēl vairākus citus modeļus, tajā skaitā arī “NRV 588” ar “Wankel”ŗotora dzinēju, kura prototipu “Tourist Trophy 2009” sacīkstēs jau izmēģinājis Maikls Danlops.
Jaunais “Norton Commando 961SE” ir aprīkots ar divu cilindru, 961 ccm motoru ar parēli izvietotiem cilindriem, pa 2 vārstiem uz cilindra. Tā maksimālā jauda ir 80 zirgspēki pie 6 500 apgr./min. un maksimālais griezes moments pie 5 200 apgr./min. ir 90 Nm. Tā svars ir tikai 188 kg, jo liela daļa detaļu ir no oglekļa šķiedras.
Priekšā tam ir “Ohlins” dakša, bet aizmugurē divi “Ohlins” amortizātori. Priekšējās piekares gājiens ir 115 mm un aizmugurējās – 100 mm. Virzuļa gājiens 79 mm, cilindra diametrs 88 mm, kompresijas pakāpe – 10,1, 17 litru degvielas bāka. Tas atbilst ‘Euro 3’ekoloģiskajam standartam.