DBS padomi drošai motobraukšanai
|
|
||
Jau šobrīd, kad motobraukšanas sezona īsti vēl nav sākusies, ceļu satiksmē motobraucēji piedalās pārlieku pārgalvīgi, tādēļ Drošas Braukšanas Skola (DBS) aicina ievērot drošas braukšanas principus un dod vērtīgus padomus ikvienam braucējam. Ievērojot pareizu braukšanas ātrumu, lietojot pilnu ekipējumu un laicīgi izvairoties no bīstamām situācijām, motobraucēji var pasargāt sevi un citus satiksmes dalībniekus.
„Esmu novērojis, ka sezonas sākumā, motociklisti ir īpaši pārgalvīgi, savukārt autovadītāji vēl nav pieraduši pie satiksmes dalībniekiem uz diviem riteņiem, tāpēc bieži rodas bīstamas situācijas. DBS apmācot autovadītājus un motobraucējus drošā braukšanā, cenšas panākt, lai satiksmes drošība būtu jebkura braucēja prioritāte un spēkrata vadīšana nebūtu tikai izklaide un izrādīšanās,” stāsta DBS apmācību direktors Artūrs Priednieks.
Motociklista apģērbs – braucot ar motociklu ļoti svarīgs ir motociklista apģērbs, kombinezons ar visiem nepieciešamiem aizsargiem un it īpaši aizsargķivere un cimdi, bez kuriem pārvietošanās nav pieļaujama, pretējā gadījumā, pat pie vismazākā kritiena var gūt nopietnus kaitējumus veselībai, uzsver Priednieks.
Pareizs braukšanas ātrums – vadot motociklu pilsētā, kā arī ārpus tās, jāizvēlas situācijai un ceļa segumam atbilstošs ātrums. Pilsētā liela uzmanība jāpievērš visām izbrauktuvēm no pagalmiem, degvielas uzpildes stacijām, stāvvietām u.c., jo katra šāda izbrauktuve motociklistam jāuzskata par krustojumu. Jāatceras, ka autovadītājs nevar motociklistu pamanīt, ja gar ielas malām ir novietotas citas automašīnas, tāpēc ātrumu nepieciešams samazināt laikus. Motociklistam vienmēr jāatceras, ka strauji palielinot un samazinot ātrumu, jāpārliecinās, vai autovadītājs un citi satiksmes dalībnieki to redz.
Bremzēšana - bremzējot jāatceras vairāki pamatprincipi: Pirmkārt, kā uzsver DBS apmācību direktors, gan pie bremzēšanas, gan pie braukšanas pagriezienā motociklistam jāņem vērā ceļa segums (kontrolaku vāki, baltie ceļa apzīmējumi, izbirušās smiltis, bedres, iebrauktās riepu pēdas asfaltā, eļļas plankumi utt.). Bremzēšanu var veikt, kad motocikls ir vertikālā stāvoklī un brauc taisni, lai izvairītos no riteņu izslīdēšanas, bet tuvojoties bīstamai vietai, kur būs nepieciešams bremzēt, jārīkojas savlaicīgi un pārliecināti. Uzsākot bremzēšanu rokām jābūt taisnām un motocikla smaguma centru pakāpeniski jāpārnes uz priekšējo riteni, lai priekšējais amortizators būtu nospiests līdz galam. Bremzēšanas sviru šajā laikā spiež pakāpeniski un notur izspiestu līdz bremzēšanas beigām. Nav pieļaujama vairākkārtēja un strauja bremzēšanas sviras nospiešana, pēc kā seko priekšējā riteņa nobloķēšana, izslīdēšana un kritiens. Svarīgi ir samazināt ātrumu pirms izvairīšanas no šķēršļa. Izvairīšanas brīdī apbraucot šķērsli bremzēt ir bīstami.
Bīstamās situācijas un izvairīšanas no tām – visbiežākie motociklu satiksmes negadījumu iemesli ir: pieredzes trūkums, pārāk liels ātrums, nepareiza situācijas izvērtēšana un slikta motocikla redzamība, stāsta Artūrs Priednieks. Ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīts motocikls bieži saistīti ar izrādīšanos, kas nepieredzējušam motociklistam liek rīkoties muļķīgi. Motocikli ir atšķirīgi, tāpēc pirms braukšanas nepieciešams iepazīties ar motociklu ar kuru grasāties braukt. Motociklistam vienmēr jābūt gatavam laikus atpazīt bīstamas situācijas un reaģēt tajās, jābūt gatavam piekāpties un dodot ceļu. Ievērojiet distanci un intervālu, brauciet ar tādu ātrumu, kas nepārsteidz citus satiksmes dalībniekus. Samaziniet braukšanas ātrumu, ja samazinās redzamība vai saķere ar ceļa virsmu, izvēlieties pareizu braukšanas trajektoriju un rīcības kārtību. Praktizējiet motocikla vadīšanas iemaņas un pareizu braukšanas tehniku. Jābrauc ir savaldīgi un piesardzīgi, tas ir vienīgais veids kā neapdraudēt sevi un citus.
DBS piedāvā praktisku apmācību kursu, kura programmas pamatā ir Somijā izstrādāta metodika, kas tiek izmantota, apmācot somu policijas motociklistu vienības. Teorijas nodarbībās tiks pārrunātas tipiskākās situācijas, kas rada draudus motobraucēju dzīvībai, drošas braukšanas pamatprincipi, redzes īpatnības, braucot ar motociklu, tiks analizēti dažādi avārijas gadījumi, īpašu uzmanību veltot braukšanas tehnikas jautājumiem.
Par DBS:
Drošas Braukšanas Skola darbojas kopš 2005. gada. Skolas galvenais darbības virziens ir drošas braukšanas apmācības un ar to saistīto risku samazināšana gan uzņēmumiem, gan jebkuram transportlīdzekļa vadītājam, kas vēlas uzlabot savas braukšanas prasmes. DBS sadarbības partneri ir ”Audi Centrs Rīga”, ”Swedbank Līzings”, ”Latvija Statoil”, ”Zebra” un AA/S ”Balta”.
Plašākai informācijai:
Juta Krīgere,
DBS izpilddirektore,
tālr.: 29426162
e-m: juta.krigere@dbs.lv