Latvijas motociklisti izbrauc slaveno Čaušesku augstkalnu “militāro ceļu”
|
|
||
Šovasar piektajā “BMW Motorrad” fanu braucienā 26 motociklisti izbrauks divus slavenus Rumānijas kalnu ceļus, tostarp bijušā diktatora Nikolaje Čaušesku laikā militārajām vajadzībām būvēto augstkalnu trasi “Transfagarsan”, informē BMW Motorrad zīmola vadītājs Jurģis Bergs.
Aptuveni 6000 kilometru garais brauciens, kura laikā tiek šķērsotas divpadsmit valstu teritorijas, ierasti tiek rīkots jūlija pirmajās nedēļās, jo viens no tā galvenajiem mērķiem ir “BMW Motorrad” dienas Garmišā – Partenkirhenē.
Pirms nokļūšanas Vācijas dienvidos, Latvijas motobraucēji Berlīnē apskatīja arī “BMW Motorrad” rūpnīcu un ražotāja muzeju. Bergs atklāj, ka daudzus grupas dalībniekus pārsteidzis fakts, ka motocikli tiek ražoti tieši Berlīnē, un nekur citur.
Savukārt iespaidīgais Eiropas līmeņa moto fanu saiets Bavārijas Alpos priecē apmeklētājus ar jaunākajiem moto produktiem, krāšņiem šoviem, spilgtiem trikiem, izmēģinājuma braucieniem un teju leģendāru saviesīgo dzīvi. Tieši tādēļ nelielo pilsētiņu ik gadu apmeklē tūkstošiem motociklu cienītāju no vairāk nekā 40 valstīm. Latviju šoreiz pārstāvēja 26 “BMW Motorrad” fani ar 15 motocikliem, kuri atklāšanas pasākumā atradās līdzās Kolumbijas, Argentīnas, Kanādas, ASV un visu Eiropas lielāko valstu pārstāvjiem.
Pēc trīs piesātinātām dienām “BMW Motorrad Days” pasākumos Latvijas motociklistu ceļš katru gadu ved uz citiem aizraujošiem galamērķiem – ceļiem, par kuru izbraukšanu sapņo ne viens vien motobraucējs. Tieši tādēļ šī gada ceļojuma lielajā plānā (Latvija – Lietuva – Polija – Vācija – Austrija – Slovēnija – Serbija – Rumānija – Ungārija – Slovākija – Polija - Lietuva – Latvija) iekļauti divi Rumānijas augstkalnu ceļi – “Transfagarasan” un “Transalpina”.
114 kilometrus garais augstkalnu ceļš “Transfagarasan” ar pieciem tuneļiem, 27 viaduktiem un 831 nelielu tiltu savieno vēsturiskos Valahijas un Transilvānijas apgabalus. Baidoties, ka arī Rumānijā varētu atkārtoties 1968.gada “Prāgas pavasara” apspiešanai līdzīgi notikumi, valsts līderis, diktators Nikolaje Čaušesku militārajām vajadzībām 1970.-74.gadā Fagaras grēdā Karpatu kalnos lika izbūvēt šoseju.
“Transfagarasan” ir būvēts tā, lai būtu caurbraucams smagajai militārajai tehnikai, tādēļ kāpumi nav grūti pārvarami nevienam. Šodien tas ir iecienīts automašīnu un motobraucēju ceļojumu mērķis, tiesa, pieejams tikai no jūnija beigām līdz oktobra beigām.
Savukārt 139 kilometrus garā “Transalpina” trase tiek uzskatīta par, iespējams, visvecāko Karpatu kalnos izbūvēto ceļu. Tas tapis II gs. sākumā, kad senie romieši centās iekarot Dakijas (tagadējās Rumānijas) galvaspilsētu Sarmizegetusu. Tas ir ticis izmantots, lai Romā nogādātu Transilvānijā iegūto zeltu. Šodien modernizētā “Transalpina” ir viena no galvenajām trasēm, kas savieno Rumānijas centrālo daļu ar dienvidu reģioniem.
“BMW Motorrad” pārstāvis Latvijā “Inchcape Latvia” šādas ekspedīcijas rīko kopš 2015.gadā, un, kā atzīst Bergs, to popularitāte ar katru gadu tikai pieaug. Šāds divu nedēļu ceļojums ir lielisks veids, kā praktiski iepazīt sava dzelzs rumaka jaudu un atpūtas iespējas, ko sniedz gari moto pārbraucieni.