Latvijā prezentēts jaunais BMW R 1250 GS motocikls
|
|
||
“Lai arī motociklu sezona ir noslēgusies, paruna vēsta, ka ratus jākaļ ziemā, bet ragavas - vasarā. Šoruden BMW zīmols ir sarūpējis jaunumus visiem jaudīgu motociklu un garo distanču cienītājiem. 8.novembrī Latvijā tika prezentēts jaunais “BMW R 1250 GS”,” informē “BMW Motorrad” zīmola vadītājs Jurģis Bergs.
Jau vairāk nekā 35 gadus boksermotors “BMW Motorrad” GS modeļos ir apzīmējis spēcīgu un uzticamu dzinēju. Ar būtiski pilnveidotu boksermotoru un tajā pielietoto “BMW ShiftCam” tehnoloģiju jaunais “BMW R 1250 GS” sasniedz pilnīgi jaunu veiktspējas, darbības vienmērības un efektivitātes līmeni.
“Jaunākais GS modelis ir piedzīvojies ievērojamākos dzinēja jaudas uzlabojumus kopš 2013. gada. Ierasto 125 zirgspēku vietā “BMW R 1250 GS” ir 136 zirgspēki. Savukārt griezes moments ir uzlabots no 125 līdz pat 143 ņūtonmetriem, kas paredz, ka motociklam ir ievērojami lielāks spēks uz mazākiem apgriezieniem. Tādējādi spēkrats ir daudz drošāks vadītājiem un tā jaudas rezerve palīdz izvairīties no bīstamām situācijām uz ceļa,” stāsta Bergs.
Jaunais “BMW ShiftCam” ir boksermotora attīstības nākamais solis, tas nozīmē papildu jaudu visā apgriezienu diapazonā, samazinātu izmešu līmeni un degvielas patēriņu, vēl vienmērīgāku darbību. Uzlabojumi ir padarījuši dzinēja darbību vēl jūtami vienmērīgāku, it īpaši pie nelieliem apgriezieniem.
Lai motociklu piemērotu individuālām braucēja vajadzībām, jau standarta aprīkojumā ir iekļauti - ASC un “Hill Start Control”. Bāzes versijā ietvertā automātiskā stabilitātes kontrole ASC, pateicoties labākajai iespējamajai saķerei, nodrošina augstu braukšanas drošību. Modeļu standarta aprīkojumā iekļautais “Hill Start Control”ir liels palīgs braukšanas uzsākšanai pret kalnu, tā padarot ērtu kustības uzsākšanu slīpumā.
Tie, kuri mēdz doties moto ceļojumos kalnainākā apvidū, novērtēs braukšanas režīmu sistēmu “Pro”, kas tagad ir pieejama kā papildu aprīkojums un ietver papildu braukšanas iestatījumu “Dynamic”, kā arī dinamisko saķeres kontroli DTC, savukārt “R 1250 GS” iegūst papildu braukšanas iestatījumus “Dynamic Pro”, “Enduro” un “Enduro Pro”.
Jaudīgais dzelzs rumaks “BMW R 1250 GS” patiesi ir lielisks sabiedrotais, lai mērotu garas distances, dotos tālākos un tuvākos piedzīvojumos. Jauno modeli novērtēs arī visi bezceļu braukšanas piekritēji, tādēļ kaislīgākie motociklu braucēji ir aicināti jau laikus ieplānot nākamo galamērķi, jo liels attālums jaunajam GS nav šķērslis. Visi BMW zīmola motocikli pasaulē ir zināmi kā tūrisma motocikli. Tie ir ergonomiski un projektēti, lai sniegtu braucējam drošības un komforta sajūtu.
Lai izjustu BMW motociklu avantūras gara pievilcību apvienojumā ar jaudas baudījumu, “BMW Motorrad” saviem klientiem ik gadu organizē ceļojumus kopā ar dzelzs rumakiem. “Ceļojums ar motociklu ļauj tā vadītājam būt tuvāk dabai un izjust varenu emociju kokteili. Piemēram, sajust smaržu gammu, kas virmo, braucot gar lavandu laukiem, vai brīvības garu, kas uzvirmo, šķērsojot aizas vai kalnainus apvidus. Ceļojums ar motociklu ir iespēja pabūt vienatnē ar sevi, savukārt, ja vēlies dalīties emocijās ar līdzbraucējiem – ķiverē ir iebūvēta speciāla sarunu iekārta,” tā Bergs.
Starp motociklu ceļojumu cienītājiem ir ilggadējie BMW motociklu īpašnieki, tostarp restorāna “36.līnija” līdzīpašnieks un šefpavārs Lauris Aleksejevs, uzņēmējs un moto ceļotājs Agnis Liepiņš.
Lauris Aleksejevs Dienvidamerikā ar motociklu 40 dienās nobrauca aptuveni 10 000 km – no Peru līdz Argentīnai jeb kā to moto ceļotāji mēdz dēvēt - līdz pasaules galam.
“Iespaidīgākie skati, ko varēja baudīt ceļā, noteikti bija ledāji, Bolīvijas sālsezeri, kur mīt daudz flamingo. Visvairāk atmiņā palikušas sajūtas, kad traucies ar motociklu vietās, kur nav ne ceļu, ne elektrības. Moto ceļojumu priekšrocība izbraukt tādas vietas, kurām ar automašīnu nevar piekļūt,” stāsta Aleksejevs.
Agnis Liepiņš atzīst, ka brauciens ar motociklu sniedz brīvības sajūtas, braucot ar motociklu var sajust dažādas smaržas un izbraukāt takas, kuras ikdienas tūristam nav pieejamas, kā arī satikt interesantus cilvēkus.
“Marokā ar motociklu esmu bijis trīs reizes. Šī valsts ir gluži kā zebra - ļoti raiba un to šķērso paugurainas grēdas. Savukārt pilsētās un dabā ir sastopamas visdažādākās krāsas. Pagājušajā gadā ar BMW Enduro un labiem draugiem devos arī uz Dienvidameriku. Dienvidameriku pie motocikla stūres bija iespēja baudīt teju divus mēnešus, vēja un avantūras dzīti izbraucām no Peru pilsētas Limas līdz pat Ušvajai Argentīnā,” atminas Liepiņš.