MOTOpower.lv, |
BMW Motorrad elektronikas izstādē (Consumer Electronics Show), kas no 6. līdz 9. janvārim norisinājās Lasvegasā ASV, prezentēja divus inovatīvus risinājumus – motocikla lukturi ar lāzergaismu un ķiveri ar projekcijas displeju, tādējādi nosakot jaunus motodrošības standartus un līdztekus sniedzot ieskatu, kā šīs tehnoloģijas nākotnē varētu izmantot sērijveida modeļos.
BMW K 1600 GTL konceptmotocikls ar BMW Motorrad lāzera lukturi
Redzēt un būt redzamam. Tā vienmēr bijusi viena no galvenajām drošas motobraukšans aksiomām, tālab BMW Motorrad jau ilgstoši lielas pūles veltījis, lai izstrādātu un pilnveidotu motocikla lukturus. Ar gadiem BMW Motorrad risinājumu klāstā parādījās adaptīvie lukturi ceļa līkumu izgaismošanai, diožu dienasgaitas gaismas, kā arī dinamiskās bremžu gaismas. Kā allaž, tehnisko risinājumu progresu sekmējusi sinerģija, sadarbojoties ar BMW automobiļu konstruktoriem.
Šeit prezentētā BMW K 1600 GTL konceptuālā motocikla gadījumā BMW Motorrad lāzergaismas lukturis ir izveidots, balstoties uz konstrukciju, ko izstrādājusi BMW Group automobiļu nodaļa. Inovatīvā lāzertehnoloģija jau ir pieejama jaunajā 7. sērijas modelī, kā arī BMW i8. Tagad šo tehnoloģiju, nobriedušu un tomēr joprojām futūristisku, adaptējuši BMW Motorrad speciālisti, lai pielietotu motociklā.
Priekšējais lāzerlukturis rada ne tikai ļoti spilgtas un īpaši baltas gaismas kūli, bet arī nodrošina redzamību 600 metru attālumā, kas ir divtik vairāk nekā ar parastajiem lukturiem. Rezultātā braukšanas drošība diennakts tumšajās stundās ir būtiski uzlabota, turklāt, ne tikai pateicoties garākam gaismas kūlim, bet arī precīzākai ceļa izgaismošanai. Papildus tam lāzera lukturis ar kompaktu, robustu un apkopi neprasošu konstrukciju garantē ļoti ilgu kalpošanas laiku.
BMW Motorrad lāzera tehnoloģija konceptuālajā modelī K 1600 GTL integrēta, lai novērtētu tās piemērotību motociklam. BMW Motorrad veic testu sēriju, izmantojot sērijveida motociklus.
Pagaidām šīs tehnoloģijas pielietošanas izmaksas ir pārāk augstas, taču, palielinoties lāzergaismu izmantošanai automobiļos un šādiem lukturiem kļūstot par izplatītu aprīkojumu, lāzergaismu ražošanas izmaksām būtu jāsamazinās tiktāl, lai vidējā termiņā varētu plānot to pielietošanu motociklos.
Ķivere ar projekcijas displeju: ceļa informācija vienmēr jūsu redzeslokā
Esot satiksmē, pietiek vien ar sekundes daļu ilgu novēršanos no ceļa, lai motobraucējs nonāktu bīstamā situācijā. 2003. gadā BMW kļuva par pirmo Eiropas autoražotāju, kas kā papildu aprīkojumu savos automobiļos ieviesa projekcijas displeju.
BMW projekcijas displejs projicē nepieciešamo vai pieprasīto satiksmes vai spēkrata informāciju tieši braucēja redzeslaukā, ļaujot saglabāt konstantu uzmanību uz satiksmes situāciju priekšā uz ceļa. Braucot ar motociklu, šāda iespēja šķiet pat vēl svarīgāka nekā, vadot auto, jo dažkārt vien īsa vizuāla traucēkļa dēļ motocikla vadītājs var nonākt kritiskā situācijā.