Honda interesantākie jaunumi – NC700S un NC700X

Motografs.lv,
05-12-2011

Kaut prožektoru gaismās lielāko uzmanību parasti izpelnās superbaiki un dārgi visurbraucēji, Honda 2012. gada interesantākie jaunumi, šķiet, būs divi utilitāri motocikli.

Tieši tā – utilitāri motocikli! Turklāt jaunie vidējās svara kategorijas modeļi – NC700S un NC700X jeb pilsētas rodsters un pseido enduro – dala vienu platformu ar supermotorolleru Honda Integra un, daudz nepārspīlējot, ir kloni ar citu dizainu.



Jāatzīst, Motogrāfam tas bija pārsteigums, jo līdz ar EICMA sākšanos izplatītajā informācijā presei šāds fakts nebija minēts. Acīmredzot japāņu ražotājs nebija drošs, vai potenciālie pircēji tik ekstrēmu unifikāciju (motorollers–rodsters–pseido enduro) uztvers pozitīvi. Taču, ņemot vērā nemierīgos laikos ekonomikā, patērētāju interešu maiņu un trīs modeļu projekta tehniskās īpatnības, šķiet, ka Honda nav par ko kautrēties. Iespējams, tai pat būs, ar ko lepoties.



Tātad, kas ir noticis? Abi jaunie modeļi ir uzbūvēti, par pamatu ņemot vienu šasiju. Tās centrālais elements ir īpatnējs rāmis, kas izceļas ar to, ka augšējās caurules (divas, nevis viena, kā rakstīja Motogrāfs) ir novietotas neparasti zemu. Šāda konfigurācija iespējama, pateicoties jaunajam, kompaktajam divcilindru motoram, un nodrošina daudz vairāk vietas bagāžai.



NC700 gadījumā šī vieta gan ir izmantota savādāk nekā Integra – ja motorollera korpusā bagāžnieks atrodas zem sēdekļa, tad NC700 tas ir izvietots tur, kur citiem motocikliem atrodas bāka, turklāt tajā ietilpst nevis atvērta tipa ķivere, bet pavisam normāls integrālais pods.



Atsevišķu, atkārtotu pieminēšanu ir pelnījis motors. Motogrāfs jau rakstīja, ka jaunais agregāts ir veidots, par prioritātēm izvirzot zemu degvielas patēriņu un parocīgu raksturu ikdienas braukšanā. Taču, izrādās, Honda tā aprakstā ir “aizmirsusi” pieminēt vēl kādu savdabīgu faktu, proti, jaunais dzinējs ir puse no Honda Jazz motora un pie tā strādājuši gan Honda moto, gan auto inženieri. Protams, darba gaitā tas dažādi pilnveidots, jo motociklos nav iespējams noslēpt trūkumus, kas “pazūd” automobiļos, taču tagad kļūst skaidrāks, kāpēc dzinējam ir tik mazs apgriezienu diapazons.



Abi NC700 neapšaubāmi ir veidoti kā pieņemamu cenu modeļi, tāpēc nav nekāds brīnums, ka arī tiem uzstādīta vienkārša piekare – tāpat kā Integra, priekšā tā ir neregulējama 41 mm teleskopiskā dakša, bet aizmugurē vienkārša svira ar centrālo amortizatoru.



Toties NC700 rīcībā ir pāris vērā ņemamu trumpju – par aktīvo drošību gādās integrālās bremzes ar ABS (dažās valstīs standarta aprīkojums, dažās nē), bet kā alternatīvu parastai sešpakāpju ātrumkārbai pircēji varēs izvēlēties otrās paaudzes automātisko divsajūgu kārbu. Komplektā ar pēdējo motora jauda un grieze ir nedaudz pazemināti (47 pret 51 ZS, 60 pret 62 Nm) un izmainīti arī daži pārnesumu skaitļi.



Ar ko NC700S atšķiras no NC700X? Protams, ar dizainu – S ir tipisks pilsētas rodsters ar minimālu virsbūves detaļu skaitu, bet X turpina Crossrunner un Crosstourer iesākto dizaina tēmu un derēs garākiem braucieniem. Otrkārt, S piekares gājieni ir tādi paši kā Integra – 120 mm priekšā un aizmugurē, bet X tie ir attiecīgi – 153,5 un 150 mm.



Arī abi NC700 izcelsies ar gariem servisa intervāliem – parastās apkopes Honda prasa veikt tikai ik pēc 12 000 km, savukārt irīdija aizdedzes sveces būšot jāmaina tikai pēc 48 000 km. Cenas? Latvijā tās vēl nav noteiktas, taču, piemēram, Lielbritānijā NC700X ar ABS maksās Ls 4680 jeb jeb 6 660 eiro, tātad NC700S jābūt vēl pieejamākam. Nav slikti!



Tagad atliek gaidīt pirmos izmēģinājuma braucienus un pārliecināties, vai jaunais koncepts – ļoti praktisks un ļoti ekonomisks motocikls – ir pilnasinīgi izdevies. Ja jā, Honda varētu būt devusi startu jaunai motociklu paaudzei. Gaidīsim!

Tehniskie (ražotāja) dati: