Mārtiņš Jankovskis, Matīsa Karro preses pārstāvis, |
Nesen no Anglijas atgriezās latviešu motosportists Matīss Karro, kurš bija devies uz Angliju, lai iepazītos ar savu jauno komandu un izmēģinātu MX1 motociklus.
Oktobra beigās kļuva zināms, ka latviešu motosportists Matīss Karro nākamajā sezonā pasaules motokrosa čempionātā startēs prestižajā MX1 klasē, pārstāvot "Boost Energy KTM" komandu.
Pagājušajā nedēļā sportists kopā ar treneri Kasparu Stupeli devās uz Angliju, lai iepazītos ar komandu. „Trešdien kopā ar Kasparu Stupeli lidoju uz Angliju, Liverpūli, lai tiktos ar jauno komandu, ar kuru vienošanos biju noslēdzis ar e-pasta palīdzību,” iesāk Matīss Karro. „Jau tās pašas dienas vakarā visi aizgājām uz kopīgām vakariņām un iepazināmies. Nākamajā dienā aizvadīju pirmo treniņu. Sākumā izmēģināju 350 cc3 motociklu (MX2 klasē ir 250 cc3), kur daudz eksperimentējām ar amortizatoriem (rūpnīcas amortizatori vēl nebija atnākuši), kā arī izmēģināju dažādas stūres. Treniņa beigās izbraucu arī ar 450 cc3 motociklu un, beidzoties treniņam, biju galīgi apjucis.”
„Piektdien kopā ar Kasparu aizvadījām fiziskos treniņus, taču vēlāk komandas šefs visu komandu (apmēram desmit cilvēkus) paaicināja pie sevis uz vakariņām. Vakara gaitā Stupelis komandu iepazīstināja ar mūsu treniņplānu. Jāsaka, ka komandas menedžeris ar atplestu muti klausījās mūsu plānus – viņš bija patīkami pārsteigts par mums.”
„Sestdien devāmies uz citu trasi, kur jau bija lielāks vidējais ātrums. Sākumā izbraucu ar 350 cc3 motociklu. Biju jau it kā izlēmis, ka izvēlēšos šo motociklu, taču tad atkal izbraucu ar 450 cc3 (tas bija komandas biedra motocikls, kuram bija savādāki regulējumi) un atkal apjuku, jo nezināju, kuru labāk izvēlēties.”
Svētdien komanda bija iecerējusi aizvadīt kārtējo treniņu, taču beigās izdevās piedalīties nelielās sacensībās, kurās pārliecinošu uzvaru izcīnīja Karro. „Svētdien atkal devāmies trenēties. Braucot uz treniņu, mehāniķis teica, ka tur paralēli notiks arī kluba sacensības. Jokojot teicu, ka mums arī jāpaspēj uz sacensībām. Ilgi nebija jāgaida – sekoja zvans un biju jau piereģistrēts sacensībām. Atbraucām, kad treniņi pirms sacensību starta jau bija beigušies, taču man atļāva aizvadīt trīs apļus un iepazīties ar trasi. Sacensībās (Karro brauca ar 450 cc3 motociklu), kurās nebija spēcīgu braucēju, izdevās uzvarēt visos trijos braucienos (viena brauciena garums 15 minūtes un viens aplis). Prieks, ka izdevās pārliecinoši izcelt visus startus, lai arī tur bija braucēji, kuriem arī bija 450 cc3 motocikli,” turpina Matīss.
„Tagad esam nesaprašanā, jo neesam vēl izlēmuši, ar kuru motociklu braukt nākamajā sezonā. Tagad turpināsim trenēties mājās, bet janvārī, visticamāk, dosimies uz treniņnometnēm kaut kur ārzemēs. Pie komandas tagad kādu laiku nebraukšu, jo savu treniņplānu viņiem izklāstīju un viņi ar to bija apmierināti. Tagad koncentrēsimies uz fizisko.”
Jautāts, kāds bija pirmais iespaids par komandu un tur redzēto, Karro turpina: „Ja runājam par tehnisko pusi un komandas bāzi, tad šeit ir labāk, profesionālāk, jo komandai ir lielāks finansējums un budžets, kā arī lielāka iespēja ieguldīt motociklos.”
Protams, daudzus interesē, ar ko atšķiras 350 cc3 un 450 cc3 motocikli, tāpēc Matīss ievieš nelielu skaidrību. „Atšķirība starp motocikliem ir tāda, ka 350 cc3 ir vieglāks, bet, savukārt, 450 cc3 močiem ir jauda lielāka, kas man patīk labāk. Komanda grib, lai nākamgad braucu ar 350 cc3. Kāpēc? Vairāk laikam mārketinga dēļ. Komanda uzskata, ka viņa var uztaisīt ļoti labu 350 cc3 motociklu, bet man lielāka pārliecība ir par lielo motociklu. Ar 350 cc3 var nobraukt ilgāk, jo tas ir vieglāks, taču jauda, salīdzinot ar 450 cc3, ir mazāka. Pats jūtu, ka, pieliekot fiziskajā, varētu pabraukt ar 450 cc3.”
„Domāju, ka galīgais variants tiks pieņemts janvāra sākumā. Esmu priecīgs, ka izdevās iepazīties ar komandu, tāpēc tagad turpināšu smagi strādāt. Paldies visiem atbalstītājiem un faniem.”
Informāciju sagatavoja:
Mārtiņš Jankovskis, Matīsa Karro preses pārstāvis
Foto: Alex Daniels