KAWASAKI ZZR1400 būšot sērijveida motocikls ar labāko paātrinājumu pasaulē

Motografs.lv,
24-10-2011

Kaut pašu motobraucēju vidū aizvien netrūkst tādu, kas apšauba vēl jaudīgāku motociklu nepieciešamību, cīņa par pasaules ātrākā moča titulu tik drīz, šķiet, vēl nebeigsies. Kawasaki ZZR140, kura oficiālā debija visdrīzāk notiks Milānas izstādē, ir piedzīvojis būtiskus pārveidojumus un atkal ir gatavs mest izaicinājumu galvenajam konkurentam Suzuku Hayabusa.



Bez uzlabojumiem nav atstāta neviena motocikla daļa, taču galvenie uzsvara punkti ir motors, šasija un elektronika. Dzinēja darba tilpums, pagarinot virzuļu gājienu par 4 mm, ir palielināts līdz 1441 cm3. Tas ļāvis iegūt būtisku griezes momenta pieaugumu visa apgriezienu diapazonā, savukārt izteikts jaudas pieaugums sasniegts pie vidējiem un lieliem apgriezieniem.



Lai paaugstinātos rādītājus – 210 ZS un 162,5 Nm – īstenotu un reizē nodrošinātu motora izturību, revidēts teju katrs aspekts – samazināts virzuļu svars, uzlabota eļļošana, koriģēti ieplūdes/izplūdes kanāli, vārsti, sadales vārpstu ķēde, pastiprināta kloķvārpsta, palielināts izplūdes cauruļu diametrs, palielināts gaisa filtra laukums, kā arī viena radiatora dzesēšanas ventilatora vietā uzstādīti divi.



Lai līdz ar jaudu nepieaugtu degvielas patēriņš, Kawasaki inženieri uzrakstījuši gudrāku motora vadības programmatūru, kas, motociklam braucot vienmērīgā ātrumā, ļauj tam būtu par 8% ekonomiskākam nekā priekštecim.



Gatavojot atjaunoto modeli, kā vienu no uzdevumiem konstruktori izvirzīja sportiskāku raksturu, neupurējot relatīvi komfortablo ergonomiku.



Gatavojot atjaunoto modeli, kā vienu no uzdevumiem konstruktori izvirzīja sportiskāku raksturu, neupurējot relatīvi draudzīgo, komfortablo ergonomiku. Praktiski tas nozīmē, ka saglabāta līdzšinējā ģeometrija, taču, piemēram, puse rāmju detaļas ir jaunas un motors pilda nesošās konstrukcijas lomu, pieaugot konstrukcijas stingrībai. Piekarē ir uzstādītas stingrākas atsperes un pārkalibrēta amortizācija. Tādējādi, pēc Kawasaki vārdiem, amortizācija pamatā notiek piekares gājienu pirmajā daļā, uzlabojot gan ceļa nelīdzenumu absorbēšanu, gan stabilitāti.



Jaunums elektronikas jomā ir trīs režīmu saķeres kontrole. Pirmajos no diviem režīmiem sistēma pieļauj daļēju pakaļējā riteņa buksēšanu un motocikla pacelšanu uz pakaļējā riteņa. Savukārt trešajā režīmā, kas paredzēts braukšanai lietus laikā vai pa slideniem segumiem, saķeres kontrole iejaucas daudz izteiktāk. Ražotājs apgalvo, ka atslēdzamajā sistēmā darba lielāko daļu paveic nevis aparatūra, bet kompleksa programmatūra. Papildus tam ZZR1400 ir uzstādīts “jaudas slēdzis”, kas švakajā režīmā motora jaudu samazina par 25%. Visbeidzot, ņemot vērā klientu ieteikumus un pašu Kawasaki pieredzi, ir uzlabota ABS darbība.



No citām lietām, kam jāuzlabo ZZR1400 dinamika, jāpiemin vieglāki riteņu diski (– 1,39 kg), mazliet lielāks zobrats aizmugurē (42 zobi 41 vietā) un izturīgāka ķēde. Ātriem braucējiem noteikti patiks ZZR1400 arsenālā esošais slīdes sajūgs (slipper clutch).



Protams, nepamanīts nevar palikt ZZR1400 jaunais dizains, kas izskatās modernāk, sportiskāk un, iespējams, iederīgāk citu Kawasaki modeļu vidū. Ražotājs apgalvo, ka ar jauno virsbūvi ir uzlabota motocikla aerodinamika un karstā gaisa aizvadīšana. Strīdus noteikti izsauks jaunie izplūdes sistēmas slāpētāji, kuru izmērs, pieaugot jaudai, palīdz tikt galā ar izmešiem un troksni. Toties lielu vienprātību visdrīzāk raisīs jaunais instrumentu panelis ar informatīvi bagātu displeju, kas, pēc Kawasaki teiktā, daudz precīzāk atainos degvielas patēriņu un atlikušās degvielas daudzumu. Spriežot pēc foto, Kawasaki daudz uzmanības veltījis kvalitātes iespaida radīšanai – kokpita detaļas, bākas pārsegs u.c. izskatās izstrādātas ar lielu rūpību.



Ziņas publicēšanas brīdī Motogrāfam vēl nebija zināms, kad motocikls būs pieejams Latvijā un kāda būs cena.

Tehniskie dati & foto: