Suzuki V–Strom: revolūcija šoreiz izpaliek

Motografs.lv,
07-08-2011

Suzuki V–Strom 650, kas ražošanā ir kopš 2004. gada, šķiet, ir viens no tiem motocikliem, kas ļoti patīk tā īpašniekiem, bet pārējos atstāj diezgan vienaldzīgus. Tas laikam arī ir tikai loģiski, jo modelis orientēts uz pragmatiskiem pircējiem, kas praktisko vērtību tur augstāk par sekošanu jaunākajai modei.

Izskatās, ka arī jaunais V–Strom ir domāts lojālajai klientu bāzei, bet ambīcijas (ja tādas vispār ir) būvēt BMW F 800 GS vai Triumph Tiger 800 XC konkurentu ir vai nu rezervētas kādam citam modelim, vai pagaidām vienkārši iebāztas atvilktnē.



Bet kas tad ir izdarīts? Pirmais acīs, protams, krīt dizains – motocikla priekšējā daļa izskatās vieglāka, nedaudz sportiskāka, modernāka, bet agrākos vienlaidu sānu paneļus aizstājušas uzlikas ar ventilācijas atverēm, kam jāsekmē motora dzesēšana un jāsargā pilotu no nevajadzīgas karsēšanas.



Šaurākie paneļi kopā ar kompaktāku degvielas bāku (tilpums samazināts no 22 uz 20 litriem) ir ienesuši korekcijas ergonomikā. Arī sēdeklim ir jauna forma, tas ir 15 mm augstāks, un, kā apgalvo Suzuki, sēdpozīciju padara dabiskāku un ērtāku garos gabalos. Kā īpaši būtisku uzlabojumu ražotājs min jaunu, trīs pozīcijās regulējamu vējstiklu, kura pozīciju maiņai, tiesa, nepieciešama atslēga. Aizmugurē pasažiera rokturu un bagāžas platformas alumīnija bloku aizstājusi plastmasas detaļa, kas ir vieglāka un inertāka pret atmosfēras temperatūru.



Kokpitā redzams jauns instrumentu panelis ar analogo tahometru. Tā rādījumu klāsts ir visai plašs: odometrs, divi distances rādījumi, pārnesuma indikators, motora un atmosfēras temperatūra, vidējais degvielas patēriņš, degvielas līmenis, pulkstenis, kā arī zemas temperatūras indikators.



Motocikla šasija ir atstāta bez būtiskām izmaiņām – rāmim priekšā piestiprināta daļēji regulējama 43 mm Showa dakša, bet aizmugurē sviras svārstības mierina daļēji regulējams Showa monoamortizators. Riteņu bāze kļuvusi 10 mm garāka. Tāpat kā agrāk, priekšā motociklam ir uzstādīts 19 collu disks, aizmugurē – 17.



Lai arī motors nav ieguvis lielāku tilpumu un ir saglabāta iepriekšējā cilindra diametra un virzuļa gājiena attiecība, citādi jaunumu ir daudz: jauna kloķvārpsta, kloķi–klaņi, virzuļi, jauns gāzu sadales mehānisms, kā arī katrs cilindrs saņem pa divām irīdija svecēm. Rezultātā motors labāk piegādā griezes momentu pie zemiem apgriezieniem, turklāt ir 10% ekonomiskāks, tā kompensējot bākas tilpuma samazināšanu.



Ar uzpildītu bāku motociklus sver 214 kg, kas ir par 6 kg mazāk nekā agrāk. Daļu ieguldījuma svara samazināšanā devusi jauna, neatslēdzama ABS, kas sver tikai 0,7 kg. Motociklam jau tagad ir sagatavots plašs papildaprīkojuma klāsts – centrālais balsts, apsildāmi rokturi, tūrisma vējstikls, koferi utt.



Eiropas motopreses pārstāvji motociklu jau izmēģina, un, spriežot pēc pirmajām atsauksmēm, uzlabojumi dodot lielāku efektu nekā pirmajā mirklī varētu likties. Īpaši kolēģi uzsver komfortu pie stūres un efektīvu vējstikla darbību. Viens no izdevumiem fiksējis arī degvielas patēriņu, kas 300 km distancē pie straujas braukšanas bijis vidēji 5,1 litrs uz 100 km.



Eiropā nominētā motocikla cena ir 8 400 eiro. Motogrāfs, sazinoties ar Motofavorītu, uzzināja, ka cenu Latvijā visdrīzāk uzzināsim tikai pēc kādas no lielajām izstādēm, bet pārdošanā V–Strom varētu būt jāgaida līdz pat 2012. gada pavasarim.