18. Paraugkritiens. Atbraucot uz kārtējo moto pasākumu, jums ir jāmeklē vieta stāvvietai. Citi motociklisti jau ir noparkojušies visas šķērsielas garumā, un jūs redzat, ka nāksies apgriezties, lai atrastu parkingu ielas otrā pusē. Iela ir visai šaura, un jums negribas stumdīties ar motociklu, airējoties ar kājām. Pie tam vēl visi skatās. Jūs nolemjat, ka ielas platums ir pietiekoši lai apgrieztos ar vienu piegājienu.
Jūs sagatavojaties manevram un sākat apgriešanos, skatoties, lai neiebrauktu apmalē ielas pretējā pusē. Bet tieši tā arī sāk izskatīties – apmale burtiski nāk virsū.
Jūs sasverat motociklu vēl vairāk, izspiežat sajūgu un mēģiniet atbalstīties ar kāju. Šādā sasvērumā, pie neliela ātruma motocikls izrādās pārāk smags, lai to noturētu. Vēl jūs instinktīvi nospiežat priekšējo bremzi. Tas ir pietiekoši, lai jūs apgāztos, veicot demonstratīvu paraugkritienu.
Protams, citi motociklisti steidz jums palīgā piecelties, bet tas viss ir sīkums. Pašcieņa ir cietusi...
Lai veiktu apgriešanos šaurā vietā ir jāpatrenējas. Motoskolā tā ir figūra ‘astotnieks’. Atkarībā no apgriešanās rādiusa jūs variet palikt sēdus uz motocikla, vai arī pārnest svaru uz ārējā kāpšļa, un tad izpildīt šo vingrinājumu. Bez visa tā ir jāskatās uz to vietu, kur brauksiet, kad būsiet apgriezies. Skatoties uz apmali, jūs diezgan droši tajā iebrauksiet. Pareiza skatīšanās ir viens motobraukšanas prasmju stūrakmeņiem.
19. Slēptais auto.
Veicot nesteidzīgu braucienu pa pilsētu, jūs piedomājat pie iespējamām situācijām, un rūpīgi vērtējiet braucējus, kas izbrauc no šķērsielām, pagalmiem. Tādā mierīgā tempā braucot jūs panākat kravas auto, kas samazina ātrumu, lai no blakus joslas grieztos pa kreisi. Jūs novērtējiet, ka nevies nebrauc ne pretī, ne arī no labās puses, un piesardzīgi turpiniet braukt.
Brīdī kad jūs pabrauciet garām kravas auto, jūs redzat, ka no kreisās puses jums droši virsū brauc kāds vieglais auto. Jūs ekstrēmi bremzējat, un izvairieties no tā. Kontakta nebija, un auto mierīgi aizbrauc tālāk. Jums trīc rokas un ir dusmas par šādu autovadītāju.
Atkal jau beigās saprotat, ka vaina ir jāuzņemas pašam. Jāpriecājas ka jūsu ātrums bija tik neliels, ka varējāt nobremzēt. Aiz šīs kravas mašīnas jūs bijāt pilnīgi neredzams vieglā auto šoferim. Par to bija jāiedomājas apsteidzot lēno kravas auto, ka kreisā puse jums nav pārredzama, kā arī jūs neesat redzams nevienam, kas brauc no kreisās puses.