3. „Uzbrukums” atpakaļgaitā.
Reiz nolēmāt ātri aizskriet uz veikalu, pakaļ ... produktiem. Jūs saliekat nopirkto bākas somā, uzmetiet to vienkārši uz bākas nesprādzējot, iedarbiniet motoru, aiztaisiet ķiveri, jaku un uzvelciet cimdus. Tā kā ātrāk ir jātiek atpakaļ, tad uzdodot gāzi cenšaties ātri tikt caur autostāvvietu uz tās izeju.
Protams, uzmanība jāpievērš – cilvēki ar iepirkumu ratiem, bērni, pat dzīvnieki, kas pārvietojas pa autostāvvietu. Ar vienu aci redzat arī cilvēku, kas sakrāmē iepirkumus bagāžniekā, bet tas iekāpj pa pasažiera durvīm, un jūs vairs nepievēršat tam uzmanību. Kad pēkšņi – šis automobilis strauji uzsāk kustību atpakaļgaitā, tieši šķērsojot jums ceļu.
Jums negaidīti strauji nākas bremzēt pat sabloķējot riteņus. Jūs kaut kā apstājieties. Soma ar ‘produktiem’ pa zemi. Arī automobilis sāk samazināt gaitu, bet pilnībā apstājas tikai tad kad ir viegli sadūries ar jūsu motociklu. It kā labi, neviens nav cietis izņemot pirkumus, bet nu vairs ātri mājās jūs netiekat, un jāsāk skaidroties kurš kuru neredzēja un kuram ir apdrošināšana. Izrādās, automašīnā bija vadītājs, kuru jūs neredzējāt – tātad viņš neredzēja arī motociklistu.
Transporta līdzekļi, kuros iekāpj, vai izkāpj cilvēki, tai skaitā pasažieri, var uzsākt kustību jebkurā brīdī. Pārliecinieties, ka jūs redzat automobiļa vadītāju un ka viņš redz jūs. Tas ir būtiski arī autostāvvietās, kur stāvošās mašīnas aizsedz redzamību.
4. Lamatas motociklam
Jūs atgriežaties mājās no darba sastrēgumstundas laikā. Satiksme ir blīva un lēna un pirms krustojuma vēl puse no joslas tiek remontēta. Jūs ar savu plato motociklu un somām sānos nevariet izlīst starp rindām. Pašam ir karsti un arī dzinēja temperatūras rādītājs jau ir augstāk par normu. Jūs piebrauciet priekšējai automašīnai tik cieši pie aizmugures, ka pat mazliet pieskaraties mašīnas numuram. Nedaudz uzgāzējiet, liekot saprast, lai auto nevilcinās uzsākot kustību. Iedegoties zaļajai gaismai automašīna tiešām uzsāk kustību diezgan strauji, bet jūs ar motociklu variet to izdarīt vēl dinamiskāk. Kā arī vajag noķert kaut nelielu gaisa plūsmu, lai padzesētu dzinēju. Cieši sekojot automašīnai, jūs skatāties tai pāri jau uz nākamo krustojumu, kad ar spēcīgu sitienu priekšējais ritenis kaut kur atsitas, un jūs metat kūleni pāri stūrei, tad šļūcat uz vēdera starp jūsu virzienā braucošajām automašīnām.
Braucot tik tuvu priekšējam auto, jūs nepamanījāt nopietnu bedri ceļa vidū. Automašīna šo bedri izlaida pa apakšu starp riteņiem, bet jūs uz tās uzķērāties.
Braucot sastrēgumā aiz mašīnas, ievērojiet tādu distanci, lai jūs redziet, kas jums notiek zem riteņiem. Vismaz viena motocikla korpusa garumā. Un ieteicamāk ir braukt pa to joslas daļu, kur iet automašīnas kreisie riteņi. Tā var drošāk izvairīties no bedrēm, peļķēm un nobrauktiem dzīvniekiem.
Te jāņem vērā šis pavasaris Latvijā. Bedres ir un būs, vismaz līdz Jāņiem. Iespējams ka enduro motocikls ar 21’’ priekšējo riteni būtu paglābis šajā situācijā, bet tad, visdrīzāk, jūs nestāvētu kopā ar automašīnām sastrēgumā.
Ar cieņu, Motopower lasītājs- Sasha