„Honda” piedāvā pavisam jaunu transmisiju sporta motocikliem

MOTOpower.lv,
16-09-2009

Šī gada 8. septembrī „Honda Motor Co., Ltd” oficiāli paziņojusi, ka ir izstrādāta pasaulē pirmā pilnīgi automātiskā, divsajūgu transmisija, kas paredzēta sporta motocikliem ar liela tilpuma dzinējiem.

Ražotāji sola, ka jaunā transmisija dos iespēju pilnībā izbaudīt sportisku braukšanu, turklāt tā ir ļoti kompakta un viegla, tāpat tai raksturīga ļoti efektīva pārnesumu pārslēgšanās, līdz ar to tā solās tik pat ekonomiski patērēt degvielu kā standarta manuālās transmisijas.
Pirmais „Honda” sporta motocikls, kas būs aprīkots ar šo jauno transmisiju būs „VFR”, kas būs pieejams tirdzniecībā Eiropā un ASV valstīs jau nākamgad.

Šī vieglā un kompaktā, pasaulē pirmā transmisija ar diviem sajūgiem ir viegli piekombinējama pie jau esošiem dzinējiem bez nopietniem pārveidojumiem. Tā dod iespēju motocikla vadītājam pilnībā kontrolēt paātrinājumu, pateicoties elektroniskās kontroles tehnoloģijai, kas garantē lieganu pārnesumu pārslēgšanos bez jaudas zuduma.

Jaunizstrādātai „Honda” divsajūgu transmisijai ir trīs režīmi: ‘D’- pilnīgi automātiskais režīms, ‘S’ – pilnīgi automātiskais režīms sportiskai braukšanai un ar roku pārslēdzams sešu ātrumu režīms.
Katrs sajūgs atbild par saviem pārnesumiem, t.i., viens sajūgs par nepāra – pirmo, trešo, piekto, savukārt otrs par pāra pārnesumiem – otro, ceturto un sesto. Tie darbojas secīgi, pārslēdzot pārnesumus, līdz ar to netiek zaudēta jauda.


Attēlos Honda divsajūga transmisija sporta motocikliem