Cross Country “Liepāja 2024” sezonas atklāšanā visātrākais Kārlis Sabulis

,
25-03-2024

23. martā Liepājā, moto parkā “Lauma” aizvadīts Latvijas čempionāta un kausa pirmais posms Cross Country “Liepāja 2024”. Sacensībās startēja 136 dalībnieki no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas. Solo klases pārstāvēja 109 braucēji, bet kvadru klasēs uz starta devās 27 dalībnieki. Liepājā laiks bija labs, bez nokrišņiem. Interesantas un sīvas cīņas notika visās klasēs.

EGP klasē visātrākais un uzvaras laurus plūca Kārlis Sabulis (“Motosports Racing Team”), otrais Edgars Rudītis (“Motosports Racing Team”) un trešajā vietā Kristaps Bajārs (“MX Ķekava”), bet Q open klasē pārliecinoši uzvarēja Kārlis Neija (“Motosports Racing Team”).

Sarunā ar EGP klases un absolūtā kopvērtējuma uzvarētāju Kārli Sabuli (“Motosports Racing Team”), viņš pastāstīja, ka sacensībās veicās ļoti labi. Šajā posmā pieredzējušais motosportists startēju ar jauno, 2024. gada “Husqvarna” divtaktu motociklu. “Komanda “Motosports Racing Team” piešķīra man motociklu. Bija laba trase, lai pārbaudītu tā amortizāciju. Tur viss strādāja lieliski. Viss bija ļoti labi saregulēts,” saka Kārlis Sabulis. Starts viņam izdevās izcils. Pēc starta signāla, motocikls uzreiz pielēca. “Biju ielicis jau ātrumā un aizbraucu visiem pa priekšu. Sākumā Kārlis Kalējs man brauca aiz muguras. Zināju, ka esmu fiziski stiprāks un to, ka jābrauc divas stundas. Pirmajos divos apļos bija cīņa, bet pēc tam biju pārliecinoši visātrākais,” stāsta uzvarētājs. Līdz pat finišam, sportists brauca vienā tempā. “Baigi nemetu zemākus apļa laikus virs vidējā. Biju izrēķinājis, ka pēdējo apli varu nobraukt mierīgi un to, ka mani neapdzīs,” atzīst Kārlis Sabulis. “Laumas” smiltis un trase vairākkārt titulētajam motosportistam nav sveša “Zināju, ko gaidīt un tā arī noskaņojos. Ziemā trenējos, rezultāts likumsakarīgs. Jūtos labi. Šogad primārais būs enduro! Paldies un tiekamies trasē!” tā Kārlis Sabulis.

Hobiju klases uzvarētājs Mareks Tanakovs (“Motosports Racing Team”) Cross Country sacensībās startē otro gadu. “Par iegūto rezultātu esmu patīkami pārsteigts. Starts neizdevās, nelēca motocikls. Trase bija smaga. Tā ir sadalīta vairākos posmos - ir vieglāki, ir grūtāki. Varēju sadalīt spēkus. Smilšu posmi ir vissmagākie. Visgrūtāk ir motociklam, bet atrodot pareizākas trajektorijas, izdodas aizbraukt līdz finišam,” stāsta Mareks Tanakovs. Ziemā sportists ir strādājis pie savas fiziskās sagatavotības, lai sezonā šo pusotru stundu trasē varētu bez problēmām nobraukt. “Sākumā, kad spēka bija vairāk, varēju veikt agresīvākas apdzīšanas trasē. Parasti lēnākiem braucējiem cenšos ātrāk, bet pieklājīgi tikt garām. Visiem mums šis ir hobijs. Dalībnieku daudz, bet izdevās. Ilgi “sēdēju astē” līderim Jānim Jansonam, kuram nācās izstāties. Pirmspēdējā aplī viņa motociklam beidzās benzīns. Es savukārt, trīs apļus pirms beigām, uzpildīju bāku. Braucot ar divtaktu motociklu, “Laumas” smiltīs degvielas patēriņš bija krietni lielāks. Kā saka, šoreiz braucās labi. Arī laiks bija super. Laikapstākļi tomēr ir ļoti svarīgi. Balvas fantastiskas. Skaistas medaļas ar iedarinātām “Laumas” smiltīm. Plānoju šogad startēt visos Cross Country posmos. Pasākums kā parasti ļoti labi organizēts,” tā Mareks Tanakovs.

Q Open klases pirmās vietas ieguvējam Kārlim Neijam (“Motosports Racing Team”) kopumā šīs sacensības aizritēja mierīgi. Tas sportistam bija kā labs treniņš un gatavošanās motokrosa sezonai. “Trase ļoti patika, viss bija “forši”. Ieguvu savu braukšanas ritmu, kurā turēju līdz beigām. Brauciena pusē pieļāvu kļūdu un piedzīvoju kritienu. Pēc tā bija grūtāk atgūt ritmu, taču atguvu un turpināju braucieni. Līdz pēdējiem diviem apļiem sapratu, ka tuvojas finišs, bet spēka vēl bija pietiekami,” stāsta Kārlis Neija, kurš pēdējos divos apļos uzņēma vēl lielāku ātrumu un tā arī nobrauca stabili līdz galam. “Pasākums bija ļoti labi sarīkots. Arī trase bija ļoti labi sagatavota. Bija mazliet grūtāka un bedraināka kā pagājušā gada Cross Country, bet, kad iebraucās kvadru “špūrītes”, tad jau palika viegli braukt un viss labi. Asfalta sekcija bija tā vieta, kurā varēju mazliet atpūsties. Tā bija fiziski visvieglākā trases daļa, kur bija jāsēž un jādod gāze,” atzīst Kārlis Neija. Runājot par konkurentiem, kā no starta viņš aizbrauca pirmais, ar katru nākamo apli ieguva arvien lielāku atstarpi no otrās vietai. “Pēc mēneša startēšu Eiropas čempionātā motokrosā, tāpēc šis bija kā labs treniņš. Šogad galvenā prioritāte būs Eiropas čempionāts motokrosā,” saka Kārlis Neija.

Organizators Ainis Kļavenieks: “Dalībnieku skaits pirmajam posmam bija labs. Braucējiem trasē visu laiku bija ko darīt. Laikapstākļi bija ļoti labi. Visu iepriekšējo dienu lija, līdz ar to smiltis bija kļuvušas smagākas, nebija tik irdenas. Šī iemesla dēļ, degviela motocikliem beidzās daudz ātrāk. Kopumā ļoti labas sacensības. Aprunājos ar braucējiem, visi bija apmierināti. Arī trases konfigurācijas maiņa sportistiem patika. Katru gadu izdomājam, ko jaunu. Lielisks sezonas sākums, tas nozīmē, ka arī nākamie posmi būs labi apmeklēti. Pozitīvi arī tas, ka kvadru klasēm ir Latvijas čempionāta ieskaite, parunāju ar braucējiem, interese pieaug. Par to arī liecina kuplais dalībnieku pulks - 27 kvadri. Arī lietuvieši un igauņi tai skaitā. Biju priecīgs, ka arī kaimiņu valsts sportisti bija atbraukuši. Man patika. Sastāvs bija spēcīgs un labs gan solo, gan kvadru klasēs. Šoreiz visvairāk sportistu bija Iesācēju C klasē, kur galveno balvu no “STIHL” izcīnīja Edgars Fridrihsons (“Motosports Racing Team”). Paldies visiem mūsu atbalstītājiem.”

Latvijas čempionāta un kausa Cross Country pirmā posma TOP3:
EGP klasē:

1. Kārlis Sabulis (“Motosports Racing Team”)
2. Edgars Rudītis (“Motosports Racing Team”)
3. Kristaps Bajārs (“MX Ķekava”)

Juniori 14+ klasē:

1. Ralfs Spila (“Rodeo MX”)
2. Ralfs Vindigs (“MK Livonija”)
3. Niks Bortiņš (“Saldus motoklubs”)

Seniori 40+ klasē:

1. Jurģis Žukas (“Saldus motoklubs”)
2. Gundars Cibuļskis (“Motosports Racing Team”)
3. Jānis Gražulis (“MK ASB”)

Hobiju klasē:

1. Mareks Tanakovs (“Motosports Racing Team”)
2. Valdis Šakins (“Tukuma motoklubs”)
3. Ivo Ģermanis (“Motosports Racing Team”)

Open 1h klasē:

1. Modris Lešinskis (privāti)
2. Mareks Zolmanis (“MX Saldus”)
3. Valters Gotlaufs (“Kalsnava MB”)

Veterānis 50+ klasē:

1. Ivars Miķelsons (privāti)
2. Aigars Krasts (“Motosports Racing Team”)
3. Jurijs Žižkuns (“Moto A-Z”)

Iesācēji (C) klasē:

1. Edgars Fridrihsons (“Motosports Racing Team”)
2. Rait Palm (Igaunija)
3. Rauno Saia (Igaunija)

85 cm klasē:

1. Inguss Supe (“Orange Racing”)
2. Luiss Jundzis (“MX Bauska”)
3. Georgs Fridrihsons (“Motosports Racing Team”)

Absolūtais iesācējs klasē:

1. Henrijs Osvalds Freibergs (privāti)
2. Markuss Smats (privāti)
3. Pāvels Kerans (privāti)

Q Open klasē:

1. Kārlis Neija (“Motosports Racing Team”)
2. Raido Viinapuu (Igaunija)
3. Timo Loot (Igaunija)

ATV klasē:

1. Hegri Sutt (Igaunija)
2. Daividas Rudokas (Lietuva)
3. Kalev Koivsaar (Igaunija)

Rezulāti: https://speedhive.mylaps.com/events/2543112
Latvijas čempionāta un kausa Cross Country otrais posms norisināsies 14. aprīlī Ķesterciemā, Bušu karjerā.