Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: BMW Motorrad

AutorsZiņojums
Atrix
29. Apr 2016, 17:48#4401

Kopš: 28. Aug 2014

Ziņojumi: 484

Braucu ar: bez braucamā pagaidām...

Jā, Auser runā taisnību - sēdot viss svars ir uz ķermeņa vidu - pakaļu, kas atrodas uz sēdekļa, bet pieceļoties kājās, svara vektors iet tieši uz leju, uz kāpšļiem. Taču mans stāsts jeb arguments nebija par to. Stāvēt kājās var un vajag gan uz augstiem, gan zemākiem močiem, ja brauc pa sūdīgu taku. Vienīgi man liekas, ka spējai droši nolikt kāju uz zemes ir būtiska nozīme gan pilsētā, gan arī bezceļos. Un nozīme ir arī, cik augstu ir paša moča svara centrs. BMW mazajiem GSiem bāka ir zem sēdekļa - tobiš, tas ietekmē vadāmību arī uz normāliem ceļiem. Bet, ja par offroadu - es gribēšu redzēt, kā uz pirkstgaliem stāvot, moci no dziļas dubļainas rises izstums, vai stumjoties atpakaļgaitā, apgriezīsies uz šaura, akmentiņiem nokaisīta celiņa. Protams, profs visu var izdarīt, bet, ja fizika ir tavā pusē, tad tas būs vieglāk arī neprofesionālim. Par to es runāju.

par izmaksām - neapšaubot Hondas kvalitāti, uzprasiet, cik pie viņu dīlera maksās, teiksim, lielā apkope VFRam ar VTEC vārstu regulēšanu?

[ Šo ziņu laboja Atrix, 29 Apr 2016, 18:31:57 ]



-----------------
Lai vienmēr vertikāli tiek līdz mājai...

Offline

tomsb
29. Apr 2016, 18:46#4402

Kopš: 06. Jan 2016

No: Sigulda

Ziņojumi: 29

Braucu ar: BMW F650Gs '11

nerunā gan taisnību... nu es jau arī nevainoju - arī tas čalis saka, ka ļoti daudz cilvēkiem šo neizdodas saprast...diemžēl..
Masas centru viņš rēķina nevis starp pakaļu un ceļiem, bet starp cilvēka masas centru un moto masas centru. Ja vienas no šīm divām daļām masas centrs paceļas (cilvēka) uz augšu, attiecīgi arī kopējais masas centrs paceļas uz augšu.
Iedomājies, ka tu tagad lēnām celies augšā no stāvokļa, kad kājas tik tikko skaras pie kāpšļiem un stāvokļa, kad pakaļa tik tikko sāk atrauties no sēdekļa - vai tev tiešām liekas, ka pēkšņi moto sāks vadīties savādāk? Nav svarīgi kur un kā piestiprinās tas tavs svara vektors - kopējais masas centrs no tā nemainās..pat, ja nepieskartos ne pakaļa ne kājas, sistēmas masas centrs atrastos, kur vidēji svērtais attālums starp cilvēka un moto mc.
Ja tā neaiziet, tad jautājums kāpēc motošosejā līkumā (galu galā masas centra augstumam braucot nozīme ir tieši līkumos (vai stāvot stabilitātei)), neceļas kājās, bet tieši pretēji - gulstas moto blakus?

Jorpojām kājās stāvēšanai ir potenciāli ieguvumi, piem., īslaicīgi atslogot moto utt, bet ne masas centra pa-zemināšana.

Offline

Atrix
29. Apr 2016, 20:05#4403

Kopš: 28. Aug 2014

Ziņojumi: 484

Braucu ar: bez braucamā pagaidām...


Masas centru viņš rēķina nevis starp pakaļu un ceļiem, bet starp cilvēka masas centru un moto masas centru. Ja vienas no šīm divām daļām masas centrs paceļas (cilvēka) uz augšu, attiecīgi arī kopējais masas centrs paceļas uz augšu.
kopējais masas centrs no tā nemainās..


ja tā padomā no tīras fizikas, Tev ir taisnība bet ir arī fakts, ir, ka, braucot pa bezceļu stāvus, vadās labāk..

-----------------
Lai vienmēr vertikāli tiek līdz mājai...

Offline

Gasjs
29. Apr 2016, 20:48#4404

Kopš: 17. Jun 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 265

Braucu ar: agronoma sapni (BMW R1200GS Adventure LC)

Fiziķi, ibio.

Ielieciet tai vienādojumā faktu, ka cilvēks ir tāds ļurīgs kartupeļu maiss, kas traucē mocim braukt. Un ir atšķirība, vai tas kartupeļu maiss stiprinās un svaru novada sēdekļa augstumā vai kāpšļu augstumā.

Offline

Ex
29. Apr 2016, 20:55#4405

Kopš: 14. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 471

Braucu ar: BMW F800GS, KTM 300 EXC


29 Apr 2016, 18:46:37 tomsb rakstīja:
nerunā gan taisnību... nu es jau arī nevainoju - arī tas čalis saka, ka ļoti daudz cilvēkiem šo neizdodas saprast...diemžēl..
Masas centru viņš rēķina nevis starp pakaļu un ceļiem, bet starp cilvēka masas centru un moto masas centru. Ja vienas no šīm divām daļām masas centrs paceļas (cilvēka) uz augšu, attiecīgi arī kopējais masas centrs paceļas uz augšu.
Iedomājies, ka tu tagad lēnām celies augšā no stāvokļa, kad kājas tik tikko skaras pie kāpšļiem un stāvokļa, kad pakaļa tik tikko sāk atrauties no sēdekļa - vai tev tiešām liekas, ka pēkšņi moto sāks vadīties savādāk? Nav svarīgi kur un kā piestiprinās tas tavs svara vektors - kopējais masas centrs no tā nemainās..pat, ja nepieskartos ne pakaļa ne kājas, sistēmas masas centrs atrastos, kur vidēji svērtais attālums starp cilvēka un moto mc.
Ja tā neaiziet, tad jautājums kāpēc motošosejā līkumā (galu galā masas centra augstumam braucot nozīme ir tieši līkumos (vai stāvot stabilitātei)), neceļas kājās, bet tieši pretēji - gulstas moto blakus?

Jorpojām kājās stāvēšanai ir potenciāli ieguvumi, piem., īslaicīgi atslogot moto utt, bet ne masas centra pa-zemināšana.

Nez kāpēc meža kapļiem un krosiniekiem sēdeklis ir krietni augstāks par jebkuru ielas moci? Savukārt čoperim sēdeklis ir gandrīz 2x zemāks?
Vienkārša atbilde - ar čoperi kājās nebrauc un uz mežā uz beņķa neviens pa lielam nesēž.
Uzmini kurš ir stabilāks?

Offline

ArtisS
29. Apr 2016, 21:22#4406

Kopš: 09. Jan 2012

Ziņojumi: 151

Braucu ar: Mottorradu

Beidziet strīdēties karstie igauņi Ir taču piektdienas vakars, iemalkojam pa Hektoram

-----------------
Kautkātā

Offline

Atrix
29. Apr 2016, 21:32#4407

Kopš: 28. Aug 2014

Ziņojumi: 484

Braucu ar: bez braucamā pagaidām...

Jau malkoju! ..ka tik pa daudz nesanāk priekš rītdienas atklāšanas pasākuma

-----------------
Lai vienmēr vertikāli tiek līdz mājai...

Offline

VSK
30. Apr 2016, 00:19#4408

Kopš: 15. Nov 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 259

Braucu ar: BMW f650gs


29 Apr 2016, 20:48:48 Gasjs rakstīja:
Fiziķi, ibio.

Ielieciet tai vienādojumā faktu, ka cilvēks ir tāds ļurīgs kartupeļu maiss, kas traucē mocim braukt. Un ir atšķirība, vai tas kartupeļu maiss stiprinās un svaru novada sēdekļa augstumā vai kāpšļu augstumā.
+1

Offline

tomsb
02. May 2016, 09:10#4409

Kopš: 06. Jan 2016

No: Sigulda

Ziņojumi: 29

Braucu ar: BMW F650Gs '11

Sorry, es tiešām esmu Fiziķis (nē patiešām -strādāju par pētnieku), tik nezināju, ka tas ir kaut kā slikti vai lamu vārds? Varbūt vari paskaidrot sīkāk kāpēc tā domā?

Runājot vel par to stāvēšanu, neviens jau nesaka, ka tas ir kā nederīgi vai slikti - arī es minēju kā es saprotu, ko tas dod un, kā saka, ikdienā pielietoju. Es tik saku, ka piecelšanās kājās pati par sevi smaguma centru paaugstina un attiecīgi samazina stabilitāti (t.i.,ja tiek stācēts ar "taisnām", nelocīgām kājām - , kā iepriekš teicu, kāju locīšana un moto atslogošana tas jau ir cits stāsts)

Par to kartupeļu maisu - nesapratu - lūdzu paskaidro tad kas no tā īsti mainās, no tā vai tas maiss ir piestiprināts pie sēdekļa vai pekām (kopējam novietojumam un smaguma izkārtojumam paliekot nemainīgam)? Varbūt kāda atsauce, ja pašam slinkums rakstīt?

Argumentā par čoperiem vispār neiebraucu - kāds sakars?


29 Apr 2016, 20:48:48 Gasjs rakstīja:
Fiziķi, ibio.

Ielieciet tai vienādojumā faktu, ka cilvēks ir tāds ļurīgs kartupeļu maiss, kas traucē mocim braukt. Un ir atšķirība, vai tas kartupeļu maiss stiprinās un svaru novada sēdekļa augstumā vai kāpšļu augstumā.

Offline

marcis
02. May 2016, 09:25#4410

Kopš: 23. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2652

Braucu ar: S1000XR, RS50

Tev tiešām nepielec, kāpēc, kājās stāvot, mocis ir stabilāks???

Vai ir starpība, ja masa tiek nobalstīta apm. ceļu augstumā vai pakaļas augstumā (neskaitot motoru, kas ir nekustīgs, attiecībā pret moci, ne zemi)? Līkumā, mocim sagāžoties, smaguma centrs noliecas līdzi. Smaguma centra projekcija uz zemi, ja tas atrodas uz kāpšļiem, būs mazākā attālumā no riteņu saskarsmes punkta ar ceļu, kā rezultātā būs mazāks 'apgāšanas' moments (spēks x plecs), nekā, ja smaguma centrs, mocim noliecoties, būs kaut kur uz sēdekļa. Protams, ka līkumā strādā daudzi viens otram pretēji vērsti spēki, kas galu galā, notur moci līdzsvarā.

-----------------
būvuzraudzība, ēku tehniskā apsekošana u.c.

Offline

dzieburs
02. May 2016, 09:28#4411

Kopš: 09. Jul 2013

No: Tukums

Ziņojumi: 102

Braucu ar: TÉNÉRÉ

Šito vieglāk saprast tiem, kas bērnībā, vēl nespējot aizsniegt pedāļus, brauca ar vīriešnieku divriteni vienu kāju izbāzis caur rāmi

Offline

Gasjs
02. May 2016, 09:34#4412

Kopš: 17. Jun 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 265

Braucu ar: agronoma sapni (BMW R1200GS Adventure LC)

Fiziķis no manas puses nav lamuvārds. Te vairāk arguments par to, ka pārāk koncentrējamies uz teorētiskajiem, lietu kārtību aprakstošajiem modeļiem nevis reālo dzīvi.

Ja braucējs un moto ir nekustīgi savienoti, tad modelis ir baigi vienkāršs un šai savienībai ir viens smaguma centrs. Ja braucējs pieceļas kājās (un nofiksējas nekustīgi), tad arī kopējais smaguma centrs tiešām paceļas.

Realitātē moto un braucējs tomēr ir divi elastīgi savienoti objekti. Svarīgs ir nevis šo divu objektu kopējais smaguma centrs, bet abu smaguma centru mijiedarbība. Ja braucējs sēž, tad viņš ir mazkustīgāks un mazāk spējīgs ietekmēt kopējo smaguma centru. Plus vēl viņš savu smagumu pārnes uz moci tālāk no moča smaguma centra.
Ja braucējs stāv, tad attiecīgi viņš ar labāk ietekmēt kopējo smaguma centru. Plus savu smagumu pārnes uz moci uz pekām, kas ir zem moča smaguma centra.

Tā kā neesmu fiziķis, tad teorētisko modeli ar 2 iespējamos punktos 2 elastīgi savienotiem objektiem aprakstīt nemāku. Tur Tu varētu mums visiem palīdzēt.

Offline

tomsb
02. May 2016, 09:45#4413

Kopš: 06. Jan 2016

No: Sigulda

Ziņojumi: 29

Braucu ar: BMW F650Gs '11

Es saprotu, kāpēc zemāks smaguma centrs nozīmē stabilāku moto (ko tu pavisam man nevajadzīgi mēģini skaidrot, un ko esmu arī es mēģinājis skaidrot ar citiem piemēriem iepriekš un pat atsaucēm), tāpat saprotu vismaz dažas priekšrocības celties kājās (piem., īslaicīga moto atslogošana)), bet, tava teksta kontekstā, nesaprotu, kā piecelšanās kājās pazemina smaguma centru, vai iepriekšējās diskusijas kontekstā, kā no tā pret ko tiek balstīts kartupeļu maiss, pašam maisam savu pozīciju nemainot, mainās smaguma centra atrašanās vieta. To arī lūdzu paskaidrot. (turklāt bez slēdzienu par citu spriestspējas izdarīšanas vai kādu, iespējams pat trāpīgu, "lamu" vārdu piedēvēšanas - vajag? Ja vajag - saki -> varu)
Manā (un saskaņā masas centra aprēķināšanas formulām Wiki) skatījumā pilnīgi vienalga, kur tu to masu balsti, sistēmas smagumu centra atrašanos noteiks, kur tā masa patiešām atrodas. Vnk galu galā viss balstās uz divu ratu saskares punktu pret zemi.. tad jau pēc tavas loģikas (svarīgi, KUR pieliek svaru), sanāktu, ka sistēmas masas centrs ir līdz ar zemi (vai ratu asīm?)??


02 May 2016, 09:25:33 marcis rakstīja:
Tev tiešām nepielec, kāpēc, kājās stāvot, mocis ir stabilāks???

Vai ir starpība, ja masa tiek nobalstīta apm. ceļu augstumā vai pakaļas augstumā (neskaitot motoru, kas ir nekustīgs, attiecībā pret moci, ne zemi)? Līkumā, mocim sagāžoties, smaguma centrs noliecas līdzi. Smaguma centra projekcija uz zemi, ja tas atrodas uz kāpšļiem, būs mazākā attālumā no riteņu saskarsmes punkta ar ceļu, kā rezultātā būs mazāks 'apgāšanas' moments (spēks x plecs), nekā, ja smaguma centrs, mocim noliecoties, būs kaut kur uz sēdekļa. Protams, ka līkumā strādā daudzi viens otram pretēji vērsti spēki, kas galu galā, notur moci līdzsvarā.

Offline

Nemo
02. May 2016, 09:45#4414

Kopš: 19. Mar 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 49

Braucu ar: F650GS

neesmu ne fiziķis, ne arī vēl īsti motobraucējs bet pavadot pirmās dienas meža sapratu, ka braucot kājās visas tās pašas vietas, kur sēžot jūties kā uz govs un nedroši (smiltis ,dubļi utt), var izbraukt ar lielu drošibas sajūtu..zinu ka tas nav atklājums ..hvz ,kur un kā atrodas tas smaguma centrs , bet kājās stāvot dirst ir drošāk

Offline

tomsb
02. May 2016, 09:54#4415

Kopš: 06. Jan 2016

No: Sigulda

Ziņojumi: 29

Braucu ar: BMW F650Gs '11

resp es ceru, ka esmu jūs pārliecinājis/varam vienoties, ka piecelšanās kājās paaugstina smaguma centru, un attiecīgi samazina stabilitāti.
Tālāk, protams, kā jau n reizes teicu, elastīga kustība kājās ir cits efekts, kas t.sk. šo nestabilitāti var ne tikai kompensēt, pat uzlabot. Manā skatījumā problēma ir zināma neizpratne, ka tie ir divi nodaliti effekti, kam praktiski var būt arī reālas seka - piem, kāds tiešām sāks stiprināt moto kastes maksimāli tuvu assīm, lai tipa samazinātu smaguma centru.. nez.. un ja kādam tas ir jaunums, tad varbūt (cerams) tomēr ir jēga arī no teorētiskā skata uz dzīvi dažreiz


02 May 2016, 09:34:32 Gasjs rakstīja:
Fiziķis no manas puses nav lamuvārds. Te vairāk arguments par to, ka pārāk koncentrējamies uz teorētiskajiem, lietu kārtību aprakstošajiem modeļiem nevis reālo dzīvi.

Ja braucējs un moto ir nekustīgi savienoti, tad modelis ir baigi vienkāršs un šai savienībai ir viens smaguma centrs. Ja braucējs pieceļas kājās (un nofiksējas nekustīgi), tad arī kopējais smaguma centrs tiešām paceļas.

Realitātē moto un braucējs tomēr ir divi elastīgi savienoti objekti. Svarīgs ir nevis šo divu objektu kopējais smaguma centrs, bet abu smaguma centru mijiedarbība. Ja braucējs sēž, tad viņš ir mazkustīgāks un mazāk spējīgs ietekmēt kopējo smaguma centru. Plus vēl viņš savu smagumu pārnes uz moci tālāk no moča smaguma centra.
Ja braucējs stāv, tad attiecīgi viņš ar labāk ietekmēt kopējo smaguma centru. Plus savu smagumu pārnes uz moci uz pekām, kas ir zem moča smaguma centra.

Tā kā neesmu fiziķis, tad teorētisko modeli ar 2 iespējamos punktos 2 elastīgi savienotiem objektiem aprakstīt nemāku. Tur Tu varētu mums visiem palīdzēt.

Offline

marcis
02. May 2016, 10:00#4416

Kopš: 23. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2652

Braucu ar: S1000XR, RS50


02 May 2016, 09:45:20 tomsb rakstīja:
Es saprotu, kāpēc zemāks smaguma centrs nozīmē stabilāku moto (ko tu pavisam man nevajadzīgi mēģini skaidrot, un ko esmu arī es mēģinājis skaidrot ar citiem piemēriem iepriekš un pat atsaucēm), tāpat saprotu vismaz dažas priekšrocības celties kājās (piem., īslaicīga moto atslogošana)), bet, tava teksta kontekstā, nesaprotu, kā piecelšanās kājās pazemina smaguma centru, vai iepriekšējās diskusijas kontekstā, kā no tā pret ko tiek balstīts kartupeļu maiss, pašam maisam savu pozīciju nemainot, mainās smaguma centra atrašanās vieta. To arī lūdzu paskaidrot. (turklāt bez slēdzienu par citu spriestspējas izdarīšanas vai kādu, iespējams pat trāpīgu, "lamu" vārdu piedēvēšanas - vajag? Ja vajag - saki -> varu)
Manā (un saskaņā masas centra aprēķināšanas formulām
Wiki) skatījumā pilnīgi vienalga, kur tu to masu balsti, sistēmas smagumu centra atrašanos noteiks, kur tā masa patiešām atrodas. Vnk galu galā viss balstās uz divu ratu saskares punktu pret zemi.. tad jau pēc tavas loģikas (svarīgi, KUR pieliek svaru), sanāktu, ka sistēmas masas centrs ir līdz ar zemi (vai ratu asīm?)??


02 May 2016, 09:25:33 marcis rakstīja:
Tev tiešām nepielec, kāpēc, kājās stāvot, mocis ir stabilāks???

Vai ir starpība, ja masa tiek nobalstīta apm. ceļu augstumā vai pakaļas augstumā (neskaitot motoru, kas ir nekustīgs, attiecībā pret moci, ne zemi)? Līkumā, mocim sagāžoties, smaguma centrs noliecas līdzi. Smaguma centra projekcija uz zemi, ja tas atrodas uz kāpšļiem, būs mazākā attālumā no riteņu saskarsmes punkta ar ceļu, kā rezultātā būs mazāks 'apgāšanas' moments (spēks x plecs), nekā, ja smaguma centrs, mocim noliecoties, būs kaut kur uz sēdekļa. Protams, ka līkumā strādā daudzi viens otram pretēji vērsti spēki, kas galu galā, notur moci līdzsvarā.



Ja mocis stāv (brauc) vertikāli, tad patiešām ir vienalga, kur uz vertikālās ass ir pielikts spēks - tas atduras riteņu saskares punktā. Savādāk ir līkumā, kur parādās momenti, smaguma spēki, centrbēdzes spēki, centrtieces spēki.

-----------------
būvuzraudzība, ēku tehniskā apsekošana u.c.

Offline

tomsb
02. May 2016, 10:39#4417

Kopš: 06. Jan 2016

No: Sigulda

Ziņojumi: 29

Braucu ar: BMW F650Gs '11

Kas tas līkumā tieši ir savādāk? Pēkšņi smaguma centrs tiek rēķināts savādāk? Sagāžamies par 1 grādu un metam visu fiziku miskastē un kļūst svarīgi vai sēdi uz dirsas vai spied uz kājām, un pēkšņi ir atkal vērts bagāžas kasti stiprināt nevis uz sēdekļa, kur tā atrodas, bet taisīt stutes pie asīm? Protams, ka stabilitāte, pēc definīcijas, ir aktuāla tikai kaut kādā sagāzuma leņķī, kad smaguma centrs (tā projekcija) nesakrīt ar atbalsta punktu - whats your point?


02 May 2016, 10:00:29 marcis rakstīja:

02 May 2016, 09:45:20 tomsb rakstīja:
Es saprotu, kāpēc zemāks smaguma centrs nozīmē stabilāku moto (ko tu pavisam man nevajadzīgi mēģini skaidrot, un ko esmu arī es mēģinājis skaidrot ar citiem piemēriem iepriekš un pat atsaucēm), tāpat saprotu vismaz dažas priekšrocības celties kājās (piem., īslaicīga moto atslogošana)), bet, tava teksta kontekstā, nesaprotu, kā piecelšanās kājās pazemina smaguma centru, vai iepriekšējās diskusijas kontekstā, kā no tā pret ko tiek balstīts kartupeļu maiss, pašam maisam savu pozīciju nemainot, mainās smaguma centra atrašanās vieta. To arī lūdzu paskaidrot. (turklāt bez slēdzienu par citu spriestspējas izdarīšanas vai kādu, iespējams pat trāpīgu, "lamu" vārdu piedēvēšanas - vajag? Ja vajag - saki -> varu)
Manā (un saskaņā masas centra aprēķināšanas formulām
Wiki) skatījumā pilnīgi vienalga, kur tu to masu balsti, sistēmas smagumu centra atrašanos noteiks, kur tā masa patiešām atrodas. Vnk galu galā viss balstās uz divu ratu saskares punktu pret zemi.. tad jau pēc tavas loģikas (svarīgi, KUR pieliek svaru), sanāktu, ka sistēmas masas centrs ir līdz ar zemi (vai ratu asīm?)??


02 May 2016, 09:25:33 marcis rakstīja:
Tev tiešām nepielec, kāpēc, kājās stāvot, mocis ir stabilāks???

Vai ir starpība, ja masa tiek nobalstīta apm. ceļu augstumā vai pakaļas augstumā (neskaitot motoru, kas ir nekustīgs, attiecībā pret moci, ne zemi)? Līkumā, mocim sagāžoties, smaguma centrs noliecas līdzi. Smaguma centra projekcija uz zemi, ja tas atrodas uz kāpšļiem, būs mazākā attālumā no riteņu saskarsmes punkta ar ceļu, kā rezultātā būs mazāks 'apgāšanas' moments (spēks x plecs), nekā, ja smaguma centrs, mocim noliecoties, būs kaut kur uz sēdekļa. Protams, ka līkumā strādā daudzi viens otram pretēji vērsti spēki, kas galu galā, notur moci līdzsvarā.



Ja mocis stāv (brauc) vertikāli, tad patiešām ir vienalga, kur uz vertikālās ass ir pielikts spēks - tas atduras riteņu saskares punktā. Savādāk ir līkumā, kur parādās momenti, smaguma spēki, centrbēdzes spēki, centrtieces spēki.

Offline

apophis
02. May 2016, 10:57#4418

Kopš: 22. Sep 2008

No: Tukums

Ziņojumi: 238

Braucu ar: BMW F650GS Dakar

Ar gravitāciju tar mazaka sakara, kā pārējām ekstrām.

-----------------
BMW F650GS Dakar

Offline

marcis
02. May 2016, 11:23#4419

Kopš: 23. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2652

Braucu ar: S1000XR, RS50


02 May 2016, 10:57:24 apophis rakstīja:
Ar gravitāciju tar mazaka sakara, kā pārējām ekstrām.


Labs raksts!

-----------------
būvuzraudzība, ēku tehniskā apsekošana u.c.

Offline

marcis
02. May 2016, 11:33#4420

Kopš: 23. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2652

Braucu ar: S1000XR, RS50


02 May 2016, 10:39:33 tomsb rakstīja:
Kas tas līkumā tieši ir savādāk? Pēkšņi smaguma centrs tiek rēķināts savādāk? Sagāžamies par 1 grādu un metam visu fiziku miskastē un kļūst svarīgi vai sēdi uz dirsas vai spied uz kājām, un pēkšņi ir atkal vērts bagāžas kasti stiprināt nevis uz sēdekļa, kur tā atrodas, bet taisīt stutes pie asīm? Protams, ka stabilitāte, pēc definīcijas, ir aktuāla tikai kaut kādā sagāzuma leņķī, kad smaguma centrs (tā projekcija) nesakrīt ar atbalsta punktu - whats your point?


02 May 2016, 10:00:29 marcis rakstīja:

02 May 2016, 09:45:20 tomsb rakstīja:
Es saprotu, kāpēc zemāks smaguma centrs nozīmē stabilāku moto (ko tu pavisam man nevajadzīgi mēģini skaidrot, un ko esmu arī es mēģinājis skaidrot ar citiem piemēriem iepriekš un pat atsaucēm), tāpat saprotu vismaz dažas priekšrocības celties kājās (piem., īslaicīga moto atslogošana)), bet, tava teksta kontekstā, nesaprotu, kā piecelšanās kājās pazemina smaguma centru, vai iepriekšējās diskusijas kontekstā, kā no tā pret ko tiek balstīts kartupeļu maiss, pašam maisam savu pozīciju nemainot, mainās smaguma centra atrašanās vieta. To arī lūdzu paskaidrot. (turklāt bez slēdzienu par citu spriestspējas izdarīšanas vai kādu, iespējams pat trāpīgu, "lamu" vārdu piedēvēšanas - vajag? Ja vajag - saki -> varu)
Manā (un saskaņā masas centra aprēķināšanas formulām
Wiki) skatījumā pilnīgi vienalga, kur tu to masu balsti, sistēmas smagumu centra atrašanos noteiks, kur tā masa patiešām atrodas. Vnk galu galā viss balstās uz divu ratu saskares punktu pret zemi.. tad jau pēc tavas loģikas (svarīgi, KUR pieliek svaru), sanāktu, ka sistēmas masas centrs ir līdz ar zemi (vai ratu asīm?)??


02 May 2016, 09:25:33 marcis rakstīja:
Tev tiešām nepielec, kāpēc, kājās stāvot, mocis ir stabilāks???

Vai ir starpība, ja masa tiek nobalstīta apm. ceļu augstumā vai pakaļas augstumā (neskaitot motoru, kas ir nekustīgs, attiecībā pret moci, ne zemi)? Līkumā, mocim sagāžoties, smaguma centrs noliecas līdzi. Smaguma centra projekcija uz zemi, ja tas atrodas uz kāpšļiem, būs mazākā attālumā no riteņu saskarsmes punkta ar ceļu, kā rezultātā būs mazāks 'apgāšanas' moments (spēks x plecs), nekā, ja smaguma centrs, mocim noliecoties, būs kaut kur uz sēdekļa. Protams, ka līkumā strādā daudzi viens otram pretēji vērsti spēki, kas galu galā, notur moci līdzsvarā.



Ja mocis stāv (brauc) vertikāli, tad patiešām ir vienalga, kur uz vertikālās ass ir pielikts spēks - tas atduras riteņu saskares punktā. Savādāk ir līkumā, kur parādās momenti, smaguma spēki, centrbēdzes spēki, centrtieces spēki.



Paņem 3m garu kārti un iesien pašā galā 30kg. Tad pacel augšā un sagāz 20 grādu leņķī. Un tad tos pašus 30 kg nolaid lejā līdz 1m. Kurā gadījumā Tev būs vieglāk noturēt kārti 20 grādu leņķī?

-----------------
būvuzraudzība, ēku tehniskā apsekošana u.c.

Offline