Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
Vulkaans
07. Apr 2017, 19:25#3241

Kopš: 22. Mar 2017

No: Rēzekne

Ziņojumi: 396

Braucu ar: Vulkānu

Labais tonis jau prasa mainīt reizi sezonā. Tomēr praksē jāņem vērā, kad kuram beidzas un sākas sezona, un kādos apstākļos agregāts ziemā tiek glabāts. Ja septembrī moci nomet zem klajas debess un paņem to tikai aprīļa beigās, tad muļķīgi būtu nemainīt. Savukārt, ja glabājas telpās vienmērīgā temperatūrā, kura neveicina kondensāta rašanos un oksidēšanos, tad nekas tur traks, manuprāt, nenotiks arī divās sezonās.

-----------------
Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans

Offline

Archy96
07. Apr 2017, 19:29#3242

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120

Stāvēja virtuvē pie gāzes plīts visu ziemu

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

Vulkaans
07. Apr 2017, 20:37#3243

Kopš: 22. Mar 2017

No: Rēzekne

Ziņojumi: 396

Braucu ar: Vulkānu

Labak pie gāzes, kā pie bremzes

-----------------
Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans

Offline

RenegadeX
07. Apr 2017, 20:47#3244

Kopš: 28. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 580

Braucu ar: Hornet CB600F PC34, e39

Pēc pagājušā gada eļļas maiņas nobraucu 800km, tapat pirms sezonas nomainīju, pieņemsim ka tā bija ieziemošanas eļļa, kas iebraukta lai visur tiek motorā

Offline

Niere
07. Apr 2017, 20:56#3245

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

Archy,
vari droši maukt tālāk.

Offline

Deerjhon
09. Apr 2017, 20:19#3246

Kopš: 25. Jul 2015

No: Gulbene

Ziņojumi: 41

Braucu ar: jhon deere 1270G Honda VTR1000 X5

Viri! Samainīju ellu motoram, ielēju Elf 10w-50 moto. Izbraucu un slīd sajugs. Iepriekš neslīdēja. Varetu but ellas vaina, vai tomer sajugs izbeidzās no stavešanas. Jo iepriekš viss bija kartībā.

Offline

Vulkaans
09. Apr 2017, 20:36#3247

Kopš: 22. Mar 2017

No: Rēzekne

Ziņojumi: 396

Braucu ar: Vulkānu

Kāda tam Elf'am API klasifikācija? Vispār ir priekš slapjā sajūga? JASO MA? MA2? Un kas tā ir? Sintētika, pussintētika, minerālis?



-----------------
Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans

Offline

Deerjhon
09. Apr 2017, 20:43#3248

Kopš: 25. Jul 2015

No: Gulbene

Ziņojumi: 41

Braucu ar: jhon deere 1270G Honda VTR1000 X5


09 Apr 2017, 20:36:00 Vulkaans rakstīja:
Kāda tam Elf'am API klasifikācija? Vispār ir priekš slapjā sajūga? JASO MA? MA2? Un kas tā ir? Sintētika, pussintētika, minerālis?


Elf moto tech 4 10w-50 syntethic tehnology MA2 man mocis Honda firestorm 1000f 2002gada.

[ Šo ziņu laboja Deerjhon, 09 Apr 2017, 20:44:04 ]

Offline

Niere
09. Apr 2017, 20:46#3249

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

visdrīzāk iepriekšējam produktam bijušas labākas statiskās frikcijas īpašības + sajūgs uz galu.
tad nu sasummējās.

Offline

endurists
09. Apr 2017, 21:44#3250

Kopš: 12. May 2008

Ziņojumi: 1245

Braucu ar: Husaberg FE 501 2013, KTM LC4 Adventure R'98


07 Apr 2017, 17:56:46 Niere rakstīja:
ja nav stāvējusi saulē, nav problēmu.
tikai nafig Tev ##W-60 viskozitātes klase?
ktm?


Vai vari kaut ko smalkāk par ...w60 un KTM!

Es zinu, ka tas ir pašas eļļu zinātnes pamatā, bet arī Serģī man neprata īsti izstāstīt atšķirību 15w50 vai 10w60

-----------------
Husaberg FE 501 2013
KTM LC4 Adventure R'98

Offline

Vulkaans
10. Apr 2017, 08:12#3251

Kopš: 22. Mar 2017

No: Rēzekne

Ziņojumi: 396

Braucu ar: Vulkānu

Varbūt stulbs jautājums, bet kas rakstīts mocim specenē? Kādu eļļu iesaka? Ja vien apstākļi nav nestandarta, no biksēm ārā lēkt, manuprāt, nav itin nekādas jēgas. Ne ar API speceni, ne ar piedevām, ne ar nestandarta viskozitāti. Ja esi sapratis, ka ar kādu konkrētu eļļu ir ok, tad nav jēgas nākamreiz eksperimentēt vēlreiz.

-----------------
Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans

Offline

Niere
11. Apr 2017, 00:31#3252

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

[...aizņēmu vietu, lai pārdzītu atbildes uz nokošo lapu...]

[ Šo ziņu laboja Niere, 11 Apr 2017, 00:41:57 ]

Offline

Niere
11. Apr 2017, 00:39#3253

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


09 Apr 2017, 21:44:05 endurists rakstīja:

07 Apr 2017, 17:56:46 Niere rakstīja:
ja nav stāvējusi saulē, nav problēmu.
tikai nafig Tev ##W-60 viskozitātes klase?
ktm?

Vai vari kaut ko smalkāk par ...w60 un KTM!
Es zinu, ka tas ir pašas eļļu zinātnes pamatā, bet arī Serģī man neprata īsti izstāstīt atšķirību 15w50 vai 10w60

te esmu saprotamākā formātā izteicis, to, kas atrodams SAE J300 viskozitāšu klašu definīcijās.
HTHS norādīta minimāli pieļaujamā klases viskozitāte @+150C.
ja neskaidrs, jautā, parādīšu citādā formātā.

Offline

Niere
11. Apr 2017, 00:41#3254

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


09 Apr 2017, 21:26:37 Bagars rakstīja:

09 Apr 2017, 20:46:18 Niere rakstīja:
visdrīzāk iepriekšējam produktam bijušas labākas statiskās frikcijas īpašības + sajūgs uz galu.
tad nu sasummējās.

Vot kā šito noskaidrot pirms iepakojuma atvēršanas?
Jo tas būtiski ietekmē gan slippera, gan rekluse darbību. Pat tiktāl, ka šie sajūgi top gandrīz nelietojami

nedaudz ar pauzi...

neatverot iepakojumu, atliek vien produkta datu lapa. par statiskās&dinamiskās frikcijas īpašībām tur var spriest vien pēc JASO MA/MA2 esamības, kur MA2 sajūga frikcijas īpašības ir spēcīgākās.
savulaik biju apkopojis robežlielumus šajā diagrammā:



bet tavs jautājums droši vien drīzāk ir par to, kādēļ divi produkti ar vienādu sajūga veiktspēju uzvedās atšķirīgi.
nevaru atsaukties ne uz vienu tehnisku dokumentu vai pat vērā ņemamu viedokli, taču mans minējums ir šāds:
JASO klasifikācija ir ļoti vaļīga. nekrāmēšu ciparus, bet jau fakts vien, ka JASO MA/MA2 var izpildīt pat ar minerāleni, neko labu nepasaka.
(piebilde: JASO apraksta ne tikai sajūga frikciju, bet arī iekļauj API klašu prasības + fiziskus&ķīmiskus nosacījumus)
tad nu ir tāda aizdoma, ka arī frikcijas prasības ir pietiekamas standarta ielas pielietojumam, taču var būt nepietiekamas smagākajiem apstākļiem, kādi ir sacīkšu motociklos.
tavs supermoto, nenoliedzami, ir viens no skarbiem pielietojumiem.

tādēļ tieša atbilde uz tavu jautājumu būtu -
nē, pirms trauka atvēršanas tikai no tehniskajiem parametriem un bez veiktiem neatkarīgiem testiem tavam pielietojumam eļļas uzvedību sajūgā noteikt nevar.

p.s. tādēļ moto eļļas ir interesanta štelle, ka JASO+API par eļļu pasaka visai maz.

Offline

Niere
11. Apr 2017, 00:44#3255

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


10 Apr 2017, 08:12:48 Vulkaans rakstīja:
Varbūt stulbs jautājums, bet kas rakstīts mocim specenē? Kādu eļļu iesaka? Ja vien apstākļi nav nestandarta, no biksēm ārā lēkt, manuprāt, nav itin nekādas jēgas. Ne ar API speceni, ne ar piedevām, ne ar nestandarta viskozitāti. Ja esi sapratis, ka ar kādu konkrētu eļļu ir ok, tad nav jēgas nākamreiz eksperimentēt vēlreiz.

domāju, ka daļēji atbildēju iepriekšējā ierakstā.
varētu vēl atbildēt ar pretjautājumu - kādi ir kritēriji, lai saprastu, ka ar kādu konkrētu eļļu ir ok?

Offline

oskars87
20. Apr 2017, 10:41#3256

Kopš: 30. Jan 2013

No: Sigulda

Ziņojumi: 122

Braucu ar: lc4 adventure

Yamaha xt660z 2010 gada var liet motul 5100 10w40 vai arī ko citu iesakiet?
Vai 7,30 eur/l ir normāla cena vai kkur var dabūt lētāk.

Offline

Vulkaans
20. Apr 2017, 12:00#3257

Kopš: 22. Mar 2017

No: Rēzekne

Ziņojumi: 396

Braucu ar: Vulkānu

Tavai Gamašai specenē rakstīts kas?
Ja rakstīts, ka der tas, kas uz buteles (10W40 API SL/SJ/SH/SG, JASO MA2), tad, protams, var.
Cena prtiekš konkrētās eļļas ir adekvāta.

EDIT
Iemetu aci moča servisa manuālī. Izskatās, ka pat tik krutu var neliet. Pietiek ar parastu SG. Pārbaudi pats.

[ Šo ziņu laboja Vulkaans, 20 Apr 2017, 12:25:17 ]



-----------------
Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans

Offline

Dartagnan
20. Apr 2017, 13:13#3258

Kopš: 25. Apr 2009

No: Jūrmala

Ziņojumi: 1352

Braucu ar: DL1000 `16 + e39 540i ar LSD

Tam teneres motoram vispār vajag minerāleni 20w40. 5100 jau tam ir daudz labāks kā vajag. Es savējos 660 baroju ar hondas tirgoto 20w50 silkolene minerāleni, visi nogāja 100+ k km bez remontiem.

-----------------

Offline

Jameson
21. Apr 2017, 03:13#3259

Kopš: 30. Oct 2015

Ziņojumi: 327

Braucu ar: CBF600

Vispār interesanta padarīšana. Es savam ielējis ar jaunāku API standartu (SG vietā ieliets SN ).. itkā viss ok.
Paziņa ielēja sev tādu pašu un sajūgs sāk pie silta motora slīdēt

-----------------
Ar iešprici katrs mērkaķis tagad mākslinieks. <c> Vulkaans

Offline

Vulkaans
21. Apr 2017, 08:40#3260

Kopš: 22. Mar 2017

No: Rēzekne

Ziņojumi: 396

Braucu ar: Vulkānu

Kas tur interesants? Moči gan jau jums dažādi, tāpat kā dažādi sajūgi. Un, jo tālāk attālinies no konkrētajam dzelzim rekomendētā API, jo lielāka iespēja, ka nāks tikai par ļaunu. Lai gan pēc standartiem jaunākai eļļai būtu pilnībā jābūt savietojamai un derīgai vecākas eļās (kuru, piemēram, vairs neražo) vietā, motociklu gadījumā visu sabojā slapjais sajūgs. Beigās princips te sanāk gandrīz vai pretējs loģikai. Jo prastāka eļļa, jo labāk.

-----------------
Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans

Offline