Online
Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| galvenais kur pērk... mazā moto bodītē pagrabā varbūt būs slikta eļļa, kad citam tā pati ok. dalīšanās ar ko kas brauc neko nedos, tikai atbrīvos sirdsapziņu, tipa ne viens tāds braukāsi. niere tiko rakstīja ka piemēram JASO MA2 atbildīs pat minerālenei. mocis pa sezonu sliktu eļļu nesajutīs, ja nu tikai reāli paļonā. plusminus efektu jutīsi no katra ražotāja, salīdzināt vēl dažādus močus nav jēdzīgi.
tobiš es saku ka motulis 7100 man patīk, tu liesi sev? un ko tas dos. dos reāls iztirzājums par sastāvu, atbilstību, analīzes. un tests gan trasē ar proraideri, un uz ielas ar proraideri. un tad vienai eļļai būs jau kaut kāds raksturojums, cik laba, cik ilgi kalpos(relatīvi), utt. bet tā būs tikai piemēram 7100 MA2 10w40. un viss. katrs to tev nepateiks. to var izdarīt tikai tā teikt salasoties gudrām galvām un uz papīra analizējot kas pa kam. tam vajag zināšanu bāzi, un alanīzes brauktai un visādai eļļai. 2% raideru varbūt zinās ķīmiju utt, un spēs paši analīzes salīdzināt utt. bet tie būs 2%.
tos 98% tu tomēr arī gribi dzirdēt? daži labi eļļu līdz līmenim nepielej. darbina salos, motoru neiesilda un gāž redlainā. un tos tad ņemsi vērā? vajag uzmanīties no tā ko gribi, var nejauši ieklausīties nezinītī... vainīgs būsi pats.
es atsperos no nieres verdiktiem par eļļām, pēc analīzēm, datu lapām utt. dzirdēt kā citi saka leju autosa eļļu un bēdu nezinu man nav pat interesanti. domāju ka ja labi apsvērsi savu iepriekšteikto par padalamies ko kas lej, negribēsi katru teikumu uztvert pat tuvu nopietni.
pat trases braucējs var ievest maldināšanā. labāk izvēlēties kuru klausīt, nevis katru.
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
sandors | | Kopš: 22. Nov 2014
Ziņojumi: 642
Braucu ar: auto-moto-velo
|
05 Oct 2016, 10:26:45 mexa rakstīja:
pagaidaam uzticos lielaakiem distributoriem, un veikalaa nepeerku neko no taadiem rashodnjikiem
Bij raidījums pa eļļām krievijā, tur pat daļa lielie izplatītāji, domā, ka tirgo labu mantu, bet pašķetinot izrādās ka pat tajā līmenī, daļēji, pasākums jau ir sadirsts![ Šo ziņu laboja sandors, 05 Oct 2016, 11:31:31 ] | Offline | | |
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| korektāk pupliski prasīt par tieši tādu tādu eļļu ko saka zinātāji. pateiks, tā tak minerālene, ar tādām tādām piedevām. piemēram derēs ielas braukšanai. un ko liet jālem pašam, neba kāds ar karoti baros, un tad uzņemsies atbildību par tevis lieto eļļu, nezinot pat tuvu reālus lietošanas apstākļus. cilvēki ļoti mīl melot un interpretēt pa savam. es strādāju ar cilvēkiem, un vairāk nevienam nepazīstamam uz vārda NETICU. jo 90% pierādās tiko teiktais par melošanu utt
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
|
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
|
05 Oct 2016, 11:31:20 sandors rakstīja:
05 Oct 2016, 10:26:45 mexa rakstīja:
pagaidaam uzticos lielaakiem distributoriem, un veikalaa nepeerku neko no taadiem rashodnjikiem
Bij raidījums pa eļļām krievijā, tur pat daļa lielie izplatītāji, domā, ka tirgo labu mantu, bet pašķetinot izrādās ka pat tajā līmenī, daļēji, pasākums jau ir sadirsts!
no citāta -pagaidām
jo zinu ka nezinu 100% viss ir relatīvi
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
sandors | | Kopš: 22. Nov 2014
Ziņojumi: 642
Braucu ar: auto-moto-velo
|
05 Oct 2016, 11:10:59 pivit rakstīja:
Tāpēc jau es savulaik piedāvāju, lai ierakstam katrs, kas par moto un kādu eļļu lejam.
Poblem?
Šajā pasākumā figurēs ļoti liels % subjektīvā, emocijas, izjūtas, "specu" viedokļa ietekme = pa lielam bullshits.
Pats ņemu eļļu no Nieres. Sākumā uztaisīju analīzes, lai saprastu kas ar mototu, kas ar eļļu, izdarīju secinājumus un ir ok.
Tīri subjektīvie mani spriedelējumi, izvēlēties eļļu no vidējās cenu kategorijas (jo baigi mo netiek slogots augšās) , mainīt eļļu biežāk nekā paredz manuālis.
Esmu izprovējis 3 eļļas, no subjektīvā viedokļa ne pret vienu man un manam mo pretenziju nebija.
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
05 Oct 2016, 11:44:09 sandors rakstīja:
Pats ņemu eļļu no Nieres. Sākumā uztaisīju analīzes, lai saprastu kas ar mototu, kas ar eļļu, izdarīju secinājumus un ir ok.
ou, nē, veci. es eļļas praktiski netirgoju, ja nu vien dažos gadījumos lielos apjomos. dažas kastes kaut kad iztirgoju, palīdzot bijušam kolēģim, jo produkta veiktspējas/cenas attiecība bija ļoti laba.
analīzes, protams, ieteicamas gandrīz katram motoram vismaz 1x.
lai nav pārpratumu, netā esmu atrodams gluži kā Statoil eļļu tirdzniecības darbinieks (tagad Fuchs & Silkolene), taču tas kā tehniskais konsultants (iespējams figurē arī novecojusi informācija).
konsultēju arī citus eļļu tirdzniecības uzņēmumus.
cenšos, cik vien tas iespējams, ieturēt neatkarīgu pozīciju spriedumos. | Offline | | |
sandors | | Kopš: 22. Nov 2014
Ziņojumi: 642
Braucu ar: auto-moto-velo
|
05 Oct 2016, 20:08:52 Niere rakstīja:
ou, nē, veci. es eļļas praktiski netirgoju
Lab,lab , panikai nav pamata, pirmsākumu ceļš veda caur tevi .... protams, ka parasti tiek ieteikts tuvāks cilvēks, pie kā vērsties, tā notiek gandrīz vienmēr. Šis faktors protams tika ņemts vērā, jo praktiksi vienmēr darījumu pirmsākumos valda lielāka vai mazāka neuzticība.
Tā kā ja eļļa būs pieejama, tad nerdzu iemeslus, lai neturpinātu to lietot.
| Offline | | |
ksneps | | Kopš: 24. May 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 746
Braucu ar: R1 & 990 adv
| Un bieži jums tā, ka motoram kaput TIEŠI dēļ eļļas? Ar to domāju parasto ikdienas moto braucēju. Cik tad tiek nobraukti - neviens jau 200-300 tūkst.km nenobrauc ar to motoru. Parasti daži gadi pabrauc un pērk jaunāku moci.
Un kā ar dīleriem? Vai tad viņi tur spec-kruto eļļu tur lej motoros. To pašu standarta eļļu no mucas droši vien un viss.
Pastāstiet tie, kas to lietu zina... | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
05 Oct 2016, 21:46:06 ksneps rakstīja:
Un bieži jums tā, ka motoram kaput TIEŠI dēļ eļļas? Ar to domāju parasto ikdienas moto braucēju. Cik tad tiek nobraukti - neviens jau 200-300 tūkst.km nenobrauc ar to motoru. Parasti daži gadi pabrauc un pērk jaunāku moci.
pat transmisijas eļļu, ielejot motorā, nenokausi to vienā ņēmienā (ir bijuši pat masveida precedenti lielam dīlerim).
ja motoru nokauj, tas gandrīz nekad nav eļļas dēļ, ja vien tā laikā tiek mainīta. viss izsakāms tehnikas resursā.
lietotājam parastajam ir divi motora stāvokļi - kā jauns un nokauts. viss, kas pa vidu, lielākoties nav ar maņām konstatējams.
un neviens nesūdzas, ja viņa motors izdilis 2x ātrāk kā identisks tādos pašo apstākļos.
tomēr motora resurss vistiešākā veidā atkarīgs no eļļas un tajā esošas vai neesošas kontaminācijas(piesārņojuma).
60tajos motora resurss vieglajiem auto līdz kapitālajam remontam bija apmēram 40-50Kkm. šobrīd tas ir vismaz 10x lielāks primāri tieši, pateicoties uzlabotām eļļu īpašībām.
ja tēmā atmetam ētikas kategoriju, tad jā...
zinu lielu uzņēmumus, kuri saviem daudzajiem smagajiem auto lej OEM rekomendācijām neatbilstošu eļļu ar domu, lai nobrauktu 2-3 gadus un tad auto pārdotu. Arī citās jomās tādu netrūkst.
ja tādi ir kritēriji, nevaru iebilst. bet tad jāņem vērā, ka mūsu zeme ir maza un vecim tomēr godam būtu jābūt augstākā plauktā pār piķi.
Un kā ar dīleriem? Vai tad viņi tur spec-kruto eļļu tur lej motoros. To pašu standarta eļļu no mucas droši vien un viss.
Pastāstiet tie, kas to lietu zina...
nevaru komentēt tik daudz par moto servisiem, taču nedomāju, ka daudz atšķirību no citas tehnikas kopējiem. lej atbilstoši tehnikas ražotāja specenei un klienta vēlmēm/maksātspējai.
nezinu nevienu apzinātu šmaukšanas gadījumu. tomēr jāteic, ka ir gana daudz smagu kļūdu nezināšanas dēļ, bet tas pārsvarā vidēja/maza izmēra servisos.
jāteic, ka močiem arī grūti kļūdīties, jo gadījumā, ja nav sevišķu prasību atgāzu neitralizācijas ziņā, derīga būs gandrīz jebkura moto eļļa atbilstošas viskozitātes klases ietvaros.
taču, protams, tehniska atšķirība tām var būt milzīga.
man arvien slinkums to visu salikt vienkopus, jo tēma ir komplicēta, un būs maz to, kas to visu spēs pielietot dzīvē (tas bez augstprātības).[ Šo ziņu laboja Niere, 05 Oct 2016, 22:42:44 ] | Offline | | |
ksneps | | Kopš: 24. May 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 746
Braucu ar: R1 & 990 adv
| Nu lūk - NIERE arī visu pateica un 100% piekrītu. Tāpēc nevajag pārspīlēt ar eļļām - nav tā raķešu zinātne, ielēji atbilstošu eļļu, ja visu normāli lieto, tad viss būs ok. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| atkal Tu visu noīsināji līdz nullei! )))
21 gadus urbju tēmā, bet arvien nevaru apgalvot, ka saprotu gana "raķešu zinātnē".
ok, paņemsim par piemēru - kāda modeļa un gada Tavs dzelzis, kādā režīmā brauc un kādas markas eļļu tajā lej? | Offline | | |
krauklis | | Kopš: 28. Jul 2012
No: Liepāja
Ziņojumi: 890
Braucu ar: KTM EXC 530 R
| Interesanti šitas viss. Dažreiz arì esmu aizdomājies, varbūt tiešām ir vērts/vajadzètu pirkt pašu dārgàko vai vismaz vienu no dārgākajām eļļām. Vai tas ko mainīs, vai tiešām tas motors mazāk dils? Es parasti izvēlos saviem močiem vidējā cenu diapozona brendus, visbiežāk tie ir Valvoline un Repsol. Vai baigi esmu grēkojis? Jāsaka gan, nekad, nevienam mocim nekādu sūdzību dēļ eļļas neesmu manījis, kā arī neesmu jutis nekādu atšķirību. Moči ir bijuši kàdi 8 vai 9, visi ir stràdàjuši kà pulksteņi. Varadero pat tika nocelti vārstu vāki un konstēts, ka pie nobraukuma 70 000 km sadalenes ir vispār bez diluma, kā tikko no veikala. Nu tāda ir mana pieredze ar eļļām, karoče, īpaši neiespringstu. Tiesa, neviens no močiem nav bijis ar īpašām vajadzībām pēc "smalkas" eļļas; visiem pēc manuāļa ir bijusi "parastā" 10W40 jasso/ma atbilstoša, kā arī braukšanas režīms ir normāls, ne sacīkstes. Es gan cenšos parasti ņemt pilnu sintētiku. [ Šo ziņu laboja krauklis, 06 Oct 2016, 00:28:54 ]
----------------- Nunc est bibendum | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
06 Oct 2016, 00:09:16 krauklis rakstīja:
Interesanti šitas viss. Dažreiz arì esmu aizdomājies, varbūt tiešām ir vērts/vajadzètu pirkt pašu dārgàko vai vismaz vienu no dārgākajām eļļām. Vai tas ko mainīs, vai tiešām tas motors mazāk dils?
līdzīgi kā citās nozarēs, cena ir ļoti nosacīts īpašību parametrs, kaut arī nav atmetams. vienlīdz kā par dārgu naudu var nopirkt štruntu ar skaļu zīmolu, tā par lētuci var dabūt gana augstvērtīgu mantu bez nosaukuma.
jautājums, vai pircējs saprot, ko viņš pērk vēl bez zīmola? parasti nē un tas ir neierobežots lauks manipulēt ar viņa izvēli.
Es parasti izvēlos saviem močiem vidējā cenu diapozona brendus, visbiežāk tie ir Valvoline un Repsol. Vai baigi esmu grēkojis?
zīmols gandrīz neko nepasaka par eļļu, kādu esi lietojis
Jāsaka gan, nekad, nevienam mocim nekādu sūdzību dēļ eļļas neesmu manījis, kā arī neesmu jutis nekādu atšķirību. Moči ir bijuši kàdi 8 vai 9, visi ir stràdàjuši kà pulksteņi.
savulaik bija Shell reklāma ar saukli "sajūti atšķirību". es jau teiktu, ja sajūti atšķirību, visdrīzāk ir lielas ziepes. ok, močiem vēl sajūgs un kārba, bet citiem t.l-iem "sajust" ir gandrīz neiespējami bez mērijumiem.
Varadero pat tika nocelti vārstu vāki un konstēts, ka pie nobraukuma 70 000 km sadalenes ir vispār bez diluma, kā tikko no veikala. Nu tāda ir mana pieredze ar eļļām, karoče, īpaši neiespringstu
ļoti labi, bet tas nepierāda, ka konkrētā eļļa ir kaut kādā statusā. skaidrs, ka tā nav bijusi kaitīga slodzēm un citiem apstākļiem.
lai saprastu par ko stāsts un ar ko moto eļļas var būt atšķirīgas, ievērtē šo daudzkārt piesaukto un jau sen novecojušo pētījumu:
Amsoil motorcycle oil study 2009
uzreiz gan pasaku, ka Amsoil tur nav melojuši ne grama, bet arī nav iekļāvuši tās eļļas, kuras uzrādījušas labākus rezultātus par viņu produktiem.
turklāt pētījums ir vecs un vairs neattiecas uz esošajām eļļu receptēm. | Offline | | |
PASSATizhi | | Kopš: 11. Oct 2015
No: Jūrmala
Ziņojumi: 1286
Braucu ar: honda 600 un 125
| tikai tīra sintētika. pēc specifikācijām. zīmolam ir otršķirīga nozīme, bet lētos arī nē | Offline | | |
TheGardener | | Kopš: 14. Sep 2016
No: Jelgava
Ziņojumi: 58
Braucu ar: Visu kas brauc
| Cik tad var ietaupīt lejot vidēju no dārgas, mocim tur 2l, pieņemsim starpība litrā 5-7 eiro, uz sezonu divas eļļas maiņas, nu 30e dārgāk sezona izmaksās- uz kopējo izmaksu fona man liekas tas vispār nesamērīgi lai tur kaut-ko mēģinātu baigi taupīt. Ja vien nelej Rapšu eļļu Risso, tad gan lētāk. | Offline | | |
semigall | | Kopš: 21. Apr 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 510
Braucu ar: Husky
|
05 Oct 2016, 22:14:12 Niere rakstīja:
05 Oct 2016, 21:46:06 ksneps rakstīja:
Un bieži jums tā, ka motoram kaput TIEŠI dēļ eļļas? Ar to domāju parasto ikdienas moto braucēju. Cik tad tiek nobraukti - neviens jau 200-300 tūkst.km nenobrauc ar to motoru. Parasti daži gadi pabrauc un pērk jaunāku moci.
pat transmisijas eļļu, ielejot motorā, nenokausi to vienā ņēmienā (ir bijuši pat masveida precedenti lielam dīlerim).
ja motoru nokauj, tas gandrīz nekad nav eļļas dēļ, ja vien tā laikā tiek mainīta. viss izsakāms tehnikas resursā.
lietotājam parastajam ir divi motora stāvokļi - kā jauns un nokauts. viss, kas pa vidu, lielākoties nav ar maņām konstatējams.
un neviens nesūdzas, ja viņa motors izdilis 2x ātrāk kā identisks tādos pašo apstākļos.
tomēr motora resurss vistiešākā veidā atkarīgs no eļļas un tajā esošas vai neesošas kontaminācijas(piesārņojuma).
60tajos motora resurss vieglajiem auto līdz kapitālajam remontam bija apmēram 40-50Kkm. šobrīd tas ir vismaz 10x lielāks primāri tieši, pateicoties uzlabotām eļļu īpašībām.
ja tēmā atmetam ētikas kategoriju, tad jā...
zinu lielu uzņēmumus, kuri saviem daudzajiem smagajiem auto lej OEM rekomendācijām neatbilstošu eļļu ar domu, lai nobrauktu 2-3 gadus un tad auto pārdotu. Arī citās jomās tādu netrūkst.
ja tādi ir kritēriji, nevaru iebilst. bet tad jāņem vērā, ka mūsu zeme ir maza un vecim tomēr godam būtu jābūt augstākā plauktā pār piķi.
Un kā ar dīleriem? Vai tad viņi tur spec-kruto eļļu tur lej motoros. To pašu standarta eļļu no mucas droši vien un viss.
Pastāstiet tie, kas to lietu zina...
nevaru komentēt tik daudz par moto servisiem, taču nedomāju, ka daudz atšķirību no citas tehnikas kopējiem. lej atbilstoši tehnikas ražotāja specenei un klienta vēlmēm/maksātspējai.
nezinu nevienu apzinātu šmaukšanas gadījumu. tomēr jāteic, ka ir gana daudz smagu kļūdu nezināšanas dēļ, bet tas pārsvarā vidēja/maza izmēra servisos.
jāteic, ka močiem arī grūti kļūdīties, jo gadījumā, ja nav sevišķu prasību atgāzu neitralizācijas ziņā, derīga būs gandrīz jebkura moto eļļa atbilstošas viskozitātes klases ietvaros.
taču, protams, tehniska atšķirība tām var būt milzīga.
man arvien slinkums to visu salikt vienkopus, jo tēma ir komplicēta, un būs maz to, kas to visu spēs pielietot dzīvē (tas bez augstprātības).
Te nu gan nevarētu īsti piekrist auto dzinēja resursa 10 kārtīgu pieaugumu uz eļļas kvalitātes rēķina vien
kur paliek inženierzinātnes inovācijas ? Materiāltehnoloģija? Vispārēja autobūves attīstība pēdējo 50 gadu laikā?
tehnoloģijas ir attīstījušās auto būves industrijā un tas notiek nemitigi
tā ir vesela zinātne , kaut vai dzinēja dinamiskā un statiskā balansēšana . Kā dzinēji -to komponentes tika likti kopā 50 gadus atpakaļ,kā to dara uz doto brīdi
| Offline | | |
Auser | | Kopš: 19. May 2011
No: Baloži
Ziņojumi: 509
Braucu ar: ar dūšīgu dāmu vārdā KeiTija-M
| Pēdējos 3-4 gadus močos esmu lējis tikai Amsoil eļļu. Par KTM-u nezinu, jo tas manās rokās citu eļļu nav dabūjis ēst, tad par BMW varu teikt, ka nomainot BMW servisā lieto Castroli, kas pa 6k km bija zaudējis 2 viskozitātes klases karstajā galā uz Amsoil-u, bija gan ausij jūtamas izmaiņas motora darbībā, gan kājai jūtamas - kārbas darbībā. Uzminiet uz kuru pusi.
Gan jau kopš 2009 gada pētījuma izmaiņas eļļu receptēs ir notikušas, arī Amsoilam. Jācer, ka uz labo pusi.
Kurš grib pamēģināt Amsoilu - PM.
----------------- Dzīve dota 1reiz. Vajag nodzīvot to tā, lai tur augšā visi būtu uz pakaļas un teiktu: atkārto vēlreiz. | Offline | | |
TheGardener | | Kopš: 14. Sep 2016
No: Jelgava
Ziņojumi: 58
Braucu ar: Visu kas brauc
| 86 gada mersis iet miljonu, 2010+ mašīnas iet 300-400. Viss iet uz emisiju mazināšanu kas ietekmē resursu. EGR, DPF utt. | Offline | | |
martinss | | Kopš: 24. Sep 2008
Ziņojumi: 3667
Braucu ar: QWERTY...
| Kadi tur 300k km jaunajiem autinjiem... Intereses peec dienesta vw dizelitim apskatiju eljas limeni. Joka pec paberzu to elju starp pirkstgaliem... Sajuta bija tada, ka taa nav elja, bet kaut kada abraziiva viela slipeeshanai. Elja melna kaa darva. Liidz mainjai veel kadi 10000, jo longlife elja.
Protams, tas taads nezinaatnisks tests, bet savam auto man nekad tada "asa" elja motoraa nav bijusi.
Veel ieveroju, ka pec shiis eljas mainjas, kadi pirmie ~15k km silts motors briivgaitaa stradaa diezgan klusi. Pec tam motors viekarshi skalji jau saak grabeet, tatad elja jau ir jutami "izlietota".
Un viss iet nevis uz emisiju samazinaashanu, bet gan uz materialu ekonomeshanu, jaudas pacelshanu uz resursa rekina. Videji jau musdienaas kaa mocis, taa auto morali noveco atraak nekaa vinju nodeldee braucot. Lidz ar to resurss uz 100-200k km pilnigi pietiek vairumam.
06 Oct 2016, 09:20:14 TheGardener rakstīja:
86 gada mersis iet miljonu, 2010+ mašīnas iet 300-400. Viss iet uz emisiju mazināšanu kas ietekmē resursu. EGR, DPF utt.
[ Šo ziņu laboja martinss, 06 Oct 2016, 09:55:26 ]
----------------- Actually, dumbass, helmets and body armor save lives. Loud pipes just annoy the neighbors. | Offline | | |
TheGardener | | Kopš: 14. Sep 2016
No: Jelgava
Ziņojumi: 58
Braucu ar: Visu kas brauc
| Nu tā gluži nav, paņem volvo D5 motoru, atslēdz egr un dpf, viņš iet 700+k, standartā ar neko neatslēgtu iet 300-500, kā jāj.
Long life eļļa? kas tas par pasaku tēlu.
Cik K kurš maina eļļu mopēdam? Man manuālī rakstīts 7,5k 370cc motoram, izklausās pēc nokaušanas receptes | Offline | | |
|
|