Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
Niere
07. Mar 2014, 21:04#2225

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


07 Mar 2014, 19:28:06 Sliktais rakstīja:
Tas krutais kakstrolis bij Šis
tikai bm autas cipars bija 22,55 €/litrs pēc invoisa, -10% atlaide


nevarēju atrast nevienu piedienīgu vārdu, lai izteiktu emociju....

Offline

Sliktais
07. Mar 2014, 21:52#2226

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i


07 Mar 2014, 21:04:29 Niere rakstīja:

07 Mar 2014, 19:28:06 Sliktais rakstīja:
Tas krutais kakstrolis bij Šis
tikai bm autas cipars bija 22,55 €/litrs pēc invoisa, -10% atlaide


nevarēju atrast nevienu piedienīgu vārdu, lai izteiktu emociju....

Toreiz ar bij šoks - WTF
Šamie teica: nūū, tā ir pati labākā eļļa (tagad iedomājos, kādas šiem pārējās ). Kaut kad jau te tika runāts par eļļu testiem ar visiem linkiem, toreiz kakstrolis bij īpaši atzīmējies ar ''FAIL"

-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline

Deep
07. Mar 2014, 21:59#2227

Kopš: 30. Sep 2008

Ziņojumi: 367

Braucu ar: Bandītu N1.2 '98


06 Mar 2014, 23:29:59 edmundo rakstīja:
Neņemiet ļaunā, bet vairums no spriedelējumiem ir infantili. Wow pēc 20k eļļa zaudēja savas īpašības un nokritās no 10w40 uz 10w30. A kāds bija sagaidosais rezultāts ka uzlabosies uz 5w50? Ja atskaita sportistus, kuri zin ko liet, tad parastie braucēji lejam to ko ražotājs prasa un galvenais ievērojam maiņas intervālu. Nav naudas lejam addinol silinolu citus. Patīk mast..bēt ne tikai dzīvē bet arī ar moci, izlejam atrobotku un sūtam Nierem, lai izmēra pa cik nokrities eļļas koeficients

+100
šitas mazohisms ar tām eļļām man nav saprotams...varētu padomāt, ka visi te taisās miljons km nobraukt ar vienu MO...dzinēju neaiztiekot...normāli lejam kas un kad paredzēts un maucam!...nē nu, protams, super problēmas vienmēr dzīvē var atrast...un jā- nerunāju tgd par gonšķikiem, tā jau atsevišķa šlaka

-----------------
"Tu tikets tu Dabļin!"
"Kuda bļin????"

Offline

Niere
07. Mar 2014, 22:09#2228

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


07 Mar 2014, 21:59:47 Deep rakstīja:

06 Mar 2014, 23:29:59 edmundo rakstīja:
Neņemiet ļaunā, bet vairums no spriedelējumiem ir infantili. Wow pēc 20k eļļa zaudēja savas īpašības un nokritās no 10w40 uz 10w30. A kāds bija sagaidosais rezultāts ka uzlabosies uz 5w50? Ja atskaita sportistus, kuri zin ko liet, tad parastie braucēji lejam to ko ražotājs prasa un galvenais ievērojam maiņas intervālu. Nav naudas lejam addinol silinolu citus. Patīk mast..bēt ne tikai dzīvē bet arī ar moci, izlejam atrobotku un sūtam Nierem, lai izmēra pa cik nokrities eļļas koeficients

+100
šitas mazohisms ar tām eļļām man nav saprotams...varētu padomāt, ka visi te taisās miljons km nobraukt ar vienu MO...dzinēju neaiztiekot...normāli lejam kas un kad paredzēts un maucam!...nē nu, protams, super problēmas vienmēr dzīvē var atrast...un jā- nerunāju tgd par gonšķikiem, tā jau atsevišķa šlaka

fak, šie dzīves viedie cilvji ar ņuhu, čuju un poņu...
pat i nestrīdēšos, jo pret ticību veiksmei nav argumentu.

Offline

Archy96
07. Mar 2014, 22:15#2229

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


07 Mar 2014, 21:52:25 Sliktais rakstīja:

07 Mar 2014, 21:04:29 Niere rakstīja:

07 Mar 2014, 19:28:06 Sliktais rakstīja:
Tas krutais kakstrolis bij Šis
tikai bm autas cipars bija 22,55 €/litrs pēc invoisa, -10% atlaide


nevarēju atrast nevienu piedienīgu vārdu, lai izteiktu emociju....

Toreiz ar bij šoks - WTF
Šamie teica: nūū, tā ir pati labākā eļļa (tagad iedomājos, kādas šiem pārējās ). Kaut kad jau te tika runāts par eļļu testiem ar visiem linkiem, toreiz kakstrolis bij īpaši atzīmējies ar ''FAIL"


Es tā skatos, dažs labs "autorizētais" dīleris no rumbulas perekupa un kolhoza gaterista diez ko diži neatšķiras, ja tik vien kā ar izkārtni un nosaukumu, darbības pa lielam tādas pašas :elitārs: :līmenis: :kolhozs: :gateris:

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

Sliktais
07. Mar 2014, 22:26#2230

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i

Šinī gadījumā tiek pelnīts uz morālo - garantija, autorizēts dīleris utt.
Ir jau, protams, varianti, kad pašam nav kur un kad to darīt, nav instrumentu, zināšanu utt. Vispār jau vajadzēja rēķināties, ka moto braucēji nav tā šlaka uz ko varēs uzvārīties.
Ja runājam par eļļām, tad derētu saraksts ar ražotājiem, kuri "nežulījas"

-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline

elf
07. Mar 2014, 22:44#2231

Kopš: 29. May 2008

No: Alūksne

Ziņojumi: 1205

Braucu ar: Honda Transalp XL650V+Pav40,Jawa 634,Iž Planeta Sport ,Dnepr 11,Lada 4x4 .Rīga-7. Buhanka .


Ja runājam par eļļām, tad derētu saraksts ar ražotājiem, kuri "nežulījas"


Šajā lietā 100% garantija nevar būt...gandrīz visu brendu eļļas fasē ne vienmēr tur kur domājam.
Kad Latvijas komanda piedalījās F1 uz ūdens,eļļas pirms lietošanas deva uz analīzēm...tās pašas Castrol eļļas no dažādiem iepirkumiem esot atšķīrušās....

-----------------
-----------------
Ar motociklu nenoveco....

Offline

Sliktais
07. Mar 2014, 22:58#2232

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i


07 Mar 2014, 22:44:18 elf rakstīja:

Ja runājam par eļļām, tad derētu saraksts ar ražotājiem, kuri "nežulījas"


Šajā lietā 100% garantija nevar būt...gandrīz visu brendu eļļas fasē ne vienmēr tur kur domājam.
Kad Latvijas komanda piedalījās F1 uz ūdens,eļļas pirms lietošanas deva uz analīzēm...tās pašas Castrol eļļas no dažādiem iepirkumiem esot atšķīrušās....

Kau kad vēl šādas, līdzīgas baumas biju dzirdējis, tikai ražotājs toreiz bija Shell, kuram eļla ar vienādu nosaukumu un viskozitāti varēja būt jebkādā kvalitātē.


-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline

Coooool
11. Mar 2014, 11:06#2233

Kopš: 06. Dec 2012

Ziņojumi: 2285

Braucu ar: Deltām

Fifth Gear S23 E12 - epizode par eļļām

-----------------
moto.id.lv
Moto manuāļi, ceļojumi, padomi utt. Reģistrējies šeit

Offline

Mikelis
16. Mar 2014, 21:20#2234

Kopš: 22. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 120

Braucu ar: R6, WR450SM, MinskM103, e30&Z3c

Neliels jautājums Nieres kungam, gan ne par moto eļļu šoreiz, bet par auto eļļu.

Pētot eļļu piedāvājumu auto, nonācu interesanta fakta priekšā, šajā gadījumā tas ir Liqui Moly. Viņi piedāvā gan tīru sintētiku, attiecīgi Vācijā tirgo zem vārda Vollsynthetisch, tātad jābūt pēc likuma, gan savu Synthese technology, kas domājams būtu Group III eļļu saturoša eļļa. Fakts, kas radīja interesi ir attiecīgo autoražotāju specifikācijas.
Liqui Moly sintētiskā eļļa 5w40 Synthoil atbilst relatīvi vecai ražotāja specifikācijai, kā piemēram BMW LL-98. Bet viņu Synthese Tech eļļas ar visām mūsdienu jauno dzinēju specifikācijām.

Tīri intereses pēc, kāds ir iemesls tam, ka eļļas ražotājs nepiedāvā jaunam auto pēc specifikācijas tīru sintētiku, bet jālej group III saturoša eļļa, kā, piemēram Top Tec 4100.
Vai tas atkarīgs no piedevu šķīdības vai kādiem elementiem sintētikā? Jeb no autoražotāja, kurš nevēlas sintētisko eļļu izmantošanu?

Kā arī vai var teikt, ka viena no eļļām nodrošinās labāku aizsardzību dzinējam?
Intereses pēc cenas atsķirība +25% sintētikai pret hydrocracku.

Kuru eļļu tu ieteiktu izvēlēties teiksim BMW pirms 98. gada, kuram vēl der LL-98 specifikācija. Šajā gadījumā BMW M3 S50B32, ja tas kaut ko izsaka.
Un kādu jaunākam, kuram ir noteikta LL-04 specifikācijas klase?
Neskatoties uz eļļas cenu.


Paldies

[ Šo ziņu laboja Mikelis, 16 Mar 2014, 21:21:51 ]



-----------------
Kā vējš skrien, kā vējš aizskrien :)

Offline

Niere
17. Mar 2014, 14:09#2235

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

Mikelis,

Vispirms par pamateļļām:
Ja moto jomā Group III piemīt dažādi netikumi (galvenokārt dēļ kārbas), tad auto jomā tas nav tik izteikti un var teikt, ka 'hydrocrack' izmantošana noteikti uzskatāma par attaisnotu. Faktiski nu jau ir tā, ka auto motoreļļu uz PAO un/vai esteru bāzes atrast vairs nav nemaz tik vienkārši. Bet noteikti var.

Par OEM rekomendācijām:
Praktiski nevienā manuālī neesmu manījis ražotāja ieteikumus, kas raksturotu pamateļļas izvēli. OEM ir pie kājas, izmanto kaut Risso, ja vien tas atbilst motora inženieru uzstādītām prasībām. Attiecīgi, Tavā gadījumā noteicošais ir BMW apstiprinājums.
Šajā Lubrizol instrumentā sapratīsi kurš apstiprinājums nosedz kuru un kādu eļļa līdz ar to jāizvēlas:
http://www.lubrizol.com/EngineOilAdditives/ACEA...ool/default.html

Par 98tā gada M3:
Kā saproti, LL-98 patiešām ir stipri novecojusi specene . Mūsdienās uz sintētisku eļļu etiķetēm ar 5W-40 viskozitāti visdrīzāk atradīsi LL-04, kas arī nav uzskatāma par ko īpašu. Kopumā var teikt, ka BMW prasa visai robustas eļļas, ja vien nav aprīkoti ar jaunās paaudzes katalizatoriem vai dpf, kuriem jau prasa ACEA C vai līdzvērtīgu kategoriju.
Tavā gadījumā nav īpaši jāiespringst un derēs praktiski jebkura 5W-40 sintētiska eļļa, ja vien neesi plānojis nomaiņas intervālus, kas pārsniedz OEM rekomendācijas.

Tā kā jautāji par piedevām:
Pieminētā ACEA C kategorija no, piemēram, ACEA A3/B4 atšķiras ar virsmu aizsardzības piedevu veidu un daudzumu. Proti, 'C' satur mazāku fosfora/cinka/sēra jeb ZDDP daudzumu, ko nosaka katalizatora vai dpf konstrukcija un dabas aizsardzības prasības. Bet tas nenozīmē, ka tādā eļļā ZDDP ir vienkārši mazāk. Tas tiek aizstāts ar citām piedevām, kas parasti ir organiskas skābes.

Ja neesmu atbildējis uz Taviem jautājumiem, jautā vēlreiz.

Offline

Mikelis
17. Mar 2014, 18:39#2236

Kopš: 22. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 120

Braucu ar: R6, WR450SM, MinskM103, e30&Z3c

Paldies,

radu atbildes uz daudziem jautājumiem.
Tad principā skatoties pēc Lubrizol, ņemot vērā specenes, kuras ir tai Liqui Moly Synthoil 5w40(API SM/CF, ACEA A3-04/B4-04), tās neaizpilda pat piemēram LL-98 prasību, lai arī viņi iesaka lietot eļļu tādu specifikāciju gadījumā. Jeb es jaucu kaut ko?
Kā arī, tā Liqui Moly Synthoil, ir taču tīra sintētika(ne group III) kā viņi slavē vai arī tas ir triks. Un ja ir, tad kālab šai eļļai nav jaunāku specifikāciju par esošajām? Liqui Moly Synthoil 5w40
Vai tas ir iemesls izvairīties vai skatīties uz ko citu?

-----------------
Kā vējš skrien, kā vējš aizskrien :)

Offline

Niere
17. Mar 2014, 19:31#2237

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

Terminoloģijai:
nekādi ražotāju apgalvojumi par 'fully synthetic' un visādu smalku brendneimu izmantošana, kur pa vidu 'syn', ne tuvu negarantē, ka būs kas vairāk par Group III. Vienīgais veids, kā palūkoties zem ražotāja komercnoslēpumu segas, ir meklēt produkta drošības datu lapas jeb angliski MSDS. Tā kā tajās jānorāda bīstamās vielas, šo to no tām var izlobīt. Turklāt jāskatās dažādu valstu DDL, jo dažādām valstīm dažādas prasības.

Par specenēm:
Ja eļļai ir tikai LL-98, labāk skaties uz citu produktu.
Iespējams īsti neuztvēru Tavas problēmas būtību, bet gadījumā, ja uzskati, ka 98tā gada bmw nepieciešams tieši LL-98 (kā tas arī manuālī), tad noteikti tā nav. Taču vienlaikus Tev nav vajadzības arī pēc eļļām, kuras Lubrizol-ā augstu vērtētas pēc 'Aftertreatment compatability' un 'Fuel economy'.

Ja salīdzināsi LL-04 ar LL-01, redzēsi, ka tās atšķiras vienīgi pēc manis aprakstīto piedevu tipu izmantošanas. Tātad LL-01 [+ACEA A3/B4-08(10) + MB 229.5 + Porsche A40] būtu visnotaļ optimāls variants, taču var izmantot arī LL-04 un, piemēram, ACEA C3 komplektā. Taču, ja izvēlēsies eļļu ar 'Aftertreatment compatability', noteikti skaties arī, lai tai ir ne tikai LL-04, bet arī kāds MB 229.51.

Nu, kaut kā tā….

Offline

Mikelis
17. Mar 2014, 21:18#2238

Kopš: 22. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 120

Braucu ar: R6, WR450SM, MinskM103, e30&Z3c

Skaidrs par to, bet šoreiz par konkrēto produktu.
Viņi tirgojot Vācijā apgalvo, ka tā ir tīra sintētika, attiecīgi balstoties uz dzirdēto, ka Vācijā nedrīkst nesintētiskai eļļai norādīt Vollsynthetisch, prasu vai tā varētu būt sintētika?
Runa iet par iepriekš pieminēto Liqui Moly produktu.

Safety data sheet no produkta. MSDS
Vai tu vari uzmest aci un mēģināt izkodolot kaut ko.

Šajā gadījumā prasu par šo eļļu pastiprināti, jo ar motosportu saistīti cilvēki esot pārgājuši no Motula, kurš kādreiz perfomējis labāk, uz Liqui Moly un slavē, ka salīdzinoši uzlabojušies rādītāji balstoties uz nodilumu(Saprotu, ka nevar vispārināti runāt par brendu kā tādu). Par šo info gan nekādas sīkākas detaļas nav. Tāpēc principā tāda interese, cik kas ir sintētisks, cik labs un cik slikts. Protams tikai virspusēji, cik no šīs info var izvilkt.

[ Šo ziņu laboja Mikelis, 17 Mar 2014, 21:19:03 ]



-----------------
Kā vējš skrien, kā vējš aizskrien :)

Offline

Niere
17. Mar 2014, 23:27#2239

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


17 Mar 2014, 21:18:28 Mikelis rakstīja:
Skaidrs par to, bet šoreiz par konkrēto produktu.
Viņi tirgojot Vācijā apgalvo, ka tā ir tīra sintētika, attiecīgi balstoties uz dzirdēto, ka Vācijā nedrīkst nesintētiskai eļļai norādīt Vollsynthetisch, prasu vai tā varētu būt sintētika?

tad vispirms tiekam skaidrībā ar jēdzienu 'sintētika'. arī GroupIII juridiski ir dēvējama par sintētisku eļļu. kā esmu rakstījis, to Castrol tiesvedības ceļā izkaroja prot Mobil un tā tas ir arī Eiropā, tostarp Vācijā.
parasti, ja ražotājs izmantojis dārgāku un augstvērtīgāku PAO/esteri, to cenšas izcelt jau produkta aprakstošajā daļā.

Runa iet par iepriekš pieminēto Liqui Moly produktu.
Safety data sheet no produkta. MSDS
Vai tu vari uzmest aci un mēģināt izkodolot kaut ko.
Šajā gadījumā prasu par šo eļļu pastiprināti, jo ar motosportu saistīti cilvēki esot pārgājuši no Motula, kurš kādreiz perfomējis labāk, uz Liqui Moly un slavē, ka salīdzinoši uzlabojušies rādītāji balstoties uz nodilumu(Saprotu, ka nevar vispārināti runāt par brendu kā tādu). Par šo info gan nekādas sīkākas detaļas nav. Tāpēc principā tāda interese, cik kas ir sintētisks, cik labs un cik slikts. Protams tikai virspusēji, cik no šīs info var izvilkt.

konkrētais LMoly produkts, kaut arī tam visai labi zemo temperatūru parametri, man zīmējās kā GroupIII. bet vari uzjautāt ražotājam pa taisno, vai eļļā izmantots PAO vai nē. ja cena produktam ir relatīvi zema, tad vari arī nejautāt, tāpat skaidrs, ka hydrocracks.

bet jautājums tad vēl tāds - vai tiešām Tev tik ļoti nepieciešama 'pati-pati' eļļa un esi par to gatavs maksāt krietni virs vidējā?

Offline

Mikelis
18. Mar 2014, 01:40#2240

Kopš: 22. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 120

Braucu ar: R6, WR450SM, MinskM103, e30&Z3c


17 Mar 2014, 23:27:50 Niere rakstīja:
tad vispirms tiekam skaidrībā ar jēdzienu 'sintētika'. arī GroupIII juridiski ir dēvējama par sintētisku eļļu. kā esmu rakstījis, to Castrol tiesvedības ceļā izkaroja prot Mobil un tā tas ir arī Eiropā, tostarp Vācijā.
parasti, ja ražotājs izmantojis dārgāku un augstvērtīgāku PAO/esteri, to cenšas izcelt jau produkta aprakstošajā daļā.

Skaidrs, tad biju maldījies par jēdzienu sintētisks un Vācijas tirgu.


17 Mar 2014, 23:27:50 Niere rakstīja:
konkrētais LMoly produkts, kaut arī tam visai labi zemo temperatūru parametri, man zīmējās kā GroupIII. bet vari uzjautāt ražotājam pa taisno, vai eļļā izmantots PAO vai nē. ja cena produktam ir relatīvi zema, tad vari arī nejautāt, tāpat skaidrs, ka hydrocracks.

bet jautājums tad vēl tāds - vai tiešām Tev tik ļoti nepieciešama 'pati-pati' eļļa un esi par to gatavs maksāt krietni virs vidējā?

Cena tas ir stiepts jēdziens, Latvijā 5w40 nāk par 10eur/l, DE atkal var dabūt par 7eur/l.
Protams, cenu nevar salīdzināt ar Motul 300V vai kādu citu tīru sintētiku, bet man izbrīnu radīja tas, ka šis LMoly Synthoil 5w40 ar to pašu LL98 bija dārgāks par viņu TopTec kaut kādu, kuram LL04 un der visiem jaunajiem. Tikai atsķirība tāda, ka to produktu viņi sauc par Synthese technology un šo produktu par Vollsynthetisch(Fully Synthetic).

No kādas cenas vispār caurmērā sākas kārtīgs PAO produkts?

Tā kā tas ir S50 motors, skatos uz kādu eļļu, kas būtu optimāli.
Iepriekš tika braukts ar 300V 15w50 trases apstākļos, tad tika liets Mobil 1 Peak life 5w50 ikdienai(eļļa, kuru friči forumos slavē priekš S50 dzinēja). Sakarā ar tiem izteikumiem par Liqui Moly no sportistu puses iedomājos papētīt, ko šie piedāvā.
Motul 300V maksā 2x vairāk kā abi pēdējie.
Mobil 1 tas ir hydrocracked, par to ir skaidrs.
Kā tu skaties uz moču ziņā nejauko plašo viskozitātes klasi? Auto gadījumā tā arī ir tik svarīga?


-----------------
Kā vējš skrien, kā vējš aizskrien :)

Offline

Mikelis
18. Mar 2014, 14:19#2241

Kopš: 22. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 120

Braucu ar: R6, WR450SM, MinskM103, e30&Z3c

Paturpinot jautājumu par Liqui Moly Vollsynthetisch, vakar aplaimoju viņus ar jautājumu, uz kuru šodien jau saņēmu atbildi.

All unsere Motorenöle, welche mit ''vollsynthetisch'' gekennzeichnet sind, haben ein Gruppe 4 Öl als Basis.
Unsere Synthese Technology Öle haben als Grundöl Gruppe 3 Öle.


Sanāk viss, kas viņu sortimentā ir Vollsynthetisch, jābūt balstītam uz Group 4, attiecīgi PAO.
Bet tad kāpēc tam ir tikai LL98 specene?

-----------------
Kā vējš skrien, kā vējš aizskrien :)

Offline

Niere
18. Mar 2014, 15:32#2242

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

Tu re kā! Tad jau pelnīti L-Moly iraid stabils Vācijas tirgus līderis. Citiem ražotājiem es šādu viennozīmīgu 'Vollsynthetisch' likumsakarību nevaru konstatēt.
Palūrēju, kas šiem rakstīts citu 'Vollsynthetisch' PDLapās. Jocīgi, dažās ir minēts 'unconventional base stock', bet citās nav, tostarp arī Tevis noskatītajā Synthol High Tech 5W-40. tomēr priekš šīs viskozitātes klases uzkrītoši zemais sastingšanas punkts (-45C), kā arī frāze "extremely low evaporative losses", liek domāt, ka ražotājs nav samelojis par PAO izmantošanu. Jocīgi, ka viņi šo faktu neizceļ.

Runājot par to, kādēļ konkrētajam produktam ir novecojis apstiprinājums:
Praktiski visi auto motoreļļu apstiprinājumi tiek izstrādāti ielas auto vajadzībām. Kā zināms, ielas auto primārās prasības ir dabas aizsardzība, no kuras izriet arī degvielas ekonomija, palielināti eļļas nomaiņas intervāli, sistēmas sevišķa attīrītspēja, ZDDP aizstāšana ar 'bezpelnu' piedevām utt.
Savukārt pretējā galējība ir tīrasiņu sacīkšu eļļa, kurai primāras ir pilnīgi atšķirīgas prasības - virsmu aizsardzība, viskozitātes stabilitāte (tostarp degvielas kontaminācijas gadījumā un HTHS apstākļos), termālā stabilitāte un dažkārt jaudas palielinājums.

Attiecīgi, iespējams arī variants, ka sacīkšu eļļa neizpilda vispār nevienu no mūsdienu prasībām, ja, piemēram, sevišķi lielā daudzumā eļļai pievienots robustais ZDDP (virs 1200ppm jeb 1.2%). Līdzīgi, starp citu, tas ir arī moto eļļām, jo tām kārbas aizsardzībai nepieciešams palielināts daudzums virsmas aizsardzības piedevu. Un rodas paradokss - OEM iesaka kaut kādu antīku API SH/SJ un neiesaka SM/SN, jo neuzticas katra eļļu ražotāja godaprātam (neskaidrošu sīkāk).
Vārdu sakot, LM Syntol High Tech 5W-40 gadījumā redzams, ka 'Sulphated Ash' ir max, ko pieļauj uzskaitītās specenes. Un šī tiešām beigu beigās varētu būt optimāla eļļa Tavam 98tā gada BMW M3.

Lai tauta neielec pretējā galējībā, nomierināšu ar apgalvojumu, ka liels sulfāta pelnu daudzums (Sulphated Ash) nozīmē ne tikai lielu ZDDP daudzumu, bet arī to, ka šāda eļļa viegli rada uzdegumu svecēm, vārstiem, gredzeniem un visai izplūdes sistēmai. Kas, savukārt, jau atkal var sekundāri novest pie palielināta nodiluma un citām saistītām problēmām. Tātad - koks ar diviem galiem, kādēļ jāskatās, cik konkrētam auto (vai mocim) konkrētos izmantošanas apstākļos nepieciešams kaut kas iz 'racing' gala.
Ja Tu brauc ne tikai satiksmē, bet arī pa trasi, šī eļļa varētu būt labs kompromiss. Bet ņem arī vērā, ka šī nav sacīkšu eļļa, šī ir 'robusta' ielas eļļa.

Jā, vēl:
Tā kā Tavs auto gan jau ir palietojies (M3 tāda gada citādi nemēdz būt), iespējams parādījušās kaut kādas nodiluma pazīmes. Tad, iespējams, ir vērts izskatīt līdzīgu eļļu ar 5(10;15)W-50 viskozitātes klasi.
Bet tas tikai gadījumā, ja ir diluma pazīmes, citādi nē, jo bez pamatojuma paaugstināt viskozitāti ir nevēlami.
Auto gadījumā sevišķi paplašinātas viskozitātes klases būtu nevēlamas galvenokārt sacīkšu auto pielietojumā.

Offline

Mikelis
18. Mar 2014, 16:48#2243

Kopš: 22. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 120

Braucu ar: R6, WR450SM, MinskM103, e30&Z3c

Paldies par info, patīkami, ka tika izzināts vismaz šis ražotājs.

Pats pašlaik domāju pieturēties pie 5w40 klases, eļļas patēriņš auto nav palielināts, kā arī pamatgultņi ir mainīti profilakses nolūkos pirms pāris gadiem.

Kā jau iepriekš minēju, šai eļļai arī cena nav stipri augstāka par citām brendu eļļam un šķiet pieņemama, kas ir 7 - 10eur/l.

-----------------
Kā vējš skrien, kā vējš aizskrien :)

Offline

Niere
18. Mar 2014, 17:32#2244

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

Prieks, ka manis agrāk rakstītajam ir jēga. Proti, redzu, ka esi iedziļinājies tekstos un jautājumi jau ir ar izpratnes fonu. Tad arī iespējams kādu patiesību izmedīt no duļķainajiem eļļu ražotāju ūdeņiem.

p.s. Runājot par ūdeņiem, kaitina tas Pāvilostas peizāžs avatarā…

Offline