Autors | Ziņojums |
Niere | 10. Jul 2012, 14:15 | #16001 |
|
Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Tikai gadījumā, JA AR RAŽOTĀJA REKOMENDĒTO EĻĻU MOTORS REGULĀRI PĀRKARST,JĀAPSVER VISKOZITĀTES PAAUGSTINĀŠANA!
(un protams, pārbaudīti visi citi temperatūras paaugstināšanās varbūtējie iemesli)
Uzskaitīšu gadījumus, kas ienāk prātā, kuri varētu visdrīzāk kvalificēties augstākminētajam nosacījumam:
- Motora apgriezieni pārsvarā tiek turēti tuvu maksimālajiem / tiek strauji mainīti - parasti sacīkšu motocikli
- Enduro un līdzīgi offroaderi pirms sevišķi lēna un smaga pasākuma
- Stuntraideri atkarībā no meistarības pakāpes un izpildāmiem trikiem
- Ja kustība notiek karstā klimatā un/vai pārsvarā pilsētas sastrēgumos
- Ja paredzēts garus gabalus sarežģītos apstākļos vest pasažieri un/vai smagu bagāžu
- Sevišķi kalnainu apvidu brauciena gadījumā
- Pašsaprotami, ja motors ir nodilis un vairs netur kompresiju, dūmo. Bet tad jārēķinās, ka eļļas viskozitātes paaugstināšana ir tikai pagaidu risinājums
- Motoram veiktas specifiskas, īpaši jau sportam paredzētas un/vai jaudu būtiski palielinošas modifikācijas
- Motors specifisks un/vai tam ir kāds vājais eļļošanas posms, kurš konstruktīvu īpatnību vai nepilnību dēļ darbojas īpaši paaugstinātā temperatūrā, ko termometrs var arī neuzrādīt (hot spots)
- Ja iespējama varbūtība, ka eļļai klāt nāks dramatisks degvielas kontaminanta daudzums.
kaut kā tā apmēram..
tātad acīmredzamais apstāklis ir motora pārkaršana ar oriģinālo viskozitāti.
taču viskozitāti ieteicams paaugstināt arī preventīvi gadījumā, ja paredzami kādi iepriekšminētie apstākļi un skaidrs, ka vēlāk to izdarīt nebūs iespējams. bet atkal jau....parasti visiem šķiet, ka viņa mocis ir pats slogotākais, veide mežonīgākā un meistarība pārsniedz tādu uz, kuru moča motora inženieri vidēji statistiski orientējušies. |
Offline | |
|
drago | 10. Jul 2012, 14:23 | #16002 |
|
Kopš: 01. Jun 2012
Ziņojumi: 325
Braucu ar: velo a-la shosejnieks. +xj600 .
| very strange to me.
tu staasti, ka dzineeja paarkarsshanas ceelonis var buut paaraak viskozas elljas lietoshana, un peec tam staasti, ka viskozaaku ellju var izveeleeties tad, ja dzineejs paarkarst ar standarta, zemaakas viskozitaates ellju.
sanaak ka augstaaka viskozitaate veicina temperatuuras augshanu. pie taa pat dzineejam, kursh jau taa paarkarst, tu iesaki liet veel viskozaaku ellju, kam teoreetiski vajadzeetu novest pie veel lielaakas paarkarsshanas. manupraat te ir konflikts
----------------- if there are no stupid questions, then what kind of questions do stupid people ask? Do they get smart just in time to ask questions?
Scott Adams |
Offline | |
|
Niere | 10. Jul 2012, 14:52 | #16003 |
|
Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Jā, Tavs jautājums ir visai loģisks. Tādēļ jāpaskaidro vairāk:
ja pārkarst ar ražotāja rekomendēto viskozitāti, uz zemāku, protams, pārslēgties nekādā gadījumā nedrīkst, jo tad var paraut zem motora ražotāja pieļautajiem viskozitātes minimumiem.
Protams arī, kā pieminēju, jābūt drošam, ka karšanas iemesls nav kāda no dzelžu Troubleshooting vainām.
Attiecīgi....ja viss iespējamais ir izdarīts, bet motors pārkarst tā kā tā, iemesls būs meklējams nelabvēlīgos izmantošanas apstākļos - slodze/apgriezieni/vides temperatūra.
Ja šajos apstākļos esi neizbēgami spiests darbināt standarta produktu, tas tomēr var sašķidrināties līdz bīstamai viskozitātei. Attiecīgi nav vairs izvēles - eļļas viskozitāte ir jāceļ, jo motors visdrīzāk tā kā tā darbosies paaugstinātā temperatūrā, bet toties tiks pasargāts.
Jāizprot, ka augstas kvalitātes sintētiska eļļa var gana ilgstoši turēt temperatūras arī pie +150C. Tā kā tā šādos apstākļos sašķidrinās līdz normālai darba viskozitātei, paaugstinot SAE klasi, esam vienkārši pielāgojušies jaunajiem izmantošanas apstākļiem.
Līdzīgi kā to agrāk mēdz darīt ar gatavošanos ziemai, kad pazemināja SAE klasi, lai eļļi būtu pietiekama plūstamība.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Savukārt, ja esi ielējis nesamērīgi augstu viskozitāti, Tev vispirms jāatkāpjas atpakaļ oriģinālajā SAE klasē, lai uzlabotu dzesēšanu. Visdrīzāk primārais cepšanās iemesls būs eļļas paaugstināta viskozitāte.
Ja arī tad cepās, tad vai nu tiešām izmantošanas apstākļi ir ļoti smagi un jāizvēlas augstāka viskozitāte, vai arī vaina ir dzelžos.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ātri rakstīju, nezinu vai izdevās domu saprotami izklāstīt...[ Šo ziņu laboja Niere, 10 Jul 2012, 14:57:23 ] |
Offline | |
|
|
drago | 10. Jul 2012, 14:57 | #16004 |
|
Kopš: 01. Jun 2012
Ziņojumi: 325
Braucu ar: velo a-la shosejnieks. +xj600 .
| ok, doma skaidra. liels paldies par izklaastu.
----------------- if there are no stupid questions, then what kind of questions do stupid people ask? Do they get smart just in time to ask questions?
Scott Adams |
Offline | |
|
eriksdrummer | 10. Jul 2012, 15:23 | #16005 |
|
Kopš: 31. Aug 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 454
Braucu ar: V4
| Kads var ieteikt labu metinataju? - Teikas Arnis aiznjemts baigi shitas dienas. Vajag piemetinat kepinas kur piestiprinat slip on izputeju atsperites un biki iztaisnot kolektoru |
Offline | |
|
Zigmunds | 10. Jul 2012, 15:33 | #16006 |
|
Kopš: 10. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 2371
Braucu ar: #37
|
10 Jul 2012, 15:23:34 eriksdrummer rakstīja:
Kads var ieteikt labu metinataju? - Teikas Arnis aiznjemts baigi shitas dienas. Vajag piemetinat kepinas kur piestiprinat slip on izputeju atsperites un biki iztaisnot kolektoru
Arnis ir vienmēr aizņemts. vai tās ķepiņās ir parastais metāls vai alumīnuja ? Tavai aprilia šķeit maz, kas ir no metāla tur tikai karbons un alumīnijs |
Offline | |
|
eriksdrummer | 10. Jul 2012, 15:36 | #16007 |
|
Kopš: 31. Aug 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 454
Braucu ar: V4
| Terauds, jo to kolektoru man ari Arnis metinaja un pasam izputejam jau ari terauds |
Offline | |
|
students_gsxr | 10. Jul 2012, 17:36 | #16008 |
|
Kopš: 03. Apr 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 48
Braucu ar: Suzuki GSX-R 750
| bija man problēma ar šālēm kādu laiku atpakaļ
Izdomāju kā to risināt, nopirkt vesalu moci tieši tādu pašu
Man jautājums vai man ir jāmaksā nodoklis ja moci ņemu nost no uzskaites?
Zvanīju uz CSDD bet tur katreiz kautko citu saka. moš kāds no jums pēdējā laikā ir ņēmis kādu MO vai auto nost no uzskaites?
[ Šo ziņu laboja students_gsxr, 10 Jul 2012, 17:37:02 ] |
Offline | |
|
drago | 10. Jul 2012, 17:39 | #16009 |
|
Kopš: 01. Jun 2012
Ziņojumi: 325
Braucu ar: velo a-la shosejnieks. +xj600 .
| nonemot no uzskaites ir jaanomaksaa celja nodoklis liidz nonjemshanas briidim. 30 dienas tad veel a to transportu driikst draseet apkaart.
----------------- if there are no stupid questions, then what kind of questions do stupid people ask? Do they get smart just in time to ask questions?
Scott Adams |
Offline | |
|
students_gsxr | 10. Jul 2012, 20:08 | #16010 |
|
Kopš: 03. Apr 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 48
Braucu ar: Suzuki GSX-R 750
|
10 Jul 2012, 17:39:10 drago rakstīja:
nonemot no uzskaites ir jaanomaksaa celja nodoklis liidz nonjemshanas briidim. 30 dienas tad veel a to transportu driikst draseet apkaart.
Paldies, cerēju ka tikšu sveikā cauri |
Offline | |
|
deMarco | 10. Jul 2012, 20:27 | #16011 |
|
Kopš: 31. Aug 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 1606
Braucu ar: GSX-R 1000 K5, Transalp XL600V '95
| Manuprāt tā īsti nav problēmas atrisināšana. Drīzāk apiešana. Ar to ieprēkšējo moci vēlarvien nevar eņņņ eņņņ
----------------- Ride till you die
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mājas lapu hostings, servera jaudu noma;
Kokmateriāli, Ražošanas teritorijas un telpu noma;
Kartes un ĢIS konsultācijas |
Offline | |
|
GP | 10. Jul 2012, 21:46 | #16012 |
|
Kopš: 12. May 2011
Ziņojumi: 126
Braucu ar: R1250GS
| Stulbs jautājums, BMW F650GS 2004, palaižot starteris griež ilgi pa tukšo līdz kamēr galā nedaudz aizķer. Vai tiešām pie vainas 100% ir detaļas #4, #5, #11 no http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=0175&...;hg=12&fg=31 , un vai tomēr nav prātīgāk atjaukt vaļā pirms daļu iepirkšanas (ņemot vērā, ka maksā $$$)?
Cik es palasījos tad parasti pie vainas ir detaļa #5, bet man iegalvo, ka #5 mainīt vienu pašu neesot jēgas.
Un vai tiešām vienīgā alternatīva ir jaunas oriģinālās, jo detaļās atkraut ls 400 par 2.4 k vērtu mo nešķiet prātīgi? |
Offline | |
|
Archy96 | 10. Jul 2012, 21:50 | #16013 |
|
Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
10 Jul 2012, 21:46:08 GP rakstīja:
Stulbs jautājums, BMW F650GS 2004, palaižot starteris griež ilgi pa tukšo līdz kamēr galā nedaudz aizķer. Vai tiešām pie vainas 100% ir detaļas #4, #5, #11 no http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=0175&...;hg=12&fg=31 , un vai tomēr nav prātīgāk atjaukt vaļā pirms daļu iepirkšanas (ņemot vērā, ka maksā $$$)?
Cik es palasījos tad parasti pie vainas ir detaļa #5, bet man iegalvo, ka #5 mainīt vienu pašu neesot jēgas.
Un vai tiešām vienīgā alternatīva ir jaunas oriģinālās, jo detaļās atkraut ls 400 par 2.4 k vērtu mo nešķiet prātīgi?
Vai pa tiem 400ls nesanāk visu lietotu motoru zborā paņemt????
----------------- BevelGear Individual Solutions |
Offline | |
|
GP | 10. Jul 2012, 21:56 | #16014 |
|
Kopš: 12. May 2011
Ziņojumi: 126
Braucu ar: R1250GS
|
10 Jul 2012, 21:50:19 Archy96 rakstīja:
10 Jul 2012, 21:46:08 GP rakstīja:
Stulbs jautājums, BMW F650GS 2004, palaižot starteris griež ilgi pa tukšo līdz kamēr galā nedaudz aizķer. Vai tiešām pie vainas 100% ir detaļas #4, #5, #11 no http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=0175&...;hg=12&fg=31 , un vai tomēr nav prātīgāk atjaukt vaļā pirms daļu iepirkšanas (ņemot vērā, ka maksā $$$)?
Cik es palasījos tad parasti pie vainas ir detaļa #5, bet man iegalvo, ka #5 mainīt vienu pašu neesot jēgas.
Un vai tiešām vienīgā alternatīva ir jaunas oriģinālās, jo detaļās atkraut ls 400 par 2.4 k vērtu mo nešķiet prātīgi?
Vai pa tiem 400ls nesanāk visu lietotu motoru zborā paņemt????
Vot es par to pašu Jau pagājušajā vasarā atkrāvu nevāju summu par detaļām dzinējam (gredzeni, blīves) - bet meistars Ivars Ādmiņu ielā skaidroja, ka tas uz labu |
Offline | |
|
Dartagnan | 10. Jul 2012, 21:56 | #16015 |
|
Kopš: 25. Apr 2009
No: Jūrmala
Ziņojumi: 1352
Braucu ar: DL1000 `16 + e39 540i ar LSD
| kurš var norestaurēt aizmugurējo amortizatoru xtz660 tenerei un cik tas maksā? [ Šo ziņu laboja Dartagnan, 10 Jul 2012, 21:57:13 ]
-----------------
|
Offline | |
|
Archy96 | 10. Jul 2012, 22:02 | #16016 |
|
Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
10 Jul 2012, 21:56:33 GP rakstīja:
10 Jul 2012, 21:50:19 Archy96 rakstīja:
10 Jul 2012, 21:46:08 GP rakstīja:
Stulbs jautājums, BMW F650GS 2004, palaižot starteris griež ilgi pa tukšo līdz kamēr galā nedaudz aizķer. Vai tiešām pie vainas 100% ir detaļas #4, #5, #11 no http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=0175&...;hg=12&fg=31 , un vai tomēr nav prātīgāk atjaukt vaļā pirms daļu iepirkšanas (ņemot vērā, ka maksā $$$)?
Cik es palasījos tad parasti pie vainas ir detaļa #5, bet man iegalvo, ka #5 mainīt vienu pašu neesot jēgas.
Un vai tiešām vienīgā alternatīva ir jaunas oriģinālās, jo detaļās atkraut ls 400 par 2.4 k vērtu mo nešķiet prātīgi?
Vai pa tiem 400ls nesanāk visu lietotu motoru zborā paņemt????
Vot es par to pašu Jau pagājušajā vasarā atkrāvu nevāju summu par detaļām dzinējam (gredzeni, blīves) - bet meistars Ivars Ādmiņu ielā skaidroja, ka tas uz labu
Tas viss protams ir ļoti skaisti un pareizi no tehniskā viedokļa - salikt motorā visu jaunu, bet dažkārt no finansiālā viedokļa pilnīgi garām. Es vispār uzskatu, ja motora remonta izmaksas pārsniedz 500ls, tad izdevīgāk ņemt citu motolru un likt no diviem vienu, jeb to pašu un otru atstāt rez. daļām, kaut gan jāskatās katrs gadījums individuāli, piemēram manam R1 b/u motoru cenas sākās no 2500eiro un uz augšu, tā kā šādā gadījumā atmaksājas remontēt, citos gadījumos nē.
----------------- BevelGear Individual Solutions |
Offline | |
|
Naits | 10. Jul 2012, 22:12 | #16017 |
|
Kopš: 24. Oct 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 5224
Braucu ar: TW125,gsxr1100,xjr1300
|
10 Jul 2012, 21:56:49 Dartagnan rakstīja:
kurš var norestaurēt aizmugurējo amortizatoru xtz660 tenerei un cik tas maksā?
Pameklē Mežamāra postus viņs te kādu meisteru bij ieteicis. Tā kā daudz viņs nepostē domājams nebūs grūti.
----------------- Moto serviss T. 29885941
MOTOLAND
www.motoland.lv
|
Offline | |
|
Ivis | 10. Jul 2012, 23:22 | #16018 |
|
Kopš: 31. Oct 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 1751
Braucu ar: WR250R
| Gribēju uzjautāt vai kādam ir tas mehānisms ar ko savieno ķēdei posmus?Šodien iepirkta jauna ķēde, bet savienot nejēdzu, labprāt aizņemtos un iznomātu uz pāris stundām
ps. ar āmuru variants neder
----------------- Life is simple "Find what you love and let it kill you," Bukowski |
Offline | |
|
GP | 10. Jul 2012, 23:56 | #16019 |
|
Kopš: 12. May 2011
Ziņojumi: 126
Braucu ar: R1250GS
|
10 Jul 2012, 21:46:08 GP rakstīja:
Stulbs jautājums, BMW F650GS 2004, palaižot starteris griež ilgi pa tukšo līdz kamēr galā nedaudz aizķer. Vai tiešām pie vainas 100% ir detaļas #4, #5, #11 no http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=0175&...;hg=12&fg=31 , un vai tomēr nav prātīgāk atjaukt vaļā pirms daļu iepirkšanas (ņemot vērā, ka maksā $$$)?
Cik es palasījos tad parasti pie vainas ir detaļa #5, bet man iegalvo, ka #5 mainīt vienu pašu neesot jēgas.
Un vai tiešām vienīgā alternatīva ir jaunas oriģinālās, jo detaļās atkraut ls 400 par 2.4 k vērtu mo nešķiet prātīgi?
Bet jautājums paliek atklāts, vai tiešām neizjaucot motoru šādu lietu var diagnosticēt ... Baisi neribās sapirkt daļas un secināt, ka vaina ir citur. Specs gan dievojās, ka 100%, bet es līdz galām vairs nekam neticu |
Offline | |
|
students_gsxr | 11. Jul 2012, 07:00 | #16020 |
|
Kopš: 03. Apr 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 48
Braucu ar: Suzuki GSX-R 750
|
10 Jul 2012, 20:27:55 deMarco rakstīja:
Manuprāt tā īsti nav problēmas atrisināšana. Drīzāk apiešana. Ar to ieprēkšējo moci vēlarvien nevar eņņņ eņņņ
Nē jāmaina kloķene vai arī viss motors, kā jau iepriekš runājām bet šitas variants arī būs labs gan man gan citiem jo viens mocis ies detaļās |
Offline | |
|