Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
soulfreak | | Kopš: 29. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4509
Braucu ar: ciskudrilli
| Nu tik daudz es atšķiru, kas ir DOT un kas 5.1. Bet vai man liela jēga liet 4 vietā 5.1? Pa trasi īsti nebraukšu ar šo auto, tāpēc arī bremžu sistēmā, lai iet 4. Vai tam 5.1 ir vēl kādas būtiskas priekšrocības? | Offline | | |
deMarco | | Kopš: 31. Aug 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 1606
Braucu ar: GSX-R 1000 K5, Transalp XL600V '95
| Domāju nav. 5.1. ātrāk absorbēs ūdeni un saies ķīselī. tas arī viss.
----------------- Ride till you die
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mājas lapu hostings, servera jaudu noma;
Kokmateriāli, Ražošanas teritorijas un telpu noma;
Kartes un ĢIS konsultācijas | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
27 Mar 2013, 21:18:22 soulfreak rakstīja:
Vispār motors nav (vēl) turbo - 2JZ-GE, gads gan 1995. Bet nu anyway, tur viss vienāds, gandrīz.
P.S. Ko liet sajūgam, kādu DOT, vai 5.1?
par motoru: līdz 2000šo gadu sākumam ar benzīnniekiem viss ir gaužām vienkārši - der gandrīz vai jebkura 4taktu eļļa, jo visām ir API SL un/vai ACEA A3. pat smago dīzeļu eļļas atbilst šīm prasībām, tādēļ neiespringsti.
par DOT:
Boiling points for common braking fluids ,
Dry boiling point Wet boiling point
DOT 2 190 °C (374 °F) 140 °C (284 °F)
DOT 3 205 °C (401 °F) 140 °C (284 °F)
DOT 4 230 °C (446 °F) 155 °C (311 °F)
DOT 5 260 °C (500 °F) 180 °C (356 °F)
DOT 5.1 270 °C (518 °F) 190 °C (374 °F)
Wet boiling point defined as 3.7% water by volume.
par DOT 5 aizmirsti, pat neskaidrošu.
izvēle starp DOT4 un 5.1 - kā maks un sirds vēlas, izrietot no augstāk redzamiem cipariem. | Offline | | |
|
marcis | | Kopš: 23. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 2652
Braucu ar: S1000XR, RS50
| Par DOT 5 no wikipēdijas....
DOT 5 is one of several designations of automotive hydraulic brake fluid, denoting a particular mixture of chemicals imparting specified ranges of boiling point.
DOT 5 is a silicone-based brake fluid (contains at least 70% by weight of a diorgano polysiloxane[1]).
Unlike polyethylene glycol based fluids, it is hydrophobic. Its chief advantage over other forms of brake fluid is that silicone exhibits a more stable viscosity index in extreme temperatures. It is widely used in the antique automobile arena as well as it does not damage paint.
Using DOT 5 in a DOT 3 or DOT 4 system without proper flushing will cause damage to the seals and cause brake failure. DOT 5 brake fluid is not compatible with anti-lock brake systems. DOT 5 brake fluid absorbs a small amount of air requiring care when bleeding the system of air.
Tātad:
1) jaukt nedrīkst
2) bez ABS
3) nebojā krāsu/laku
----------------- būvuzraudzība, ēku tehniskā apsekošana u.c.
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Pareiza eļļas nomaiņa | Offline | | |
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| es tam visam pievienotu filtra pagriešanu atpakaļ un kādu grādu, nocitēt kapēc nevaru, bet sen jau tā mācīja mani, un to arī pats daru-aizgriežu līdz galam un biku atpakaļ, tas palielina piespiedi
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
29 Mar 2013, 17:58:32 mexa rakstīja:
es tam visam pievienotu filtra pagriešanu atpakaļ un kādu grādu, nocitēt kapēc nevaru, bet sen jau tā mācīja mani, un to arī pats daru-aizgriežu līdz galam un biku atpakaļ, tas palielina piespiedi
nu paņēmieni iraid vairāki. Tavs noteikti vērā ņemams.
tomēr, ja pēc manuāļa, tad filtru pievelk ar dinamometrisko atslēgu. to gan nekad neesmu manījis kādu izmantojam.
ok, papildināju priekšrakstus ar Tavu teikumu:
" Viens no paņēmieniem - pievelc filtru līdz galam gana cieši un tad pāris grādus atpakaļ."
tā der? | Offline | | |
Vietejais | | Kopš: 19. Mar 2013
No: Aizkraukle
Ziņojumi: 23
Braucu ar: Aprlia rs125
| Sveiki visiem!
Man te tāda problēma ka nezinu kādu eļļu liet savai apriliai rs 125
Rakstīts ka jalej SAE 30.
AR kādu eļļu labāk butu aizstāt SAE 30?
[ Šo ziņu laboja Vietejais, 29 Mar 2013, 20:32:41 ]
----------------- Born to ride , Live to ride !!!! | Offline | | |
Goblins | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 2881
Braucu ar: 800 cc, Bandītu un RE
|
29 Mar 2013, 20:17:47 Vietejais rakstīja:
Sveiki visiem!
Man te tāda problēma ka nezinu kādu eļļu liet savai apriliai rs 125
Rakstīts ka jalej SAE 30.
AR kādu eļļu labāk butu aizstāt SAE 30?
vecīt tu ir jauns, un jauniem ir jāmācas !!!!
palasi šo topiku un noskaidro ko nozīmē abriveatūra SAE 30
----------------- man garšo alus
eet jeuw kak
| Offline | | |
Vietejais | | Kopš: 19. Mar 2013
No: Aizkraukle
Ziņojumi: 23
Braucu ar: Aprlia rs125
|
29 Mar 2013, 20:22:23 Goblins rakstīja:
29 Mar 2013, 20:17:47 Vietejais rakstīja:
Sveiki visiem!
Man te tāda problēma ka nezinu kādu eļļu liet savai apriliai rs 125
Rakstīts ka jalej SAE 30.
AR kādu eļļu labāk butu aizstāt SAE 30?
vecīt tu ir jauns, un jauniem ir jāmācas !!!!
palasi šo topiku un noskaidro ko nozīmē abriveatūra SAE 30
tak jau lasiju, bet neko neatradu [ Šo ziņu laboja Vietejais, 29 Mar 2013, 20:33:45 ]
----------------- Born to ride , Live to ride !!!! | Offline | | |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
29 Mar 2013, 18:23:55 Niere rakstīja:
29 Mar 2013, 17:58:32 mexa rakstīja:
es tam visam pievienotu filtra pagriešanu atpakaļ un kādu grādu, nocitēt kapēc nevaru, bet sen jau tā mācīja mani, un to arī pats daru-aizgriežu līdz galam un biku atpakaļ, tas palielina piespiedi
nu paņēmieni iraid vairāki. Tavs noteikti vērā ņemams.
tomēr, ja pēc manuāļa, tad filtru pievelk ar dinamometrisko atslēgu. to gan nekad neesmu manījis kādu izmantojam.
ok, papildināju priekšrakstus ar Tavu teikumu:
" Viens no paņēmieniem - pievelc filtru līdz galam gana cieši un tad pāris grādus atpakaļ."
tā der?
Jā, un vēl tur, kur rakstīts par atskrūvēšanu, kā opciju vari pielikt klāt variantu - ar āmuru izdzenam filtram cauri skrūvgriezi un atskrūvējam, nu tā tīri "po pacanski"
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
29 Mar 2013, 20:17:47 Vietejais rakstīja:
Sveiki visiem!
Man te tāda problēma ka nezinu kādu eļļu liet savai apriliai rs 125
Rakstīts ka jalej SAE 30.
AR kādu eļļu labāk butu aizstāt SAE 30?
runā par kārbu?
Tavam rīkam sastopamas speciālas transmisijas eļļas ar viskozitāti SAE W80.
lai saprastu motoreļļu/transmisijas eļļu viskozitāšu attiecību:
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
29 Mar 2013, 20:29:11 Archy96 rakstīja:
Jā, un vēl tur, kur rakstīts par atskrūvēšanu, kā opciju vari pielikt klāt variantu - ar āmuru izdzenam filtram cauri skrūvgriezi un atskrūvējam, nu tā tīri "po pacanski"
teikums no Tevis:
"Instrumentu trūkuma gadījumā var izsist caur filtru liela izmēra skrūvgriezi un izmantot tāpat kā atslēgu." | Offline | | |
mezavecis | | Kopš: 11. Jan 2009
Ziņojumi: 795
Braucu ar:
|
29 Mar 2013, 20:17:47 Vietejais rakstīja:
Sveiki visiem!
Man te tāda problēma ka nezinu kādu eļļu liet savai apriliai rs 125
Rakstīts ka jalej SAE 30.
AR kādu eļļu labāk butu aizstāt SAE 30?
piedavaju sho redline 80w[ Šo ziņu laboja mezavecis, 29 Mar 2013, 23:42:36 ] | Offline | | |
maniac | | Kopš: 23. Jul 2009
No: Salaspils
Ziņojumi: 5173
Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar
|
29 Mar 2013, 18:23:55 Niere rakstīja:
29 Mar 2013, 17:58:32 mexa rakstīja:
es tam visam pievienotu filtra pagriešanu atpakaļ un kādu grādu, nocitēt kapēc nevaru, bet sen jau tā mācīja mani, un to arī pats daru-aizgriežu līdz galam un biku atpakaļ, tas palielina piespiedi
nu paņēmieni iraid vairāki. Tavs noteikti vērā ņemams.
tomēr, ja pēc manuāļa, tad filtru pievelk ar dinamometrisko atslēgu. to gan nekad neesmu manījis kādu izmantojam.
ok, papildināju priekšrakstus ar Tavu teikumu:
" Viens no paņēmieniem - pievelc filtru līdz galam gana cieši un tad pāris grādus atpakaļ."
tā der?
Atmiņā (miglaini ) rekomendācija uz kāda filtra iepakojuma - ar pirkstiem skrūvē līdz atduras gumijas gredzens, tad vēl 90(?) grādi. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
30 Mar 2013, 12:14:02 maniac rakstīja:
Atmiņā (miglaini ) rekomendācija uz kāda filtra iepakojuma - ar pirkstiem skrūvē līdz atduras gumijas gredzens, tad vēl 90(?) grādi.
Paldies katram, kas piedalās satura uzlabošanā. Piemetīšu klāt katru vērtīgu domu.
Tātad, papildinājumi pie filtra skrūvēšanas:
"Pareiza eļļas nomaiņa"
Ieskrūvē filtru vietā un viegli pievelc ar roku. Arī šajā gadījumā precīzai pievilkšanai vēlams izmantot dinamometrisko atslēgu. Krīzes opcijas, ja atslēgas nav:
* Ar filtra atslēgu pievelc pēc izjūtas, bet noteikti nepārcenties, jo pārvilkti filtri ir bieža parādība un pamatīga problēma nākošā eļļas maiņā.
* Pievelc filtru līdz galam gana cieši un tad pāris grādus atpakaļ.
* Pārliecinies, ka rokas un filtrs nav eļļaini un pievelc filtru ar rokām, cik cieši spēj. Paņēmiens der drīzāk cilvēkiem ar iepriekšēju eļļas maiņas pieredzi un neder, ja apgrūtināta piekļūšana filtram.
* Ieskrūvē filtru līdz blīvslēga saskarei un tad vēl 1/2 līdz 3/4 apgriezienu (180°-270°). Lai nekļūdītos leņķī, ieteicams izmantot marķieri.
Šo metodi vislabāk izmantot pēc tam, kad ar dinamometrisko atslēgu esi noskaidrojis objektīvu pievilkšanas leņķi. Dažādiem tehnikas modeļiem pievilkšanas griezes moments un leņķis var atšķirties.
par 1/4 pievilkšanu:
cik ir lasīts, tad pārsvarā figurē 1/2 līdz 3/4 apgrieziena. ir manīti arī 1/4, bet retāk.
bet šo rakstu ne no savas pieredzes, bet no tīmekļa visumos sagrābstītā. attiecīgi, tas nav uzticams resurss.
tādēļ viedokļi, papildinājumi, iebildumi laipni lūgti. | Offline | | |
MIGs | | Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
|
* Pārliecinies, ka rokas un filtrs nav eļļaini un pievelc filtru ar rokām, cik cieši spēj. Paņēmiens der drīzāk cilvēkiem ar iepriekšēju eļļas maiņas pieredzi un neder, ja apgrūtināta piekļūšana filtram.
Nez kāpeč man ir pārliecība, ka šādi velkot nākamreiz vaļā dabūšu tikai ar roratslēgu ?!
It sevišķi, ja filtram normāli tiek klāt.[ Šo ziņu laboja MIGs, 30 Mar 2013, 19:15:49 ]
-----------------
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| to MIGs
no problēmos. tēma ir atklāta, un es noteikti neesmu tas, kurš var mācīt tautu, kā skrūvēt dzelžus.
tādēļ arī jautāju, vai tur viss pareizi.
piedāvā savu versiju. vai arī saki, ka punkts jādzēš laukā. | Offline | | |
MIGs | | Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
| Nu problēma ir tajā, ka mērtvienības uz izjūtām ir BAIGI neprecīzas un katram cilvēkam ir sava izpratne par to cik ir "Čuķ Čuķ" un cik ir "Dahera".
Jāvelk ar izjūtām, stingri, bet ne no visa spēka ( distrofiķi drīkst vilkt divatā). Ar laiku piešauj roku cik ļoti jāvelk. Principā tās izjūtas dod filtra gumijas gredzens kas tiek saspiests.
Pareizi būtu sasmērēt šo filtra gumiju ar eļļu. Un pat ja nevajag, pa sliktu nenāks ja pieliesi filtru ar jauno eļļu jau uzreiz.
Protams Dino atslēga ir dievišķš izgudrojums, bet nu filtriem kautkā to nekad nav sanačis izmantot.
-----------------
| Offline | | |
Ernis | | Kopš: 27. Aug 2012
No: Jelgava
Ziņojumi: 65
Braucu ar: Aprilia Pegaso 650
| Kur var dabuut eļļas filtru prieksh 1998.gada Aprilia Pegaso650? | Offline | | |
|
|