Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
soulfreak
27. Mar 2013, 22:45#1598

Kopš: 29. Jan 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 4509

Braucu ar: ciskudrilli

Nu tik daudz es atšķiru, kas ir DOT un kas 5.1. Bet vai man liela jēga liet 4 vietā 5.1? Pa trasi īsti nebraukšu ar šo auto, tāpēc arī bremžu sistēmā, lai iet 4. Vai tam 5.1 ir vēl kādas būtiskas priekšrocības?

Offline

deMarco
27. Mar 2013, 23:22#1599

Kopš: 31. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1606

Braucu ar: GSX-R 1000 K5, Transalp XL600V '95

Domāju nav. 5.1. ātrāk absorbēs ūdeni un saies ķīselī. tas arī viss.

-----------------
Ride till you die
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mājas lapu hostings, servera jaudu noma;
Kokmateriāli, Ražošanas teritorijas un telpu noma;
Kartes un ĢIS konsultācijas

Offline

Niere
28. Mar 2013, 08:20#1600

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


27 Mar 2013, 21:18:22 soulfreak rakstīja:
Vispār motors nav (vēl) turbo - 2JZ-GE, gads gan 1995. Bet nu anyway, tur viss vienāds, gandrīz.

P.S. Ko liet sajūgam, kādu DOT, vai 5.1?


par motoru: līdz 2000šo gadu sākumam ar benzīnniekiem viss ir gaužām vienkārši - der gandrīz vai jebkura 4taktu eļļa, jo visām ir API SL un/vai ACEA A3. pat smago dīzeļu eļļas atbilst šīm prasībām, tādēļ neiespringsti.

par DOT:

Boiling points for common braking fluids ,
Dry boiling point Wet boiling point
DOT 2 190 °C (374 °F) 140 °C (284 °F)
DOT 3 205 °C (401 °F) 140 °C (284 °F)
DOT 4 230 °C (446 °F) 155 °C (311 °F)
DOT 5 260 °C (500 °F) 180 °C (356 °F)
DOT 5.1 270 °C (518 °F) 190 °C (374 °F)
Wet boiling point defined as 3.7% water by volume.

par DOT 5 aizmirsti, pat neskaidrošu.
izvēle starp DOT4 un 5.1 - kā maks un sirds vēlas, izrietot no augstāk redzamiem cipariem.

Offline

marcis
28. Mar 2013, 10:14#1601

Kopš: 23. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2652

Braucu ar: S1000XR, RS50

Par DOT 5 no wikipēdijas....

DOT 5 is one of several designations of automotive hydraulic brake fluid, denoting a particular mixture of chemicals imparting specified ranges of boiling point.

DOT 5 is a silicone-based brake fluid (contains at least 70% by weight of a diorgano polysiloxane[1]).

Unlike polyethylene glycol based fluids, it is hydrophobic. Its chief advantage over other forms of brake fluid is that silicone exhibits a more stable viscosity index in extreme temperatures. It is widely used in the antique automobile arena as well as it does not damage paint.

Using DOT 5 in a DOT 3 or DOT 4 system without proper flushing will cause damage to the seals and cause brake failure. DOT 5 brake fluid is not compatible with anti-lock brake systems. DOT 5 brake fluid absorbs a small amount of air requiring care when bleeding the system of air.

Tātad:
1) jaukt nedrīkst
2) bez ABS
3) nebojā krāsu/laku

-----------------
būvuzraudzība, ēku tehniskā apsekošana u.c.

Offline

Niere
29. Mar 2013, 13:33#1602

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

Pareiza eļļas nomaiņa

Offline

mexa
29. Mar 2013, 17:58#1603

Kopš: 07. Sep 2012

Ziņojumi: 6888

Braucu ar: VT

es tam visam pievienotu filtra pagriešanu atpakaļ un kādu grādu, nocitēt kapēc nevaru, bet sen jau tā mācīja mani, un to arī pats daru-aizgriežu līdz galam un biku atpakaļ, tas palielina piespiedi

-----------------
Auto moto elektronikas serviss Krāslavā

Offline

Niere
29. Mar 2013, 18:23#1604

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


29 Mar 2013, 17:58:32 mexa rakstīja:
es tam visam pievienotu filtra pagriešanu atpakaļ un kādu grādu, nocitēt kapēc nevaru, bet sen jau tā mācīja mani, un to arī pats daru-aizgriežu līdz galam un biku atpakaļ, tas palielina piespiedi

nu paņēmieni iraid vairāki. Tavs noteikti vērā ņemams.
tomēr, ja pēc manuāļa, tad filtru pievelk ar dinamometrisko atslēgu. to gan nekad neesmu manījis kādu izmantojam.

ok, papildināju priekšrakstus ar Tavu teikumu:
" Viens no paņēmieniem - pievelc filtru līdz galam gana cieši un tad pāris grādus atpakaļ."
tā der?

Offline

Vietejais
29. Mar 2013, 20:17#1605

Kopš: 19. Mar 2013

No: Aizkraukle

Ziņojumi: 23

Braucu ar: Aprlia rs125

Sveiki visiem!
Man te tāda problēma ka nezinu kādu eļļu liet savai apriliai rs 125
Rakstīts ka jalej SAE 30.
AR kādu eļļu labāk butu aizstāt SAE 30?

[ Šo ziņu laboja Vietejais, 29 Mar 2013, 20:32:41 ]



-----------------
Born to ride , Live to ride !!!!

Offline

Goblins
29. Mar 2013, 20:22#1606

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2881

Braucu ar: 800 cc, Bandītu un RE


29 Mar 2013, 20:17:47 Vietejais rakstīja:
Sveiki visiem!
Man te tāda problēma ka nezinu kādu eļļu liet savai apriliai rs 125
Rakstīts ka jalej SAE 30.
AR kādu eļļu labāk butu aizstāt SAE 30?



vecīt tu ir jauns, un jauniem ir jāmācas !!!!

palasi šo topiku un noskaidro ko nozīmē abriveatūra SAE 30



-----------------
man garšo alus

eet jeuw kak

Offline

Vietejais
29. Mar 2013, 20:27#1607

Kopš: 19. Mar 2013

No: Aizkraukle

Ziņojumi: 23

Braucu ar: Aprlia rs125


29 Mar 2013, 20:22:23 Goblins rakstīja:

29 Mar 2013, 20:17:47 Vietejais rakstīja:
Sveiki visiem!
Man te tāda problēma ka nezinu kādu eļļu liet savai apriliai rs 125
Rakstīts ka jalej SAE 30.
AR kādu eļļu labāk butu aizstāt SAE 30?


vecīt tu ir jauns, un jauniem ir jāmācas !!!!

palasi šo topiku un noskaidro ko nozīmē abriveatūra SAE 30



tak jau lasiju, bet neko neatradu

[ Šo ziņu laboja Vietejais, 29 Mar 2013, 20:33:45 ]



-----------------
Born to ride , Live to ride !!!!

Offline

Archy96
29. Mar 2013, 20:29#1608

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


29 Mar 2013, 18:23:55 Niere rakstīja:

29 Mar 2013, 17:58:32 mexa rakstīja:
es tam visam pievienotu filtra pagriešanu atpakaļ un kādu grādu, nocitēt kapēc nevaru, bet sen jau tā mācīja mani, un to arī pats daru-aizgriežu līdz galam un biku atpakaļ, tas palielina piespiedi

nu paņēmieni iraid vairāki. Tavs noteikti vērā ņemams.
tomēr, ja pēc manuāļa, tad filtru pievelk ar dinamometrisko atslēgu. to gan nekad neesmu manījis kādu izmantojam.

ok, papildināju priekšrakstus ar Tavu teikumu:
" Viens no paņēmieniem - pievelc filtru līdz galam gana cieši un tad pāris grādus atpakaļ."
tā der?

Jā, un vēl tur, kur rakstīts par atskrūvēšanu, kā opciju vari pielikt klāt variantu - ar āmuru izdzenam filtram cauri skrūvgriezi un atskrūvējam, nu tā tīri "po pacanski"

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

Niere
29. Mar 2013, 20:38#1609

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


29 Mar 2013, 20:17:47 Vietejais rakstīja:
Sveiki visiem!
Man te tāda problēma ka nezinu kādu eļļu liet savai apriliai rs 125
Rakstīts ka jalej SAE 30.
AR kādu eļļu labāk butu aizstāt SAE 30?

runā par kārbu?
Tavam rīkam sastopamas speciālas transmisijas eļļas ar viskozitāti SAE W80.
lai saprastu motoreļļu/transmisijas eļļu viskozitāšu attiecību:

Offline

Niere
29. Mar 2013, 20:59#1610

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


29 Mar 2013, 20:29:11 Archy96 rakstīja:
Jā, un vēl tur, kur rakstīts par atskrūvēšanu, kā opciju vari pielikt klāt variantu - ar āmuru izdzenam filtram cauri skrūvgriezi un atskrūvējam, nu tā tīri "po pacanski"

teikums no Tevis:
"Instrumentu trūkuma gadījumā var izsist caur filtru liela izmēra skrūvgriezi un izmantot tāpat kā atslēgu."

Offline

mezavecis
29. Mar 2013, 23:40#1611

Kopš: 11. Jan 2009

Ziņojumi: 795

Braucu ar:


29 Mar 2013, 20:17:47 Vietejais rakstīja:
Sveiki visiem!
Man te tāda problēma ka nezinu kādu eļļu liet savai apriliai rs 125
Rakstīts ka jalej SAE 30.
AR kādu eļļu labāk butu aizstāt SAE 30?

piedavaju sho redline 80w

[ Šo ziņu laboja mezavecis, 29 Mar 2013, 23:42:36 ]

Offline

maniac
30. Mar 2013, 12:14#1612

Kopš: 23. Jul 2009

No: Salaspils

Ziņojumi: 5173

Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar


29 Mar 2013, 18:23:55 Niere rakstīja:

29 Mar 2013, 17:58:32 mexa rakstīja:
es tam visam pievienotu filtra pagriešanu atpakaļ un kādu grādu, nocitēt kapēc nevaru, bet sen jau tā mācīja mani, un to arī pats daru-aizgriežu līdz galam un biku atpakaļ, tas palielina piespiedi

nu paņēmieni iraid vairāki. Tavs noteikti vērā ņemams.
tomēr, ja pēc manuāļa, tad filtru pievelk ar dinamometrisko atslēgu. to gan nekad neesmu manījis kādu izmantojam.

ok, papildināju priekšrakstus ar Tavu teikumu:
" Viens no paņēmieniem - pievelc filtru līdz galam gana cieši un tad pāris grādus atpakaļ."
tā der?

Atmiņā (miglaini ) rekomendācija uz kāda filtra iepakojuma - ar pirkstiem skrūvē līdz atduras gumijas gredzens, tad vēl 90(?) grādi.

Offline

Niere
30. Mar 2013, 17:47#1613

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


30 Mar 2013, 12:14:02 maniac rakstīja:
Atmiņā (miglaini ) rekomendācija uz kāda filtra iepakojuma - ar pirkstiem skrūvē līdz atduras gumijas gredzens, tad vēl 90(?) grādi.


Paldies katram, kas piedalās satura uzlabošanā. Piemetīšu klāt katru vērtīgu domu.
Tātad, papildinājumi pie filtra skrūvēšanas:
"Pareiza eļļas nomaiņa"
Ieskrūvē filtru vietā un viegli pievelc ar roku. Arī šajā gadījumā precīzai pievilkšanai vēlams izmantot dinamometrisko atslēgu. Krīzes opcijas, ja atslēgas nav:

* Ar filtra atslēgu pievelc pēc izjūtas, bet noteikti nepārcenties, jo pārvilkti filtri ir bieža parādība un pamatīga problēma nākošā eļļas maiņā.
* Pievelc filtru līdz galam gana cieši un tad pāris grādus atpakaļ.
* Pārliecinies, ka rokas un filtrs nav eļļaini un pievelc filtru ar rokām, cik cieši spēj. Paņēmiens der drīzāk cilvēkiem ar iepriekšēju eļļas maiņas pieredzi un neder, ja apgrūtināta piekļūšana filtram.
* Ieskrūvē filtru līdz blīvslēga saskarei un tad vēl 1/2 līdz 3/4 apgriezienu (180°-270°). Lai nekļūdītos leņķī, ieteicams izmantot marķieri.
Šo metodi vislabāk izmantot pēc tam, kad ar dinamometrisko atslēgu esi noskaidrojis objektīvu pievilkšanas leņķi. Dažādiem tehnikas modeļiem pievilkšanas griezes moments un leņķis var atšķirties.


par 1/4 pievilkšanu:
cik ir lasīts, tad pārsvarā figurē 1/2 līdz 3/4 apgrieziena. ir manīti arī 1/4, bet retāk.
bet šo rakstu ne no savas pieredzes, bet no tīmekļa visumos sagrābstītā. attiecīgi, tas nav uzticams resurss.

tādēļ viedokļi, papildinājumi, iebildumi laipni lūgti.

Offline

MIGs
30. Mar 2013, 19:14#1614

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR


* Pārliecinies, ka rokas un filtrs nav eļļaini un pievelc filtru ar rokām, cik cieši spēj. Paņēmiens der drīzāk cilvēkiem ar iepriekšēju eļļas maiņas pieredzi un neder, ja apgrūtināta piekļūšana filtram.

Nez kāpeč man ir pārliecība, ka šādi velkot nākamreiz vaļā dabūšu tikai ar roratslēgu ?!

It sevišķi, ja filtram normāli tiek klāt.

[ Šo ziņu laboja MIGs, 30 Mar 2013, 19:15:49 ]



-----------------

Offline

Niere
30. Mar 2013, 19:53#1615

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

to MIGs
no problēmos. tēma ir atklāta, un es noteikti neesmu tas, kurš var mācīt tautu, kā skrūvēt dzelžus.
tādēļ arī jautāju, vai tur viss pareizi.

piedāvā savu versiju. vai arī saki, ka punkts jādzēš laukā.

Offline

MIGs
30. Mar 2013, 21:58#1616

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR

Nu problēma ir tajā, ka mērtvienības uz izjūtām ir BAIGI neprecīzas un katram cilvēkam ir sava izpratne par to cik ir "Čuķ Čuķ" un cik ir "Dahera".

Jāvelk ar izjūtām, stingri, bet ne no visa spēka ( distrofiķi drīkst vilkt divatā). Ar laiku piešauj roku cik ļoti jāvelk. Principā tās izjūtas dod filtra gumijas gredzens kas tiek saspiests.

Pareizi būtu sasmērēt šo filtra gumiju ar eļļu. Un pat ja nevajag, pa sliktu nenāks ja pieliesi filtru ar jauno eļļu jau uzreiz.

Protams Dino atslēga ir dievišķš izgudrojums, bet nu filtriem kautkā to nekad nav sanačis izmantot.

-----------------

Offline

Ernis
30. Mar 2013, 23:45#1617

Kopš: 27. Aug 2012

No: Jelgava

Ziņojumi: 65

Braucu ar: Aprilia Pegaso 650

Kur var dabuut eļļas filtru prieksh 1998.gada Aprilia Pegaso650?

Offline