a. Alternative recommendations: <15°C, 10W-30
b. Alternative recommendations, Engine (4 str): -10°C to 35°C, 10W-30; -10°C to 45°C, 10W-40; 5°C to 45°C, 20W-40; 5°C to 50°C, 25W-50
ok, 10W-40 arī der, taču to jēga liet, ja domā rullēt temperatūrās ap nulli. tomēr jāņem vērā, ka 20W-40 "karstais" gals pārsvarā gadījumu ir noturīgāks ko 10W-40 eļļai. attiecīgi, ražotājs uzskata, ka mazāk par ##W-40 nav pieļaujams. bet tas pats Castrol Power 1 10W-40 mēdz zaudēt viskozitāti uz 10W-30.
tādēļ nav tur ko čakarēties, Tavā gadījumā ##W-50 ir ok.
ne visiem mo galvenajā pārvadā paredzēta API GL-5 sēra/fosfora daudzums. var būt rekomendēta arī GL-4 un kāda eksotiska viskozitāte vai pat vienkārši motoreļļa.
varbūtējais iemesls - pārvadā izmantoti vara sakausējumi, kuri var reaģēt ar GL-5 palielināto sēra piedevu daudzumu.
tādēļ vienmēr jāčeko ražotāja ieteikumi!
un..... nepaļaujieties, ka pat autorizēta servisa ļautis 100% ieteiks pareizāko produktu.
protams, tur strādā gudri un pieredzējuši džeki, taču neviens nevar būt vienlīdz zinošs visās jomās. teiktais nav pašreklāmas nolūkā.
arī manis teikto par eļļām vienmēr pārbaudiet. kaut šī ir mana joma, mēdzu kļūdīties vai vienkārši nohalturēt.
26 Mar 2013, 21:38:39 marcis rakstīja:
Bļēēē.....būtu Ugunsgrēku lūrējuši, ne spamojuši te... Tagad man arī jāvelkas skatīties, kas manam Agipam 80W-140 par GL-klasi tur uzrādīta... fcuk....
80W-140 vienmēr būs API-5. taču, tas nav vienīgais, kas var interesēt uz šiltes.
vēl jau - točna zini, ka Tev tieši ##W-140 prasīts (tā var būt).
Tātad, nepaslinkoju un aizvilkos līdz eļļai. Lūk:
Agip Rotra SAE 85W-140; API GL-5 (vēl ir virsū Volvo un ZF aprūvali)
Viss, Niere, tagad esmu kails, sit mani....
----------------- būvuzraudzība, ēku tehniskā apsekošana u.c.
27 Mar 2013, 01:12:05 marcis rakstīja:
Tātad, nepaslinkoju un aizvilkos līdz eļļai. Lūk:
Agip Rotra SAE 85W-140; API GL-5 (vēl ir virsū Volvo un ZF aprūvali)
Viss, Niere, tagad esmu kails, sit mani....
nu, beidz,
par jautāšanu nevienu nesit........ja vien tā nav militāra struktūra
es pat neeju lūrēt to produktu kaut vai tādēļ, ka 85W-140 viskozitāte ir viena no tām, no kurām principiāli jāizvairās. tai sastingšanas temperatūra ir apmēram -10C. un tā ir temperatūra, kurā eļļa vairs vispār neplūst. turklāt tā ir minerālene, kura jau ap nulli ir kapitāli parafinizējusies. ok, ja temperatūra gaisā virs 10C, īpašas problēmas nevajadzētu būt no plūstamības viedokļa, taču eļļas ar šādu viskozitāti VIENMĒR būs darba tehnikas apakšējais kvalitātes plaukts!
bet galvenais, Tava mocika modelim NAV ietaikta SAE ##W-140, bet gan ##W-90.
Un temperatūrā zem 5C pat ##W-90 ir par viskozu un ieteicama SAE ##W-80(85)...tādas viskozitātes tagad smagajiem tiek ražotas un tās vienmēr ir sintētikas.
vārdu sakot, ja vien nav kādas īpašas indikācijas, optimāla viskozitāte 75W-90 un sintētika ar jau iepriekš minētajām specenēm.
a. Alternative recommendations: 20W-40; 20W-50; <20°C, 15W-40; <10°C, 10W-50; <5°C, 10W-40; <0°C 10W-30
b. Alternative recommendations: >5°C, 90; <5°C, 80W
c. Alternative recommendations: >5°C, 90; <5°C, 80W
Jā, es zinu, ka šī eļļa nav paredzēta manam mocim. Man šo eļļu ieteica N. Steška, kad piedalījos treniņos un sacensībās.
Pēc rūpnīcas specenēm manam ar attiecību 1:2.91 ir 80W-90. K1200S ar attiecību 1:2.8 ir 75W-90
----------------- būvuzraudzība, ēku tehniskā apsekošana u.c.
26 Mar 2013, 23:47:01 Niere rakstīja:
Tavam viskozitātes rekomendācijas:
Engine (4 str.) 20W-50 (a, b)
a. Alternative recommendations: <15°C, 10W-30
b. Alternative recommendations, Engine (4 str): -10°C to 35°C, 10W-30; -10°C to 45°C, 10W-40; 5°C to 45°C, 20W-40; 5°C to 50°C, 25W-50
ok, 10W-40 arī der, taču to jēga liet, ja domā rullēt temperatūrās ap nulli. tomēr jāņem vērā, ka 20W-40 "karstais" gals pārsvarā gadījumu ir noturīgāks ko 10W-40 eļļai. attiecīgi, ražotājs uzskata, ka mazāk par ##W-40 nav pieļaujams. bet tas pats Castrol Power 1 10W-40 mēdz zaudēt viskozitāti uz 10W-30.
tādēļ nav tur ko čakarēties, Tavā gadījumā ##W-50 ir ok.
27 Mar 2013, 11:27:49 marcis rakstīja:
Jā, es zinu, ka šī eļļa nav paredzēta manam mocim. Man šo eļļu ieteica N. Steška, kad piedalījos treniņos un sacensībās.
Pēc rūpnīcas specenēm manam ar attiecību 1:2.91 ir 80W-90. K1200S ar attiecību 1:2.8 ir 75W-90
jā, tikai nesaprotu, kur fiška sportam izmantot minerāleļļas?
par viskozitāti sportam vēl var diskutēt. proti, ja ar 75W-90 ir problēmas, var izmantot ##W-140. taču sintētikai tā kā tā būs kaudze priekšrocību.
turklāt, tieši pārvadā es saskatu esteru priekšrocības.
jā tiešām esi drošs, ka Tev vajag to ##W-140, tad nu skaties jau drīzāk uz produktu, kas pēc apstiprinājumiem, bāzes un tehniskiem parametriem līdzinās jau pieminētajam redlainam, bet ar 140 karstajā galā.
(RedLine izmantoju tikai kā eļļu, kura atbilst manam priekšstatam par max. performanci)
Par trenera viedokli:
nevaru teikt, ka viņš ieteicis neatbilstošu eļļu. visdrīzāk tā vienkārši nerada acīmredzamas problēmas. un galvenais izvēles kritērijs bijis viskozitātes stabilitāte karstajā galā.
savukārt es runāju par produktiem, kuriem ir būtiski spēcīgāki apstiprinājumi un teorētiski visi priekšnosacījumi pagarināt zobratu mūžu.
vārdu sakot, cilvēki ar pamatīgu reputāciju tehnikas jomā nebūt obligāti vienlīdz pārzina katru atsevišķu tās sistēmu.
par eļļām viņi parasti spriež tikai izrietot no praktiskās pieredzes ar kādu konkrētu produktu kādā konkrēta dzelzī. taču ar šādu empīrisku piegājienu nav iespējams gūt priekšstatu par konkrētā veida eļļām kopumā.
un otrādi - es ar teorētisku piegājienu nevaru garantēt, ka universālas likumsakarības darbosies katrā specifiskā pielietojumā un izmantošanas apstākļos.
patiesība jāmeklē Tev pašam. sākot ar teorētisko izpratni, lai "redzētu laukumu", un beidzot ar praktisku teorijas pārbaudi. tieši tā notiek oficiālu OEM apstiprinājumu saņemšana - vispirms izstrādā eļļu un pēc tam to testē gan uz stenda dzelzī, gan reālos darba apstākļos.
starp citu, reiz jau biju ielicis šo video. bet tā kā runa par 85W-140 minerāleni, te uzskatāmi, kas notiek ar šo eļļu. ok, tur parādīti baigie mīnusi, taču Tu gan jau arī nenocietīsies un dzelzi izvilksi pie pirmās iespējas, tiklīdz būs drusku virs nulles. un šī eļļa tam nav piemērota.
ā, piemirsu, tur piemērs ar 80W-90. tad uzskati, ka 85W-140 ir nesalīdzināmi viskozāka un attiecīgās parādības vērojamas jau ap 0C.
Nevēlos nevienu noniecināt, bet nedomāju, ka Steška būs mega eksperts eļļās, kur nu vēl specifiskās kardānu eļļās, kas sporta močiem praktiski nav vispār...
----------------- Ride till you die
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mājas lapu hostings, servera jaudu noma;
Kokmateriāli, Ražošanas teritorijas un telpu noma;
Kartes un ĢIS konsultācijas
Par to eļļu viņš (N.S.) zināja teikt, ka tādas viskozitātes eļļu agrāk lēja Power Cup, kur piedalījās BMW K1200R. Bija tāds monokauss, kas aizpildīja braucienus starp MotoGP sacensībām.
Tā, kā vairs neplānoju mocīt bembīti pa trasi, tad nomainīšu uz 'dzimtās' viskozitātes eļļu.
----------------- būvuzraudzība, ēku tehniskā apsekošana u.c.
Jautajums Nierei:
Manuali rakstīts kad kārbā jalej un kardanam
Final drive lubricant:75W-90 GL-5
bet piemeram louis.de piedavā
CASTROL MTX TRANSMISSION OIL, 75W-140 FULLY SYN
vai es savam mocitim varu liet 75W-140 un ar ko tas atsšķirās no 75W-90
ja runa tieši par Castrol, tad viņi rekomendē šādi:
BMW R1150R Rockster (Motorcycles)4 str.
2003 -
Engine(4 str.) Power 1 Racing 4T 10W-50 (a) 3.8L
Act>evo 4T 20W-50
Gearbox Syntrax Long Life 75W-90 (b)
Axle EPX 80W-90
Final Drive Syntrax Long Life 75W-90 (c)
Axle EPX 80W-90
Fork -
Coolant Air
Brake Fluid Motorcycle Brake Fluid
Brake Fluid DOT 4
Grease Points Multipurpose Grease
a. Alternative recommendations: 20W-40; 20W-50; <20°C, 15W-40; <10°C, 10W-50; <5°C, 10W-40; <0°C 10W-30
b. Alternative recommendations: >5°C, 90; <5°C, 80W
c. Alternative recommendations: >5°C, 90; <5°C, 80W
Domāju, ka moto pribambasu vairumtirgotājs nav gana autoritatīvs informācijas avots.
atšķirība starp 90 un 140 ir viskozitātē gan "aukstajā", gan "karstajā" galā.
lielāka viskozitāte bez vērā ņemama argumenta nav vēlama kaut vai samazinātas dzesēšanas spējas dēļ. galvenajam pārvadam tas ir svarīgi.
27 Mar 2013, 15:15:52 soulfreak rakstīja:
Niere, Suprai W58 kārbā jālej GL4, bet reduktorā GL5, kas būs ja es sagāzīšu GL5 abos?
Un vai 2JZ-GE nav nekas pret 5W-40?
ja iemauksi GL-5 kārbā, kur paredzēts GL-4, ir varbūtība, ka sajāsi sinhronizatorus. tas, protams, atkarīgs no konkrētās piedevas, ir vai nav sērs "buferēts" utt. Bet to točna zināt nevar.
ir eļļas, kuras it kā atbilst abām klasēm vienlaikus, taču es Tavā vietā tādu labāk neizmantotu.
un neaizmirsti, ko rakstīju iepriekš - GL ir ļoti vienkāršots un novecojis transmisiju eļļu dalījums. vēlams skatīties arī pēc šīs specenēm uz burkas:
par motoreļļu uz sitienu neatbildēšu. kāds ir jautājuma konteksts?
Paldies! Tātad nevaru nopikrt vienu burku un saliet visur. Pieturēšos pie rūpnīcas rekomendācijām. Par motora eļļu, nu sanāca uz akciju dikti lēti nopirkt Comma X-Flow 5W-40. Bet noprotu, ka uz vasaru nekas traģisks tur nevar būt. Rūpnīca rekomendē 5W-30.
Tīri intereses pēc
Niere varēja uztaisīt kopsavilkumu par ražotājiem:
1) ražo visāda veida eļļu - moto, auto, kravas auto, industriālā tehnika, utt;
2) neražo paši neko, tikai uz kannām, mucām līmē savus nosaukumus, uzlīmes;
3) ražo eļļu bāzi, ko pārdod citiem ražotājiem, kas uzražo savu brendu (riebjas vārds zīmols);
4) iepērk labu bāzi un ražo specializētas eļļas, piemēram autosportam, motosportam;
5) daļēji blēži, kas ražo visiem, bet nepievērš uzmanību kvalitātei;
6) ražotāji - pofigisti, kuriem ir skanīgs nosaukums, bet kvalitātei uzmanība netiek pievērsta.
Šis tas ir lasīts pa internātu, arī šajā topikā, bet, kā neprofesionālim šajā jomā nav ne precīza viedokļa, ne argumentu, kas ir lietojams, kas ir sū*s. Varbūt sākt ar to, kas ir labu eļļas bāžu ražotāji, tad arī par visiem pārējiem, kas kaut ko piejauc, uzmiksē, uzlabo, utt. Vispārinājumam, lai tauta zina un saprot, kp pirkt.
Paldies.
Labojums: Amsoil testus arī lasīju, bet par objektivitāti neņemos spriest.
[ Šo ziņu laboja Sliktais, 27 Mar 2013, 19:50:18 ]
jautājums ir pārāk komplicēts, lai to tā sabāztu tādos rāmjos. varu saprast vēlmi pēc "skaidras atbildes", taču tādu nespēs dot neviens.
parasti izmantoju šādu piemēru:
- ko domā par Ford kā auto ražotāju?
.....mēsls!
- ok, bet ko domā par Ford GT40?
.....?????
un te var sākties bezgalīgas viedokļu kaujas.
līdzīgi ir ar eļļām. katrs ražotājs var piedāvāt no-līdz. tādēļ runa var būt tikai par konkrētiem produktiem. lūk arī iemesls, kādēļ neņemos viennozīmīgi vērtēt kādu ražotāju. ok, man ir savs viedoklis, bet tiklīdz izteikšu publiski, mani ātri iebāzīs maisā ar argumentiem.
ir bijusi doma uzcept datu bāzi par moto eļļām. taču publiski sastopamie parametri, diemžēl, neraksturo eļļas pilnībā.
attiecīgi, kaudze ar cipariem tautai nebūs līdzeklis, drīzāk "galvas jājējs". turklāt šie cipari mēdz būtiski mainīties, saskaņā ar tirgus un dzelžu ražotāju prasībām.
ir pat tā, ka eļļu ražotāji daudzus parametrus nenorāda datu lapā tikai tādēļ, lai ne(pus)profesionāļi neiztulkotu greizi.
Nu re, tātad gatavas receptes laikam nav
Katrs izvēlas eļļu pēc savām iespējām un atsauksmēm no citiem lietotājiem, lai vai cik precīzi un objektīvi tie būtu.
Vēl jau ir ne mazsvarīgs faktors - "šo te eļļu es varu dabūt par labu cenu (atlaides)"