Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
jancels
09. Mar 2013, 22:39#1531

Kopš: 23. Feb 2011

Ziņojumi: 82

Braucu ar:

veči, mams jautājums pilnīgi nopietns - kā jūs uzpasējat savus baikus? tieši šosejai? mqn gqlīgi nav skaidrs, jo krosiniekam maina klaņus, varstus pēc kkādām iedomātām x stundām.. klani - uz 80
(ama)

[ Šo ziņu laboja jancels, 09 Mar 2013, 22:40:03 ]

Offline

Archy96
09. Mar 2013, 22:45#1532

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


09 Mar 2013, 22:39:24 jancels rakstīja:
veči, mams jautājums pilnīgi nopietns - kā jūs uzpasējat savus baikus? tieši šosejai? mqn gqlīgi nav skaidrs, jo krosiniekam maina klaņus, varstus pēc kkādām iedomātām x stundām.. klani - uz 80
(ama)

Tur neko īpaši neuzpasē, baikam ir pavisam cits resurss, nekā krosiniekam - maina eļļu, filtru, regulē vārstus, un brauc, kad noklapē, tad maina motoru visu zborā, tas arī viss. Nav vajadzības tur speciāli periodiki līst iekšā.

[ Šo ziņu laboja Archy96, 09 Mar 2013, 22:46:30 ]



-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

jancels
09. Mar 2013, 23:06#1533

Kopš: 23. Feb 2011

Ziņojumi: 82

Braucu ar:


09 Mar 2013, 22:45:37 Archy96 rakstīja:

09 Mar 2013, 22:39:24 jancels rakstīja:
veči, mams jautājums pilnīgi nopietns - kā jūs uzpasējat savus baikus? tieši šosejai? mqn gqlīgi nav skaidrs, jo krosiniekam maina klaņus, varstus pēc kkādām iedomātām x stundām.. klani - uz 80
(ama)

Tur neko īpaši neuzpasē, baikam ir pavisam cits resurss, nekā krosiniekam - maina eļļu, filtru, regulē vārstus, un brauc, kad noklapē, tad maina motoru visu zborā, tas arī viss. Nav vajadzības tur speciāli periodiki līst iekšā.

Esnu dz\irdējis, ka amatierim līdz 100h pat galva nav japieliec.Vārstu aqtstarpes uzpasēt - vienigais

[ Šo ziņu laboja jancels, 09 Mar 2013, 23:07:17 ]

Offline

deMarco
11. Mar 2013, 09:28#1534

Kopš: 31. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1606

Braucu ar: GSX-R 1000 K5, Transalp XL600V '95

Jancel, ko tu tur pīpē?

Baikiem viss prosto - maini tik eļļu regulāri (atkarībā no baika un pielietojuma) un lej tik bendžu! Motorā lien tikai tad, ja kaut ko pats nokauj...

-----------------
Ride till you die
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mājas lapu hostings, servera jaudu noma;
Kokmateriāli, Ražošanas teritorijas un telpu noma;
Kartes un ĢIS konsultācijas

Offline

endurists
13. Mar 2013, 10:11#1535

Kopš: 12. May 2008

Ziņojumi: 1245

Braucu ar: Husaberg FE 501 2013, KTM LC4 Adventure R'98

Būtu forši ja kāds varētu iedot salīdzinājumu šiem konkrētajiem produktiem:

a) Denicol Thumper lube - parasti ņemu 10w50 (moska 15w50 - neatceros īsti)
http://www.denicol.com/eviertakt.php

b) Repsol 4T offroad
http://www.repsoloil.com.my/products/motorcycle...f-road-4t-10w40/

Repsolim cena pa kādiem 30% zemāka un vakar uz iepakojuma redzēju full synthetic

tiesa var dabūt 10w40 tikai

esmu lējis abus, bet kuram par labu iet nākamreiz?


[ Šo ziņu laboja endurists, 13 Mar 2013, 10:12:16 ]



-----------------
Husaberg FE 501 2013
KTM LC4 Adventure R'98

Offline

Niere
13. Mar 2013, 10:20#1536

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


13 Mar 2013, 10:08:26 Coooool rakstīja:
Niere, kā ir pareizi teikt pussintētika jeb daļēji sintētika! Jūk. Bet pa lielam jau pofig. Galvenais, ka saprot pa ko bazars.

nav tādas PUSsintētikas. ir tikai daļēja sintētika, kur sintētiskā komponente grozās starp 5-20% un nekad nepārsniedz 30%.
turklāt saucamā "sintētika" tur ir Group III pamateļļa, kas faktiski ir labi attīrīta minerālene.
šie produkti ražotājiem ir īsts eldorado, jo izmaksas tuvas minerālenei, bet skan daudzsološi. attiecīgi kā nu kurš tai krāmē uzcenojumu.

Offline

Niere
13. Mar 2013, 10:26#1537

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


13 Mar 2013, 10:11:33 endurists rakstīja:
Būtu forši ja kāds varētu iedot salīdzinājumu šiem konkrētajiem produktiem:

a) Denicol Thumper lube - parasti ņemu 10w50 (moska 15w50 - neatceros īsti)
http://www.denicol.com/eviertakt.php

b) Repsol 4T offroad
http://www.repsoloil.com.my/products/motorcycle...f-road-4t-10w40/

Repsolim cena pa kādiem 30% zemāka un vakar uz iepakojuma redzēju full synthetic

tiesa var dabūt 10w40 tikai

esmu lējis abus, bet kuram par labu iet nākamreiz?





Denicol ir daudz produkti. ko pret ko gribi salīdzināt?
a par viskozitāti - kas Tev rakstīts papīros?
visdrīzāk 10W-40 Tev der ziemas pielietojumam, bet ziema pēc nedēļas jau cauri.

Offline

endurists
13. Mar 2013, 10:30#1538

Kopš: 12. May 2008

Ziņojumi: 1245

Braucu ar: Husaberg FE 501 2013, KTM LC4 Adventure R'98


13 Mar 2013, 10:26:03 Niere rakstīja:

13 Mar 2013, 10:11:33 endurists rakstīja:
Būtu forši ja kāds varētu iedot salīdzinājumu šiem konkrētajiem produktiem:

a) Denicol Thumper lube - parasti ņemu 10w50 (moska 15w50 - neatceros īsti)
http://www.denicol.com/eviertakt.php

b) Repsol 4T offroad
http://www.repsoloil.com.my/products/motorcycle...f-road-4t-10w40/

Repsolim cena pa kādiem 30% zemāka un vakar uz iepakojuma redzēju full synthetic

tiesa var dabūt 10w40 tikai

esmu lējis abus, bet kuram par labu iet nākamreiz?





Denicol ir daudz produkti. ko pret ko gribi salīdzināt?
a par viskozitāti - kas Tev rakstīts papīros?
visdrīzāk 10W-40 Tev der ziemas pielietojumam, bet ziema pēc nedēļas jau cauri.


esmu ielicis konkrētu produktu linkā: Thumper Lube, pirmais no augšas listē

[ Šo ziņu laboja endurists, 13 Mar 2013, 10:30:34 ]



-----------------
Husaberg FE 501 2013
KTM LC4 Adventure R'98

Offline

Niere
13. Mar 2013, 10:37#1539

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


13 Mar 2013, 10:30:04 endurists rakstīja:
esmu ielicis konkrētu produktu linkā: Thumper Lube, pirmais no augšas listē

ā, ok, uz ātro nepamanīju.
Thumper lube ir esteru bāzes sintētika. attiecīgi - no tehniskā izpildījuma viedokļa vajadzētu būt piemērotākai Tavam dzelzim.
tomēr sajūgam dažos gadījumos labāk patīk MA2, kas Denicol nav.

ja man būtu jāizvēlas, izvēle būtu par labu Thumper lube 15W-50.

Offline

endurists
13. Mar 2013, 10:58#1540

Kopš: 12. May 2008

Ziņojumi: 1245

Braucu ar: Husaberg FE 501 2013, KTM LC4 Adventure R'98


13 Mar 2013, 10:37:22 Niere rakstīja:

13 Mar 2013, 10:30:04 endurists rakstīja:
esmu ielicis konkrētu produktu linkā: Thumper Lube, pirmais no augšas listē

ā, ok, uz ātro nepamanīju.
Thumper lube ir esteru bāzes sintētika. attiecīgi - no tehniskā izpildījuma viedokļa vajadzētu būt piemērotākai Tavam dzelzim.
tomēr sajūgam dažos gadījumos labāk patīk MA2, kas Denicol nav.

ja man būtu jāizvēlas, izvēle būtu par labu Thumper lube 15W-50.


OK, paldies

-----------------
Husaberg FE 501 2013
KTM LC4 Adventure R'98

Offline

maniac
21. Mar 2013, 07:52#1541

Kopš: 23. Jul 2009

No: Salaspils

Ziņojumi: 5173

Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar

Re kādai fīčai uzdūros:
http://www.lubricheck.com/
Te krieviski:
http://www.motonews.ru/news.moto?id=9374&ti...2686219278722554
Jautājums spečukam (Niere): kā izskatās? ko tas vispār var noteikt? vai kārtējā podjobka?

[ Šo ziņu laboja maniac, 21 Mar 2013, 07:53:54 ]

Offline

Niere
21. Mar 2013, 09:22#1542

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


21 Mar 2013, 07:52:01 maniac rakstīja:
kā izskatās? ko tas vispār var noteikt? vai kārtējā podjobka?

podjobka visdrīzāk nav, tādi pribambasi ir dažādā izpildījumā un jau ļoti sen. principā ir pāris parametri, kurus ar to varētu mēģināt čekot (ne nomērīt). taču paredzu, ka cilvēks bez priekšzināšanām būs ātri vien grāvī. problēma tā, ka eļļai mēra ne tikai kontamināciju jeb piesārņojumu. attiecīgi - cilvēks pēc laika iedomāsies, ka tā ir vesela laboratorija daudzu simtu tūkstošu vērtībā, kas nu būs kritērijs eļļas nomaiņas intervāla noteikšanai.
un otrādi - šāds pribambass nevainīgu kondensātu motoreļļā uzrādīs kā "katastrofu". bet kondensāts motoreļļā var būt tikai īslaicīga parādība. ierīce pat nenosaka, kas ir iemesls dielektrisko mērījumu izmaiņām.
vienīgais, manā skatījumā, kam šis līdz, ir dramatiskas kontaminācijas noteikšanai.

močiem šis vispār neder, jo nekā nespēj konstatēt viskozitātes izmaiņas, kas nav saistītas ar eļļas piesārņojumu vai oksidāciju. bet moto eļļas viens no pamatparametriem ir tieši viskozitātes stabilitāte "karstajā" galā.

un vēl - savulaik mēģināju atrast, ko nopietnāku par šiem rīkiem. diemžēl nekāda salīdzinājuma ar objektīviem laboratorijas datiem nekur nav. tas arī par kaut ko liecina.

esmu pētījis dažādus portatīvo laboratoriju variantus. "lētākais" un arī ne tuvu pilnīgs variants no kura ir kāda jēga, izskatās šādi:


elementu spektrometrs + viskometrs.
bet maksā tādi kā pilna ķerra ar "lubricheck".

vārdu sakot - šis savā ziņā atgādina temperatūras mērīšanu ar roku. var noteikt, kad točna ir sūdi, bet neko nenorāda uz temperatūras cēloni. turklāt, kad ir sūdi, ir arī citas pazīmes, kas par to liecina.

Offline

maniac
24. Mar 2013, 11:11#1543

Kopš: 23. Jul 2009

No: Salaspils

Ziņojumi: 5173

Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar

Un atkal jautājums.
Kā ir ar hipoidālo pārnesumu eļļām? T.i. tām, kas lejās kardānpārvados. Vai tās arī ir tik "slimīgi novecojošas" kā motoreļļas?
Tikai nesen uzzināju, ka FJR-am manuālī teikts, ka gan motorā, gan kardānā jāmaina ik pēc 10000km. Līdz tam mainīju pēc 6000km motorā un pēc 20000km kardānā
Tagad riņķī gads, nobraukti 5500km. Motorā nomainīju. Stukoju, vai mainīt kardānā vai nē...

Offline

Naits
24. Mar 2013, 11:18#1544

Kopš: 24. Oct 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 5224

Braucu ar: TW125,gsxr1100,xjr1300

Citur ir rakstīts ka jāmaina pēc 10 000 km vai reizi gadā Reduktorā tak kādi 200 ml tik iet, nav jau liela bēda.

-----------------
Moto serviss T. 29885941
MOTOLAND
www.motoland.lv

Offline

Niere
24. Mar 2013, 11:49#1545

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

šādas rekomendācijas stāv rakstītas jaunajiem modeļiem:

Engine
Months Max 12
Km Max 10000
Coolant
Months Max 36
Brake Fluid
Months Max 24
Clutch Fluid
Months Max 24

pie reizes pievērs uzmanību, ka ik pa 2-3 gadi jāmaina arī pārējie šķidrumi. dzesēšanas šķidrumu pat autorizētā auto servisā dažs uzskata, ka jāmaina "kad krāsa zūd" (nesaukšu kurā)

Naits jau būtību pateica, Tev tiešām tur tikai 0,2L, attiecīgi nav iemesla matus skaldīt.

Bet precīza atbilde uz Tavu jautājumu būtu tāda:
vienlīdz ar nemainītu galvenā pārvada eļļu var braukt "bezgalīgi" un vienlīdz stingri pēc ražotāja ieteikuma.
jo..
eļļu bendē ne tikai dabiski oksidācijas procesi. tā tehniski var būt ideālā stāvoklī, bet kontaminēta ar nodiluma materiālu, ūdeni, vides netīrumiem. kas no uzskaitītā piesārņojuma var būt eļļā konkrētam modelim, to nezini ne Tu, ne es. pats zini, ka objektīvi uz Tavu jautājumu varētu atbildēt eļļas analīze, taču tā atmaksātos tikai tad, ja eļļas maiņa būtu dārgāka un/vai regulāri birtu zobi.

Vārdu sakot, nakts laikā kaut kur uz Latgales bezceļiem nobiris kardāns ir gana nepatīkams pārsteigums, salīdzinot ar lieku 200ml lētas eļļas maiņas izmaksu.

Offline

maniac
25. Mar 2013, 19:17#1546

Kopš: 23. Jul 2009

No: Salaspils

Ziņojumi: 5173

Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar

Man jautājums vairāk bija par "novecošanu". Pa 200ml nepārdod. Cik ilgi var stāvēt aizsāktais litrs?

Offline

Niere
25. Mar 2013, 19:35#1547

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

kā kurš produkts.
bet principā pat minerālenēm, ja tās uzglabātas piemērotos apstākļos un neatvērtas, derīgums ir līdz pat 10 gadiem. ok, dažādi avoti dažāda informācija, bet derīgums ir pietiekams.

cita lieta, ja iepakojums atvērts un daļēji noliets. tad eļļai ir palielināts laukums saskarei ar skābekli, kas oksidē un varbūtēji arī h2o, kas procesu tikai paātrina.
tādēļ, piemēram, sevišķi higroskopiskas eļļas, piemēram, poliglikola bāzes bremžu šķidrumus, ieteicams izlietot vienā ņēmienā. tādēļ DOT3&4 nevar nopirkt lielākā traukā par 4-5L.... parasti.

ja jautā par konkrēto pārvada eļļu, tā var stāvēt gana ilgi, tikai atlikumu iesaku pārliet sterilā traukā vai vairākos ar atbilstoši mazāku tilpumu.
uzglabāt ieteicams tumšā vietā vai arī traukam jābūt necaurspīdīgam.

bet Tu jau vari "sastiķēt" ar motorradistiem. Tavu procedūru taču daudzi izveic pirms sezonas. iepērciet litru piecatā .

jā, vēl - es tur pamanīju, ka Tev var būt rekomendēta 80W-90, kas vienmēr ir minerālene. iesaku tomēr izmantot sintētiku, kas visdrīzāk būs 75W-90.

Offline

Rockstar
25. Mar 2013, 20:53#1548

Kopš: 18. Jul 2010

No: Ogre

Ziņojumi: 334

Braucu ar: EXC525

Man arī ir jautājums par eļļām.
Jautājums līdzīgs, kā iepriekšējā lapā enduristam.
Tūlīt jāpērk priekŠ EXC525 eļļa. Iepriekšējā reizē ņēmu IPONE 10W50. Šī sanāk par apmēram 5Ls dārgāka (rēķinot par 2 litriem) nekā tajos linkos norādītie Thumper Lube un Repsoli.
Tagad gribētos noskaidrot vai pērkot IPONE es lieki pārmaksāju vai viss ir ok (Sacensībās nebraucu)

Offline

Niere
25. Mar 2013, 21:35#1549

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

ja domāts šis produkts, tad arī šis vismaz kaut kādā attiecībā satur esterus. attiecīgi, cena tam var būt augstāka.
taču man personīgi atkal nesimpatizē eļļas plašais viskozitātes intervāls. es personīgi, ja vien netiek gāzts zem 0C, izmantotu 15W-50 vai vasarā pat 20W-50.
bet nu, ja mocis netiek dzīts ar 100%, tad arī nodilis ##W-50 uz 40 nebūs problēma. tāpat arī - esteri primāri vēlami tieši sportam.

Offline

mexa
26. Mar 2013, 11:00#1550

Kopš: 07. Sep 2012

Ziņojumi: 6888

Braucu ar: VT

motula 7100 sintētiskā 10w40 būs priekš hondu V veidniekiem un street triple motora normāla? cena man pa 4L 32 lati, doma paņemt, vai paņemt vecākam motoram(87 gada v veidnieks) biezāku eļļu?

-----------------
Auto moto elektronikas serviss Krāslavā

Offline