Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
jancels | | Kopš: 23. Feb 2011
Ziņojumi: 82
Braucu ar:
| veči, mams jautājums pilnīgi nopietns - kā jūs uzpasējat savus baikus? tieši šosejai? mqn gqlīgi nav skaidrs, jo krosiniekam maina klaņus, varstus pēc kkādām iedomātām x stundām.. klani - uz 80
(ama)[ Šo ziņu laboja jancels, 09 Mar 2013, 22:40:03 ] | Offline | | |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
09 Mar 2013, 22:39:24 jancels rakstīja:
veči, mams jautājums pilnīgi nopietns - kā jūs uzpasējat savus baikus? tieši šosejai? mqn gqlīgi nav skaidrs, jo krosiniekam maina klaņus, varstus pēc kkādām iedomātām x stundām.. klani - uz 80
(ama)
Tur neko īpaši neuzpasē, baikam ir pavisam cits resurss, nekā krosiniekam - maina eļļu, filtru, regulē vārstus, un brauc, kad noklapē, tad maina motoru visu zborā, tas arī viss. Nav vajadzības tur speciāli periodiki līst iekšā.[ Šo ziņu laboja Archy96, 09 Mar 2013, 22:46:30 ]
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
jancels | | Kopš: 23. Feb 2011
Ziņojumi: 82
Braucu ar:
|
09 Mar 2013, 22:45:37 Archy96 rakstīja:
09 Mar 2013, 22:39:24 jancels rakstīja:
veči, mams jautājums pilnīgi nopietns - kā jūs uzpasējat savus baikus? tieši šosejai? mqn gqlīgi nav skaidrs, jo krosiniekam maina klaņus, varstus pēc kkādām iedomātām x stundām.. klani - uz 80
(ama)
Tur neko īpaši neuzpasē, baikam ir pavisam cits resurss, nekā krosiniekam - maina eļļu, filtru, regulē vārstus, un brauc, kad noklapē, tad maina motoru visu zborā, tas arī viss. Nav vajadzības tur speciāli periodiki līst iekšā.
Esnu dz\irdējis, ka amatierim līdz 100h pat galva nav japieliec.Vārstu aqtstarpes uzpasēt - vienigais
[ Šo ziņu laboja jancels, 09 Mar 2013, 23:07:17 ] | Offline | | |
|
deMarco | | Kopš: 31. Aug 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 1606
Braucu ar: GSX-R 1000 K5, Transalp XL600V '95
| Jancel, ko tu tur pīpē?
Baikiem viss prosto - maini tik eļļu regulāri (atkarībā no baika un pielietojuma) un lej tik bendžu! Motorā lien tikai tad, ja kaut ko pats nokauj...
----------------- Ride till you die
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mājas lapu hostings, servera jaudu noma;
Kokmateriāli, Ražošanas teritorijas un telpu noma;
Kartes un ĢIS konsultācijas | Offline | | |
endurists | | Kopš: 12. May 2008
Ziņojumi: 1245
Braucu ar: Husaberg FE 501 2013, KTM LC4 Adventure R'98
| Būtu forši ja kāds varētu iedot salīdzinājumu šiem konkrētajiem produktiem:
a) Denicol Thumper lube - parasti ņemu 10w50 (moska 15w50 - neatceros īsti)
http://www.denicol.com/eviertakt.php
b) Repsol 4T offroad
http://www.repsoloil.com.my/products/motorcycle...f-road-4t-10w40/
Repsolim cena pa kādiem 30% zemāka un vakar uz iepakojuma redzēju full synthetic
tiesa var dabūt 10w40 tikai
esmu lējis abus, bet kuram par labu iet nākamreiz?
[ Šo ziņu laboja endurists, 13 Mar 2013, 10:12:16 ]
----------------- Husaberg FE 501 2013
KTM LC4 Adventure R'98
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
13 Mar 2013, 10:08:26 Coooool rakstīja:
Niere, kā ir pareizi teikt pussintētika jeb daļēji sintētika! Jūk. Bet pa lielam jau pofig. Galvenais, ka saprot pa ko bazars.
nav tādas PUSsintētikas. ir tikai daļēja sintētika, kur sintētiskā komponente grozās starp 5-20% un nekad nepārsniedz 30%.
turklāt saucamā "sintētika" tur ir Group III pamateļļa, kas faktiski ir labi attīrīta minerālene.
šie produkti ražotājiem ir īsts eldorado, jo izmaksas tuvas minerālenei, bet skan daudzsološi. attiecīgi kā nu kurš tai krāmē uzcenojumu. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
13 Mar 2013, 10:11:33 endurists rakstīja:
Būtu forši ja kāds varētu iedot salīdzinājumu šiem konkrētajiem produktiem:
a) Denicol Thumper lube - parasti ņemu 10w50 (moska 15w50 - neatceros īsti)
http://www.denicol.com/eviertakt.php
b) Repsol 4T offroad
http://www.repsoloil.com.my/products/motorcycle...f-road-4t-10w40/
Repsolim cena pa kādiem 30% zemāka un vakar uz iepakojuma redzēju full synthetic
tiesa var dabūt 10w40 tikai
esmu lējis abus, bet kuram par labu iet nākamreiz?
Denicol ir daudz produkti. ko pret ko gribi salīdzināt?
a par viskozitāti - kas Tev rakstīts papīros?
visdrīzāk 10W-40 Tev der ziemas pielietojumam, bet ziema pēc nedēļas jau cauri. | Offline | | |
endurists | | Kopš: 12. May 2008
Ziņojumi: 1245
Braucu ar: Husaberg FE 501 2013, KTM LC4 Adventure R'98
|
13 Mar 2013, 10:26:03 Niere rakstīja:
13 Mar 2013, 10:11:33 endurists rakstīja:
Būtu forši ja kāds varētu iedot salīdzinājumu šiem konkrētajiem produktiem:
a) Denicol Thumper lube - parasti ņemu 10w50 (moska 15w50 - neatceros īsti)
http://www.denicol.com/eviertakt.php
b) Repsol 4T offroad
http://www.repsoloil.com.my/products/motorcycle...f-road-4t-10w40/
Repsolim cena pa kādiem 30% zemāka un vakar uz iepakojuma redzēju full synthetic
tiesa var dabūt 10w40 tikai
esmu lējis abus, bet kuram par labu iet nākamreiz?
Denicol ir daudz produkti. ko pret ko gribi salīdzināt?
a par viskozitāti - kas Tev rakstīts papīros?
visdrīzāk 10W-40 Tev der ziemas pielietojumam, bet ziema pēc nedēļas jau cauri.
esmu ielicis konkrētu produktu linkā: Thumper Lube, pirmais no augšas listē[ Šo ziņu laboja endurists, 13 Mar 2013, 10:30:34 ]
----------------- Husaberg FE 501 2013
KTM LC4 Adventure R'98
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
13 Mar 2013, 10:30:04 endurists rakstīja:
esmu ielicis konkrētu produktu linkā: Thumper Lube, pirmais no augšas listē
ā, ok, uz ātro nepamanīju.
Thumper lube ir esteru bāzes sintētika. attiecīgi - no tehniskā izpildījuma viedokļa vajadzētu būt piemērotākai Tavam dzelzim.
tomēr sajūgam dažos gadījumos labāk patīk MA2, kas Denicol nav.
ja man būtu jāizvēlas, izvēle būtu par labu Thumper lube 15W-50. | Offline | | |
endurists | | Kopš: 12. May 2008
Ziņojumi: 1245
Braucu ar: Husaberg FE 501 2013, KTM LC4 Adventure R'98
|
13 Mar 2013, 10:37:22 Niere rakstīja:
13 Mar 2013, 10:30:04 endurists rakstīja:
esmu ielicis konkrētu produktu linkā: Thumper Lube, pirmais no augšas listē
ā, ok, uz ātro nepamanīju.
Thumper lube ir esteru bāzes sintētika. attiecīgi - no tehniskā izpildījuma viedokļa vajadzētu būt piemērotākai Tavam dzelzim.
tomēr sajūgam dažos gadījumos labāk patīk MA2, kas Denicol nav.
ja man būtu jāizvēlas, izvēle būtu par labu Thumper lube 15W-50.
OK, paldies
----------------- Husaberg FE 501 2013
KTM LC4 Adventure R'98
| Offline | | |
maniac | | Kopš: 23. Jul 2009
No: Salaspils
Ziņojumi: 5173
Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar
| Re kādai fīčai uzdūros:
http://www.lubricheck.com/
Te krieviski:
http://www.motonews.ru/news.moto?id=9374&ti...2686219278722554
Jautājums spečukam (Niere): kā izskatās? ko tas vispār var noteikt? vai kārtējā podjobka?[ Šo ziņu laboja maniac, 21 Mar 2013, 07:53:54 ] | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
21 Mar 2013, 07:52:01 maniac rakstīja:
kā izskatās? ko tas vispār var noteikt? vai kārtējā podjobka?
podjobka visdrīzāk nav, tādi pribambasi ir dažādā izpildījumā un jau ļoti sen. principā ir pāris parametri, kurus ar to varētu mēģināt čekot (ne nomērīt). taču paredzu, ka cilvēks bez priekšzināšanām būs ātri vien grāvī. problēma tā, ka eļļai mēra ne tikai kontamināciju jeb piesārņojumu. attiecīgi - cilvēks pēc laika iedomāsies, ka tā ir vesela laboratorija daudzu simtu tūkstošu vērtībā, kas nu būs kritērijs eļļas nomaiņas intervāla noteikšanai.
un otrādi - šāds pribambass nevainīgu kondensātu motoreļļā uzrādīs kā "katastrofu". bet kondensāts motoreļļā var būt tikai īslaicīga parādība. ierīce pat nenosaka, kas ir iemesls dielektrisko mērījumu izmaiņām.
vienīgais, manā skatījumā, kam šis līdz, ir dramatiskas kontaminācijas noteikšanai.
močiem šis vispār neder, jo nekā nespēj konstatēt viskozitātes izmaiņas, kas nav saistītas ar eļļas piesārņojumu vai oksidāciju. bet moto eļļas viens no pamatparametriem ir tieši viskozitātes stabilitāte "karstajā" galā.
un vēl - savulaik mēģināju atrast, ko nopietnāku par šiem rīkiem. diemžēl nekāda salīdzinājuma ar objektīviem laboratorijas datiem nekur nav. tas arī par kaut ko liecina.
esmu pētījis dažādus portatīvo laboratoriju variantus. "lētākais" un arī ne tuvu pilnīgs variants no kura ir kāda jēga, izskatās šādi:
elementu spektrometrs + viskometrs.
bet maksā tādi kā pilna ķerra ar "lubricheck".
vārdu sakot - šis savā ziņā atgādina temperatūras mērīšanu ar roku. var noteikt, kad točna ir sūdi, bet neko nenorāda uz temperatūras cēloni. turklāt, kad ir sūdi, ir arī citas pazīmes, kas par to liecina. | Offline | | |
maniac | | Kopš: 23. Jul 2009
No: Salaspils
Ziņojumi: 5173
Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar
| Un atkal jautājums.
Kā ir ar hipoidālo pārnesumu eļļām? T.i. tām, kas lejās kardānpārvados. Vai tās arī ir tik "slimīgi novecojošas" kā motoreļļas?
Tikai nesen uzzināju, ka FJR-am manuālī teikts, ka gan motorā, gan kardānā jāmaina ik pēc 10000km. Līdz tam mainīju pēc 6000km motorā un pēc 20000km kardānā
Tagad riņķī gads, nobraukti 5500km. Motorā nomainīju. Stukoju, vai mainīt kardānā vai nē... | Offline | | |
Naits | | Kopš: 24. Oct 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 5224
Braucu ar: TW125,gsxr1100,xjr1300
| Citur ir rakstīts ka jāmaina pēc 10 000 km vai reizi gadā Reduktorā tak kādi 200 ml tik iet, nav jau liela bēda.
----------------- Moto serviss T. 29885941
MOTOLAND
www.motoland.lv
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| šādas rekomendācijas stāv rakstītas jaunajiem modeļiem:
Engine
Months Max 12
Km Max 10000
Coolant
Months Max 36
Brake Fluid
Months Max 24
Clutch Fluid
Months Max 24
pie reizes pievērs uzmanību, ka ik pa 2-3 gadi jāmaina arī pārējie šķidrumi. dzesēšanas šķidrumu pat autorizētā auto servisā dažs uzskata, ka jāmaina "kad krāsa zūd" (nesaukšu kurā)
Naits jau būtību pateica, Tev tiešām tur tikai 0,2L, attiecīgi nav iemesla matus skaldīt.
Bet precīza atbilde uz Tavu jautājumu būtu tāda:
vienlīdz ar nemainītu galvenā pārvada eļļu var braukt "bezgalīgi" un vienlīdz stingri pēc ražotāja ieteikuma.
jo..
eļļu bendē ne tikai dabiski oksidācijas procesi. tā tehniski var būt ideālā stāvoklī, bet kontaminēta ar nodiluma materiālu, ūdeni, vides netīrumiem. kas no uzskaitītā piesārņojuma var būt eļļā konkrētam modelim, to nezini ne Tu, ne es. pats zini, ka objektīvi uz Tavu jautājumu varētu atbildēt eļļas analīze, taču tā atmaksātos tikai tad, ja eļļas maiņa būtu dārgāka un/vai regulāri birtu zobi.
Vārdu sakot, nakts laikā kaut kur uz Latgales bezceļiem nobiris kardāns ir gana nepatīkams pārsteigums, salīdzinot ar lieku 200ml lētas eļļas maiņas izmaksu. | Offline | | |
maniac | | Kopš: 23. Jul 2009
No: Salaspils
Ziņojumi: 5173
Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar
| Man jautājums vairāk bija par "novecošanu". Pa 200ml nepārdod. Cik ilgi var stāvēt aizsāktais litrs? | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| kā kurš produkts.
bet principā pat minerālenēm, ja tās uzglabātas piemērotos apstākļos un neatvērtas, derīgums ir līdz pat 10 gadiem. ok, dažādi avoti dažāda informācija, bet derīgums ir pietiekams.
cita lieta, ja iepakojums atvērts un daļēji noliets. tad eļļai ir palielināts laukums saskarei ar skābekli, kas oksidē un varbūtēji arī h2o, kas procesu tikai paātrina.
tādēļ, piemēram, sevišķi higroskopiskas eļļas, piemēram, poliglikola bāzes bremžu šķidrumus, ieteicams izlietot vienā ņēmienā. tādēļ DOT3&4 nevar nopirkt lielākā traukā par 4-5L.... parasti.
ja jautā par konkrēto pārvada eļļu, tā var stāvēt gana ilgi, tikai atlikumu iesaku pārliet sterilā traukā vai vairākos ar atbilstoši mazāku tilpumu.
uzglabāt ieteicams tumšā vietā vai arī traukam jābūt necaurspīdīgam.
bet Tu jau vari "sastiķēt" ar motorradistiem. Tavu procedūru taču daudzi izveic pirms sezonas. iepērciet litru piecatā .
jā, vēl - es tur pamanīju, ka Tev var būt rekomendēta 80W-90, kas vienmēr ir minerālene. iesaku tomēr izmantot sintētiku, kas visdrīzāk būs 75W-90. | Offline | | |
Rockstar | | Kopš: 18. Jul 2010
No: Ogre
Ziņojumi: 334
Braucu ar: EXC525
| Man arī ir jautājums par eļļām.
Jautājums līdzīgs, kā iepriekšējā lapā enduristam.
Tūlīt jāpērk priekŠ EXC525 eļļa. Iepriekšējā reizē ņēmu IPONE 10W50. Šī sanāk par apmēram 5Ls dārgāka (rēķinot par 2 litriem) nekā tajos linkos norādītie Thumper Lube un Repsoli.
Tagad gribētos noskaidrot vai pērkot IPONE es lieki pārmaksāju vai viss ir ok (Sacensībās nebraucu) | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| ja domāts šis produkts, tad arī šis vismaz kaut kādā attiecībā satur esterus. attiecīgi, cena tam var būt augstāka.
taču man personīgi atkal nesimpatizē eļļas plašais viskozitātes intervāls. es personīgi, ja vien netiek gāzts zem 0C, izmantotu 15W-50 vai vasarā pat 20W-50.
bet nu, ja mocis netiek dzīts ar 100%, tad arī nodilis ##W-50 uz 40 nebūs problēma. tāpat arī - esteri primāri vēlami tieši sportam. | Offline | | |
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| motula 7100 sintētiskā 10w40 būs priekš hondu V veidniekiem un street triple motora normāla? cena man pa 4L 32 lati, doma paņemt, vai paņemt vecākam motoram(87 gada v veidnieks) biezāku eļļu?
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
|
|